/fotboll/osk/forum/5797.aspx/fotboll/osk/forum/5797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kärrafjorden
2009-08-04 12:14
ÖSK-Karl//

Samtidgt skall vi ligga långt efter MFF men vi ligger långt före dem. Det är bara Sixtens förtjänst. Dessutom har Häcken mångdubbelt mycket större resurer än oss men det skiter väl du i.
Örebro Sven Töle
2009-08-04 12:10
Apropå ineffetivitet: Axens Gais hade över 20 (tjugo) avslut utan att måla på Trelle igår.
Örebro Erki
2009-08-04 12:06
Många som är kritiska till Kim Olsens insats igår, men han låg ju faktiskt bakom båda målen genom att stressa fram självmålen. Han fick visserligen god hjälp av Anttonen och Astvalds fina inlägg men någon måste ju gå på bollarna också :)
Örebro Kom hem Kuba
2009-08-04 11:58
Därmed inte sagt att jag vill att Nordback ska petas, men i matcher som mot Örgryte, Gais, Djurgården mfl. tycker inte jag det är fel att låta Bedoya starta.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-04 11:57
Jag har inte skrivit att vi skall sparka Sixten i år. Men det är hans ansvar att vi ligger i mittenträsket och det skall vi tacka Alvbåge för, annars hade vi varit med i bottenstriden.

Skall vi bli ett stabilt topplag på sikt så håller det inte med Sixten. Då måste fet till bättre tränare såsom Tom Prahl och Hasse Backe eller Hächens och Öis:s tränare.

Sixten hade inga meriter när han kom och har ännu inte skaffat sig några. Den här truppen skall ligga långt före TFF. Skillnaden är tränaren.
Örebro Kärrafjorden
2009-08-04 11:53
Jag håller nog med Sixten mer än dej i det här fallet är jag rädd. Men smaken är som baken.

Bedoya försvann helt och blev också utbytt.
Örebro Kom hem Kuba
2009-08-04 11:46
Kärrafjorden//

Inget ont om Wowoahs insats men de 38 minuterna han gjorde borde knappast belönas med 4p. Tycker det syntes tydligt att det var Bedyoa och inte Nordback som spelade. Bedoya tillför en extra dimension i anfallsspelet, speciellt när matchbilden ser ut som den var igår med ett spelförande ÖSK. Han vågar ta egna initativ och vågar skjuta utifrån (något som jag tycker att alla spelare i år gjort alldeles för lite).
Örebro Sven Töle
2009-08-04 11:44
Kärrafjorden // Håller nog också med. Som Pelle Blom sa. En stor skillnad att spela sista 10 och spela 90 min. Jag såg heller inget särskilt med Ale som föranleder att peta Nordback till nästa match. Ungefär samma sak med Atsvald tycker jag. Bra när han får hoppa in med mycket energi sista halvtimmen. Inte lika bra i 90 min.

Däremot inte sagt att Ale & Asvald inte är framtidsspelare. För det är dom. Personligen hoppas och tror jag mest på Erik Nilsson på sikt, förutsatt att fortsätter utvecklas. Där har ÖSK en
bra mittfältare på G. Men knyt upp honom Lennart!!!
Örebro Chipset
2009-08-04 11:42
Adriano såg rätt kantig och kladdig ut. Men han kan åtminstone göra lite annorlundare grejor än Olsen.
Örebro Chipset
2009-08-04 11:40
Är Ekstrand och Andersson avstängda nästa match eller har SVFF glömt uppdatera varningsligan?
Örebro Kärrafjorden
2009-08-04 11:32
Kom hem Kuba//

Bedoya och Wowoah syntes väl ungefär lika mycket i andra halvlek. Skillnaden var att Sammy var utbytt. Precis som Sixten säger på presskonfen, vi tappade både offensivt och defensivt när Wowoah gick ut. Bedoya var pigg första 20 sen försvann han, förmodligen för att han löpte för mycket. Håller med artikelförfattaren om att Ale inte skulle ha poäng igår.
Örebro Kom hem Kuba
2009-08-04 11:28
Wowoah 4p och Bedoya ingen?! Såg artikelförfattaren samma match som jag?
Örebro Chipset
2009-08-04 11:27
Efter Bedoyas match så borde Nobbe var utspelad ur elvan. Blev ett mycket mer vårdat och kreativt spel. Dessutom vill Bedoya ha bollen. Han vill vara spelbar.
Örebro Kärrafjorden
2009-08-04 11:27
Erki//

Håller helt med dej. ÖSK gjorde två mål i går. ÖIS gjorde två mål i går. Att sen Örgrytes första var så solklar offside att det är löjligt är bara att konstatera.

Summerar matchen som så.
ÖIS var usla.
ÖSK var bra men ineffektiva.
Och tyvärr räknas bara målen i fotboll. :)
Örebro Grixx
2009-08-04 11:25
Kollar Helsingborg på matchvideon så kan man misstänka att vi mot dom möter ett lag med klart högre press eller lite man mot man. Då har vi alltid svårt och borde hitta ett sätt att klara dessa situationer.

Kan vara lite av dilemmat i bortamatcherna när vi möter ett hemmalag som alltid är lite modigare och hemma på sin egen bakgård.
Örebro Grixx
2009-08-04 11:16
DaSa// Förmodar att det kommer inf från Svartvitt red eller NA rel snart. Det får bara inte bli jobbiga skador och def inte båda. Det är två spelande och faktiskt jäkligt offensiva backar som gjorde mycket bra igår.

Sammy börjar också få till riktigt bra hörnor...även om han inte får alla som man vill.

Något man såg i går var ändå att spelet var snabbare, en klart bättre mentalitet och aggressivitet. Lite för mycket vilja kanske i avgörande lägen, men hade man coolat ner så hade man inte fått dom eller blivet av med bollen en tiondel senare. Högre tempo och högre krav/kvalite på träningarna så blir det ytterligare bättre. Kim är även han på rätt väg det syntes igår, hoppas det håller i sig. Fint med mycket bollrullande på mattan och även när man bytte sida med crossbollar till Roni.

För övrigt var det ett klart sämre ÖIS igår igår än det vi mötte i våras...även om andra tycker annorlunda. Det var på gärdesgårn´ att vi vann då, sedan kom alla skador på deras toppvärvningar och det syntes att det var ett lag utan självförtroende och räddhågset lag vi mötte.
Trots det var de fd sjuklingarna framme och stal matchen från oss.
Örebro Sven Töle
2009-08-04 11:02
DaSa // Hehe - Men det tar ju sån jäkla lång tid i bilköerna annars. Tål inte bilköer. Säg så här: En bil mindre i kön så jag gjorde miljön en tjänst ;0)
Örebro Erki
2009-08-04 11:00
Men kan ni sluta med skitsnacket om att ÖSK inte gjorde några mål och ÖIS gjorde fyra? ÖSK gjorde två välförtjänta mål och borde ha gjort 3-4 till. Vem som petar in bollen i mål spelar ingen roll alls.

Nä, ÖIS ska vara mest nöjda med poängen efter att ha bjudits in i matchen av linjedomaren.
Örebro Disasterpiece
2009-08-04 10:59
Ämne: Gillar ÖSK och har e....
Med tanke på hur många målsjanser vi hadde + någon misstänkt straffsituation så ska NI vara glada över resultatet.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-04 10:56
Pehr: om man såg den matchen och anser att ÖSK ska vara galada över resultatet är man minst sagt ute och cyklar.
Örebro Erki
2009-08-04 10:55
Hur kommer det sig att media har så fruktansvärt svårt med ÖSK-namn? "Med 5 min kvar av matchen slår Mikael Astvald ett inlägg" hördes i svt:s inslag från matchen.

Kronblom// Tycker att backlinjen agerar precis som dom ska vid det första målet. Dom ställer Alvaro Santos klart offside och därmed borde situatonen vara löst.

Vid andra målet tappar man bort Allbäck helt, och Alvbåge är för feg in i duellen. Frågan är om Allbäcks något farliga spark skulle ha godkänts i en duell ute på plan?
Örebro Henrik(ÖSK)
Ösk-Karl: jag har aldrig sagt att Sixten är en demontränare, däremot har jag konstaterat att jag har fullt förtroende för hans sätt att leda laget. Hur du väljer att tolka det är helt upp till dig själv. Men tidigare var det Sjögren som var föremål för din aldrig sinande kritik, nu är det Sixten. Långsiktighet för tusan!
Örgryte Pehr
Gillar ÖSK och har en stor respekt för er men era artiklar om matchen är milt sagt patetiska.
Era artiklar är ovärdiga ett lag i högsta serien.
Med tanke på att ni inte gjorde något eget mål ska ni vara väldigt glada över resultatet.
Örebro DaSa
2009-08-04 10:54
Sven Töle// Jag skulle aldrig ha skrivit här på forumet att jag gick 5 min innan matchen var slut när det står 2-2:)

Jag bor i Götet och brukar berätta för polarna här att folk går tidigare från matcherna för att slippa "köerna" i Örebro. De brukar skratta gott...
Örebro DaSa
2009-08-04 10:52
Ngt nytt om Wovven och Anttonens skador? Hoppas verkligen inte att de är allvarliga, hur gör vi då?

Green - utlånad
Sesay - håller nog inte AS klass
Oscar J - mittback
Berra - mittback
Wirtanen - skadad
Per J- var inte bra som vänsterback igår

Ngn skrev för längesedan att Nobbe skulle passa bra som ytterback med hans löpstyrka, kanske har vi en lösning där? Sen får vi väl spela Per på vänsterbacken.
Örebro Sven Töle
2009-08-04 10:51
Osså lite kuriosa: Jag stack 5-7 min före slutsignal som jag brukar göra för att slippa bilköerna. Och som vanligt lyssnar jag på matchslutet på sportradion. Och så här sa radiokommentatorn om ÖIS när han avrundade med spelarbetygen för respektive lag:

"När det gäller ÖIS måste man ha en tärning med elva sidor för att avgöra vem som var bäst. För ingen var nämligen bra"

Säger mer om ÖSK än om ÖIS.
Örebro DaSa
2009-08-04 10:48
Ämne: Aspen // Det är stor....
Håller med. Antingen får vi förlänga Berras kontrakt och sedan låna ut honom i ett år så han får regelbunden matchträning eller så kan vi lika gärna sälja honom. Han har ju inte utvecklats ngt i år vad jag kan se (men jag har sett honom extremt lite) så just nu är han i ett moment 22 där han behöver speltid för att bli bättre men är för dålig för att få speltid i AS.

ÖSK-Karl// Kihlen tycker jag var den spelare som var klart bäst i våras och om han inte skulle vara till åren så skulle han vara lika nära landslaget som Alven. Att han haft en liten svacka senaste matcherna tycker inte jag han skall petas för. Precis som vissa tycker att Nobbe gör mycket i det tysta som inte syns så tror jag Kihlens bollsäkerhet/lugn är minst lika viktigt. Inte ofta man ser honom tjonga iväg bollen.
Örebro Sven Töle
2009-08-04 10:46
DaSa //En gör inte ett dussin
Örebro DaSa
2009-08-04 10:42
Ämne: Ja, här var det sjun....
Man ser vad man vill se (gäller speciellt mig:)), det jag kommer ihåg av Olsen i gårdagens match var hans duell i slutet när han gick upp mot en back och Bengan och nästan lyckades vinna duellen. Slutade med att han blev halvt manglad av Bengan men offervilja visade han ju i alla fall.

Vid Allbäcks mål, hur skall en målis agera i det läget? Skall han "offra" sig själv och riskera en skada och springa in i Mackan för att få en frispark eller skall han stå kvar på linjen och låta Allbäck komma till avslut? Allbäck gjorde ju helt rätt, antingen så blir det mål eller så skadar han våran bästa spelare och får max ett gult kort. Ngt för våra anfallare att tänka på i liknande lägen.

Ang. Wiken så skall han ha cred för att han i alla fall har insikt i hur långsam han är. Men det ser ju löjligt ut när han är närmare bollen än motståndaren och ändå väljer att inte försöka hinna i kapp bollen.
Örebro Sven Töle
2009-08-04 10:38
Aspen // Det är stor skillnad på att vara opolerad och att vara tuff. Däremot tror jag det är förödande för Berra och hans utveckling att få så lite matchträning i hans unga år. För med regelbundet matchträning är det ytterst möjligt att han på sikt konkurrerar ut Mange. Eller rättare sagt troligt.
Annons: