/fotboll/osk/forum/5795.aspx/fotboll/osk/forum/5795.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 36310099B
2009-08-07 20:59
Ämne: 36310099B// Here we ....
Ok, så vilken del av klacken ska jag beskylla för det inträffade? Från min plats till vänster om klacken (jag står naturligtvis upp) lät det helt klart som att de människor som sjöng om Yunus också sjöng om död/blå/röd.

Vad tycker du själv förresten, det verkar som att du är mer intresserad av att rätta mina brister i olika delar av västra stå än att debattera om det faktum att vår egen klack inte kan bättre än så här... Vare sig man kallar sig Kuban, Kuba Boy, eller Örebro Ultras, borde man har mer insikt och förståelse för vad man sjunger om. Eller?
Örebro Mattias69
2009-08-07 20:39
36310099B// Here we go again. När ska folk lära sig att klacken inte är det samma som Kubanerna. Klacken består av folk som är medlemmar i Kubanerna, Kuba Boys, Pennybridge Ultra, etc. samt folk som inte är medlemmar överhuvud taget. Men ändå är det hela tiden Kubanerna som får bära hundhuvudet så fort några enskilda individer har utmärkt sig på ett mindre lämpligt sätt.
Örebro 36310099B
2009-08-07 20:11
Jag har precis reggat mig som medlem här på SF, men har följt debatten under flera år utan att själv lägga mig i, men när "in med Boniek" säger att det bara är Kubanerna som håller klass i Örebro blir jag lite fundersam efter att ha hört följande under matchen mot ÖIS i måndags:

1. Hyllnigen för Yunus var magisk, "Yunus, är en av oss" gav mig ståpäls över hela kroppen. Men...
2. ... att sedan gå vidare med att "jag är hellre död än blå och röd" var ett riktigt lågvattenmärke.

Här har man just hyllat en kille som ligger på sjukhus med stroke (ett livshotande tillstånd i många fall) för att sedan gå vidare med en sång om död före blå och röd är för mig helt otroligt "IQ-fiskmås". De som sjöng med i "hellre död än blå och röd" borde skämmas och förstår man inte varför borde man skämmas ännu mer.

Jag har haft höga tankar om Kubanerna fram tills dess, men efter den ramsan blir jag bara ledsen... Därför anser jag inte att "det bara är Kubanerna som håller klass i Örebro", dom är precis på samma nivå som laget.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-07 19:00
Bästa laget (för dagen)!//

Särskilt Kihlberg, han var för mig given innan Häckenmatcherna och den följande, men nu är det dags för bänken och ge Erik Nilsson chansen. Per Johansson bör också få mer speltid.

Jag vet att ÖSK-spelarna och staben samt NA läser allt som skrivs här inne. Annars skulle jag inte tjata så.

Aspen/
Jo, jag känner till att Sixten fick sparken i Finland när han kört fast och vägrade ändra, det oroar mig att han inte verkar tagit lärdom av det.

Mike Litori//
TFF borta skall vi nog vara tacksamma att de tvingades ställa upp med halva junior-B/laget.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-08-07 18:54
Bästa laget/ inte Kihlberg? håller ko lugnt inte med dig om de,

enda som håller klass i örebro nu är kubanerna
Örebro Mike Litori
2009-08-07 18:22
ÖSK-Karl//

Missade att Häcken spelade i går och passerade oss. Slarvigt.

Smaken är som baken. Efter uppehållet är min analys:
* AIK strålande första, dålig andra
* Trelleborg stabilt (kontrollerar matchen i andra rätt bra mot ett lag som "aldrig" torskar hemma)
* Häcken hemma - bottennapp
* Häcken borta - svagt, men stark upphämtning
* ÖIS hemma - Riktigt bra insats i 90 minuter spelmässigt.

Jag vet inte om det är fritt fall spelmässigt. Men jag respekterar givetvis din åsikt Karl. Hoppas vi kan fortsättar på samma sätt mot HIF som vi gjorde mot ÖIS men att effektiviteten blir bättre.
Bästa laget (för dagen)!
2009-08-07 17:43
...å andra sidan tycker jag att flertalet spelare inte levt upp till sina förväntningar. Då tänker jag främst på Gerzic, Kihlberg, Bassombeng och Olsen.
Bästa laget (för dagen)!
2009-08-07 17:18
Någon som längtar tillbaka till Stefan Lundins fantastiskt roliga gladfotboll?

Visst har Alvbåge varit grym i ett par matcher, men tycker man gör det enkelt för sig när man säger att han är skillnaden mellan mitten- och bottenlag...
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-07 17:03
Mike Litori//

Löjligt att ta hänsyn till Öis-matchen, de var ju sämre än Sköllersta som vi fick stryk av i finalen av Folksam-Cup. T.o.m Sköllerstas tränare hade läst sönder ÖSK.

Hur läser du tabellen? Åtta ligger vi och i fritt fall spelmässigt.
Örebro Mike Litori
2009-08-07 16:46
Ja, det syntes lång väg att vi var sönderlästa senast mot ÖIS. Åge Hareide hade räknat med att vi skulle missa fem öppna mål och att Alvbåge skulle vara usel.

Vi ligger sjua för fan. Målsättningen är att komma femma. Hoppas Sixten fortsätter med sitt 4-3-3.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-07 16:46
SyreAtom//

Att se ÖSK i det här tillståndet är för mig som att se någon man älskar långsamt och smärtsamt dö av en sjukdom.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-07 16:35
SyreAtom//

Jag har flera, de är av samma åsikt ;)
Örebro SyreAtom
2009-08-07 16:25
ÖSK-Karl//

Behöver inte du en mentor också? ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-07 15:02
Synd att Gais snodde Benny Lennartsson året ut, han hade behövts i ÖSK som mentor till Sixten.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-07 14:58
Gurra2001//

Du har så rätt, självklart är det bättre att förlora varannan match för att vinna nästa. Hur skulle det se ut med 30 oavgjorda matcher, obesegrade, kanon, men i bästa fall räcker det till kvalplats.

Jag är trött på att vänta, har gått till "Vallen" i ca.45 år nu och varje gång man får ett hopp släcks det. Ja, jag är otålig och en åttondeplats med denna trupp är under all kritik, spelet visar att vi med stora kliv närmar oss bottenstriden, där hade vi redan varit utan Alvbåges idioträddningar.

Det syns ju på lång väg att vi är sönderlästa och spelar 4-5-1.

Gör om gör rätt Sixten, spelare som Per Johansson och Erik Nilsson är lika mycket värda startchanser som Astvald och Bedoya. Men framförallt, ändra taktik.
Örebro Aspen
2009-08-07 14:41
Grixx//Tror ÖSK läser detta forum. Och då får dom många tips och synpunkter. Dom flesta har dom nog tänkt ut själva men något kanske det tillför. Tänk vad trist allt skulle bli om folk inte hade åsikter
AIK Saywee
2009-08-07 13:51
Ämne: Har ni läst det här ....
Självklart är det Migränverket som har en stor del i orsaken till Yunus´ stroke, det kan ju vem som helst begripa, utan att vara läkarutbildad.

Det gläder mig dock att Yunus gör framsteg och min förhoppning är att han skall få ett bra liv, han har många år kvar av framtid och glädje, det är min förhoppning.

Kämpa Yunus!!!
Örebro Grixx
2009-08-07 13:47
Det är så härligt med folk som VET exakt vad som är fel på spelare/tränare/Styrelse....och ALLTID:-)
Det är ju ingen som spekulerar eller tror, utan det är tvärsäker information man serveras.

Skulle nog vara värt att ÖSK att ta kontakt dessa experter, då blir det aldrig fel och nästan bara vinster.

....jag kanske ska gå till patentverket med min ide...fast det är nog något jag glömt...inte kan det väl vara så lätt?
AIK Saywee
2009-08-07 13:45
ähhh, det är många matcher kvar i höst.

Några segrar och vi är åter i topp.

Flera lag har väl annars, nästan redan missat målet, eller? En eller två gånger ...

Funderar på om ÖSK´s första halvlek mot ÖIS var så dålig, eftersom vi inte spelat bra på sistone, och den trevliga avslutningen senast på Rambergsvallen, sedan att massor av mål inte trillar in är väl tillfälligheter och oskärpa, men så är det ju dessutom för många andra lag.

Vi skall väl vänta tills 30 omgångar är spelade innan vi VET om vi misslyckats. Sedan är det ju aldrig fel att på vägen mot målet påpeka det som bör rättas till!

Jag tror och hoppas (obotligt) på en fin ÖSK-höst!

FORZA ÖSK!!!
Örebro ÖSK!!
2009-08-07 13:43
Har ni läst det här föresten? KÄMPA YUNUS
Örebro ÖSK!!
2009-08-07 13:30
N. Bates//

Det ÄR ett misslyckande att inte nå sitt mål. Men huvuden behöver inte rulla för det. Man analyserar vad som gått fel, var man inte räckte till och går vidare med ett nytt mål satt efter den nya situationen.
Örebro ÖSK!!
2009-08-07 13:27
Aspen//
Jag hoppas verkligen det gäller inom ÖSK!! Hur skulle det se ut när sportchef tränare spelare mfl. kommer överens om en målsättning om den ändå inte gäller eller bara gäller när man själv vill. Skulle vara fruktansvärt pinsamt om så är fallet!
Örebro Gurra2001
2009-08-07 13:26
Jag skiter i hur många "matcher vi har utan förlust". Folk som skriver det vill vilseleda och lura läsarna här genom statistik som låter bra men är kass! Sluta vilseleda/lura/försköna. Med 3 poängs systemet så är oavgjorda matcher med 1 poäng nästan som en förlust. Det är vinsterna man ska räkna inte antalet oavgjorda matcher!

ÖSK har endast, ENDAST 1 vinst på 8 matcher!!! Sanningen är förvisso sur ibland men människor som försöker vilseleda/fuska med siffror skämmer bara ut sig när det tror de har att göra med småbarn som de tror att de kan lura!
Örebro N. Bates
2009-08-07 13:23
ÖSK//

Skulle kunna tänka mig att det finns lag som skulle ha som mål att vinna allsvenskan trots att man på pappret har svagare lag/resurser än andra. Vore tråkigt annars och lite fel att säga att en andraplats skulle vara ett misslyckande i det läget.
Därmed inte sagt att man inte ska jobba vidare och titta på vad man kan göra för att försöka nå högre nästa säsong.
Örebro Aspen
2009-08-07 13:13
ÖSK!!//Gäller inte alltid inom idrotten. Där kan man ha ett mål som är möjligt att nå och som sporrar. Men det behöver inte vara ett misslyckande att inte nå dit.
Örebro ÖSK!!
2009-08-07 13:11
Är det någon som vet om det finns något seriöst intresse för Alvbåge som man behöver oroa sig för. Känns som han är ovärderlig för oss även om han varit lite svajig på slutet.
Örebro ÖSK!!
2009-08-07 13:06
N.Bates//

Mål är till för att nås. Når man inte fram så är det ett misslyckande. Missar man det uppsatta målet så sätter man sig ner och går igenom vad som gått fel, analyserar situationen och sätter upp ett nytt mål.
Örebro Aspen
2009-08-07 13:02
ÖSK!!//Notera att jag inledde med orden "ETT av problemen med de senaste månadernas spel ...".
Alla har både starka och svaga sidor. Sixten har många starka sidor men även svaga sidor.
En av dom svaga gjorde att han fick foten när han var klubbtränare i Finland. Den sidan var oförmågan att förändra ett spelsätt som kört fast.
Jag tror det är bra om vi på detta forum skriver vad vi tycker. En del tycker det fixar sig, den del att Astvald fixar det och en del hoppas på att Sixten använder sitt kunnande till att lösa problemen. Jag hoppas att Sixten tänker till och gör justeringar i lagets uppträdande helst redan nu på söndag.
Örebro N. Bates
2009-08-07 12:51
Är inte så orolig för att sjunka djupt i tabellen, men hoppas att laget kan komma tillbaks till lite bättre linjer i spelet (Sixtens jobb) och inte bara förlita sig till att vissa spelare gör bra enskilda prestationer som jag tycker att senare delen uppvisat.
Tycker för övrigt att många verkar likställa målsättning med godkänt. Själv kan jag tycka att målsättningen är lite snålt tilltagen, och gränsen för godkänt tycker jag går nånstans vid plats 6-7. En klubb måste väl kunna sikta på guld utan att bli sågade om man inte når dit. Finns ju fler klubbar som har samma ambition.
Örebro ÖSK!!
2009-08-07 12:51
Aspen//

Man hoppas ju att det beror på såna saker som skador och avstängningar. Men den känsla jag får från läktaren är att vi är totalt sönderlästa av motståndarna och att vi saknar kompetens på ledarsidan för att ändra matchbilden
Annons: