/fotboll/osk/forum/5785.aspx/fotboll/osk/forum/5785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Chicko
2009-08-09 22:47
Örebro spelade helt okej, men bättre än Henkeborg. Otroligt skönt att det lossnade för olsen faktiskt. Man såg idag att han verkligen försökte, och skarvade även fram en fri porokara som kanske borde gjort mål.

Almebäck var ösks bästa spelare och Nordback den sämsta. Adriano kom in och kämpade på bra, per spelade bra efter inhoppet. Basse sprang som vanligt och bedoya funkade helt okej som högerback.

Tycker det var ett rättvist resultat även om vi har mkt att jobba på.
Örebro Olsén19
2009-08-09 22:39
Någon som vet vilken ort Kim olsen är född i?

All fakta jag hittat står bara "Danmark" på födelseort...
Örebro Conjuration ★
2009-08-09 22:38
ÖSK-Karl//

Kvarstår utländska klubbars intressen på Alvbåge & Porokara?
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-09 22:31
DaSa//

Nej, tyvärr. Spelarinvest har ju i princip slut på pengar och ÖSK tvingas just nu förlita sig på lån, typ Emra o brassen. Däremot är ekonomin under kontroll och det är ju skönt!
Örebro Conjuration ★
2009-08-09 22:30
De kan babbla hur mycket de vill men faktum kvarstår att vi är störst, bäst & vackrast ;)
Örebro Olsén19
2009-08-09 22:27
Henrik/

Samma visa varje gång, och att det ska vara så svårt att läsa att Örebro faktiskt är större än Helsingborg.
Det som är ännu roligare är att dem själva påstår att vi började...
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-09 22:23
Det lustiga med mötena med Helsingborg är att forumdebatten inne på HIF:s forum alltid utmynnar i ett befolkningsstatistiskt gräl!
Örebro DaSa
2009-08-09 22:20
I halvlek så sa Unger i tv-sändningen att HIF hade 70-30 i bollinnehav första 30 min, eftersom det var 50-50 i innehav vid halvlek så betyder det att sista kvarten av första halvlek så hade ÖSK bollen i 13.5 min av 15 möjliga. Alltså 90 % innehav, det mämnde inte den gode Åke Unger:)
Örebro TICTICTAC
2009-08-09 22:20
Skön seger, Såg ej matchen men det lät postivt på radion. Skön att defensiven fungerar igen då det verkar krävas en nolla för seger. Adriano gjorde tydligen inget större intryck men kanske hans intågande har fått Kim att vakna till och göra skäl för lönen och bara det kan räcka långt.
Örebro DaSa
2009-08-09 22:15
ÖSK-Karl// Du har inget nytt från värvningfronten att skvallra om? Hur är det med Pierre B, är han förlorad för svensk fotboll? Vet du om det scoutas efter ngn ny mittfältsgeneral?

Hur går det för Oscar J i KIF? Kändes som han utmanad Wiken om en startplats förra säsongen men nu så hör man ingenting.

Örebro Sven Töle
2009-08-09 22:13
Såg just målet på fotbollskanalen. Sjukt snyggt faktiskt! Härligt med en Kim som är först på retur igen!
Örebro Conjuration ★
2009-08-09 22:12
ÖSK-Karl//

haha du är så sjukt klockren! Var nyss inne på HIFs forum och såg ditt meddelande "Ni fick inga brännskador idag va? " men å andra sidan så njuter jag väldigt rejält av segern ;)

Att vinna mot Helsingborg är bland det sköanste som finns. Vinst mot Djurgården nu och allt är perfekt!
Örebro Mike Litori
2009-08-09 22:12
Avslut:
HIF-ÖSK 5-13

*host*
Örebro DaSa
2009-08-09 22:10
Haha, vilken härligt tjurig stämning det är här inne på forumet. Vi har vunnit mot serieledarna på bortaplan och det är samma muntra snack som efter "förlusten" mot ÖIS:)

Jag ser faktiskt det som ngt positivt (att det gnälls efter en vinst), vi skall inte vara nöjda förens SM-guldet är klart. Framtill dess kommer det finnas saker att gnälla på.

Men grovt så tycker jag att vi skall vara nöjda så länge som vi har fler målchanser än motståndarna. Sen är det alltid trevligare med en vinst.

En rolig detalj från matchen idag var att för ngn omgång sedan så blev HIF anklagade för att de maskade mot HaIf(tror att de var de) när de ledde. Idag var det tvärtom. När vi mötte HeIF första gången så hade de haft typ alla viktiga domslut med sig, mot ÖSK var det tvärtom:) Tror inte Helsingborgarna kommer att vara så glada på oss om de missar guldet med ngr poäng:)
Örebro Mittåt
2009-08-09 22:10
Genomskådad (från en HIF-blogg)

Erik Sundin, 2,4, gnäller bölar och är egenkär. Tar en fullständigt idiotisk varning som gör att han är avstängd mot Göteborg. Om han bara kunde koncentrera sig på att spela fotboll?!? Värst idag när han inte slår in bollen till Makondele i första halvlek.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-09 22:04
Oerhört viktig seger inte minst ekonomiskt, detta drar säkert ca.1.000 extra till Dif. Frågan är bara hur stort deras bortafölje blir eller om de gett upp.

Judas Jonsson såg ju lägligt till att bli "skadad" precis på slutet idag. Mig veterligen har han inte spelat en match på BA med Dif sedan han svek sitt löfte.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-09 22:01
Aspen: jag håller inte med då jag tycker ÖSK spelade bra fotboll idag. Sista 20 minuterna spelade Sportklubben på resultatet och med facit i hand (tre pinnar) vette fasen om det är så mycket att orda om. Själv är jag positivt överraskad att ÖSK spelade ut så pass mycket man gjorde, något man inte är bortskämd med på bortaplan. Sen att HIF hade spelare borta...vem bryr sig?
Örebro Aspen
2009-08-09 21:41
Henrik(ÖSK)//Nej det behöver man inte men jag tycker man ska spela bättre fotboll. Tycker inte Sixten kunnat fortsätta på den positiva väg som han slog in på i våras.
Efter att Basse tröttnat luktade det L****n. Nordin och Nobbe tycker jag inte ska vara kvar på planen när man presterar så dåligt.
Tycker jag är modig som vågar säga vad jag tycker både efter den här matchen och TFF-matchen. Desutom vågade jag tycka att ÖSK spelade bra mot ÖIS men det krävs det inget mod för.
Örebro Sven Töle
2009-08-09 21:35
Idag ska jag suga på segerkaramellen - Framåt onsdag börja oroa mig för DIF matchen. Återigen en sån där farlig match där många tar en seger för given. Men det tar vi senare i veckan ;0)
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-09 21:33
Aspen: är du allvarlig? Såg du matchen? Skulle ÖSK ha vunnit med fem bollar borta mot serieledarna för att du ska vara nöjd?
Örebro Disasterpiece
2009-08-09 21:32
nu tar vi DIF på måndag!
Örebro Mike Litori
2009-08-09 21:31
"Helsingborg/TT

Ett kraftigt decimerat Helsingborg förlorade med 1-0 mot ett disciplinerat och smart spelande Örebro.

Segern var helt i sin ordning. Örebro skapade fler vassa målchanser än ett ineffektivt hemmalag."

Aspen//
Inte bara ÖSK:are som tycker att segern var välförtjänt.
Malmö FF Blå i exilen
2009-08-09 21:27
Grattis till en bra match och en rättvis seger. Såg delar av tillställningen på en sportbar tillsammans med en skock HeIFare som var "något" dämpade.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-08-09 21:22
Ämne: Dagens publiksiffra ....
Kan inte annat än hålla med, dåligt för en serieledare, och i ett ödesderby som i stort sett man gälla vinna eller försvinna för de bägge lagen (iaf Djurgården) så bör det vara över 20 000.
Örebro Olsén19
2009-08-09 21:22
Den här bilden säger mycket om hur illa Sundin beter sig. Svin som honom borde vara långt från en fotbollsarena.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-08-09 21:20
Just nu har vi goda chanser att sluta top-5. Om vi vinner nästa omgång och Kalmar spelar oabgjort mot Gefle ligger vi endast fyra poäng efter dom. Om Kalmar förlorar endast tre. Och om vi inte skulle slarvat mot ÖIS skulle vi endast ligga 1 poäng efter om det blir det scenariot jag spelat upp.

Häcken och Malmö möter varandra vilket bara kan bli bra för oss. Vid en vinst för oss skapar vi oss lite avstånd till bägge två vid oavgjort för dom eller bara avstånd tiill en utav dom vid seger för något av lagen.

Elfsborg möte Hammarby, med lite tur plockar Hammarby poäng och då blir det samma scenarion som mot Kalmar då de har lika många poäng.
Örebro Joerny - Kämpa Yunus!
2009-08-09 21:20
Dagens publiksiffra 8034. Ärligt talat en pissiffra för serieledarna. Nästan lika dålig som publiksiffran 15774 mellan Djurgården och hammarby.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-09 21:19
Aspen//

Men Basse såg inte trött ut, däremot verkade han bli trött av att bli utbytt och det kan jag förstå för han var bäst på plan idag.

Sixten vågar jag inte ha några åsikter om när vi vinner, för då kastar sig vissa på forumet över mig.

Jag tyckte ändå han gjorde ett smart drag när han satte ner Olsen sista 10 och när han bytte in Per Johansson. Men jag förstår din liknelse med Stefan Lundin, dock inte idag.
Örebro Mike Litori
2009-08-09 21:19
Skönt att Kim visar att formen är på rätt väg. Såg bättre ut mot ÖIS och var ännu bättre i dag. Adrianos inhopp visade dock varför han inte är en startman. Usch vilket svagt passningsspel då han slog bort många enkla bollar till och med.
Örebro Mike Litori
2009-08-09 21:17
Aspen//
Vet inte var jag skall börja. Men du skämmer ut dig när du har en så uppenbar agenda att ständigt kritisera Sixten. Vi slår serieledarna på bortaplan, skapar flera riktigt heta chanser och spelar bra i sextiofem minuter. De skapar bara någon chans på hela matchen och du har mage att komma in och gnälla. Måste vara tråkigt att vara dej.
Annons: