/fotboll/osk/forum/5773.aspx/fotboll/osk/forum/5773.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-12 19:02
Så här skrevs det på Sportklubben Net när Joel lämnade, vissa glömmer snabbt:

"Joel Riddez kom till ÖSK som en yttermittfältare men omskolade rätt snabbt till vänsterback. Joel är utan tvekan en av de bästa vänsterbackar klubben har haft i modern tid. Efter säsongen 2007 valde Joel att skriva på för den Norska klubben strömsgodset till många supportrars förtvivlan. Vi hoppas alla att Joel snart återvänder till Sportklubben."

Sista meningen skriver jag gärna under på, dessutom är han väl inte fyllda 30 ännu, så han har många år kvar på toppnivå.
Örebro Ropesin
2009-08-12 18:59
Ämne: Ropesin//Din fråga &....
Den inbitne vet att Kubanerna skrek "Hur liten har Anders?" respektive "Hur stor har Berra?" hemma mot Elfsborg. Om man förstår en gnutta ironi och humor så är det roligt och inte alls under bältet.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-12 18:43
Riddez i all ära men jag kan inte se vad han skulle tillföra dagens ÖSK.
Örebro Aspen
2009-08-12 18:29
Ropesin//Din fråga "Hur stor har Berra?! ". har väl passerat bältesnivån?
Örebro Aspen
2009-08-12 18:26
Tycker vi ska utveckla spelare som Oskar J, Berra, Gren och andra ungdomar. Inte köpa tillbaks gamla uv:ar. Gamla uv:ar ska tillföra toppkompetens inte bara höja medelåldern.
Örebro BabyKladde
2009-08-12 18:14
..tycker inte man ska ta tillbaka varken Haginge eller Riddez. Ingen platsar i dagens ÖSK helt enkelt. Sedan känns det som ett steg i fel riktning och värva tillbaka spelare..
Örebro Mike Litori
2009-08-12 18:14
Helt otroligt. NA skriver att Roni blir ensam anfallare i kväll. De gick på information från svenskfotboll.se som bara listade spelarna i nummerordning. "Blir ensam anfallare" var visst rubriken. Ja möjligt, men inte Roni i alla fall.
Örebro Marta (hane)
2009-08-12 17:34
Faktiskt den enda förutom kaptenen Sebastian Eriksson om jag inte ser fel...
Örebro Marta (hane)
2009-08-12 17:27
Almebäck verkar vara enda spelare i backlinjen som ej byttes ut mot Danmarksmatchen som vanns med 4-2 efter bra svenskt spel. Kul!
Örebro Grixx
2009-08-12 17:14
Hagge är lika med högerback, men kan ha "mognat" i DIF och kan måhända ha växt till sig mentalt vilket gör honom till en tuffare och hårdare spelare, men lite mer bollfeeling skulle inte skada. Bra fart hade han i vart fall på högern senast han tillhörde oss.

Riddez känns sådär. Det gick bra..men ÖSK var ett sämre lag senast han spelade i laget. Det gick bra för honom efter flytten vilket är en styrka, det sker ju inte alltid med automatik...men hur bra är han nu?...och hur skulle han fungera i dagens ÖSK?
Glidtacklingarna var hans styrka hos oss men är det den typen av back vi vill ha. Han kunde ibland ta några steg framåt och vika in framför motståndarnas straffområde på ett snyggt sätt...dock utan speed.
...och hans lekkamrat som gjorde minst halva hans framgångsaga på backen har vi "sparkat".

ps Mot Sammy har Riddez ingen chans att ta en plats.
Örebro Kronblom
2009-08-12 16:58
Tycker Roni är värd att vara med från start,gör han en alltför bra landskamp så försvinner han kanske från ÖSK tyvärr men den som lever får se!
Örebro apskallen
2009-08-12 16:29
För en gångs skull håller jag med dig ÖSK-Karl. Haginge är en högerback och gör sig allra bäst där. Att han dessutom är sämre än innan är också klart, även om han mycket väl kan få en rejäl nytändning av att komma ifrån Djurgården.

Det börjar för övrigt bli lite inflation i att försöka omskola i spelare på plan. Jag tror att de flesta gör sig bäst på sin ordinarie position och inte som något annat (även om Haginge faktiskt gjort en del ok matcher som mittback).
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-12 16:27
Sersant//

Ja, om Porokara gör en kanonmatch ikväll så kan säkert budet dubblas och då ryker han nog. Fönstret är ju öppet till 31/8. Tror det är FCK som är hetast.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-12 16:24
Sersant//

För mig är Haginge en högerback och inget annat. Där behöver vi verkligen backup med tanke på hur sjuk och skadebenägen Anttonen är. Men vi kan ju inte betala lika mycket som vi fick med tanke på att det är en sämre spelare som kommer tillbaks.
Örebro Sersant
2009-08-12 16:02
Ämne: Sersant//

Jag vet....
Fast pengar vore det ju inte omöjligt att det trillade in, många av våra spelare kan ju försvinna om rätt köpare med de rätta pengarna dyker upp.

Bosse Petersson idiotförlkarade Djurgården lite igår i Matchpuls för att de inte spelade haginge på mittfältet :).
Örebro Sven Töle
2009-08-12 15:40
Jaså startar Porokara? Det var roligt!
Örebro Joerny - Kämpa Yunus!
2009-08-12 15:28
Sveriges U21-lag besegrade Danmark borta med 4-2.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-12 14:54
Ämne: Tycker situationen m....
Du glömde Oskar Johansson. :)
Örebro Pencing
2009-08-12 14:54
Angående målvaktspositionen bakom Isaksson tycker jag inte det är konstigt att Alven inte är given där. De är ett antal som ligger på ungefär samma nivå. Alven är kung för oss och jag skulle inte byta honom mot någon annan, både med tanke på hur bra han är, men också pga hans härliga personlighet som behövs i ÖSK. Men trots alla hans fenomenala räddningar och poäng han räddat åt oss, så har han i ärlighetens namn också gjort ett antal mindre bra insatser. Släppt några dumma returer rakt ut till exempel. Jag tror det är det som gör att han inte knipit den platsen för gott. Han är något ojämn.
Örebro Aspen
2009-08-12 14:52
Tycker situationen med Berra till Frankrike och Glenn som varken är fulltränad eller har matchträning passar för topp 5 planer. Vad händer när Mike och/eller Wiken blir skadade (t ex nickar ihopp)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-12 14:47
Skillnaden mellan Alvbåge och Eddie Gustavsson är att Eddie står i Red Bull Salzburg.
Örebro Rocky Dennis
2009-08-12 14:34
Kul att Porokara får starta ikväll! Tror han kommer göra det bra. Ska bli intressant att se hur han klarar sig mot bättre motstånd.

Tycker det är konstigt att Eddie startar i målet. Är han verkligen bättre än Alven? Har svårt att tro det, trots att jag inte sett honom stå på ett tag.
Örebro DaSa
2009-08-12 14:25
Ämne: DaSa//

Jag tror d....
I så fall byter jag till motsatt åsikt:)
Örebro Mittåt
2009-08-12 14:25
Om inte Berra är tillbaka till matchen mot Djurgården så blir det nog en skånepåg på bänken.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-12 14:04
Sersant//

Jag vet inte hur jag uttryckte mig angående Haginge, klumpigt blev det ändå ;)

Haginges agent gjorde en förfrågan till ÖSK, men eftersom Dif skulle ha lika mycket betalt som när han gick så blev det ett nej. Det är nog mycket möjligt att Haginge säljs efter säsongen. Men det lär nog inte bli till ÖSK och definitivt inte en 08-klubb. Om det inte ramlar in en massa kapital i ÖSK/Spelarinvest och Dif halverar prislappen på en "misshandlad" spelare.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-12 13:43
Jag skulle gärna se Riddez i ÖSK igen! Jag tycker att Riddez är bättre Wowoah. Även om Wowoah har varit bra på sin vänsterkant.

Kommer berra hinna tillbaka till Djurgårdsmatchen? Eller blir det Oskar Johansson på bänken?
Örebro Sven Töle
2009-08-12 13:39
Ropesin:// Hahahahha - ja den frågan kan tolkas på många sätt :)))))

I övrigt: Eddie Gustavsson står ikväll :oS
Örebro Sersant
2009-08-12 13:24
jappel: Han var ju allsvenskans bästa vänsterback när han lämnade, ser ingen anledning till att han skulle blivit sämre :).

ÖSK-Karl: Du nämnde för några dagar sedan att man gjort en förfrågan på Haginge i sommras men att Djurgården tackade nej. Om Djurgården åker ur, kan de då säga nej om ÖSK kommer tillbaka efter säsongen med en förfrågan med tanke på deras ekonomi?

Anars så skulle han kunna vara ersättare för Berra samt back-up för Anttonen.

Ropesin: STOR!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-12 13:12
DaSa//

Spelarinvest har inga signingpengar för Pierre.
Örebro Ropesin
2009-08-12 13:12
Hur stor har Berra?!
Annons: