/fotboll/osk/forum/5751.aspx/fotboll/osk/forum/5751.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pras Y
2009-08-18 17:55
undrar om det är samma personer som ville ha ut Olsen som nu vill ha ut Nordin. Att vara defensiv eller offensiv är stor skillnad. Nordin är alltid, likväl Olsen hårt anpassade av motståndarna, inte Nobbe. Bedoya är bra men jag tror inte på han just nu från start i alla fall. Han har gjort det bra på högerbacken men inte mer.

Som sagt, Nordin verkar ha en allt för defensiv utgånsposition, han är allt för ofta med i det defensiva arbetet vilket kanske är nödvändigt men inte främjande för hans offensiva kvaliteter.
Örebro Johan Böld
2009-08-18 17:24
Mittåt // Frågan är om det är hans uppgift direkt eller om det beror på att han gör vad han är bäst på? Och det är en jäkla skillnad. Jag menar om Nordback ersätts av tex Ale eller av en annan spelare med andra egenskaper innebär det då att dennes uppgift är detsamma eller förändras uppgiften (Och då menar jag om Nordback ersätts från start)?

Alla tränare söker ju sina spelare som så nära så möjligt ligger sin egen spelide och på respektive position. Känslan man har är ju att Nordback spelar som en av de tre på mitten av den enkla anledningen, att av de spelare han har tillgång till så har de tre som spelar där högst förtroende.

Men skulle Sixten, om han fick, byta Nordback mot t ex Wandersson, som knappast skulle kunna fylla samma uppgift men klara samma position? För då förändrar ju Sixten sin syn på hur han helst vill ha mittfältet beroende på vilka spelare han har tillgång till.

Med andra mycket kortare ord. Är det "Man tager vad man haver" Finns det inte svartpeppar tar man vitpeppar, även om egenskapen inte fullt ut är vad man tänkt sig?

Men du står laget närmare så jag kan inte veta lika bra hur Sixten tänker.

(Och för ev kommentarer till det förstår jag också att alla vill ha Ronaldo i sitt lag. Jag bara undrar om det hans grundläggande ide hur han vill formatera mittfältet om han fritt fick välja)
Örebro Sekt. E
2009-08-18 17:17
Har sett matchen i repris. Basse, som kändes risig i första live, var inte alls så dålig på reprisen. Hur kan det komma sig? Almebäck och Wiken är dominanta. Nobbe och Kim löper otroligt mycket. Men matchen i sin helhet var inte bra. Beror nog mycket på att våra kanter inte kom igång alls. Inte heller Nordin.

Support your locals.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-18 17:08
pemo//

Ja och varför ändra ett lag som spelar oavgjort eller i värsta fall förlorar? ;)
Örebro Mittåt
2009-08-18 17:04
Nordback har i princip kvar samma arbetsuppgifter som han har haft tidigare, dvs. att pressa, stänga och vinna boll. Att han numera har en högre utgångsposition spelar ingen som helst roll i det sammanhanget. Skillnaden är att han stör sina motståndare högre upp i banan.
Örebro rirobban
2009-08-18 16:52
Ämne: rirobban//Ser man på....
Jo jag vet. Men han har alltid tänkt som en defensiv mittfältare och är ofta med i arbetet där nere. Därmed ändå bra gjort av honom att göra så mycket mål och viktiga saker för ÖSK...
Örebro pemo
2009-08-18 16:39
Tittade på fotbollskvälls nätupplaga ( fortsättningen på TV ) där de skulle prata mer om ÖSK. Och visst, det gjorde de väl lite, men jag blir så trött när "experterna" Zetterberg och Andersson bara strör floskler. Per tyckte att ÖSK var spännande men inte kan bli bland de fem ( fyra poäng efter!!??) och Ola hyllar spelsystemet med offensiva yttrar som Poro och Basse samt spelgeniet Nordin på mitten. Har man då kommit hem efter DIF-matchen och lyssnar på detta dravel så förstår jag att de inte sett matchen utan bara lallar på. Att mycket av ÖSK:s poängplock beror på John, Iron-Mike och Wikström nämner de inte. Nåja, nu ser jag fram mot söndagen och Canal+ ( sänder väl matchen?) Men jag vet inte vem jag föredrar på hb. Bedoya eller Wirtanen. Bedoya är en klart bättre fotbollsspelare men behövs nog mer framåt. Min önskan är att PA är tillbaka och Bedoya tar Nordins plats samt att Per får mer speltid. Byter med Bedoya när han sprungit sig trött. Frågan är väl om Basse tagit illa vid sig att Berra varit iväg? Kan bli avbytt av Astvald. När det gäller Roni så finns väl James bakom? Men som realist så startar vi väl med samma "elva" som mot DIF. Varför ändra på ett vinnande lag?
Örebro bleke
2009-08-18 16:33
Ropesin/

Tackar, hoppas vi får ihop några till, resan är ju i princip gratis så det borde inte vara nåt att tveka på
Örebro Aspen
2009-08-18 16:25
rirobban//Ser man på hur ÖSK ställer upp mittfältet så har Nordback positionen OFFENSIV mittfältare precis som Nordin. ÖSK bytte från två defensiva mittfältare till en efter våren 2008.
Örebro Ropesin
2009-08-18 16:24
Bleke// 71 anmälda till bussarna, 15 har uppgett att dom åker snett.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-18 16:23
DaSa//

Vi tänker likadant, jag är också mycket försiktig med negativ kritik mot de yngre nya talangerna. Däremot tror jag det är bra att visa att vi inte accepterar när de rutinerade inte levererar.

Mittfältet har varit till o från länge nu från samtliga, det är därför jag vill se en förändring mot Ellos.

Bassombeng måste gjort sin sämsta match någonsin i ÖSK-tröjan igår och brassen har fortfarande inte visat något.
Örebro bleke
2009-08-18 16:20
Jag har lite problem och komma in på kubanernas sida, är det någon här som vet hur många som är anmälda till Efsborgsmatchen?, förutom det så vill jag bara säga att det var en riktigt skön skitig seger igår, jag vet att vi kräver (?) bättre spel, men en seger är alltid en seger.
Örebro Johan Böld
2009-08-18 16:10
Nordin måste ju vara uppe i samma utbytesstatistik som Näfver hade och gnällde på?
Örebro Johan Böld
2009-08-18 16:06
Farsen fortsätter// ja det har du alldeles rätt i! Tänkte inte på det - hehe
Örebro rirobban
2009-08-18 16:06
Nordback får så mycket kritik här inne att där är löjligt. Han har varit en av ÖSK:s bästa spelare i snitt genom säsongen. Gör sällan en dålig match. En (defensiv) mittfältare som gjort 4 mål och haft 5 ramträffar!

Igår hade han också betydligt bättre offensiva passningar än Nordin. Påtal om Nordin så är det en spelare som inte gjort en enda bra match i år (?)! Kanske överdriver, men Nordback gör betydligt bättre insatser än Nordin, ändå får Nobbe mer kritik.

Tycker att Bedoya ska ta Nordins plats nån match (kanske redan mot Ellos). Å andra sidan kanske Elfsborg passar Nordin bättre. Är ju ett offensivt lag och Nordin kommer att få utrymme...
Örebro rirobban
2009-08-18 15:59
Ämne: Håller inte med Mack....
Håller med dig. Olsen var bland de bättre ÖSK:arna igår enligt mig. Han sprang, utmanade, vann nickdueller. Var en av hans bästa matcher i år, men tycker att han varit på gång sen Adriano kom till klubben. Fortsätter Kim såhär så är det mer än okej.

Var ett tag som man funderade på om han var värd lönen. Nu funderar jag inte längre, han är värd den!!!
Örebro Kronblom
2009-08-18 15:40
Ämne: Ösk-Power// Ja det b....
fast ÖSK brukar ta poäng i knalleland och Ellos match mot Gefle var väl inte sådär jätteimponerande,matchen mot Hammarby på SöS i lördags såg man vissa brister även i den matchen trots klassmål av både Ishizaki och Tacos,krävdes ju en straff för att få med sig alla tre pinnar.Nä jag tror ÖSK återigen kan sätta käppar i hjulet för Ellos!
Örebro DaSa
2009-08-18 15:29
Ang. Elfsborg matchen så verkar de ju ha svårt mot plastlagen. Vet inte om det är en slump eller ej?!

Sen så har ju rätt så många "sviter" bryts i år, så det är nog inget argument att luta sig emot.
Örebro DaSa
2009-08-18 15:27
Ämne: Ämne: Med Nob....
Jepp, du har rätt. I fortsättningen får ingen skriva ngt illa om ngn spelare i ÖSK här inne. Skall du eller jag maila na.se och be dem att aldrig sätta ett betyg under "3" så att ingen av spelarna knäcks?

Tar även på mig ansvaret att FrSa blivit en SE-spelare då jag var med och gnällde på honom när han spelade i ÖSK.

Nej, men serisöt så kommer jag fortsätta hacka på de spelare som jag tycker att de förtjänar det. Men jag kommer däremot ALDRIG bua eller skratta åt en ÖSK spelare live. Sen så om du söker på mina gamla inlägg så har jag varit försiktig med kritik mot unga spelare, snarare tvärtom. Nobbe däremot tror jag kan ta kritik.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-08-18 15:20
Johan Böld/ Ang. Oremo så är det ju så att skyttekungar som kommer till Örebro med dålig målskörd alltid hittar tillbaka till målet just här. Skönt att det inte blev så denna gång.

Ale skötte defensiven utmärkt! Framåt var han inte med mycket.

Nordback kämpade och slet mer än nån annan match jag sett i år. Nu såg man i alla fall att han sprang de där sträckorna som man inte ser annars. Mycket bra i pressen av motståndarna.

Kim gjorde det han skulle perfekt. Nickade ner långbollar. Stångades och var nära att få göra ett mål om han inte blivit nerriven.
Örebro Mittåt
2009-08-18 15:17
Joerny// Domaren gjorde nog bedömningen att bakåtsparken till målvakten inte var avsiktlig. Och det stämmer nog, det ser ut som om det var en snedträff även om det blev till en väldigt precis målvaktspassning.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-18 15:09
Det som talar för är att ÖSK har tagit poäng borta mot Elfsborg det två senate åren. 2007 0-2 & 2008 0-0.
Örebro Johan Böld
2009-08-18 14:52
Vad ÖSk borde studera är väl hur Gefle spelade därnere
Örebro Johan Böld
2009-08-18 14:48
Jag föreslår att hela backlinjen och Alvbåge kolhydratladdar före den matchen ;)
Örebro Johan Böld
2009-08-18 14:43
ÖSK KRILL// Precis - i kombination med hjälteförsvar och 5 stjärnig insats av Alvbåge
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-18 14:42
Det ända som talar för att ÖSK ska ta poäng mot Elfsborg är att Elfsborgspelarna är slitna efter Laziomatchen.
Örebro Johan Böld
2009-08-18 14:37
Ösk-Power// Ja det blir tufft som satan. Ellos har ju spelat ut i princip vartenda lag där nere. Även när de tappat poäng. Blir nog handbollsförsvar och ströattacker ala MFFmatchen . Räkna heller inte med någon speciell taktik från Sixtens sida. Sixten gör mycket sällan något renodlat taktiskt mer än att ibland visa dvd för vissa matchsituationer de skall se upp med. Inte heller för jag vet vad som kan rubba Ellos borta taktiskt mer än att antingen ligga lågt med laget eller sätta upp en 75% presslinje. Det troliga är väl ett lågt spelande ÖSK, vare sig man vill eller inte. Har sällan har sett ÖSK pressa högt på bortaplan vilket fall. Undantag kanske när man legat under sista kvarten. Men inte som spelsätt från start.

Men som du skriver, tuff cupmatch 3 dagar innan brukar kunna sitta i benen.
Örebro Joerny - Kämpa Yunus!
2009-08-18 14:36
Kan någon förklara för mig varför vi inte fick indirekt frispark i inledningen på matchen. När Touray tar upp en bakåtpass med händer är förståss situtionen jag tänker på.
Örebro Chipset
2009-08-18 14:32
En pinne mot Elfsborg och tre hemma mot Gefle. Blir det så har vi garanterat poängmässigt häng på femteplatsen.
Örebro Ösk-Power
2009-08-18 14:27
Elfsborg borta på agendan.
Blir kanske årets tuffaste bortamatch. Vi brukar dock prestera bra fotboll på Borås Arena. En faktor som kan tala för ÖSK är att Ellos möter Lazio borta på torsdag. Bara 2 dagars vila med andra ord.
Det är energikrävande att spela internationell fotboll. Krävs inget geni att lista ut det direkt.

Nu krigar vi på och blickar ödmjukt uppåt i tabellen!
Annons: