/fotboll/osk/forum/5750.aspx/fotboll/osk/forum/5750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Johan Böld
2009-08-18 12:53
ÖSK-Karl// På Alvbåges? ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-18 12:34
Per Johansson från start på mittfältet nästa match tack, på vems bekostnad spelar mindre roll.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-18 12:34
Per Johansson från start på mittfältet nästa match tack, på vems bekostnad spelar mindre roll.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-08-18 12:07
Tänk vad/hur olika man kan se på en match! Jag vidhåller dock, oavsett om min åsikt sammanfaller med sk expert eller ej att Bedoyas positionsspel inte var bra och att väl många passningar slogs fel.. Dock, potential att bli riktigt, riktigt bra det har han, Bedoya
Örebro Johan Böld
2009-08-18 12:04
Farsen fortsätter// Oremo har väl gått mållös från de flesta matcher i år?
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-08-18 11:50
Håller med Nordahl... Bedoya var fantastisk igår. Helt klart bäst på plan!

Wowoah var nog rejält övertänd... var nervös varje gång han hade bollen...

+++++ Bedoya
++++ Almebäck
+++ Wiström
++ Kihlberg
+ Kim
Örebro Kronblom
2009-08-18 11:02
BBB//tycker nog Ale var OK igår trots allt,kom inte med så mycket i offensiven men han löser den defensiva biten ganska bra,Tauer kom förbi en gång i andra halvlek men i övrigt löste Ale det bra!
Örebro Kronblom
2009-08-18 10:58
tyckte det kändes lugnt ändå,det var när Rajalakso hade bollen som Skansen fick lite tryck men allt som oftast hade laget ingen udd i avsluten.ÖSK dödar matchen i andra halvlek men känns onödigt att låta Djurgården ha så pass mycket boll även om de inte skapade särskilt mycket.Iron-Mike bäst på plan!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-08-18 10:55
Ämne: Skönt med 3 pinnar ä....
Biopower// HAR vi verkligen sett samma match? Jag kan inte förstå hur du menar att en vänsterback kan ligga bakom att en högerytter i samma lag gör en dålig match?
Själv tyckte jag att Wowoah gör en bra match medan Bedoya slarvar bra mycket med uppspelen och dessutom ofta kommer fel i positionsspelet. På det sättet var han en säkerhetsrisk igår. Dock ska ingen skugga falla över honom. Jag inser att han i första hand inte är skolad som back och det tar alltid en viss tid att komma in i det spelet. Precis som det gjorde för Wowoah under förra våren.
Örebro Biopower
2009-08-18 09:36
Skönt med 3 pinnar även om man hade lite känslor otäckt lika de man hade efter Örgrytematcken i halvtid. Har roat mig med att läsa spelarkritik på forumet, och ibland undrar man om vi sett samma match. Så här tycker jag:
Bassombeng = kass, men det var mera Samuels fel som inte gav något understöd på sin kant och som dessutom uppträdde som en säkerhetsrisk under hela matchen. När sedan Adriano kom in blev det mycket bättre eftersom han är mer bolltrygg och kan hålla i och skapa lugn även med en motståndare hårt i ryggen. Kilberg gör en bra andra halvlek, vilket han borde ha mycket krafter att göra eftersom han gick runt och vilade hela första.
Största positiva utropstecknet är i mitt tycke Bedoya som verkar ha hur mycket energi som helst, han tillsammans med Almebäck är bäst på plan
Örebro zxcv
2009-08-18 09:24
Alvbåge, Almebäck, Bedoya och Olsen var mycket bra igår.

Olsen är stålande defensivt när han går mer som mittback.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-18 09:03
"Hämnden på Djurgården"
Örebro Henke(Old Boys)
2009-08-18 07:52
Så skönt å va närkebo!!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-08-18 06:32
Helt otroligt. ÖSK har brutit en förbannelse. Och Oremo gick mållös! Skumt.. Ska vi blanda oss i toppstriden nu också?
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-08-18 02:15
Per Johansson punkterade matchen: "Det var riktigt skönt"
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-08-18 02:12
Sammy Wowoah efter segern: "Alltid skönt att slå gamla klubben"
Örebro Pras Y
2009-08-18 01:03
tankar från tidigare ikväll;

*Wowoah darrade till vid några tillfällen med sina patenterade bolltapp vid lös press.

*Kihlen har antingen blivit sämre på filma eller så har han blivit uppmärksammad hos domarkåren. Lite väl överdrivet bollkär som sista utpost på mitten ibland.

*Astvald skulle vara duktigare i ett 4-4-2.

*Landskampen mot Sverige smittade av sig på Roni.

*Bra målvaktsspel av Alven.

*Bra mittbackspel och även bra jobb av Bedoya.

*Olsen fick för lite stöd för att ens kunna kommentera hans insats.

*Per alltid värdefull i presspelet.

*Nordback rev & täckte upp, lite hans typ av matcher när vi bara jagar. Alltså, gynnsamt läge för hans egenskaper, vi alla vet att det blir sämre när ÖSK är spelförande.

*Nordin känns defensiv. Inte bra.

*Basse, vem? Inte samma form som i våras. Tycks nästan se ut som att han tror han bara kan springa igenom Tauer. För rak, för förutsägbar just nu.
Örebro Djäflun
2009-08-18 00:54
Haginge verkar uppgiven? Se länk....
Örebro go_osk
2009-08-18 00:37
Ämne: //go_osk

Tycker s....
Jag håller med dig till viss del. Nordback är riktigt bra när han väl är bra. I våras så var han grymt hungrig, men på senare tid har han blivit allt mer osynlig. Ingen kan ta ifrån honom att han kämpar och springer, men jag vill se lite mer än så. Tycker t.ex. att han kan bli bättre på att hjälpa Olsen med att fylla på i boxen.

Kihlberg är enormt viktig för ÖSK´s defensiva spel.
Örebro Miroslav kuba
2009-08-18 00:26
Inget skönspel idag av ÖSK men skön seger Jipppi snyggt mål av PJ!!!!
Wivallius
2009-08-18 00:25
//go_osk

Tycker som sagt inte att Kihlen levt upp till "jämnaste mittfältaren" den senaste tiden. Att ta bort Nobbe är at ta bort 20% av ÖSK:s mål i år (samt fem träffar i trävirket). Han är näst bäste målskytt efter Olsen och sätter, till skillnad från Olsen, sina straffar. Jag vore livrädd att ha Kihlen som straffskytt.
Örebro go_osk
2009-08-18 00:20
Kihlberg ska spela från start, han är enligt mitt tycke den jämnaste mittfältaren vi har. Per Johansson borde dock få chansen på Nordbacks bekostnad.
Wivallius
2009-08-18 00:19
Försvarsspelarna bäst idag:
+++++ Almebäck
++++ Wikström
+++ Alvbåge
++ Olsen
+ Nordback

är min toppfemma. Har ingen lust att dela ut negativ kritik till spelare när vi vinner, trots knackigt spel idag.
Wivallius
2009-08-18 00:16
//ÖSK-Karl

Håller med! Vore kul att testa de tre N:en Nilsson-Nordback-Nordin från start, sen kan man byta in Bedoya efter 55 min om Nordin har "en sån där dag" eller Kihlen i st f Nordback om den senare bara trampar vatten. Givetvis kan man tänka sig att byta Nilsson mot Bedoya i stället om Nilsson inte klarar uppgiften eller blir trött efter 60 min.

Munoz? Vem är det? ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-18 00:15
Ja, nu blir det bingen och oavsett min kritik så kommer jag också att somna in med ett leende.

Gonatt ÖSK-vänner!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-18 00:09
Wivallius//

Ja, så varför skall en 37-åring (eller vad han är) vara så självskriven i startelvan. Förra året var han enormt bra och delar av våren. Ge Erik Nilsson en chans som jag tyckte var enormt duktig mot Halmstads A-lag i cupen.
Örebro Johan Böld
2009-08-18 00:08
Ok, nu till sängen. Stort tack till ÖSK för tre poäng. För det protesterar väl ingen emot ;)

Örebro pemo
2009-08-18 00:08
Otroligt skönt av vi vann matchen. Den blev exakt som jag trodde, men när Per slog in bollen i krysset så släpte allt och jag bara satt och log tiden ut. attdet gnälls här inne är väl naturligt. Sixten spelar taktiskt och inte publikfrianden, men vissa spelare måste helt enkelt vilas snart. NORDIN!!! va fan sysslar han med? Kilen? Stannar upp allt spel och filmar i var enda närkamp. Nu spelade han fram Astvald, så han är lite förlåten. Bedoya räddade vår högerkant idag. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att Anttonen är tillbaka nästa match. Visst är AB följsam och snabb men mot Bajrami behövs det lite rutin. Den där brassen från Norge kan vi väl förpassa till Forward. Men han skall väl in och röra om i grytan. Duger nog i SE. KIM var väl den ända offensiva spelaren som jobbade idag. Men det skiter jag i för vi slog Djurgår´n. Nu skall jag sova sött och läsa pappers-NA i lugn och ro i morgon.
Örebro Johan Böld
2009-08-18 00:06
Aleq // Flåt -Såg mitt namn och trodde du skrev till mig ;)
Örebro Johan Böld
2009-08-18 00:05
Aleq // Men jag har inte sagt att Kilen är nere i en djupt formsvacka? Svarade du rätt person?
Annons: