/fotboll/osk/forum/5749.aspx/fotboll/osk/forum/5749.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Chicko
2009-08-19 14:39
------------Alven------------
-Wirre-Mike-Wiken-Vovven-
-----------Kihlen-----------
----Bedoya--------Nobbe----
--Basse----Olsen----Roninho----

Weggen
Berra
Per
Nordin
Astvald
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-19 14:25
Utan Alvbåge hade ÖSK varit i botten av allsvenskan!
Örebro Gurra2001
2009-08-19 14:12
ÖSK:s svaghet är antal gjorda mål. Om vi ska ta bort Kim och Nordback så hade vi lagt brevid Djurgården i tabellen och inte som nu brevid Kalmar.
Örebro Johan Böld
2009-08-19 14:06
Ämne: Jag vill fortfarande....oroT// Är det inte dumt att ta bort vår näst bäste målskytt (Nordback) från banan? Bättre ta bort den andre som bara mäktat med ett mål trots offensiv position
Örebro Grixx
2009-08-19 14:00
Något felsteg från Bedoya senast mot DIF och han kom vilse något, men jag tycker han var det stora utropstecknet och var värd att bli matchens lirare.

Plötsligt plockade han bort bollarna från djurgårdarna och bara sprang i väg med den. Nästa moment var han offensiv och lekte" forward.
Skicklighet eller tur?

I vart fall utmynnade ofta hans insatser i en offensiv lösning, så härligt att se.

Högerbacksidan måste vi vara starkast på i AS...om man nu plötsligt ska kalla Ale för back:
;-)

...men som vanligt lite mer fart ett steg upp och spela på mattan till 99 %. Nu verkar ju Sixten hellre vilja ta ett steg tillbaka än hur det var förstaa 3/4 av säsongen. Rädslan att tappa in någon boll verkar för stor....likaså att vi försöker bevaka små ledningar istället för att fortsätta satsa framåt. Det senare är förståss roligast att uppleva som åskådare och kanske lite mer givande poängmässigt...vill jag gärna tro och då givetvis enligt devisen "Anfall är bästa försvar"
Örebro oroT
2009-08-19 13:59
Byten i 61:a match-minuten:
Olsen Vs. Adriano
Basse Vs. Astwald

Ställning vid bytet: 1-1 (mål av A. Svensson och Bedoya).
Adriano avgör vi 77:e.
Örebro oroT
2009-08-19 13:57
Jag vill fortfarande se Nordin och Bedoya tillsammans på mitten på Nordbacks bekostnad.

------------Alve------------
-Wirt-Almebäck-Wiken-Vovven-
-----------Khilen-----------
----Bedoya--------Nordin----
--Basse----Olsen----Poro----

Receptet för 3poäng mot Ellos :)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-08-19 13:35
Många gnällde ju på Olsen för några veckor sedan också, och han har ju kommit igång rätt bra nu. Dock hade inte Sixten så många alternativ där. På Nordins plats finns flera goda ersättare. Och att ge nån annan chansen i nån match är nog bara bra. Både för Nordin och för tex Bedoya.
Örebro ÖSKare i exil
2009-08-19 13:15
Det är ju nånting som inte riktigt har klickat på mitten och det finns ju flera faktorer. Kihlberg har blivit långsammare även om han är fantastisk som bollvinnare så går det lite sakta. Nordin och Nordback försvinner ur matcher och blir enbart springande, kämpande spelare. Visst kan det vara en lösning att byta ut en av dom spelarna och hoppas att den som kommer in tillför något som saknas.

Jag tycker laget hamnar ganska långt ner i banan. När spelet vänder går det via Kihlberg och blir ofta lite för långsamt. Motståndarna hinner ta defensiva positioner, täppa till ytor och förhindra att man bygger upp sitt spel. Backlinjen behöver fler uppspelsalternativ än boll på Kihlen eller Olsen. Ibland tycker jag vi får se crossbollar från ytterback till ytter men det är ju ett inte helt enkelt spel.

Det vore spännande att se Djurgårdsmatchen som jag missade. Finns den att ladda ner nånstans?
Örebro Henke(Old Boys)
2009-08-19 13:00
Ämne: Kungen kanske har hu....klart det blir Kungen innan avfärd.
Örebro Aspen
2009-08-19 12:46
Conjuration//Håller med om att många spelare sågas. Tycker det ska vara rättvist så jag brukar bidra med sågning av tränare och sportchef.
Men det är ju bra man får positiv kritik
Örebro Conjuration ★
2009-08-19 12:30
På senaste tid så har det verkligen sågats spelare här. Nordin är ju grym, lite ensam bara i vissa tillfällen men väldigt viktig i mina ögon.

Vill passa på att ge lite beröm till Westman som aldrig klagar utan hela tiden är positiv. mer sånt!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-19 11:23
Ja det får vi hoppas på :)
Örebro bleke
2009-08-19 11:17
Kungen kanske har hunnit öppna innan avfärd;)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-19 11:13
Ämne: Ämne: Kommer ....
Tråkigt! Då får man Hinka i sig öl på bussen då :).
Örebro Mike Litori
2009-08-19 11:05
Grixx//
Visst, visst.
Men jag tycker ändå Nordin skall få vila/bänkas en match.
Örebro bleke
2009-08-19 11:02
Ämne: Kommer det bli något....
nix, det skulle bli för dyrt med bussen, priset är så lågt satt att det inte fanns marginaler till det.
Örebro Grixx
2009-08-19 10:46
Angående Nordin,Kim,Nobbe,styrelser,ÖSK och den okränkbare Kung Alve.

Allt går upp och ner. Lagen har bra perioder och sämre. Bra höst och dålig vår, ibland må så vara med hårfin skillnad.

Likaså har en spelare ups and downs, under matcher,veckor,månader och år...och det beroende på fysisk status, psykisk status,kunskapsnivå med inbegripen talang, omgivande lagspelare och tränare...och inte minst motstånd.

...sedan tillkommer "tyckarens" hemmablindhet,släktsskap, kompisskap, negativa/positiva synsätt,grad av berusning-pilsnerintag, uttrycksförmåga, synnedsättningsgrad, följa med strömmen mentalitet, fysiska status, psykisk instabilitet, "liten verkstadsmentalitet" osv osv :-):-):-)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-19 10:42
Kommer det bli något pub besök i Borås?
Örebro Hlynur
2009-08-19 10:33
Ser ut att bli många till Borås, kul!
Örebro Mike Litori
2009-08-19 10:33
Om Tommy är tillbaka mot Elfsborg så hoppas jag att han blir högerback och sedan Bedoya på mitten i stället för Nordin.
Nordin är en av mina favoritspelare men känns som att han trampar vatten för närvarande och kanske skulle må bra av en match vid sidan av.
Örebro Chipset
2009-08-19 10:10
Hur påverkar kommunens höjda hyror ÖSK?
Örebro pemo
2009-08-19 09:56
Jag tillhör de som har klankat på Nordin, det står jag för. Han har sådan stor potential, men på nå´t vis hålls han tillbaka. Jag önskar att han tar tag i bollen på mitten och styr lite mer. Han har ju bevisat bästa tekniken och kan hålla i bollen. MEN, som han har agerat de sista matcherna tillför han inte laget mer än någon annan. Därför vill jag att han skall bänkas.
Örebro ÖSK_Danne
2009-08-19 09:24
Nordin på topp är en av allsvenskans bästa spelare. Tyvärr är han en av de svagaste när han har en dålig dag. Eftersom han har haft dåliga dagar sen hjälmaren brann nu så tycker jag att det är dags att ta in Bedoya på hans plats!!
Örebro apskallen
2009-08-19 09:03
Ämne: Till dom om påstår a....
Du vet om att Nordin blev utbytt mot Häcken precis efter deras 1-0-mål va?
Örebro Johan Böld
2009-08-19 07:27
nja, att publiken applåderar varje gång Nordin rör bollen är väl kanske....tja...Att ta i?

Jag tycker han blandar och ger väldigt
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-08-19 05:26
Jag tycker Nordin sett väldigt bekväm ut på plan. Speciellt defensiven. Kommer ihåg slutet av förra säsongen då han kämpade ner motståndarna emellanåt. Tror han skulle bli ännu bättre av att sitta första 50min nån match. Tycker också han är underbar fotbollsspelare.
Örebro skoBe
2009-08-19 04:20
Till dom som förväntar sig att Nordin ska vara en Messi på plan säger jag...att det inte är Nordins fel att Khilber och Nordback är dåliga offensivt och att det är inte hans fel att han inte har någon att spela med på mitten...vill ni ha en sådan Nordin så måste Ösk satsa lite pengar för att hämta en till Nordin till laget... däremot har jag inget emot Nordback och Khilber deffensivt... men som jag sa förut är jag mer än nöjd med ösks spel, om man tänjker på vilka kvaliter ösk har:)
Örebro skoBe
2009-08-19 04:11
Till dom om påstår att Nordin ska bänkas säger jag MUHAHA :) Den dagen lär ni aldrig se...för att ösk kommer inte att anställa en så jävla trög tränare:) Varför tror ni att Sixten aldrig byter ut Nordin när han ligger under????
Haha för att han är den farligaste spelaren offensivt som motståndarna måste koncentrera sig mäst på:) men det lär idioterna aldrig förstå hehe
Han är hård bevakad och andra spelare får det lättare... sedan att varje gång han rör bollen gör något fint att publiken aplauderar hela tiden är oxå en bevis på hur en underhållare och duktig spelare ska spela.
Örebro Conjuration ★
2009-08-19 03:57
Skandal att inte någon kanal sänder matchen
Annons: