/fotboll/osk/forum/5746.aspx/fotboll/osk/forum/5746.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-21 13:40
Mittåt//

Håller med, men Mattias Jonssons svek och brutna löfte kommer aldrig att förlåtas ändå. Dessutom var det ju småpengar i förhållande till vad han fick av Dif.
Örebro Mittåt
2009-08-21 13:28
Vi skall vara evigt tacksamma att Mattias Jonsson valde Djurgården och inte ÖSK vid sin återkomst till Sverige. Även om det då kändes rätt så surt.

Hans senaste skada kommer att hålla honom borta ca. en månad.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-08-21 13:14
....vissa har det tufft...
Örebro Rocky Dennis
2009-08-21 12:44
Vet inte om det skrivits än. Men båda bussarna är fulla, så ni som vill till borås men inte skaffat biljett. Ta bil eller tåg. Dra med så många ni kan!
Örebro Joerny - Kämpa Yunus!
2009-08-21 12:08
ÖSK-Karl// oki. Håller tummarna för att dom inte höjer budet. Man vill ju se mer av Berra i ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-21 11:53
Joerny - Kämpa Yunus!//

Jag kommer att träffa en initierad i Spelarinvest ikväll, återkommer sent med vidare information i fallet Berra.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-21 11:49
Aspen//

Det är just nu iskallt ifrån fransmännen vad gäller Berra. Vad jag förstått så tänker de inte öka budet det minsta. Anledningen är visst att de ser honom som en chansning som skulle kosta dem mycket pengar att utbilda till en färdig spelare.

Ursäkta Jon, men en medelmåtta som knappt platsar i ett AS-lag får inte plats på bänken i ett franskt div II-lag. Det visar lite på standardskillnaden länderna emellan.

Vad gäller Berra tror jag ÖSK behöver ha en fransk tolk med på träningarna så han verkligen förstår hur försvarsspelet i ÖSK är organiserat. Teckenspråk fungerar inte i alla lägen. Att han dessutom inte fick speltid under svackan (om den nu är över) gör ju inte saken bättre.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-21 11:38
Hoppas ÖSK får bra betalt för Berra och får en bra vidarförsäljningsklausul!
Örebro Joerny - Kämpa Yunus!
2009-08-21 11:32
Aspen// Det verkar som Berra i stort sätt är klar för Arles Avignon. Bara formaliteter återstår.

Edit. Googleöversättning: AC Arles / Avignon ville hans sista två rekryterar i defensiven sektorn. Den Cameroonian Bertin Ze Ndille som hade gjort ett avgörande test i ögonen av Michel Estevan återvänt från Sverige (formaliteter med sin tidigare klubb Örebro) och bör underteckna under de kommande dagarna. Men överraskningen kom från undertecknandet av Carlos "Kali" Alfonso. Kapten i valet av Angola, är en libero Kali 29 år, med mer än 200 matcher i D1 portugisiska. Han deltog successivt klubbar Barreirense och Santa Clara före undertecknande med FC Sion. Det kommer oundvikligen att uppleva den defensiva delen av AC Arles / Avignon. Du kommer att hitta på kvällen intervju med spelaren på vår webbplats.
Örebro Marta (hane)
2009-08-21 11:31
Håller med om att beslutet om Yunus kom olägligt och att det borde ha kommit innan, eller att man kanske i nuläget skulle kunnat ha väntat lite eftersom man rimligtvis borde känna till Yunus läge och förutsättningar.

Om man ska försöka se det lite positivt kanske man ändå kan hoppas att det längre fram kan fungera som tändvätska för honom när hans kamp mot ett normalare liv kan börja. Behöver ju inte handla om spel i de högre serierna. Som man uppfattar honom så är ju fotboll hans liv och då kanske det inte, under rådande förutsättningar, är lika viktigt på vilken nivå det handlar om.
Örebro Chipset
2009-08-21 11:16
Ämne: Kan inte någon adopt....Jag har arbetat just med såna frågor. Tyvärr är regelverket extremt restriktivt när det gäller vuxenadoption. Det ska finnas ett väldigt gott skäl till att vuxenadoptera. Ett sådant skäl är att det finns en relation mellan adoptivföräldern och den man vill adoptera. Denna relation ska ha ett innehåll som påminner om det som föreligger mellan föräldrar och barn. Detta skäl skulle möjligen kunna hävdas med tanke på Yunus relationer i Sverige kontra de obefintliga i sitt hemland. Fast det är väldigt långsökt.

Det största problemet i detta fall är att Statens invandrarverk sedan ska göra ett yttrande om syftet med adoptionen. Ja, behöver jag skriva något mer....
Örebro Aspen
2009-08-21 11:08
Vad händer med Berras Frankrike-äventyr???
Örebro Chipset
2009-08-21 11:02
Ämne: När det gäller Yunus....
Bölden// Vi är inte alltid av samma åsikt. Denna gång är vi dock defintivt på samma sida. Mycket bra skrivet!
Örebro kuban4life
2009-08-21 10:51
Va faan!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-21 10:34
"Ismail får tillstånd efter stroken – då kritiserar Alvbåge förbundet"
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-21 10:28
Kan inte någon adoptera Yunus? Då borde väl han få uppehållstillstånd?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-08-21 09:46
Ämne: AllanE// Omänskliga ....
Instämmer med Grixx!! Att Yunus inte beviljats uppehållstillstånd är en stor skandal. Det inser varje sund människa som sätter sig in i fallet. Det finns fler sådana fall, t ex de kristna Irakier som nu skickas tillbaka till ett land där de hotas till livet. Migrationsverket står ibland för handlanden vilka inte är värdiga en rättsstat.
Örebro Grixx
2009-08-21 07:11
AllanE// Omänskliga åsikter och dynga sammanflätade i två inlägg.
Bästa laget (för dagen)!
2009-08-21 02:01
Skönt fotbollscitat efter Elfsborgs 0-3-förlust mot Lazio i Rom.
- De är stressade (Stefan Ishizaki, Elfsborg)

Ähum....okej, skulle gärna vilja veta vad Elfsborg är? ;-)
Örebro Rojas
2009-08-21 01:56
Ämne: Rojas / Du tyckte al....
Nej såklart inte jag hade gärna sett Yunus få spela för år sen. Varför det kom just nu , kan vi bara spekulera i eller hur ?, men en utredning gjord på 33 sidor tar rätt lång tid. Utredningen kanske startade långt innan Yunus fick sin stroke ?, eller inte ? det vet bara de som handlagt ärendet. Men jag hoppas att det positiva beskedet iaf kan ge Yunus nån gnista !
Örebro Johan Böld
2009-08-21 01:51
Rojas / Du tyckte alltså att tillståndet var vältajmat? Varför kom det just nu?
Örebro Rojas
2009-08-21 01:42
Fullt så enkelt är det ju faktiskt inte även om jag självklart vill se att Yunus får stanna, SvFF kan ju bara ge Yunus halva handen eftersom spel i högre divisioner kräver uppehållstillstånd. Vilket han inte får , alltså har SvFF nu gjort vad de kan. Sen hoppas jag att detta besked kan hjälpa yunus i hans tillfrisknande så att vi snart kan se han briljera i Ungdom
Örebro Johan Böld
2009-08-21 01:28
När det gäller Yunus tror jag du ska skippa det sportsliga och titta på det mänskliga. Jag vet att många asylsökande nekas. Jag vet också att det finns asylsökande som får uppehållstillstånd på felaktiga (oärliga) grunder.

Hur som helst. Om en person varit i Sverige i sex år och inte immigrationsverket "lyckats" sparka ut personen, och inget land vill ta emot denna människa, och polisen vägrar verkställa det, och samtidigt förvägra honom att försörja sig ärligt trots att arbetserbjudande finns, så hamnar han i en moment 22 situation. Och den kan han ju sitta i livet ut, rent teoretiskt.

Vore det då inte mycket bättre att ge honom uppehållstillstånd av humanitära skäl? Vore det inte en Win-Win för alla parter?

Att då komma och plötsligt ge honom halva handen efter han tragiskt drabbats av stroke i 23 års ålder och där han ligger mer eller mindre förlamad är ju bara patetiskt. Att också skrika att han egentligen skall vara glad att han får ligga där på en svenskt sjukhus, när han egentligen borde vara utvisad.....är...osmakligt sagt.
Örebro Gurra2001
2009-08-21 01:21
AllenE//Jag kommer inte kalla dig rasist utan dum. Att du ens skriver följande i en situation som denna visar bara din låga intelligens:

"Sen undrar jag också varför alla verkar se honom som en stjärna, hur mycket har han tillfört vår klubb?"

När en MÄNNISKA ligger i stroke är perfekt läge att ifrågasätta hans fotbollskunskaper?

Herregud vilka människor det finns!
Örebro AllanE
2009-08-21 01:13
Ämne: Elfsborg torskade me....
Okej, varför det? Jag menar, jag förstår inte denna uppståndelse över Yunus.. Nu kommer väl folk här att kalla mig rasist men jag undrar är det en självklarhet för människor som invandrar hit att få uppehållstillstånd/speltillstånd? Du vet mycket väl att det är folk som får fara tillbaka till sina hemland om de inte beviljas. Sen undrar jag också varför alla verkar se honom som en stjärna, hur mycket har han tillfört vår klubb? Jag har följt ÖSK sedan många år tillbaka och har knappt sett honom spela..
Örebro Johan Böld
2009-08-20 23:55
Elfsborg torskade med 3-0. Svensson var tydligen med, trots allt. Bajrami spelade inte.

AllanE// Tror det är fel forum att uttrycka sådana åsikter på.
Örebro AllanE
2009-08-20 23:46
Tycker ni ska va glada att Yunus fick detta överhuvudtaget.. han är ju tom här illegalt.
Örebro KJ11
2009-08-20 22:29
Osmakligt att presentera detta i nuvarande situation, tror knappt att det är sant. Finns det inte någon mäniska med empati som kan stoppa ett sådant beslut i detta läge? Fy fan rent ut sagt!
Örebro worldfarm
2009-08-20 21:28
Det är 106 bokade nu, vilket innebär 2 FULLA bussar. Ni som inte köpt ännu får fylla bilen eller minibussen för ner till Borås ska alla.
Örebro Johan Böld
2009-08-20 20:44
Oj, ja då har det dragit i väg. Då borde de väl vara inne på buss II nu? Vore fint om de fyller iaf 2 bussar

Edit: eller då läste jag fel 46 istället för 86 tidigare
Annons: