/fotboll/osk/forum/5731.aspx/fotboll/osk/forum/5731.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2009-08-24 17:39
Har känt mig helt knäckt idag, jag hade lurat mig själv att ÖSK var ett topplag som hade chansen att ta SM-guld. Men efter ha sett första kvarten mot Elfsborg så förstår jag att inte många i dagens ÖSK startelva håller allsvensk toppklass. Men ngt som var positivt var att för första gången på många matcher så fick ÖSK igång lite "one-touch" spel. Kanske spelarna lärde sig lite av Elfsborgs spel första kvarten?!:)

Sen förstår jag inte hur ni kan såga Wovven, han har för tillfället allsvenskans bästa ytter mot sig. Tror ni han skulle stänga kanten helt då? Sen så ett antal ggr när han drev upp bollen så varje gång så stod Porokara helt stilla med en back i ryggen, vad har han för alternativ mer än att vända upp och söka en annan pass?

Angående utagningen av Wirtanen som högerback så är det lätt att vara efterklok och dissa den uttagningen. Men Sixten har ju Wirtanen som högerbacksalternativ tillsammans med Anttonen. Varför ska vi då spela in ytterligare en hb? Bedoya behövs på mitten, helst skulle jag sett honom istället för Nobbe som jag inte förstår vad han gör på plan. Jag måste vara helt inkompetent för jag kan inte se ngt bra han gör. Han står ju alltid ensam mellan ngr av motståndarna när de har bollen. Och han bryter typ nada av deras passar.

Sist så var det ngn som tyckte att Kihlen inte höll allsvensk toppklass. Om det är ngn av våra mittfältare som håller allsvensk toppklass så är det han. Nordin gör det när han är formtoppad.
AIK Saywee
2009-08-24 17:38
rirobban/
Nordback var nog också en av de fem bästa i gårdagens match ... "en till" från mitt förra inlägg :-)
Örebro rirobban
2009-08-24 17:34
Ämne: Gerzic hörde definit....
Nu får jag väl hela forumet emot mig. Men jag tyckte Nordback och Almebäck var en klass för sig igår. Nordback stod för de flesta farliga offensiva passningarna och hittade Astvald flera gånger. Kilen och Nordin var otroligt bleka om man jämför med Nordback...
Örebro Mittåt
2009-08-24 17:22
Öreskå// Det kan han kanske vara. Han lär väl få testa med A-truppen i vinter. Björnkvist alltså.
AIK Saywee
2009-08-24 17:15
Gerzic hörde definitivt till en av de som var värd poäng vid poängsättning i gårdagens match på borta-BA, och Almebäck, Alven, Astvald och en till!

GT ger tre getingar till Almebäck och Gerzic, vilka var så mycket bättre, jag bara undrar???

Släng skygglapparna ...
Örebro Västbanken
2009-08-24 17:10
Källan, eller "The snitch" eller "Deep Throat 2" eller vad vi ska kalla personen, lär ju ha en ståplats i Svartån nu med tanke på hur proffsigt Spelarinvest verkar skrida till verket...
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-08-24 17:05
ÖSK KArl// Något nytt att rapportera ang Berra? Eller har dom satt munkavel på din källa? ;)
AIK Saywee
2009-08-24 16:55
Vi var inte vakna i inledningen, eller var det någon slags fånig taktik att släppa fram Elfsborg i inledningen av matchen? De sista 60 minutrarna blev ÖSK bara bättre och bättre, trots att det kändes som att Elfsborg inte lade sig på försvar, eller?

Kubanerna gjorde en mycket bra bortamatch, all heder, mycket bra!

Publiksiffran är/var fortfarande riktigt klen, det är bara att inse, och den hör inte ihop med spelet eller resultatet eller domsluten eller loosersmentaliteten, för det vet man ju aldrig på "förhand". Den publik som väljer att gå på en match "går" på en match, och drygt 6000 är uselt!

6302 personer, med många ÖSKare, är ett dåligt "hemmauppslut" för ett landsortslag som kanske har guldvittring, under denna vädermässigt underbara kväll, med som jag tjötat tidigare, en söndagsmatch, efter skolstart och semesteravslut...?

Stora delar av matchen kollade många av de gulsvarta åskådarna vad som hände och vad som sjöngs på vår fina svartvita sektion! Sångerna, hejaramsorna och flaggviftningarna var klass!

FORZA KUBANERNA!
Örebro Kronblom
2009-08-24 16:41
Ämne: Känns som att matche....
"Adriano felplacerad"?Ja inte helt omöjligt faktiskt,han värvades ju som back-up till Kim men Sixten envisas med att slänga in honom på kanten när han mer är en centerspelare.Sixten hade ju kanske inte så många alt när nu Basse var borta.Mål-Göran är bättre att slänga in när han är redo för Allsvenskan igen,måste väl vara redo för bänken nu snart!
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-08-24 16:39
Ösk-Karl: för första gången någonsin är vi överens. Blev negativt överraskad av Bedoyas petning. Dock finns det mycket som kan ske på träningar som ingen av oss kan följa lika väl som tränaren. Hade knappast gjort någon skillnad heller om Bedoya startat. Men med Wirtanen avstängd lär Bedoya vara tillbaka. Blir det P.Johansson som ersätter Kihlberg?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-08-24 15:56
Vi blir inte topp 5 om vi fortsätter värva spelare som Adriano. Han kommer in och gör ett bra jobb.. inte mer.. Titta då på Elfsborg som sätter in Jawo som var bäst i Gefle. Det är en bra trupp för ett topplag!
Örebro SyreAtom
2009-08-24 15:49
"Men Magnus Haglund såg ändå något stort i ÖSK.
– ÖSK har alla ingredienser för att ta ytterligare ett steg mot topplagen, säger Elfsborgs tränare."

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Trots förlust kan jag också se det positiva som Haglund gör.

Gooo ÖSK!!!
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-24 15:48
Det är ofta man får läsa kloka saker här, men det någon/några skriver att man aldrig skall ändra ett vinnande lag är ju självklart. Ändå tog Sixten bort Bedoya. När vi förlorat och spelar oavgjort mal han på med samma elva. Jag förstår inte hur han tänker?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-08-24 15:45
Känns som att matchen kunde ha slutat lite hur som helst. 5-0 eller 2-2 typ. Med lite tur hade det kunnat bli 2-2. Elfsborg spelade ju bländande fotboll första halvlek. Hade de inte bjudit på 2-1 hade nog resultatet blivit större.

Adriano känns sådär. Han vill och vill men det händer inget. Är han felplacerad? Nja.. Tycker det är bättre att kasta in en ungdom nästa gång.

Örebro Erki
2009-08-24 15:37
Angående straffsituationen så är armbågen solklar och domaren borde ha blåst. Armbågen sker ungefär på straffområdeslinjen så svårt att se om det borde vara straff eller frispark. Dåligt av domaren att missa den.
Örebro Västbanken
2009-08-24 15:31
Det är för negativa tongångar efter en förlust här tycker jag (speciellt borta mot bästa (?) laget). Och för positiva efter segrar. Svårt att se vad ÖSK ska göra för att utveckla ett vägvinnande spel för både hemma- och bortaplan. Det måste nog till en lukrativ spelarförsäljning för att få andrum att jobba ännu mer långsiktigt med passningsspelet. Tycker även de borde krympa truppen och ordna fler reservlagsmatcher.
Örebro Hlynur
2009-08-24 15:29
Skulle vara intressant att mönstra nedanstående uppställning:

Bedoya/Per J - Almebäck - Holgersson - Antonen

Blir nog inte så mycket tjongande i alla fall!

Örebro Hlynur
2009-08-24 15:26
Skulle gärna se Per Johansson från start mot Gefle på Wowoahs bekostnad. Vovven verkar helt ur form de senaste matcherna, går och dräller med bollen och ser allmänt seg ut. Defensivt har han heller inte hängt med och uppträder som ett rundningsmärke. Tror att en bänkning kan göra honom gott, i alla fall för en match.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-24 15:24
Jag tycker Wowoah var en katastrof igår även Wirtanen var dålig! Jag tycker bara det är Almebäck så håller hyfsad bra klass i backlinjen! Nordin var inge vidare heller. Det har sätt riktigt dålig ut ett tag nu! Undantaget var ÖIS matchen som jag tyckte var spelmässigt bra.
Örebro Rojas
2009-08-24 15:18
Håller med till 100 & Nordin var verkligen inte bra igår,han slarvade och slog bort alldeles för många bollar,han gick inte in hårt i närkamper och sköt ingenting !. Max han kan få är en 2a
Örebro Kronblom
2009-08-24 15:14
Ämne: Ämne: Har kri....nej jag tycker snarare Nordin var knappt godkänd,vet inte vad han skulle ha gjort som var så bra,tycker han tappade boll så lätt.som jag redan nämnt var Iron-Mike och Astvald bästa ÖSKare igår.
och varför står det Elfsborg-ÖSK 2-0 när det blev 2-1.?!!
Örebro Olsén19
2009-08-24 15:06
håller med om betygsättningen om Nordin. Han var verkligen inte värd 5 poäng..
Hoppas hjan rycker upp sig snart, när han är bra.. Då är han Bra!

---"Sen anser jag att Våghustorget ska vara öppen yta utan träd!"---
Örebro rirobban
2009-08-24 15:04
Ämne: Har kritiserat Marcu....
Han utsågs också till ÖSK:s bästa spelare på Borås arena igår. Vilket jag och alla runt mig tyckte var mycket märkligt. Almebäck var väl den enda i ÖSK som kunde få en sådan titel med sig från Borås arena!?
Örebro Ropesin
2009-08-24 15:02
Har kritiserat Marcus Avenbrands poängsättning tidigare och måste göra det igen. 5 poäng till Nordin, läste jag rätt? I princip alla man hörde i bussen igår tyckte Nordin var sämst på planen, jag är beredd att hålla med. Tillsammans med Porokara, Wowoah och Wirtanen tillhörde han ÖSK:s svaga del igår. Och även om han inte var allra sämst, så är det ju knappast värt 5 poäng.
Örebro Aspen
2009-08-24 14:52
Örebro Aspen
2009-08-24 14:52
Det är problem i backlinjen. Har en tendens att hamna i koma under kort perioder (jmf ÖIS, Häcken).
Tycker att det bara är Almebäck och Anttonen (när han inte är skadad) som visar hög klass. Wiken och Wovven är för ojämna.
Örebro Ropesin
2009-08-24 14:43
Haha, finner ditt psykologi-snack ganska roande. Jag hade knappast någon ångest, poäng mot Elfsborg var ingen man hade väntat sig. Jag tyckte det var roligt att vara där, bidra till ett så starkt bortastöd och att det var kul att komma till en ny arena. 6300 hade varit en pinsam publiksiffra även om vi vunnit med 3-0. Lägg ner psykologi-snacket.
Örebro Erki
2009-08-24 14:37
Gurra2001// Jag förstår verkligen inte vad du vill ha sagt? Att Olsén19 vill se bilder/filmer på bortaklacken och att Ropesin gläds över de vänliga orden från Simon Bank, vad har det med att hantera en förlust att göra?

edit: Tror du verkligen att vi inte nämnt den usla publiksiffran om ÖSK hade fått oavgjort eller vunnit?
Örebro Olsén19
2009-08-24 14:31
Gurra2001/

Sluta nu!
Du vet mycket väl om det hade varit tvärtom vilket liv det hade varit om det endast kom 6300 mot Elfsborg på Behrn Arena i mitten av 2 Lazio-matcher...

Allt snack om pengar är bara bullshit! det handlar inte om mångmiljonsummor... Nä ett par hundra hit och dit skadar inte.
Örebro Gurra2001
2009-08-24 14:31
rirobban// Är det jag som ska ta och kamma mig?

Att tro att detta är en enskild fråga som är isolerad från allt annat är som att blunda för sanningen.

Detta är precis som allt annat en del av ett större sammanhang. Även en hel del psykologi är inblandat.

Olsén19 2009-08-24 12:59
"Finns det bilder /klipp på klacken igår? vore kul att se =)"

Ropesin 2009-08-24 12:23
"Simon Bank, Aftonbladet: "Örebros fans gjorde en av de bästa insatser jag sett en svensk bortaklack göra i år."

Jag syns, därför finns jag!

Motståndarna (bortapubliken) fanns inte. "Deras publik" är dålig, vi är bra. Det handlar om att hantera sin ångest. Åka så sällan och förlora med uddamålet. Tungt, snopet och ångestladdat. Beteendet är fullt förklarligt psykologiskt men det kanske man inte ser om man har svårt att sätta det i ett sammanhang och förstå bakomliggande mekanismer till agerandet.
Annons: