/fotboll/osk/forum/5729.aspx/fotboll/osk/forum/5729.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2009-08-23 22:36
Det bästa (anser jag) vore nog att spela Nordback i Kihlens position och Per Johansson som Nordback.

Beträffande Erik Nilsson förvånar det mig att så många vill se honom i den defensiva rollen a lá Kihlberg.

Erik är en väldigt duktig passningsspelare, kanske ÖSKs bästa just nu. Men hans defensiv lämnar en hel del övrigt att önska. Han är ingen duellspelare som Nordback är och han har inte Kihlens förmåga att läsa spelet och alltid vara där han behövs mest. Han lufsar mest omkring centralt.

Jag har sett några av hans matcher med Karlslund i år och i dessa har hans huvudsakliga uppgift som central mittfältare i ett fyramannamittfält varit att i uppspelsfasen länka uppspelen till sina medspelare. Det gör han mycket bra, men på den defensiva sidan tycker jag att det brister en hel del. Jag ser honom snarast som ett alternativ till Nordin.

Spelar man bollen till honom gör han nästan alltid något konstruktivt med den, men det är väldigt sällan som han på egen hand erövrar bollen från motståndarna.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-23 22:35
Wivallius//

Jadu, frågan är hur han halkade in i laget?
Örebro Johan Böld
2009-08-23 22:30
TICTICTAC // Håller med om Almebäck!! Härom dagen funderade jag på om inte Almebäck är på väg att spela till sig pole position i spelartruppen som den som kommer bli det första riktiga (räknar inte Berras flytt) som den som säljs som proffs från ÖSK? Och inte någon av de andra vi hela tiden trott.

Den som har lust kan ju kolla upp när U21-slutspelet avgörs. Vitalt är att inte Mickes kontrakt går ut samma år. Då blir det en rea-spelare till.

Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2009-08-23 22:29

Rent sagt har väl folket sagt sitt i omröstningen. Nordin är väldigt överflödig i en sån här match, och Kihlberg får springa för Nordin med när han knappt orkar.

Nordin tappade mycket boll, förlora dueller, drog på sig en onödig frispark vilket ledde till 1-0.

Bedoya därimot är glödhet, när ska han få chansen på den offensiva postionen!?

Bedoya hoppade in och räddade på egen hand 2-2 mot Häcken.

Bedoya från start nästa match!
Örebro Johan Böld
2009-08-23 22:26
Och med två forwards är jag lite sugen på att se Kim & Bassonbeng på topp....Astvald och Porokara på kanterna..Tycker det vore värt att testa iaf på träning. Tycker Basse är rätt bra på att suga ned bollen, och han har ju spelat forward till och från innan han kom till Sverige.
Örebro TICTICTAC
2009-08-23 22:25
Måste ändå säga att vilket kap vi gjorde iår med Almebäck. Vilken kille. Kul också att se Astvald klara av tempot på ett bra sätt även om han tröttnade men där finns också framtiden.
Jag hoppas på att få se Erik och hur han klarar av Kihlen´s roll nästa match.
Örebro Mike Litori
Sami// Man måste väl kunna dra på sig en frispark mitt på defensiv planhalva utan att lastas för ett baklängesmål. Undrar i stället vem f-n som hade markeringen på Mobaeck.
Örebro ÖSK-Karl
Mike Litori//

Jag köper din uppställning rakt av ;) Vad har hänt? Tyvärr är det nog svårare att sälja in den till Sixten. Men oj vad den skulle skaka om Pelle/Hammar.
Wivallius
2009-08-23 22:22
Vem f---n är Adriano Munoz?? Grrr!
Örebro Johan Böld
Mike Litori// Kan köpa det. Utgick dock att Erik inte skulle vara med i truppen och 4-3-3 spel. Byter man till 4-2-2 blir det något annat.
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä

Vovven&Nordin orsakade de två baklängesmålen.

Kihlberg får springa nordins svängar med när han inte orkar. In med Bedoya!
Örebro Johan Böld
2009-08-23 22:20
Det är väl hugget som stucket då med Per J/Ale på mitten. Men Jag tycker ändå Nordback vore den naturliga ersättaren på Kilens plats. Tycker det skulle ge en bättre balans. Men men - Det kan mycket väl bli som Mike skriver, Per J på Kilens plats. Det lär visa sig.
Örebro Aspen
2009-08-23 22:20
Johan Böld//Wirre och Kilhen avstängda nästa match.
Örebro Mike Litori
2009-08-23 22:19
Johan Böld//

Låter intressant. Själc tycker jag det vore intressant med en dimant mot Gefle. Bedoya högerback. Erik Nilsson defensiv mitt (jo, jag har varit tveksam men han är nog mest lämpad i dagens trupp för "Kihlenrollen"), Nobbe och Per som sliter på mitten och Nordin i FRI offensiv roll. Mackan och Kim på topp. :)
Örebro TICTICTAC
2009-08-23 22:19
Ämne: TICTICTAC// Förvisso....
Trodde Sixten skulle skicka upp Vikström i slutet. Han var faktiskt upp på frisparken i slutet men glömde offsiden. Men offsideregeln var det fler backar som glömde bort idag.

Örebro Johan Böld
2009-08-23 22:18
ÖSK-Karl// Just faan hehe
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-23 22:17
Johan Böld//

Wirre är väl avstängd?
Örebro TICTICTAC
2009-08-23 22:16
Ämne: Vovven var sämst på ....
Håller med dig om att ta in Adriano som konkurrent till Kim. Då måste ÖSK/sixten anse Jidsjö mycket sämre vilket för mig är en gåta då jag tyckte han såg intressant ut det lilla han spelat. En stark huvudspelare med OK teknik och framförallt rätt ålder där man bara blir bättre med speltid.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-23 22:15
Ale måste spela högerback om inte Anttonen är tillbaks och Per J in på mitten (äntligen).

Såg matchen Hif-Gais, Hif pressade på i slutet trots två man utvisade, bl.a en klockren stolpträff. Första utvisningen kom efter 13 minuter och ändå för de spelet och pressar på framåt.
Örebro Johan Böld
2009-08-23 22:14
Mike Litori// Inte Nordin-Ale-Nobbe utan
Ale-Nobbe-Nordin, alltså Nobbe som
defensiv städgumma
Örebro Johan Böld
2009-08-23 22:12
Men kanske skulle det funka med Wirre trots allt på backen mot Gefle som inte lär lägga på sån press. Wirres snabbhet kan vara bar att ha i Gefles snabba vändningar
Örebro Johan Böld
2009-08-23 22:11
Med risk för att få på pälsen. Per J om inte Antonnen tillbaka.
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-23 22:10
Vovven var sämst på plan idag, ja, innan brassen kom in förståss. Att inte Vovven ohotad kan slå in ett ordentligt inlägg, lägg ner specialträningen med tillslag, att han sedan upphöver offsiden vi 2-0 gör inte saken bättre.

Sedan brassen, hur kunde utskottet gå med på att hyra in honom, han är väl totalt meritlös? Stackars Jidsjö.
Örebro Mike Litori
2009-08-23 22:10
Johan Böld//

Med Nordin-Ale-Nobbe på mitten. Vem tar du som högerback då?
Örebro Johan Böld
2009-08-23 22:09
Å andra sidan kom det ingen sån forcering så det är väl skitsamma iaf
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
Nja, i ärlighetens namn så var det nog ingen straff på slutet. Jag tycker Elfsborgaren hoppar upp på ett naturligt sätt. Mer otur att hans armbåge träffar Per olyckligt.
Örebro Johan Böld
TICTICTAC// Förvisso, men med en tänkbar forcering på slutet med att lyfta många bollar in i boxen hade väl det varit bättre att ha Kim där. Kanske Aridano också eventuellt
Örebro TICTICTAC
2009-08-23 22:06
Ämne: Inte direkt smart at....
Bytet var nog för Kim inte lyckades hålla i bollen vilket Adriano gjorde bättre och vi fick spelet längre upp i banan. Sedan är ju Adrianos passningsspel uruselt vilket i sig då förstörde det han gjorde bra. Tycker ändå matchen var ett steg framåt jämfört med tidigare borta matcher då vi åtminstone vårdade bollen inom laget.
Nästa steg är att bli vassare framåt.
Blir intressant att se vem som skall ta över städrollen som Kihlberg dock sköter OK enligt mig. Tycker han räddar upp mycket med sin rutin.
Saknar en till bollhållare/passare som Nordin då det räcker att ligga hårt på honom.
Örebro Johan Böld
2009-08-23 22:05
Ganska bra match totalt sett? Såg han samma match som oss?
Örebro Johan Böld
2009-08-23 22:05
Sixten:
"Jag är nöjd med andra halvlek. Tuff och jobbig start med två snabba mål bakåt. Vi spelar oss in i matchen och gör en ganska bra match totalt sett. Synd att vi släpper till två onödiga mål på fasta situationer."

Annons: