/fotboll/osk/forum/5720.aspx/fotboll/osk/forum/5720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-08-25 13:26
BBB, jag hakade inte alls upp mig på din kommentar, men jag förstår att nattjötet blev lite tjötigt (Tjöt är ett västvenskt ord).

Detta underbara forum har högt till tak och brett mellan väggarna och djupt till golvet ;-)

FORZA SVARTVITT!
Örebro Olsén19
2009-08-25 13:25
Gurra2001/

Har inte ens ord för dig längre!
Är det match så är det match. Punkt slut!
Kan man gå på IFE-Lazio som elfsborg-älskare kan man fan gå på IFE-ÖSK några dagar innan...
HAde ÖSK mött Lazio ena dagen och BP andra dagen hade jag givetvis gått på båda!
Ekonomi är skitsnack. Merparten sitter med årskort och betalar ingenting.. Det är bara Lazio-matchen som kostar några hundra... Kom igen!

Nä är det match så är det!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-08-25 13:17
Ämne: ÖSK och fotboll är s....
Saywee// Min "kritik" var snarare med glimten i ögat. Klart att ämnesomfånget här ska vara brett och "nördbejakande", det är ju det som ger ett forum liv ju! Appropå publiktillströmning så har jag många gånger förvånats över BP:s låga siffror. Med 3600 aktiva spelare och 250 lag i farten(uppgift från 2007) är ju hemmasnittet på knappt 3 tusen åskådare skamligt! Jag promenerar ofta förbi Grimsta och aldrig har jag sett någon affisch om kommande matcher vid själva idrottsplatsen. Man ser helt enkelt inte alla de tusentals medlemmarna plus deras föräldrar som potentiell publik? Billigare marknadsföring får man väl leta efter..
AIK Saywee
2009-08-25 13:15
Ämne: Mycket bra krönika a....
Håller med, klacken var suveränt bra, med enstaka "undantag".

I andra halvlek, trots underläget, drog man igång den underbara ramsan, typ "shalalala" osv, i många, MÅNGA!, minuter, underbart!

Hur är texten? Var kommer inspirationen till denna ramsa ifrån? Fantastiskt bra jobbat Kubaner!

Elfsborgarna på sittplats glömde bort att kolla på matchen, klacken ägde dessa minuter och ÖSK-spelarna kände nog verkligen ett bra stöd!

Exilar´n, du närmar dig Närke´s pärla från väst till öst, välkommen i höst!

FORZA KUBANER!
Örebro rirobban
2009-08-25 12:53
Ämne: På Örebro Läns Fotbo....
Där finns en match som man själv deltar i:)
AIK Saywee
2009-08-25 12:51
ÖSK och fotboll är så mycket mer än spelare och startelvor för mig.

Ointressanta inlägg är inte något jag orkar irritera mig för, det är bara att scrolla på.

En del inlägg är för mig totalt ointressanta och andra är mycket intressanta och en del är så där lite halvt pirrigt intressanta.

FORZA LAZIO!
Örebro Mittåt
2009-08-25 12:50
På Örebro Läns Fotbollförbunds website finns det en sida med alla dagens fotbollsmatcher. Se länk.
Örebro rirobban
2009-08-25 12:49
Ämne: Ämne: Är ni k....
Kilen sköter nedspelen. Han slår nästan aldrig en passning framåt på planen. Om det är någon på mittfältet som måste ersättas så är det just Kilen. Han var bästa spelaren förra året i ÖSK, men i år har han tappat allt.

Nordback, ja jag fortsätter att envist hävda att han varit ÖSK:s bästa mittfältare i år i snitt. Nordin har inte alls kommit upp i samma standard som han hade många gånger förra året.
Örebro nibor
2009-08-25 12:43
Ämne: Är ni klara med publ....
Skönt att någon mer än jag tycker likadant. Vad ÖSK skulle behöva göra är att byta ut F.Nordback mot en mittfältare som vill komma och hämta bollen, och där skulle mina drömspelare(rimliga) Daniel Sjölund(DIF) alt. Lolo Chanko(AAB). Som det är idag är det våran dammsugare Kihlen som sköter uppspelen??
Örebro Mittåt
2009-08-25 12:42
Bosna - ÖSK
Örnsro 18:30
Örebro pemo
2009-08-25 11:59
Är ni klara med publikkrisen i Borås snart? Tycker det är roligare att läsa om ÖSK och dess spelare. Så här några dagar efter matchen är det otroligt vad olika man kan se på fotboll. Jag tycker att Kihlen och Wovven drar ner tempot i matchen. Wirtanen har bra speed men dålig markering och urusla uppspel, Almebäck skall springa, tackla och slå bort bollar. Skall inte sköta uppspelen. Wikström nickar till då och då. Det är bra. Saknar dock en riktig bollhållare i mitten. Nordback jobbar väldigt mycket i det. Honom saknar man bara när han inte är med....Nordin gjorde nog en av sina bättre matcher, men är fortfarande för osnabb i bollmottagningen. Han gör sig bäst som fri mittfältare utan markeringsuppgift. Roni hade ingen bättre dag och kom för lite med i spelet. KIM? Tja den stackarn har det inte lätt. Astvald har snabbhet och smartness. Mer skolad än Eric, men orkar inte en hel match. Per ger alltid järnet när han kommer in och höll på att fixa kvitteringen. Bedoya behöver en fast plats i laget. Just nu blir det lite för mycket spring. Men han blir väl back mot Gefle? Skönt att Alvbåge håller stilen i alla fall.
Knäpper vi Gefle så behöver vi väl inte räkna på strecket nedåt? Och det är ju ett steg framåt trots tio matcher kvar. Jag blir inte besviken om vi blir 7 - 8 i år också. Det finns de som har förespråkat Zavadil som mittfältare. Jag var tidigare motståndare men efter att ha sett ÖIS med och utan honom förstår jag hur bra han är. Får man önska så skulle jag vilja ha tillbaka Anttonen, "Mål-Göran" och Bertin ZE, men vi skall ju vinna matcherna också.......Till slut, kan TFF göra fyra mål så kan väl vi Med start på Måndag. Kim, Roni, Nordin och Nordback som målskyttar. Vad är det för odds på detta?.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-25 11:07
Det blev inget proffskontrakt i Portugal för Emra Tahirovic.
Örebro ÖSK öster
2009-08-25 10:49
Ämne: ÖSK öster//Jaså? Kan....
Problemet är att det står varken tid eller plats. Visst vann vi matchen mot Laxå?
Örebro Johan Böld
2009-08-25 10:47
ÖSK öster//Jaså? Kanske man skulle kolla in
Örebro Johan Böld
2009-08-25 10:46
ÖSK öster// Vad är det för match?
Örebro ÖSK öster
2009-08-25 10:44
Ämne: ÖSK öster// Vad är d....
Fast.byrån Cup. Den är med på a-truppens träningsschema..
Örebro Johan Böld
2009-08-25 10:41
ÖSK öster// Vad är det för match?
Örebro ÖSK öster
2009-08-25 10:39
Väldigt tyst om kvällens inplanerade match mot FK Bosna. Har den flyttats?
Örebro ÖSK-Karl
2009-08-25 10:01
ÖSKare i exil//

Nu sticker jag ut hakan igen, till en början så håller jag med dig och är ganska övertygad om att vi skulle ligga bland topp fyralagen just nu med Tom Prahl som tränare.
Örebro ÖSKare i exil
2009-08-25 09:34
Mycket bra krönika av Joel. Bortsett från vissa pubertala tendenser tycker jag klacken skötte sig väldigt bra. Det var länge sedan jag upplevde ett sånt bra tryck på en borta match. Så pass att jag kände mig hågad att gå in och läsa på ramsorna lite efter matchen.

En sak slog mig härom kvällen när matchen ältades. Elfsborg vet precis hur de skall löpa och anfalla. Detta borde göra att motståndarna kan låsa elfsborgsspel men det är det få som klarar av. (Gefle lyckades där IFK, HBK och ÖSK misslyckades). Jämfört med när motståndarna började läsa av ÖSKs speluppbyggnad och har kunnat låsa vårt spel.

Summasummarum är att Sixten och gubbarna har en bit kvar till toppen.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-25 08:18
Johan Böld//
Jo men jag menade som de spelade mot Hammarby. Sedan är jag imponerad av Gefle som har spelat bra efter sina förutsättningar. jag tror faktist att ÖSK kommer förlora mot Gefle. Gefle är otroligt underskattade.
Örebro Johan Böld
2009-08-25 08:10
ÖSK KRILLE// Gefle kan till och från spela ganska underhållande och effektiv fotboll. Se matchen Elfsborg-Gefle. Klapp-klapp fotboll i andra halvlek ifrån Gefle faktiskt.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-08-25 07:54
oj, det var en himlans massa inlägg ang Elfsborgs publiksiffror att scrolla sig förbi.. ;-) Hur blev det så? Jag menar, detta forum är väl i första hand inte dedikerat till det ämnet? ;-)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-08-25 07:41
Ämne: Gefle vann över Hamm....
Om ÖSK skulle börja spela som Gefle så skulle jag tycka det var oerhört tråkig underhållning. Jag skulle nog fundera på att stanna hemma faktist. När man betalar för mig dyra pengar så vill i allafall jag att ÖSK ska bjuda upp lite!
Örebro Rojas
2009-08-25 02:51
Gurra2001// I det fallet ja det skiljer ju endast 700.Men utifrån min tes är en stor del av Elfsborgs publik, fans som endast "stöttar" Elfsborg lite då och då. Då är både Gefle och Örebro matchen intressanta i jämförelse med deras genomsnittliga publik siffra. Något vi i Örebro är bra på eftersom vi våra peakar och dalar ligger rätt nära varandra.
Örebro Gurra2001
2009-08-25 02:45
Rojas// "Precis alltså är det då rimligt att anta att en stor del av elfsborgs publiken antingen har relativt dålig ekonomi eller är relativt dåliga på att stötta sitt lag ?"

Stor del? Elfsborg-Gefle hade 7000 besökare. Elfsborg-ÖSK 6300. En ytterst begränsad del.
Örebro Gurra2001
2009-08-25 02:42
Rojas// Självfallet är det en förenklad bild. Jag tog då inte upp att Canal+ sändning gör att vissa ser matchen på TV. Exemplet är ämnat att ge en förenklad bild, att sitta så här sent och göra exemplen vetenkapligt korrekta är för krävande.
Örebro Rojas
2009-08-25 02:39
Ämne: Rojas//Hade alla val....Precis alltså är det då rimligt att anta att en stor del av elfsborgs publiken antingen har relativt dålig ekonomi eller är relativt dåliga på att stötta sitt lag ?

Vilket egentligen betyder att alla parter haft rätt i sin argumentation eller hur ?
Örebro Rojas
2009-08-25 02:37
Ämne: Pressbyrån säljer 0,....
Även ditt exempel här är enbart till viss del rätt.

Rätt resonemang i detta exempel hade varit en person som älskar Ramlösa. Denna person vet att det säljs billigast på Willys och inhandlar därför Ramlösan där.

Denna person är ett par dar senare mycket törstig och befinner sig nära pressbyrån, personen ifråga bör då välja att köpa Ramlösan trots den stora prisskillnaden därför att 1. Varumärket Ramlösa är primärt och 2.prisskillnaden(extra utgiften)är sekundärt.
Örebro Gurra2001
2009-08-25 02:34
Mike Litori// Gfle gör det onekligen mycket bra. Mycket imponerande med tanke på förutsättningarna.
Annons: