/fotboll/osk/forum/5696.aspx/fotboll/osk/forum/5696.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hammarby Onkel-bajare
2009-09-01 22:32
Vi hälsar särskilt Mikael Almebäck välkommen till Söderstadion! Mycket varmt välkommen!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-01 22:14
SyreAtom//

"saker" aha, jo det är det jag ser, just att Vovven är sämst i laget just nu.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-01 22:12
SyreAtom//

Du verkar upprörd?

Sämst betyg betyder att han var sämst i laget, enkelt, eller hur?

Nejdå, jag är en optimist, det är därför jag leder tipsligan för att jag aldrig tippar ÖSK-förlust, dessutom har jag fortfarande inte gett upp om en tredjeplats, men den chansen ökar om vår just nu sämsta spelare bänkas ett tag.

"Du ser ju aldrig för vad det är, du ska alltid göra saker värre": Det kan jag inte svara på, för det är svårt att förstå vad du menar.
Örebro SyreAtom
2009-09-01 22:03
ÖSK-Karl//

Men enligt "folket" är han ju godkänd, inklusive NA:s journalist.

"Sämst" betyg av alla, behöver knappast betyda att man är dålig, bara att några varit lite bättre.

Har man över 2 i betyg är man godkänd. Allt under det är man underkänd.

Men jag fattar ju hur du fungerar, du har ju så mycket negativt skit i dig som du förstorar upp, sen vill du sparka på nån jävel. Du ser ju aldrig saker för vad det är, du ska alltid göra saker värre.

Örebro öskung
2009-09-01 21:57
Sen kan vi ju i ärlighetens namn säga att Alvbåge inte hade sådär jättemycket att göra under matchen. Ett halvkvalificerat avslut var väl det enda och en nerplockning från ett tidigt inlägg. Då tycker jag att man inte kan ge honom mer än en 3:a. Bara för att han höll nollan betyder det inte att han gjorde en toppmatch då han inte behövde göra något. Det är våra utespelare, och främst vår backlinje, som ska ha mest cred för nollan mot Gefle.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-01 21:50
SyreAtom//

Det är så enkelt som att Vovven fick sämst betyg av de elva som startade, så enkelt är det. Då har folket avgett sin åsikt till skillnad mot NA där en stressad journalist ensam sitter och försöker sätta betyg.

Vovven är helt enkelt sämst just nu, face it.
Örebro SyreAtom
2009-09-01 21:33
ÖSK-Karl//

Wovven hade 2.8 och Alvbåge 3.3...stor skillnad?

Och ändå höll bågen nollan. Vi snackar medelbetyg här för båda, godkända... så vart fick du dåligt ifrån?

Återigen målar du upp nått som inte är eller finns. Det är en sak när många gör kanoninsatser, men wovven är godkänd.

I NA får wovven, nordback, alvbåge och Roni samma betyg - godkända insatser alla fyra.

Men du vill ju få allt möjligt dåligt, lite när det passar dig själv oavsett om det stämmer eller inte.

Örebro Hlynur
2009-09-01 21:25
Fantastisk match igår! Hädanefter bör vi alltid spela med två offensiva mittfältare, därför får bara en av Nordback och Kihlberg plats. Tycker helt klart att Nordback ska starta mot Hammarby, även om Kihlen är bättre fotbollspelare. Man ändrar inte ett vinnande lag helt enkelt. Känns inte helt fel att kunna slänga in spelare som Kihlen, Kim och Antonen i andra halvlek när de andra börjar bli trötta. Bara att konstatera att vi ser ruskigt starka ut nu!

För övrigt skulle jag kunna tänka mig ge Mirza chansen till provspel under våren. Han och Nordin är väl ett gammalt radarpar om jag inte minns fel.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-01 21:07
SyreAtom//

Du måste vara bra enögd, gå in och titta på spelarbetygen upp till höger. Vovven sämst av de elva som startade, jag verkar inte vara ensam om mina åsikter.

Och ja, det stämmer att han varit dålig de senaste två matcherna, mot Elfsborg rent pinsam.
Örebro SyreAtom
2009-09-01 20:55
Aspen//

Nej, precis för man kan ju inte spela på högsta nivå alla matcher. Det kan ingen. Själv tycker jag han har varit bra, även sista tiden.

Känns bara helt fel att säga att han varit dålig, det stämmer ju inte..
Örebro go_osk
2009-09-01 20:52
Glöm inte att anmäla er till Kubanernas resa till Stockholm och matchen mot Hammarby (se länktips). Matchen spelas söndagen den 13/9 och är ÖSK:s tusende allsvenska match. Dessutom så är O´lerys i Gamla Stan abonnerat. Specialpriser gäller för samtliga ÖSK:are som dyker upp.

Det finns inga ursäkter till att inte närvara!
Örebro Aspen
2009-09-01 20:48
SyreAtom//Man kan inte säga att Wovven varit dålig de senaste matcherna.
MEN man kan säga att han INTE spelat på som högsta nivå
Örebro One¨touch
2009-09-01 20:24
Tottenham-Oscar lånas ut en tid.
Örebro SyreAtom
2009-09-01 20:20
Grixx//

Håller med dig där när det gäller wovven, grym bollhållare, finurlig som få, teknisk, svår att komma förbi...helt klart en av mina favoriter också och en av de mest givna i laget. Grymt stabil!

Att han enligt någon skulle ha varit dålig sista tiden är ju totalt befängt...
Örebro jappel
2009-09-01 20:14
Ämne: någon som vet hur må....Sent svar men ändå. Alvbåge ligger 3:a i nollmatcher tabellen.
Christensen och Örlund har 11 var.
Edit: inte bara sent, såg att någon redan svarat också. Men Alvens bravader förtjänar att nämnas igen :-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-01 20:13
Grixx//

Du har missförstått mig, jag vill inte ha bort vovven, han har tillhört de bättre tidigare i år. Men om han är inne i en svacka eller vad det kan vara vet jag inte, men de minst två sista matcherna har han varit rent dålig. Jag tror han och ÖSK skulle må bra om han bänkades någon/några matcher, värre än så är det inte.

Sedan rent ekonomiskt måste någon mer än Walker bort nästa år om vi skall kunna skriva långa kontrakt med Nilsson o Astvald samt förlänga med andra. Då ser jag Kihlberg som given att kliva av, både för hans höga lön, spel och ålder. Har du något annat förslag på spelare med utgående kontrakt istället?
Örebro Grixx
2009-09-01 19:58
ÖSK-Karl// Jag är ett stort fan av Anttonen och tycker att han bidrar otroligt mycket till vår offensiv. Även om Holger normalt inte spelar där han spelade igår...och var ringrostig i matchning så fungerade det bra och gjorde några snygga "tåbrytningar", dvs bara petade bort bollen från motståndarna och bollen blev vår. han är väldigt harmonisk i sitt spel..och har ju faktiskt ett riktigt bra skott vid frisparkar.

.. så det vore kul igen med "grabbarna från igår".

Sammy är också en favorit, även om du -som jag tycker- letar lite för mycket fel och tycker han ska bort/vila. Viss bromsning visst men sjuhelvetes svårt har det varit för många att ta sig förbi honom och hans kanske lite oortodoxa backstil. Det jag def vill ha honom kvar för är att han är en jäkligt säker bollhållare...och inte minst otroligt sällan skadad.

Det som skulle kunna skita sig om man skulle ge grabbarna chansen igen är att matchen går på gräs och då givetvis på bortaplan....och mot ett lag som kämpar för sin existens.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-01 19:51
Mycket läsvärt av Rydström, se länktips.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-01 19:46
apskallen//

Igår var det ju 4-3-3 och inte som tidigare 4-5-1, hoppas det får fortsätta mot bajern.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-01 19:43
rirobban//

Mycket bra och rätt skrivet om mittfältet, Kilen får väl tjäna de sista pengarna i Degen och SE nästa år?

Grixx/
Håller med om att man inte skall ändra ett vinnande lag, men en frisk Anttonen bör spela högerback och flytta över Holgersson till hans rätta plats, det är han värd.

Låt brassen o Kim spela varsin halvlek så får vi se vem som gör det bäst.
Örebro Grixx
2009-09-01 19:32
Mycket intressant att Adriano trivs så bra...och vill stanna. Även om jag försvarat Kim i mångt och mycket och sagt att vi inte spelar som förra året och att därför skapas inte heller chanserna på samma sätt för Kim, dock en klar förbättring de senare matcherna....så tycker jag att Adriano stod för den stora skillnaden i går. Helt plötsligt hade vi ett imponerande och levande mittfält. Givet vis var det många som bidrog men för att nämna en enda så tror jag han stod för den stora skillnaden.

Energi, ger sig ALDRIG, bra teknik med små skönhetsfel när han vill för mycket, småelak och ett jävla skott....för tusan en spelare som är ren och skär jävlaranamma och som vi alltid ropat efter.

ps Givetvis var även boråsmatchen något som inspirerade under gårdagen och som hade en klar påverkan. Första 3 minuterna var det på samma sätt som vi blev utspelade av boråsarna....och sedan fortsatte det galanta spelet längs marken, snabbt hela tiden.

Snabbt passningspel, in och ut och in och ut vid deras försvarslinje...utan att de hade en chans att hinna med.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-01 19:30
ÖSK spelar senare mot Blåvitt.
Örebro apskallen
2009-09-01 19:24
Fasen vad det kändes omodernt igår när vi spelade. Förstår inte att vi fortfarande spelar 4-3-3. Det fattar ju vem som helst att världens bästa tränare Urban Hammar skulle läsa och sönder och samman och enkelt utmanövrera vårt superstela lag.

Eller nåt... ;)
Örebro Grixx
2009-09-01 19:10
När ett lag spelar ett så bra sammanhållet spel som igår så måste man bara ge dom en chans till. Det är så förbannat sällan passningspelet är som i första halvlek. Även som tränare blir man förvånad och har svårt att peka på varför det blev så rätt just med dessa spelare. Allt är som ett jävla kemiexprement, helt plötsligt smäller det till och man sniffar på nobelpriset, så lätt att gå vidare och missa sensationen. Stanna reflektera och prova igen istället.

Nu måste man prova igen på planen, det är inget vågspel att låta samma gäng starta nästa match...det luktar "nobelpris" om gårdagens uppställning.
Örebro Pras Y
2009-09-01 18:26
Mirza Jelecak på NA-TV. Hans kontrakt går ut i år och han lär inte vara tillbaka efter skadan innan dess. Tror han får gå från BOIS och jag undrar vad oddsen är för att han tränar försäsong med ÖSK i vinter.

Tror att om intresset för honom är svalt att han kommer få provträna med klubben likt Wowoah fick göra när han återvände från Cypern och sin skada. Gör han det bra kanske man erbjuder ett kort kontrakt och vips har man ännu en egenproducerad spelare i truppen.

Vet att många inte vill se han i ÖSK. Jag gör inga värderingar i han som spelare utan spekulerar enligt ovanstående att det han kan komma att spela för Svartvitt igen.

Kom ihåg var ni läste det först!
Örebro Pras Y
2009-09-01 18:17
Lugna dig nu riorobban.

Chansen att vi skulle få Tim Sparv eller Bahne som redan är etablerade och en av de bästa på sina positioner är som att Nordin eller Porokara skulle dra till Halmstad. Bara för att HBK gör en dålig säsong betyder det inte att ÖSK är jätte attraktivt bland etablerade stjärnor i AS. Vi får ju knappat stjärnor från superettan att vilja skriva på.
Örebro rirobban
2009-09-01 18:16
Crona resonerar i intervjun i NA-TV att han tycker att Kilen ska starta nästa match på bekostnad av Nordback. Jag respekterar alla som har den åsikten, men håller inte alls med. Hur som helst är det hans förklaring jag stör mig på. Han tycker att Kilen gjort det bra på den positionen under flera år nu. Ja så långt får jag hålla med, men i år har han helt enkelt inte varit så bra, och att leva på gamla meriter gör inte att laget blir bättre.

Liksom jag tyckte att man borta mot Elfsborg skulle använt sig av Bedoya som högerback (för att inte bryta en vinnande backlinje) så anser jag nu också att det skulle vara mycket otaktiskt att bryta ett vinnande mittfält. Nordback var överallt och han såg hela tiden till att täcka upp ytorna mellan ytterbackarna och mittfältet. Glenn hade haft det betydligt jobbigare om inte Nobbe varit där. Kilens "bäst-före-datum" gick ut inför det här året. Han håller fortfarande mycket hög defensiv klass, men hans offensiv och ovilja att passa Nordin gör att anfallen går hundra gånger långsammare än igår.

Att Nordback sedan är vår näst bästa målskytt är inte heller att förakta. Kilen har ett skott som gör folk på läktarna mer rädda att få dem i huvudet än vad han gör de allsvenska målvakterna speciellt rädda.

Att Sixten sedan skulle peta lagkaptenen (som han själv varit med och valt ut som kapten) när han varit bra hela säsongen, ja det är knappast troligt...
Kerenskij
2009-09-01 17:47
Edit: Såg att nån redan hade svarat:)
Örebro Gurra2001
2009-09-01 17:15
Haha. Man brukar säga "en match är ingen match" men vissa här (ÖSK-Karl bl.a.) verkar tycka tvärtom. Ett mycket osund sätt att tänka på.
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-09-01 17:05
Wikström sänkte gamla lagkamraterna: "Jag fick en härlig träff"
Annons: