/fotboll/osk/forum/5689.aspx/fotboll/osk/forum/5689.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Johan Böld
2009-09-04 22:05
ÖSK KARL // Jag håller med. Men Sixten är Sixten. Det vet vi ju.

Annars är jag väldigt glad över Nordins insats. Jag tyckte han var bäst på plan mot Gefle. Jag hade börjat tvivla på honom men han visade han har kvaliteter.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-04 21:56
Johan Böld//

Men just därför kan han inte plocka bort Bedoya, han var ju enorm att löpa från box till box och skapa ytor för Nordin.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-04 21:54
rirobban//

Jag scrollade långt bak och såg vad du skrev om Nordback och hans känslor för ÖSK. Han var den enda spelaren som dök upp på Conventum när bl.a Mats Sjöström utfrågades varför inte kommunen gjort allt för att rädda elitlicensen.

Det är som du skriver, Nordback och Anttonen förknippar man verkligen med ÖSK.
Örebro Johan Böld
2009-09-04 21:50
Men jag spekulerar så klart. För min del får han gärna starta med samma mf som mot Gefle.
Örebro Johan Böld
2009-09-04 21:48
Möjligen om ÖSK haft hemmamatch att han behållit Bedoya från start. Men just för att det är en svår bortamatch mot ett lag som kämpar för sin existens talar för att Sixten kommer att satsa på rutin. Och där finns inte Bedoya med från start. Förhoppningsvis inte heller Holgersson som visserligen har rutin men som såg ut som en svag länk.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-04 21:46
Johan Böld//

Nu var du modig, men jag håller med dig ;), men de planerna har nog inte Sixten, men räkna med löneminskning.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-04 21:44
Johan Böld//

Sluta skrämmas ;)), kanske bäst att avvakta med tipset tills man sett laguppställningen?

Gamla mittfältet 0-0, nya 0-1 till 0-3, blir svårtippat.
Örebro Johan Böld
2009-09-04 21:41
ÖSK-Karl// För övrigt tyckte jag Holgerssons insats var klart övervärderad här. Han såg rostig och stel ut och utsattes inte för några större prov. Mot bra motstånd tror jag han kommer att få problem.

För min del kan han få ingå i den grupp som rensas ut efter säsongen
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-04 21:41
foppa!//

Synd bara att Sixten upptäckte så sent att Kilen och Nordback inte skall spela samtidigt, om han nu gjort det.

Nu anser jag Nordback som nyttigare, men även om de vore likvärdiga bör ju Nordback gå före i kön. En kille som lirat i ÖSK otroligt många år istället för att flacka runt och dessutom är yngre.
Örebro Johan Böld
2009-09-04 21:39
ÖSK-Karl// jag tror banne mig han startar upp som vanligt
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-04 21:25
Johan Böld//

Nej, det kan bara inte vara möjligt att Sixten förändrar det vinnande mittfältet.

Den enda ändringen som skall göras är om Anttonen är spelklar, för Holgersson är ju ingen högerback.

Undrar vem som får spela i höst när Wiken eller Almebäck är avstängd, Holgersson eller Berra?
Örebro Genalguacíl
2009-09-04 21:24
Gurra2001/

Du verkar ha svårt att förstå varför folk går på fotboll över huvud taget?
Kerenskij
2009-09-04 21:19
Almebäck på bänken i u21. Matchen håller på just nu.Står 0-0.
AIK Saywee
2009-09-04 20:28
Saywee åter i forum ...

Wivallius//
Skattefuskarna har fått sin stämpel, sillstryparklantarna som introducerade huliganislmen 1970 till vårt land, usch vilka dårar, och det handlade inte bara om en liten klick i klacken, det var 500, kanske 600 i någon slags töntig klack/klick som röjde på Eyravallen, jädra nötter!

rirobban//
Nordback/Kihlberg
Denna eviga gåta, mittfältet verkar vara ett socialt problem, snarare än ett XXX problem, hur skall Sixten lösa detta ...

... för det måste lösas, SNABBT!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-09-04 19:59
2009-09-04 19:43
Också orolig för att Sixten går på "säkra" kort med den trion som spelat mest i år. Tyvärr vore det tjänstefel då Bedoya var otroligt bra sist. Kanske blir 4-4-2 med alla fyra på mitten i en diamant? Porokara-Adriano på topp?
Örebro Johan Böld
2009-09-04 19:38
Det blir iaf Nordback-Kilen-Nordin mot HIF. Alla diskussioner onödiga. Sixten ändrar inte
Örebro foppa!
2009-09-04 19:21
För mig är mittfältet Bedoya-Kihlberg-Gerzic solklart. Visst, fortsätt med samma mittfält mot Hammarby som mot Gefle, men jag tvekar verkligen på att det kommer att funka. Man ska inte jämföra Gefles mittfält som dem hade mot ÖSK, mot Hammarby eller något annat allsvenskt lag.

Det som inte funkar är att ha både Nordback och Kihlberg på planen samtidigt. Det tror jag dem flesta här inne är överrens om, alltså blir det en fråga mellan Nobbe/Kihlberg och då är Kihlen självklart enligt mig, eftersom han är en bättre fotbollsspelare helt enkelt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-04 19:09
Att Fredrik Samuelsson var hackkyckling är ju inte så svårt att förstå då han knappt platsar i SE. Själv är jag fortfarande förvånad att han fick starta i så många matcher för ÖSK. Jag kan inte påminna mig en sämre startspelare någonsin.

S&V/
Att Kilen blev "hackkyckling" utan att spela är ju inte konstigt, nu fick alla se skillnaden. Jag likt rirobban beundrade honom förra året, men i år är det han som gjort mittfältet dåligt. Att ge honom kontrakt även nästa år ter sig mycket underligt, om det inte är prestationsbaserat enbart.
Örebro rirobban
2009-09-04 18:25
Ämne: Ämne: ÖSK-Kar....
Säker kan man ju aldrig vara, men hur som helst anser jag också att det är onödigt att ha kvar Kihlen. Nordback är både yngre och bättre enligt mig, och med Erik Nilsson i truppen så skulle Kihlen bara stå och ta lön i onödan.

Jag ska som sagt kolla igenom de flesta matcherna om ett par dagar innan jag själv vill uttala mig om Kihlens passningsspel. Jag upplever att de går bakåt eller i sidled i realtid. Får se vad jag tycker efter att ha sett repriserna, ofta ser man ju matcherna på ett helt annat sätt när man väl är på plats.

Sen är kanske inte frågan om utan hur han passar Nordin? Passar han i första läget? Passar han framåt eller måste Nordin komma ned och möta etc? Varierar han passarna eller spelar han bara kort osv?

Jag är beredd att ändra åsikt om Kihlens passningsspel ifall repriserna ger mig anledning till det. Men jag vill nog gärna att ÖSK satsar på yngre spelare som är hungrigare.

Och jag var ändå en av dem som hyllade Kihlen till skyarna förra året. Skrev på diverse forum att han var ÖSK:s bästa/viktigaste spelare när säsongen 2008 tog slut. Men i den åldern tappar man snabbt (läs Larsen). Med det vill jag bara säga att jag inte har något agg mot honom eller någon ÖSK-spelare. Vill bara lagets bästa.

Kihlen är en klockren defensiv spelare. Men i år har han brustit när det kommer till det offensiva och även uppspelen. För mig är Nordback given nu, nästa år? Ja vem vet, Kihlen kanske blir bättre då. Men enligt mig är det bättre att satsa på någon yngre förmåga och lägga Kihlens lön på en ny etablerat spelare ifall det nu inte är några problem att ge de lovande talangerna A-lagskontrakt.
Örebro Gurra2001
2009-09-04 18:17
Jag fattar inte varför intresset är så stort för Göteborgs matchen. Det är Degerfööörs, Norrköping och stockholmslagen som brukar dra den största publiken. Varför nu Göteborg???
Örebro Alan Cork
2009-09-04 18:10
Ämne: ÖSK-Karl har ju gett....
//rirobban
Varför är du så säker på att ÖSK-Karl har gett förutsättningarna ? Tror du blint på vad han säger ? Jag tror inte att han sitter i styrelsen och har all information i frågan, det finns naturligtvis många andra lösningar som kan innebära att vi kan behålla både unga lovande talanger och Kihlberg.
Detta med att Kihlberg inte spelar bollen till Nordin är bara skitsnack som många har upprepat tills det har blivit en sanning, kolla bara på någon match där båda spelar så ser ni snart att detta inte stämmer. Jag tittade på en inspelad match häromkvällen och på de första 10 min passade han 4 gånger till Nordin, sedan slutade jag att räkna..
Wivallius
2009-09-04 16:22
Ämne: Det här ser kul ut......
Den ligger i Malmö och har konstgräss :-P

Hur går det ihopa?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-09-04 16:16
Det här ser kul ut..
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-09-04 16:02
Ämne: Wivallius/ Nej du må....
Förmodligen med direkta order från klubben =)

Kul att det ser ut att bli mycket folk mot IFK
Örebro Johan Böld
2009-09-04 15:37
Chipset // Det var över 11 000 mot AIK
Örebro Grixx
2009-09-04 15:28
Mycket tjat i sportradion och kvällstidningarna om Zlatans snygga mål ur dålig vinkel, rakt upp i nättaket.

...Adrianos mål senast var MINST lika snyggt och ur ÄNNU svårare vinkel.
2009-09-04 15:22
Wivallius/ Nej du måste komma ihåg att det inte är klubben IFK som gör fel. Det är privata personer som fifflar =)
Örebro Henke(Old Boys)
2009-09-04 15:10
Ämne: Ämne: ÖSK spe....
Bra där Bleke,det är på bortamatcherna man lär känna folk riktigt bra.
Wivallius
2009-09-04 14:43
IFK Skattefusk är igång igen (se länken).
Annons: