/fotboll/osk/forum/5687.aspx/fotboll/osk/forum/5687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2009-09-09 21:27
Angående landslaget insats idag så hoppades jag nästan på poängtapp. Kanske inte kul på kortsikt men på långsikt måste vi får bort torrbollen.

Eftersom Maltas försvar håller högst allsvenskklass så varför körde vi inte Hysén (som har självförtroende) från start och även Berg som kan göra mål istället för målsumparen Elmander och Holmén.
Örebro DaSa
2009-09-09 21:23
Kul att Almebäck spelar ikväll, men visst var han petad i förra U21 matchen?

Fortfarande tyst ang. kontraktsförlängningar. Kan det bero på brist av pengar att vi måste avvakta eller är ÖSK så kalla att de avvaktar då de vet att marknaden är rejält avkyld för tillfället?!

Ngn som vet hur stor truppen skall vara nästa år? Kommer det bli två spelare på varje position? Kanske blir 22 spelare och sen lånar man ut en från varje lagdel direkt.

En budgettrupp skulle kunna se som följande:
Alven/Weggen
---------
Anttonen/Wirtanen
Wiken/Oscar (utlånad)
ALmebäck/Berra
Wovven/Per J
---------------
Kihlen/Erik N
Bedoya/Nobbe
Nordin/Per J (dubblerar)
-----------------
Astvald/Basse
Olsen/Jidsjö (utlånad)
Porokara/Staaf

Kommentarer:
- Men känns som risken att vi inte kommer att ha ngr kamerunspelare nästa säsong är så stor.
- Hade gärna sett Frempong få fortsatt förtroende
- Har inte sett Lundholm spela, men han var ju rätt så dominerande i Ungdom innan sin skada. Tar han Kihlens plats i truppen 2011?
- Hur nära än Möller en plats i ÖSK? Kommer Bedoya spela på "Nobbes plats" så kommer Nordin behöva ngn som konkurrerar med honom om den offensiva rollen.
AIK Saywee
2009-09-09 21:23
Ja attans vad dåligt det var - undrar om det var Lagerbäcks laguttagning eller de uttagna lagsplarnas agerande att det blev så uselt?!

Jag försöker fundera ut en helt ny elva än den som startade men det går inte. Några byten kunde jag kanske tänka mig, men?

Dessutom, Robban och Hasse på TV4 surnade lite mot varandra när matchen led mot sitt slut, tydligt hördes dessa "gliringar".

Det är för få ÖSK´are i landslaget !!!

FORZA SVARTVITT!
Örebro Walter Gigena
2009-09-09 21:21
Landslagets mittfält är skräp jämfört med Ösks. Bedoya äger Taco Svensson och Siraps Kim varje dag.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-09-09 20:55
sluta såga våra ÖSK spelare Karl!

Almebäck ordinarie i u21 riktigt intressant ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-09 20:51
Oj, vilket dåligt Sverige ikväll. Mittfältet lika segt som i ÖSK när Kihlberg är med och Mikael Nilsson stoppar upp spelet nästan värre än Vovven.
Örebro Mittåt
2009-09-09 20:26
Almebäck spelar ikväll mot Bulgarien. Sänds i Viasat Fotboll 20:45.
Örebro För det hjärta som brinner...
2009-09-09 16:31
Ursäkta, men kanske inte tycker order "många" och 26+30 går så bra ihop.....
Många, då snackar vi kanske 260+300. Lite Norrköping känsla.
Men när vi ännu inte ens fyllt 2 bussar så känns det lamt.
Dock kred till er som bokat platser. Vi ska göra resan så rolig det bara går!
Örebro Pras Y
2009-09-09 15:27
Vi var väl ganska många borta mot DIF oxå i premiären?
Örebro go_osk
2009-09-09 13:42
Pub-bussen: 30 anmälda

Vanliga bussen: 26 anmälda

Med andra ord så finns det fortfarande möjlighet att anmäla sig för den som inte har gjort det. Jag tror som sagt på årets största svartvita bortafölje på söndag, det vill ingen missa!
Örebro Erki
2009-09-09 13:39
För det hjärta som brinner...// Kolla länktips.
Örebro För det hjärta som brinner...
2009-09-09 13:19
Kan inte någon med bra koll skriva en blänkare om hur många vi är som bokat buss till Sthlm. Typ varje dag fram till sista dagen för biljettköp är (om inte redan den dagen varit).
Örebro mustard
2009-09-09 12:46
Ämne: mustard// Enligt Axé....
oki doke.. Tackar!
Örebro Mittåt
2009-09-09 11:25
mustard// Enligt Axén (kommer du ihåg honom) så har Kihlen superkoll på sitt hälsotillstånd inkl. förslitnings- och överbelastningstendenser. Därför så har han ibland stått över.

NA skrev för någon vecka sedan inför landslagsuppehållet att han skulle ta det lugnt på grund av den fotskada han har problem med. Så det var väl det han gjorde.

Alternativt har han drabbats av svininfluensan. Detta är dock inte så troligt eftersom jag mötte honom när jag cyklade hem efter träningen.
Örebro mustard
2009-09-09 10:54
Mittåt//

Du som har koll.. Varför var inte Khilen med på träningen här om dagen? Tror det var i måndags. Skadad eller något annat??
Örebro Hlynur
2009-09-09 09:33
Talangmatch på Behrn Arena den 21 oktober. Passa på att rekomendera talanger! Se länk.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-08 23:02
Hammarby borta med ny tränare, fruktansvärt svårtippad match, jag måste avvakta vilket mittfält det blir innan jag tippar oavgjort eller seger.

Vinst med Bedoya, Nordback, Nordin.

Oavgjort med Bedoya, Kihlberg, Nordin, egentligen förlust, men det tippar jag aldrig. Kilen får gärna komma in sista 20 om matchen behöver dödas, leder vi klart är det dax för Erik Nilsson.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-08 22:49
Kurt von Traatt//

Dax för debut för killen ifrån Sköllersta kanske, han är ju högerback och troligen snabbare än Wirre.

Kom igen nu Sixten, in med talangerna.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-08 22:46
Kurt von Traatt//

Jo, bortasupporters körde alltid med: Tjocka feta Morgan, men jag kan garantera att det inte var ett uns mer fett på den kroppen mot normala elitspelare, men en otrolig benstomme och kraftigt byggd man.

Han blev tunnhårig som ung och på den tiden var det inte inne med rakade huvuden, så jag frågade honom jämt om han ville låna min kam :), tror jag var ca.18 år då och Morgan runt 35.

Kan berätta en sanning i en bortamatch, tror det var i dåvarande div III, som vanligt vrålade publiken om hur tjock han var, vi fick frispark 1 meter in på motståndarnas planhalva, Morgan la upp bollen och klappade till, målvakten stod en bit ut, men bollen gick i mål men en oerhörd fart.
Sedan höll publiken käften ;)
Örebro go_osk
2009-09-08 22:43
Wivallius//
Biljetterna kommer inte ta slut. Hammarby är skyldiga att tilldela oss drygt 1000 biljetter om det nu skulle behövas.

Det finns fortfarande möjlighet att anmäla sig till Kubanernas bussar, både till den tidiga och till den sena avgången.

Alla till Söderstadion!
Wivallius
2009-09-08 20:35
Walter//

Ticnet funkade inte för flera dagar sedan, då det stog att man skulle vända sig till gästande lag när jag försökte boka. Därav frågan. Orkar inte kolla den sajten igen men tack ändå.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-08 20:24
Mike Litori // Matchgestalningen lär visa sig...
Örebro Walter Gigena
2009-09-08 19:33
// Wivallius
5 sekunders googling gav länken ovan. Säljs även i vändkorset för de som inte förköper.
Örebro Mike Litori
2009-09-08 19:32
Radion//

Precis. Gefle kunde spela avslappnat. Bajen kommer med skitmycket press på sina axlar inför sin krävande, rätt korkade, hemmapublik.
Örebro osarn
2009-09-08 19:25
Är det någon som åker bil från uppsala till sös?
Wivallius
2009-09-08 19:21
Jag tror aldrig någon kommenterade min fråga:

Är enda sättet att få tag på biljetter på bortastå på Söderstadion att köpa i vändkors på plats?
Örebro Radion
2009-09-08 19:06
Och bajen har nått jävligt viktigt att kämpa för! Det har inte gefle som redan har överträffat allas förväntningar, plus att dom hade avstängningar!
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-08 19:02
Mike Litor// Ja, i tabellen. Tror inte för ett ögonblick att Bajen kommer låta ÖSK dominera på samma sätt oavsett vad tabellen säger just nu. Bajen spelade ut Gefle lika mycket som ÖSK men fick inte till avsluten. Och Holgersson kommer få mer jobb än att i stora stunder stå och beundra borte kortsidan i den matchen kan jag lova.

Däremot har säkert ÖSK poängchans. Men man kommer få jobba för det.
Örebro Mike Litori
2009-09-08 18:18
Kurt von Traaatt//

Å andra sidan är Gefle ett mycket bättre lag än Hammarby.
AIK Saywee
2009-09-08 17:35
Förresten apropå Sirius ...

... har under sensommaren kommit in på ett lyssnande av "Elektriska ljusorkestern" med bl. a. låten "So Serious", fantastisk låt, med Jeff Lynne som sångare och med musiker som spelade på riktiga "instrument" ...

FORZA ÖSK .. nu rockar vi mot målet!
Annons: