/fotboll/osk/forum/568.aspx/fotboll/osk/forum/568.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
En riktig örebroare
2016-08-31 19:35
@Nissesson:

Grattis du lyckades att inte svara på frågan.
Örebro Hagge till landslaget
2016-08-31 18:31
@Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro):

Besara då? Jag hoppas nästan på Broberg som HB, hans inlägg är riktigt giftiga!
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2016-08-31 18:29
@Hagge till landslaget:
Ja, absolut! Han och Broberg på var sin kant och Sema i en friare roll om Astrit inte är i speldugligt skick. Besara på topp.
Örebro Columbus
2016-08-31 18:23
Det borde ju bli Broberg och Besara som yttermittfältare. Eftersom Sema gjorde mål i senaste matchen och har gjort 7 mål, vilket är bäst i laget, så är han gjuten som startspelare. Som anfallare, alltså. (Detta under föresättningen att Ajdarevic är fortsatt skadad)
Örebro Hagge till landslaget
2016-08-31 18:19
Vad tror ni om Omoh från start nästa match? Apropå diskussioner om ÖSK! :)
Örebro Hitta avslut!!
2016-08-31 17:40
Outing är hårt. Då ska det ha gått jävligt långt över gränsen, vilket det gjort. Jag har inget emot det i detta fall.

Så är det. Skit ska skit ha!

Pajas
AIK Nissesson
2016-08-31 17:31
Påhitt igen ! Suck
En riktig örebroare
2016-08-31 15:04
@Nissesson:

Till oss sade du att du bytte namn för alla "ogillade" Saywee.
Har en fråga och jag har ställt den många gånger men du har aldrig svarat på den men ställer den igen, varför tror du att så många retar sig eller stör sig på dina inlägg genom åren? För någon anledning måste de ju vara..eller?
Örebro Restalundsv
2016-08-31 14:50
@Minatankar:

Det kan va som du säger. Men vi vet ju inte hur broberg tänker. Det jag tänker på när jag säger detta är att vi inte har samma ekonomi som MFF och AIK vilket gör att vi kommer behöva sälja spelare för att kunna förlänga andra. Jag anser att om en försäljning av broberg möjliggör tex en förlängning av RÅP eller Astrit bör man göra detta. Som jag sa så har vi många på samma position som är tekniska som Broberg. Men såklart så är det alltid olika från match till match vilka spelare som passar in, man har ju inget emot att ha en bra bänk, men har vi råd är frågan?
AIK Nissesson
2016-08-31 14:35
Saywee är spärrad, det är därför jag heter Nissesson ...

... vill gärna höra lite av och om vad andra anser om "outing".
En riktig örebroare
2016-08-31 14:09
Uppmanar alla att ta kontakt med Pernilla och förklara hur denna familj styr! Förklara läget hur de varit många år och att flera skribenter blivit borttagna och spärrade. Alla mer eller mindre för de tröttnat på Saywee.
Örebro Columbus
2016-08-31 13:50

GGGs syndrom, kanske?

(GGG = Gaggiga Gnäll-Gubben)
AIK Nissesson
2016-08-31 13:41

OK om det är tillåtet, tar det isf nattetid, men är det fotbollsrelatetat?
2016-08-31 13:40
Med Besara i form så började ÖSK-hösten i söndags. :-)
2016-08-31 13:38
Spännande lista, lägg ut! LÄGG UT!
Örebro Minatankar
2016-08-31 13:00
@Restalundsv:

Bara för att andra klubbar blir intresserad av ÖSK-spelare behöver det inte alls innebära att spelaren vill lämna ÖSK om nu det inte kommer mycket intressanta erbjudanden sportsligt, ekonomiskt och socialt.

I princip alla spelare har agenter vars uppgift är att hela tiden arbeta för spelarens bästa. Jag tror för min del att Broberg har sagt upp kontraktet för att kunna höja en förhållandevis blygsam lön i ÖSK.Det är i så fall en högst klok åtgärd av honom. Väljer han ändå en annan klubb så hoppas jag han tagit ett bra beslut.

MFF, AIK mfl toppklubbar har en bänk med spelare som håller mycket hög klass. Ska ÖSK bli en toppklubb behöver vi också ha en sådan bänk när "ordinarie" spelare är ur form, skadade och avstängda. Dessutom passar som bekant olika spelare in i olika positioner beroende på vilket lag man möter och beroende på vilka spelare detta lag använder sig utav.

Ytterst få spelare presterar på högsta nivå vår, höst, vår, höst etc. Bara för att Broberg haft en svacka under våren p g a skador och bara för att vi fått in bra nyförvärv, tycker jag inte att man ska göra sig av med honom.

Vi behöver både bra konkurrens om platserna, bra alternativ och bra komplement. I andra halvlek mot Falkenberg upplevde jag att han serverade fler farliga inlägg än vad man gjort under flera matcher tillsammans. Bara det är ett skäl till att behålla honom, även om han inte skulle spotta in mål som förra året.
Örebro Minatankar
2016-08-31 12:59
AIK Nissesson
2016-08-31 12:55
Är outing tillåtet på SF?

Jag har listat ut en hel del via vänners pm, kanske dags att komma med en lista.

Eller hur Gnell?!!!
AIK Nissesson
2016-08-31 12:53
@Nissesson:

Så här skrev jag och blev, som jag uppfattade det, löjligt bemött med ett förslag på att spela 1-1-8 ...
Örebro Nicknamn i ribban
2016-08-31 12:14
Om vi ska byta formation är jag nog mer sugen på 4-3-3, men det ska nog till jäkligt mycket för att Axén ska rubba på något. Han sliter nog så hårt med att integrera de nya spelarna in i laget.

Oscar
Dajje - Iron - Moberg - Lorentz
Astrit - Nordin - RÅP
Omoh - Sköld - Broberg

Bänk:
Fagerström
Brendan
Nordmark
Besara
Sema
Ayaz
Lundberg/CEH/Alfred

Om mardrömsscenariot inträffar, dvs alla kontraktsförlängningar misslyckas, har vi följande spelare:

Oscar
Lorentz - Iron - Brendan - NY
Besara - Nordin - NY
Omoh/Sema/Ayaz - Sköld - Omoh/Sema/Ayaz

Spelare som kan sitta på bänken:
Fagerström
Hagge
Logi
NY (Mittback)
NY (Central mittfältare)
NY (Central mittfältare)
Alfred
NY (Anfallare)

Sex nya spelare således, varav hälften spelare som kan spela centralt på mittfältet.
Örebro flesklepp
2016-08-31 12:12
@Nissesson:

Absolut inte. Jag såg framför mig, i mitt huvud en alldeles nytt, fantastiskt upplägg där, fysiskt ursnabba spelare med oerhörd lungkapacitet rusar mellan anfall och försvar. Åtta man på topp som i anfall ligger i linje med lägsta försvarare hos motståndaren och som vid bolltapp för laget tjurrusar ned till eget försvar. I vårt upplägg ligger Nordin kvar mest i samma position mest hela tiden. Får sitt genomslag till EM 2020 med Lagerbäck i spetsen såsom svensk förbundskapten (och norsk, dansk och finsk dito). Kom ihåg var du läste det först.
2016-08-31 12:09
Vi står förlöjligade inför resten av Svenska Fans tack vare familjen som rår i detta forum. Jag kräver att någon utanför denna familj tar över som moderator! Vad lider du av för syndrom Sivert?
Dr. Fritz Müllweiser
2016-08-31 11:57
Mobbadetankar?
AIK Nissesson
2016-08-31 11:54
Löjligt Columbus ...

... inte så fotbollsrelatetat, eller ?

( å det var inte mitt heller )
Örebro Columbus
2016-08-31 11:45
@Nissesson:
Löjligt inlägg av dig, Nissesson. Du som i tre års tid här på forumet har mobbat minatankar och hans vänskap med nordin och axen. Jag har insett att det faktiskt finns regelbundet läsande forumister som inte, hur osannolikt det än kan verka, kopplar dina upprepande negativa skrivelser om nordin och axen till minatankars inlägg om samma ÖSK:are. Du maskerar alla dina mobbar-inlägg i detta ärende som om du vore insatt i fotbollsspelandets ädla konst och kritiserar dessa båda ÖSK:are på sportsliga grunder. Men, så är ju inte fallet. Du har någonting emot minatankar och därför skriver du fotbollsrelaterade inlägg som inte är allvarligt menade. Självklart vet forummoderatorn om detta men denne låter det bara fortgå. Mycket tråkigt......
AIK Nissesson
2016-08-31 10:48
@flesklepp:

Tror bara att du har långtråkigt och vill "munhuggas"

Löjligt inlägg !!!
Örebro flesklepp
2016-08-31 10:47
@flesklepp:

PS. Med riktigt snabba gubbar skulle en sådan uppställning snabbt kunna ställas om till en "Lagerbäck'sk" 8-0-2 vid försvar. Blir lite som handboll typ.
Örebro flesklepp
2016-08-31 10:42
Jag å min sida funderar kring en 1-1-8.
Målis: Givet
Försvar: Iron-Mike (räcker)
Mittfält: Nordin (räcker)
Resten går på mål.
Vad tror ni?
Örebro KalleTeodor
2016-08-31 09:57
Nahir Besara är med i omgångens DN-elva.

Kul!
AIK Nissesson
2016-08-31 09:07
Palermo,intressant "nytänkande", men jag undrar och klurar lite på 3-4-3,

Axen är offensivt lagd, jag också, anfall är ju oftast bästa försvar.

Men som vanligt, Axen lever närmast lirarna dagligen och har nog koll på motståndarna, så jag får anstränga mig att lita på honom till många procent.

Har lite svårt att redan nu, hitta bästa startelva i nästa match :)

Men Eueopaspel nästa år är MYCKET möjligt för alla optimister:)
Annons: