/fotboll/osk/forum/5670.aspx/fotboll/osk/forum/5670.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-14 08:36
Hammarby är ändå ett lag jag alltid gillat. Den fotboll de stått för, samban och mysiga söder och oftats en bra & glad publik historiskt. Faktum är att jag hållt mest på det laget efter ÖSK. Även om jag naturligtvis aldrig kan få samma känsla för Bajen som jag har för ÖSK.

Men den här säsongens beteende från deras fans har fått mig att börja vackla. Så låg primitiv nivå de sjunkit till trodde jag bara var AIK fansens värdiga. Banderollerna för polismorden, slå sönder pubar som motståndarfansen tagit en bira på före match, vilja storma/stena bussar och omklädningsrum för att man är glad och säkert massa annat, har verkligen fått mig att ifrågasätta mycket för klubben på söder.

Och jag undrar vad Bajen som klubb gör för att stävja det? Men klubben är väl så full av annan skit just nu att de inte bryr sig.
Örebro Godfoten
2009-09-14 07:50
Zoran kan inte åka hem//

Ursäkta, men jag ger inte mycket för en Bajares bedömning av anfallsspelare. Ett spelmål på de nio senaste eller vad är det nu?
Hammarby Zoran kan inte åka hem
2009-09-14 07:36
Kära örebroare!

Adriano... vilket äckel! Inte var det en särskilt bra fotbollsspelare heller.

Kim Olsen däremot, herregud vad stor han är. Dagens roligaste var när vår smurf Emil Johansson skulle gå upp i nickduell med Olsen.
Örebro Godfoten
2009-09-14 01:27
Gurra2001//

Bara i Stockholm. Och det är så pinsamt att man knappt finner ord för det. Att ordningsvakterna ens har mage att be ett lag fira tystare efter en seger ... herregud.

ADRIANO!
Örebro Gurra2001
2009-09-14 01:23
ÖSK-Karl// Han skrev ju "och" alltså båda. "Eller" = åtminstone ett av lagen.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-14 01:21
Godfoten//

Varför inte båda? ;)
Örebro Gurra2001
2009-09-14 01:21
Godfoten//Sjukaste jag har hört! Det vinnande laget får inte fira i sitt omklädningsrum för att det inte passade "hemmapubliken". Känns som värsta diktaturen i Sverige 2009!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-14 01:20
Skägget//

Måste vara jobbigt att vara så långsint?

Du har möjligen inte märkt ett avsevärt bättre hemma och bortaspel i de två matcherna?
Örebro Godfoten
2009-09-14 01:18
Från Alvbåges blogg:

"Sen i omklädningsrummet efter matchen så jublade vi så högt att säkerhetsvakter kom inrusandes mitt i hejaramsorna och bad oss vara tysta för att arga Bajenfans som gått på utsidan och hört oss, ville storma omklädningsrummet."

Haha, vilka rikspuckon det finns i fjollträsk. Så skönt om Bajen och/eller Djurgården ryker.
Örebro Gurra2001
2009-09-14 01:17
Tycka vad man vill om kvinnliga fotbollsjournalister men bra tippare är de nog inte. Aftonbladet frågade 13 av sina "experter" som de kallade de hur allsvenskan skulle sluta. 11 av dessa var män, 2 var kvinnor. Petra Thorén tippade bla Hammarby som 7:a och ÖSK på 13:e plats. Vidare tippade hon både Örgryte och Djurgården före ÖSK. Är det en slump att den "expert" som tippat sämst är en kvinna?
Örebro Skägget
2009-09-14 00:58
ÖSK-Karl: Du tar inte en 11:e plats nu då om du blir erbjuden den?

..två bra matcher, och han vänder som kappan efter vinden...
FORZA ÖREBRO!
2009-09-14 00:37
Spelar vi så som vi gjorde idag är det garanterat poäng borta mot Kalmar också. Laget är mer rörligare nu än förr. Plus starta alltid med Bedoya o bänka Khilen! Kul för Olsen att näta.

+ Adriano, Bedoya, Gerzic, Wikströn, Alvbåge.
- Porokara, inte hans bästa dag tyvärr.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-14 00:21
rirobban//

Det händer att jag tippar oavgjort också, men aldrig förlust. Idag avvaktade jag laguttagningen. Om Kihlberg varit med från start hade jag tippat 0-0.
Örebro rirobban
2009-09-14 00:12
Ämne: rirobban//

Ok, du....Japp det verkar så:)
Det är du värd eftersom du tippar på ÖSK-segrar. Jag tippar visserligen aldrig förlust, men har en tendens att tippa oavgjort ibland...
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-14 00:08
rirobban//

Ok, du får ursäkta att minnet sviktar på en gammal man ;)

Men i år slår jag dig i tipsligan! (kommer ihåg förra året)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-14 00:05
Grixx//

Visst var det en helt underbar seger idag? Optimist som jag är hoppas jag fortfarande på en tredjeplats!

Men undrar hur det kommer sig att Vovven blivit så märkbart sämre, tillslag och allt? Själv funderar jag på om det är så lyckat med denna (vad hon nu heter) tillslagstränare. Holgersson kom in på en ovan högerback och ringrostig, ändå visar han genast upp ett betydligt bättre och säkrare tillslag på bollen.
Örebro rirobban
2009-09-14 00:02
Ämne: Simz//

Ja, Tony k....
Det var år 2007 han blev nedsparkad och Richardsson (stavning) fick komma in och stå. Tyvärr släppte han in mål i den 93:e matchminuten. Jag var på Söderstadion 2007 och 2008. Båda matcherna förlorade man med 0-1, trots att man kunde och borde ha vunnit dem. Idag var det betydligt jämnare match. Tror att jag ska fortsätta hålla mig borta från Söderstadion så att ÖSK fortsätter vinna där:)
Örebro Rasberg
2009-09-14 00:01
tråkigt att det blev sån hets efter matchen. Onödigt. Känns som det hade varit bra med lite spö för några av dem så de lär sig

I övrigt, sjukt trevlig match. Vi gör det bra. Vi är favoriter och vi kommer dit till ett taggat Bajen som måste ta poäng, o vi vinner. Svårt att vara missnöjd då
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-13 23:59
Simz//

Ja, Tony kommer ju ifrån Degerfors så självklart tillhör han mina favoriter, likt Emil Johansson trots att han sparkade Westman medvetslös förra året!
Hammarby Simz
2009-09-13 23:55
Blir ingen Osk-karl till julklapp. Den kan varken stava eller rakna och av allt att doma ar saken kar i Tony, trots sina femtio +. Hellre en papegoja, storre variation, intelligens och och finess.

Gonatt alla normalfuntade Osk-are och grattis till pinnarna.
Örebro rirobban
2009-09-13 23:46
Pratades om att Alvbåge och Almebäck skulle få ett hett mottagande på Söderstadion inför matchen. De verkade tacka för det fina mottagandet och gjorde strålande match båda två:)

Inte för jag hörde när de fick det heta mottagandet. Var någon gång som några buade när Alvbåge fick bollen hemrullande.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-13 23:35
Simz//

Tänk om någon ÖSK:are skrivit lika många inlägg hos er som du nu gjort hos oss utan värde, då hade det per automatik inneburit spärr.

FORZA TONY! (är det i tre år till ni har kvar att betala hans lön?)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-13 23:30
Saywee//

Skönt att du och de dina kom ifrån matchen oskadda. Jag skrev om det innan matchen, var lite orolig eftersom jag visste att du/ni inte åkte med bussarna.

Men tänk om både Dif o bajern åker ur, vilka skall då Aik:arna slåss med? De stackars krakarna i BP-derbyt?
Hammarby Simz
2009-09-13 23:29
Ämne: Simz, men ÖSK-Karl ä....
Inget emot att idioter sparras, fa eller manga i andra klubbar kan jag inte bedomma. Lika lite som du bedommer hur mycket sydlandskt blod det finns i Bajenklacken. Nu visar det sig aven att min bedomning av en totalsinnesforvirrad pryl tycks vara hederlig. Kanske jag som utomstaende fick ett fel intryck av denna hederliga pryl ... Arets julklapp?
AIK Saywee
2009-09-13 23:25
Simz, självklart står jag inte för allt som ÖSKare gör, till exempel när de missar ett givet målläge, sumpar en straff eller drar på sig gula kort för snack, etc etc.
AIK Saywee
2009-09-13 23:20
Simz, men ÖSK-Karl är en hederlig Karl, det vet jag.
AIK Saywee
2009-09-13 23:17
Simz, det ligger faktiskt en hel del i det du skriver, framförallt detta om att klubbarna skulle kunna ha möjlighet att stänga av eller spärra vissa supportrar ...

... men detta skulle med all säkerhet innebära att ni blir av med ett stort antal så kallade fans, större antal än många andra klubbars fans.

Nr 23 har sydländskt blod i ådrorna, mycket mer än de hånande fansen på Söderstadion, då kan de bli så här, tycker inte att det är konstigt.

Många fans försökte trycka ned en spelare, men han svarade ensam med att ge igen, tycker faktiskt att det var förväntat!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-13 23:12
Simz//

He,he, ja inte behövs det mycket hos er, jag bara tyckte ni skulle vara fullt focucerade, ta ut maximal energi o.s.v för att hänga kvar.

Jag är sååå ledsen att det blev en spärr ;)

Bay, bay, bajern! (Ni kommer att saknas av få)
Örebro rirobban
2009-09-13 23:11
Ämne: Ämne: Jävligt....DaSa//
"Nordin som ngn här på forumet vill peta gör sin andra toppmatch i rad."

Jag vill inte var sån nu när det gick så bra. Men är inte det citatet att skjuta sig själv i foten lite?:) Hur ofta har du inte skrivit att du inte vill ha Nordback på planen osv. Du skrev det bland annan inför denna match.

Nordback fick högt betyg av NA och även om jag tycker att han har gjort bättre matcher än idag så var han med och återigen höll nollan och hjälpte backlinjen vid besvärliga situationer.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-13 23:06
öskung//

Du minns helt rätt!
Annons: