/fotboll/osk/forum/5668.aspx/fotboll/osk/forum/5668.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2009-09-16 14:55
Se länktipset... på den bilden ser Behrn arena hur snygg ut som helst tycker jag:) Östra läktaren är ju riktigt snygg nu när det flesta stolarna är på plats. Synd att de inte byggde en precis likadan läktare på västra sidan. Men men, man kan inte få allt:) Vore grymt med en likdan läktare på södra sidan i alla fall:):)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-09-16 14:43
Att dra slutsatser om en spelares form efter en distriktsmatch mot ett div 5 motstånd känns inte riktigt rätt. Däremot hoppas jag Bassombeng hittar tillbaka till bänken mot Kalmar. Att ÖSK i detta läge har konkurrens på bänkplatserna till och med är väldigt starkt. Vi kan få 1-2 skador nu men har bredden att sätta in en ny utan allvarliga kvalitetsförsämringar. Det är bra inför slutspurten.

Möjligtvis att Wowoah måste hålla sig frisk ;-)
Örebro jappel
2009-09-16 14:42
Bassombeng när han är som bäst är ju landslagsklass...där är väl inte Astvald riktig än! även om jag tror att han mycket väl kan komma dit inom en snar framtid.
Örebro Vegurra
2009-09-16 14:21
Förstår inte alls detta snack om att Bassombeng skall in i startelvar igen. Vi har en pålitlig ytterspringare som dessutom är betydligt bättre passningsspelare än Bassombeng, Astvald heter han som bekant. Han bjuder inte heller moståndarna på lika många omställningslägen som Bassombeng brukar göra.
Örebro chlirre
2009-09-16 14:06
Godfoten Enligt en Hallsbergspelare var Basse bäst på plan i ösk. Borde vara given om han är frisk.

Jag säger 4-3-3 med adriano på topp. Basse och astvald utanför med många positionsbyten. Bara med adriano kan vi få fast bollen på offensiv planhalva borta.
Örebro M!ke
2009-09-16 12:23
Från Hallsbergs matchen..
Frisparken var typ en Zlatan kanon med skruv på! Ojojoj vilken frispark..
Nordahl spelade, ÖSK började precis som man trodde och det såg ut att sluta åt 10-0(10-3 med straffarna), sen vart dom väl för självsäkra och eftersom Hallsberg spelade med 1 på topp o resten i försvaret så vart det svårt för ÖSK då...
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-16 10:58
Henrik(ÖSK)//

Hör o häpna, men vi är helt överens, mycket bra startelva du tagit ut, Astvald kan ju komma in om Bassombeng misslyckas. Med denna elva kan vi vinna, men tyvärr lär vi inte få de den, ELLER HUR SIXTEN?

Men vem är Kevin Walker? ;)
Örebro Godfoten
2009-09-16 10:28
Henrik(ÖSK)//

Vill inte vara en gnälleröv. Men tycker din elva är offensivt balanserad i överkant. Vi möter trots allt en guldkandidat på bortplan. Tycker hellre inte Bassombeng har något att göra i en ÖSK-elva i dagsläget. Hans insats mot Hallsberg var riktigt usel (även om ingen svartvit var bra).

Diamant gärna. Men inte med Bassombeng och Porokara som mittfältare då. Och inga förändringar i försvaret tack. Fyra hållna nollor på de fem senaste tycker jag understryker min tes.

Hade gärna sett denna elva:

------------Alvbåge
Wirtanen-Almebäck-Wikström-Wowoah
------------Kihlberg
-------Nordback, Nilsson
-------------Bedoya
---------Astvald, Olsen

Skall bli mycket mycket intressant att se hur elvan formeras mot Kalmar. Men räknar inte med alltför många förändringar jämfört med Boströms deafultelva.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-09-16 10:14
Jäkla synd om Kevin Walker,hoppas innerligen han blir bättre snart.

Vad tror ni om följande uppställning mot KFF?

-------------------Alven-----------------
-Wirtanen--Almebäck--Wikström--Holgersson----
-------------------Nordback------------------
--Bassombeng------------------------Porokara--
------------------Bedoya----------------------
--------------Olsen-------Adriano------------

4-4-2 med diamant med andra ord,gick ju bra i fjol så varför inte i år? Skulle också vara lite spännande att se Olsen och Adriano tillsammans. Basse är för mig (nästan) alltid given,även om Astvald gjort det bra.
Örebro Gucke
2009-09-16 10:09
Är det inte dags att placera Wowoah på bänken och ta in Holgersson? Vovven krånglar alltid till det och blir av med bollen eftersom han envisas med att använda alldeles för många tillslag. Man blir nervös så fort han får bollen.
Örebro Aspen
2009-09-16 08:56
Från Oskar Jansson debut i ligan för Exter
Örebro Chipset
2009-09-16 08:23
Kalmar-ÖSK 2008 är den enda match som ÖSK inte vunnit men som jag ändå tittar på då och då. ÖSK gjorde sin bästa bortamatch på flera år och det var få lag som kunde bjuda upp på Fredrikskans 2008. Håller med rirobban ang matchen. Låt Olsen starta. Han är på g. Låser sig 4-3-3 så byt ut någon av yttrarna och kör Olsen-Adriano på topp i en 4-4-2.
Örebro crille.
2009-09-16 07:21
Kul för David o Andreas att få göra debut för ÖSK a.. MEN, hur fan kan dom förlöra???
Örebro rirobban
2009-09-16 00:09
Ämne: rirobban//

Offto....
ÖSK-Karl//
Haha nepp det har jag inte ännu:)
Har fullt upp med fotboll och innebandy så har inga kvällar över på veckan.

Såg att de gick till semi som "bästa förloraren". Hoppas att de är "bästa vinnare" när semin är avklarad:)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-15 23:56
rirobban//

Offtopic: Har du varit på Speedway ännu? Indianerna har gått till semi nu, så än har du chansen!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-15 23:53
rirobban//

Skulle normalt hålla med dig, men är rädd för våra bristfälliga ytterbackar för tillfället och att Kihlberg lär starta igen.

Jag tycker också att Kim skall starta och det ihop med Adriano som jag var för snabb att dömma ut.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-15 23:50
Kewin walker drabbad av sin andra blodförgiftning i år
Örebro rirobban
2009-09-15 23:46
Ämne: Chicko//

Jag tror....ÖSK-Karl//
Jag tror att ÖSK har ganska bra möjligheter att få med sig poäng mot Kalmar. Inte för att man slog dem med 2-1 på Behrn med två (av tre) Elmbröder på planen. Utan för att ÖSK har hittat tillbaka till det enkla och bra spelet som man hade under förra hösten. ÖSK har alltid varit ett "höstlag" och verkar bli det även i år. Och med endast 5 poäng upp till 3:e-platsen så gäller det att slå Kalmar nu och haka på för att nå Europaplatserna. Kalmar har också en bra form, men det känns som Kalmar passar ÖSK bättre att möta än Elfsborg för tillfället.

Tror faktiskt att vi åker därifrån med 2-1-seger. Förra året kunde ÖSK (som enda lag) ha vunnit på arenan precis vid havet. Hade inte Olsen blivit utvisad så hade det nog blivit tre poäng. Påtal om Olsen så tycker jag att han ska starta mot Kalmar. Han passar att spela med mot dem. Förra året gjorde han ju 2 mål där nere. Vore skönt om han kunde göra det igen:)

1-2 (ÖSK-seger) eller 2-2 är mina resultat för den matchen.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-15 23:45
Kurt von Traatt//

Scrollade ner på sidan och såg vad du skrev, håller helt med dig om Holgerssons bristfälliga mittbacksspel, samma sak tycker jag om Haginge. Båda är ytterbackar och inget annat.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-15 23:33
Genalguacíl // Ja, för där skärmen står idag vill jag inte ha den i framtiden. Hela södra långsidan ser ju inte ett dyft
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-15 23:29
Chicko//

Jag tror att enda chansen att få poäng i Kalmar är 4-4-2 uppställning. Sedan får du inte använda en avstängd spelare tyvärr ;)
Örebro Mittåt
2009-09-15 23:27
Efter kvällens cupdebacle och en del andra mindre lyckade insatser kan jag inte undgå att slås av tanken, att man inte tränar tillräckligt mycket på att slå dåliga lag. På något sätt anses det inte fint nog att spela träningsmatcher mot lag som inte är minst lika bra som det egna laget. Men de verkligt tunga förlusterna är när man läggs på rygg av lag som man egentligen skall slå.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-15 23:27
Så otroligt skönt att Djurgården ligger sist, nu har väl alla avfällingar av Närkebor gömt sina blårandiga tröjor långt in i garderoben. Inte lika tufft o coolt längre ;)

Jag skulle gärna håna Hagge också om jag inte visste att han haft hemlängtan även när han var ordinarie.
Örebro rirobban
2009-09-15 23:15
Ämne: --------------------....
Förutom att Nordin är avstängd så är Nordback given i startelvan...
Malmö FF Chicko
2009-09-15 23:09
--------------------Alvbåge-------------------------
---Wirtanen----Almebäck----Wikström----Holgersson---
-------------------Kihlberg-------------------------
-----------Bedoya--------------Gerzic---------------
------Astvald--------Adriano-----------Porokara-----

(Från höger till vänster)

Bänk:
Westman
Nordback
Olsen
Staaf
Bassombeng

Tre poäng mot kalmar.
Örebro Gurra2001
2009-09-15 22:53
Kan inte fatta att dåliga IFK Hallsberg vann över ÖSK. Sjukt asså.....
Örebro öskung
2009-09-15 22:47
Undrar om Kristoffer Nordahl (Thomas Nordahls son) spelade i Hallsberg ikväll. Och undrar i sådana fall var Don Tommaso hade sina sympatier ;)
Örebro foppa!
2009-09-15 22:46
Ämne: Kim har dålig teknik....
Håller helt och hållet med!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-15 22:39
Från forumets egen rapport ifrån Hallsberg:

" Glenn Holgersson kunde dock utjämna efter en magisk frispark som var värd en större publik. Från 30 meter skruvade han in bollen i krysset och det var ett av få tillfällen som det var lite allsvensk touch på matchen"

Den hade nog varit värd en resa till Hallsberg ;)
Örebro Genalguacíl
2009-09-15 22:33
Ämne: Ingen som vet hur ma....Jag hoppas att den placeras i hörnet mellan Norra och Östra, alternativt hörnet Norra och Västra. Skärmen kan ej placeras på någon av de södra sidorna då vinkeln på södra läktaren gentemot skärmen gör det omöjligt att se. Däremot vinkeln på den norra läktaren gör det möjligt för samtliga åskådare att se skärmen.
(Hoppas ni förstår hur jag menar)

Det bästa vore naturligtvis att ha två skärmar, en på varje kortsida. Men jag antar att det blir alldeles för dyrt...

Edit: Sär-skrivning ;)
Annons: