/fotboll/osk/forum/5667.aspx/fotboll/osk/forum/5667.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hammarby Owen
2009-09-14 17:51
Grattis till segern. Ni gör en mycket bra andrahalvlek och det var helt rättvist. Ni har ett par riktigt vassa spelare, fast det visste ni ju redan. :-)

Sen måste jag ju få kommentera Nordins kommentar om att domaren föll för hemmatrycket och att det ofta blir så. Vi fick 5 frisparkar, så det är lite magsstarkt att påstå detta, även om det var i en speciell situation han menade. Men jag gillar Nordin, han är riktigt bra.
Kalmar kapten bölja
2009-09-14 17:47
Ni ser riktigt giftiga ut. Er segerrad lär nog fortsätta mot KFF. Tror inte vi kan stå emot. Tippar KFF-ÖSK 0-2.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-09-14 16:24
Enda positionen som är diskutabel i nuläget är väl targetrollen. Både Kim och Adriano har gjort det bra på sina egna vis. Kim med sitt huvudspel och Adriano med sin teknik och vilja att vända upp mot mål.
Örebro Kronblom
2009-09-14 16:24
Ämne: misonbos//

Vi är ....
men Adriano är ju brasse och man vet från tiden när Ricardo Costa var här att de har ett annat tankesätt,spelare som Nordin och Nobbe vet nog bättre än att försöka dra i gång Hammarbyklacken!
2009-09-14 16:19
ÖSK Karl/ Ja högerbacksplatsen har varit förfogande till den som varit frisk i stort sett. Men att flytta på en vänsterback som spelat varje match väl godkänt och dessutom bidragit till 9 nollor(?) bakåt skulle vara mycket märkligt. Förstår inte riktigt varför du funnit Wowoah som en hackkyckling? Som sagt enda felet jag kan se är att han ibland håller i bollen lite för länge men det beror ju på att han inte är av samma klass som de gamla härliga backarna Ståhl mfl som gärna dunkade upp bollen så långt de kunde för att slippa ha den vid sina fötter. Wowoah vill alltid spela bollen efter marken.
Örebro starkmat
2009-09-14 15:58
nej.
Örebro Gurra2001
2009-09-14 15:56
Hammarby är ett gäng losers! Förra matchen var det ena, den här matchen var det andra. I vanlig ordning så kommer det typiska "losers talk". Oväntat? Knappast! Detta sker ständigt och Hammarby fansen är nog värst i världen (Bosse Nilsson är bubblare på den listan). Säkraste tecknet på en losers är just "losers talk". Vidare ser man vilka nollor de är när vi inte ens får fira i vårat omklädningsrum. NOLLOR!
Örebro loopy
2009-09-14 15:51
Ämne: Radion//
Du har en ....
var väl ändå en del klara mål chanser som kom från högerkanten igår, astvalds friläge i första är väl ett melllanting där han löper in från kanten, men på bedoyas nick, kims andra nick där shaban får ut en hand samt adrianos halvolly över är väl inspelen utifrån höger. Från mitten var det väl kim 2 gånger och nordin en. Vänsterkanten ingenting vad jag kommer ihåg.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-14 15:49
ÖSK-Karl// Holgersson? Nah - Kom igen ÖSK Kalle! Han verkade bra stabbig mot Gefle. Måste finnas nån annan som kan göra jobbet där
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-14 15:29
Ämne: Hur kan man som ÖSK:....
misonbos// Självklart var det en provokation, men jag tror helt enkelt inte att han insåg att för anhängare till vissa stockholmslag är det en "provokation på liv och död" sas. Närkingar är lite tröga...
Wivallius
2009-09-14 15:14
misonbos//

Vi är från Örebro och ensamma i mellansverige. Vi behöver inte hata någon och därför är hatet melan 08-lag främmande för oss. Där våra spelare bara vill ha bättre stämning, kanske 08:or är ute efter att provocera. Vad vet jag?
Djurgården misonbos
2009-09-14 15:01
Hur kan man som ÖSK:are säga att Adriano "manade" på Hammarbyklacken. Den gången Bojan Djordjic försöker få djiff att sjunga högre bara för att han vill ha bra stämning ska jag hoppa framför tunnebanan... Ni förstår väl hur dålig den ursäkten är nu va?
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-14 14:47
Farsen fortsätter (igen)//

Det var länge sedan Wowoah visade prov på bra tillslag, går inte att leva på gamla meriter hur länge som helst.

Backlinjen var ändrad mot Hammarby trots segern mot Gefle.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-14 14:45
Wivallius//

Jag saknar också Anttonen något otroligt, knepigt att de inte gjorde en ordentlig röntgen direkt?
2009-09-14 14:44
Varför ska man ändra en backlinje som håller nollan? Jag tycker Wowoah ibland gör konstiga saker men han väger upp det mycket bra med allt det andra. Han är snabb, teknisk, har bra tillslag och VÅGAR hålla i bollen, ja ibland lite väl länge. Men tycker han oftast räddar upp de situationer han råkar ställa till.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-14 14:37
rirobban//

Byt ut Wowoah mot Holgersson i din startelva så är det nog det bästa lag vi har tillgång till i den matchen.
Örebro rirobban
2009-09-14 14:34
Radion//
Du har en hel del poäng i ditt inlägg. Samtidigt är det därför bra att ÖSK visar att de kan anfalla på fler sätt när det ena sättet låser sig. Nu när kantspelet låste sig så använde man sig mycket mera av det centrala spelet. Det är en styrka att ha flera anfallsvariationer än ett enda. Nästa match kanske det är kantspelarna som gör det igen.

ÖSK gjorde bättre matcher borta mot Hammarby 2007 och 2008 men förlorade båda gångerna. Igår gjorde man en tam första halvlek men en bra andra. Och samtidigt som inte Hammarby har spelare som kan göra mål så räckte det med en bra halvlek.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-14 14:30
Radion//

Akta dig för att klaga på Wowwen, speciellt efter en segermatch, annars får du Grixx och några få fler efter dig, jag vet ;)

Wowwen har varit lika dålig som igår i minst fem matcher på raken.
Örebro Örebro-SK
2009-09-14 14:26
Ämne: Ämne: Just nu....
Tack, känns som vi skulle kunna slå 11 100 mot IKF Göteborg. Alla till BA.
Örebro Radion
2009-09-14 14:24
Var det bara jag som tyckte att våran egna spelidé gick åt helvete igår? Bra lag insats och mkt kämpa. Men vårt kant spel var inte bra! Höger kanten var inte bra då wirre inte kom upp så ofta som man kan tycka att han borde, och Mackan hade det svårt att komma runt med sina mkt precisa inspel som vi brukar sen honom leverera.

Ändå så överglänste höger kanten den vänstra. Dom 2 sämsta ÖSKarna igår var utan tvekan Porokara och Wowwen. Känns dumt att klaga efter en seger, men FAN va dålig wowwen var! Han lyckades inte med ett skit? Roni ser alltid lite långsam ut efter landslags uppdrag.

Nu kommer många tycka motsatsen... men de är bara bra att bli övertalad att jag har fel! :)
Wivallius
2009-09-14 14:17
Ämne: Wivallius//
OK, då ....
Snyggt med den där röda tröjan. Finns väl inte att få tag på längre?
AIK Saywee
2009-09-14 13:55
Wivallius//
OK, då vet jag, funderade ett tag faktiskt på om jag gick för snävt, men hade ingen aning om cyklisten som kom bakifrån nästan samtidigt som mötet skedde med cyklisten framifrån.

Nu är jag nog ute och cyklar igen, snart skall jag dessutom hämta en cykel på norr, som skall hem till öster innan jag tar bilen västerut mot Hisingen. Söder är ute i dag!

Idag har jag av flera okända fått gratulationer till vinsten. Oftast bär jag ÖSK-tröja matchdag och efter vinst sitter den kvar dagen därpå för att stoltsera eller kanske retas lite (på campen), lite medgångsstuk kanske, men det kan också hända att jag drar på mig en ÖSK-mundering oavsett det är match eller beroende på matchresultat. Jag är född ganska flexibel och flexibiliteten har jag till största delen behållit genom åren.

FORZA SVARTVITT!
Hammarby Zoran kan inte åka hem
2009-09-14 13:51
Ämne: skulle inte hammarby....
Haha! Jag tror nog att 17-5 i frisparkar räckte gott och väl för er.
Wivallius
2009-09-14 13:44
Ämne: Ämne: Saywee/....
Jupp! Just vad jag trodde. Höll på köra på dig med cykeln i den dolda korsningen vid Hagenfeltsvillan!
Wivallius
2009-09-14 13:41
Ämne: Wivallius// Det stod....
Ajdå! Det har jag missat. Det var inget bra alls. Fraktur på något av småbenen, månne?
AIK Saywee
2009-09-14 13:41
Ämne: Saywee//

Jag undr....
Wivallius, jag behöver inte undra hur detta vore, jag har precis provat :-)
Örebro Genalguacíl
2009-09-14 13:38
Ämne: Just nu är det ca 78....
det var 11.158 mot AIK.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-09-14 13:33
Wivallius// Astwald var inte heller särskilt giftig igår. Vi fick inte se mycket av vårt vassa kantspel som man blivit bortskämd med under året. Istället var det mittfältstrion som låg bakom det mesta i anfallsväg.
Örebro starkmat
2009-09-14 13:32
Ämne: När kommer Anttonen ....
tycker wirtanen måste gå in hårdare i duellerna. han har förlorar alltid när det är 50/50 om bollen.
Örebro Mittåt
2009-09-14 13:30
Wivallius// Det stod väl i NA för några dagar sedan, att Patriks fot inte "vill" blir bra och att den skall magnetröntgas.
Annons: