/fotboll/osk/forum/5663.aspx/fotboll/osk/forum/5663.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro GT
2009-09-19 13:30
Har hört att Jacob Rinne i Laxå IF är en stor talang som målvakt. (Just det, pappa heter Patrik)

Han är fortfarande mycket ung, och har varit med och provat lite med ÖSK U tror jag.
Örebro Ösk_#09
2009-09-19 13:21
Ämne: Farsen fortsätter// ....
jäklar! Och hur mycket mindre har alven som ändå är bättre:)
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-19 13:13
tror tom han har 3 år kvar - Han skrev väl 5 års kontrakt? Nu kickar de Poppen också för de har inte råd med honom. Shaban är visserligen en utmärkt målvakt men vore jag en i Hammarby hade jag hellre valt utespelare för de 13 mille (sign on inte inräknad) Shaban kostar totalt, Särskilt med tanke på vilka spelare Bajen släppt sista 3-4 åren
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-19 12:45
Farsen fortsätter//

Shaaban har ju runt 200.000:- i månadslön, det kan Hammarby gärna få fortsätta att betala även i SE, under de två år han har kvar på kontraktet.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-09-19 12:19
Magnus Axelsson från Sköllersta är nog en av länets bästa målvakter om man vill leta runtikring Örebro. Men steget från 3:an upp till Allsvenskan är nog lite väl stort kanske. Men ett test skulle inte skada. Annars verkar ju Rosen vara helt ok. Shaaban?
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-19 12:10
DaSa//

Nej, nej, inte Poppen, ena matchen är han som en mur på sitt konstigt fladdrande sätt, andra kan han släppa in vad som helst.

Oscar Jansson är vi inte i närheten av att kunna värva innan han blir bossman, den som ligger närmast till hands är nog Daniel Andersson.
Kalmar G_K
2009-09-19 12:08
Ämne: En tanke bara!
När ....
Vi "mindre" städer med lag som tilhör mitten och uppåt önskar våra motståndare lycka till. AIK,Bajen,IFK,DIF önskar lagen skador och hat! AIK är värst,spammar alla motståndarnas forum flera dagar innan match i tron om att tro dem är "störst" och vackrast. Bara patetiskt som sagt. Vi önskar alla lag välkomna(iallafall dem mindre som ni).
Örebro Radion
2009-09-19 11:09
DaSa // Jag skulle inte vilja värva en gammal målis med sina bästa år bakom sig. Jag skulle titta ut på andra sidan havet och försöka få hem jätte talangen Oscar Jansson från Spurs. Han åär nu utlånad till exeter, men jag vet att han skulle vilja komma hem, kanske bara på lån över ett år. De skulle vara perfekt!
Örebro DaSa
2009-09-19 09:13
Känns som de alla matcher sen dubbelmötet mot Häcken varit vinn eller vi är borta från guldstriden matcher. Men imorgon måste ju vara den sista måste matchen, om vi förlorar så är alla guldchanser borta och vi kan antagligen som bäst nå en tredje plats (efter IFK och AIK).

Det som är "positivt" är att vi har kvar att möta flera lag ovanför oss i tabellen. Så det blir många sexpoängsmatcher till hösten.

Sen så får vi hoppas att HBK tar ngr poäng innan vi skall möta dem, i så fall kommer vi få ngr matcher där motståndarna antagligen inte kommer att ha ngt att spela för.

Kollade nyss tabellen och vi har kvar att möta lag 1-3 och 8-13. Kan det bli bättre? Mittenlagen och toppkonkurrenter...
Örebro DaSa
2009-09-19 09:03
Såg på sportnytt igår, fan vad grym Emil "Lill-Foppa" Forsberg verkar. Om inte Giffarna går upp så vore han en grym back-up till våra yttrar. Han var bara 17-år också.

Men för att ha råd att värva så måste vi sälja ngn. Känns som för tillfället så är det bara Alven som kan inbringa ngr större mängder pengar. Om han säljs så skulle Kalle "Poppen" Björklund som sitter på ett utgående kontrakt kunna vara en bra ersättare?!
Örebro Chipset
2009-09-19 09:02
Ämne: ÖSKs talanger spelar....
Ska bli kul och se talangerna idag. Oerhört viktig match för hela föreningen.
Örebro Mittåt
2009-09-19 08:51
ÖSKs talanger spelar i eftermiddag den förmodligen viktigaste matchen på två år. Vinst mot Karlstad BK och vägen ligger minst halvöppen för ett avancemang till div 2. Även om det finns en del gupp även på den vägen. Vid förlust blir det istället omladdning som blir huvudtemat eftersom FBK Karlstad (det tredje laget i slutstriden) inte lär tappa några fler poäng.

Så kom ner till Behrn Arena idag kl. 13:00 och stötta ÖSKs unga talanger. De är inte vana vid publikstöd, men kommer helt säkert att uppskatta det.

ÖSK kommer till spel med en stark trupp där förutom talangerna även James Frempong, Michael Jidsjö, Peter Rosendal och Gustav Lundholm ingår.

Starka namn i den egna truppen är bland annat högerbacken och lagkaptenen Daniel Björnqvist, bollvirtuosen Edvin Möller, evighetsmaskinen Boris Lumbana och yrvädrets broder Adam Botvidsson med flera.
Örebro Mittåt
2009-09-19 08:15
Örebro-SK// Allt som glittrar är inte guld. Allt som är reserverat är inte sålt. I alla fall inte på Östra Läktaren.
Örebro Örebro-SK
2009-09-19 07:54
Nu återstår det 602 sittplatsbiljetter till Göteborgsmatchen vilket innebär att ca. 8000 sittplatsbiljetter är sålda. Vore roligt om vi kunde sälja ut alla innan matchen.
Örebro Muppe.
2009-09-19 03:20
Snyggt jobb Erki, men tyvärr enligi obekräftade ryckten så sägs det att dom som förvaltar BA dvs Örebroporten vill ha en arena i brittisk stil. Dom har med andra ord inga planer på att bygga ihop läktarna i hörnen osv. Dom vill mao tänka lite mer långsiktigt som jag fattar det.!? Kanske bra kanske dåligt ... vem vet, någon..?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-09-19 01:35
Satt faktiskt på klacksektionen på Olympia då HIF vann mot det där laget i Europacupkvalet. FCZ eller nåt. Kan inte säga nåt negativt om varken Helsingborg stad eller klubbens fans. Snarare tvärt om. En av de vackraste städer i Sverige enligt mig och väldigt trevliga människor. Alla har väl antagligen olika referenser.

Sen tycker jag kvällens derby slutade väldigt bra på alla sätt då jag hoppas att Karslund håller sig kvar i div 1 och att Stellan fick avgöra med 2 mål. Jag tycker han är minst lika bra som Erik Nilsson och Astvald men tyvärr inte fått samma chanser att visa sig i ÖSK.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-19 00:55
Skåningar är ju halvdanskar :)! De vill ju brytaste loss!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-19 00:49
ÖSK KRILLE//

Håller med helt, men Helsingborgarna är också otroligt knepiga trots att det är en relativt liten stad. Samma sak med Landskrona, men de slipper vi ju numera ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-19 00:47
Djurgårdens damlag har på grund av ekonomiska problem sagt upp sin tränare, antagligen har de väl tänkt att placera Jeglertz där nästa år ;)

Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-19 00:36
ÖSK-Karl//
När jag menade storlag så menade jag stockholms lagens fans! Riktiga as!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-19 00:28
ÖSK KRILLE//

Tycker inte man kan dra storstadslagen och kaxande på vårt forum över en kam. Göteborgslagen och Malmö är väl inget bekymmer? Det är väl som alltid 08-lagen som utmärker sig negativt och Helsingborg?

Men förhoppningsvis är det bara Aik kvar från 08 nästa år, Bp är ju inget bekymmer ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-19 00:19
För er som missade när Alvbåge var hos Ekvall/Lundh, klicka på länken (och på pilen när rutan kommer upp).
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-19 00:09
Ta Erki:s förslag så får gamla öststadsläktaren en extrem home make over!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-19 00:03
Pintorp//
Håller med! ÖSK är inget storlag men är (för mig) ett toplag i år! Kalmar har jag mycket stor respekt till! Djurgården, Hammarby & Aik fans är otrevliga, dryga & elaka! Medans tex Kalmar & Trelleborg håller en trevlig nivå!
Örebro Mittåt
2009-09-18 23:48
Äntligen klar (på sittsidan)
Örebro Pintorp
2009-09-18 23:41
ÖSK Krille//

Ja, precis. Jag tror att det är såsom du säger. Ödmjukhet lönar sig kanske i längden? Särskilt med tanke på att den här säsongen visat att epiteten "topplag" och "storstadslag" inte nödvändigtvis måste gå hand i hand. :D
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-18 23:35
Pintorp//
Jo men kalmar är ju ett toplag! Men deras fans kanske vet att man kanske inte ska ta allt förgivet! Som vi! Vi "BONDLAG" Kanske kan ta en förlust bättre än storlagen! Sedan tror ju storstadslagen att de kan komma till tex Behrn Arena och vinna lätt!
Örebro Pintorp
2009-09-18 23:27
Ämne: En tanke bara!
När ....
Förmodligen har det att göra med att storstadslagen lever i förnekelse och inte förstår att de kommer få stryk mot oss. Lagen från mindre orter vet redan innan att de kommer få stryk och väljer därför att vara ödmjuka.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-18 23:21
Erki//

Jag skulle önska att du hade rätt. Men tror det var Mittåt som förklarade på ett annat sätt för någon vecka sedan och ännu har jag inte sett honom ha fel någon gång!

Att strecket är under de fyra är ju som han förklarat.

Om det skulle bli Helsingborg eller Häcken som får Europaplatsen tror jag har att göra med att segraren av cupen avgör det. Det lag de slog i semi får platsen, men om Helsingborg kommer trea i AS är platsen given för Häcken.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-18 23:19
En tanke bara!
När storstadslagen kommer in på vårat forum så är de jävligt stöddiga och otrevliga innan match! Men när vi möter lag från mindre orter så är de för det mesta trevliga och snälla! Hur kommer det sig?
Annons: