/fotboll/osk/forum/5656.aspx/fotboll/osk/forum/5656.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2009-09-20 19:21
För övrigt håller jag på den lyckade "gefleelvan" mot IFK.
Örebro Grixx
2009-09-20 19:19
ÖSK-Karl// Han var också inblandad i 2 mål framåt:-)
Astvald, Almebäck vår Åländske spelare gjorde också missar men även bra saker.

Undrar om inte "Kalle" också gjort något dåligt på firman i veckan;-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-20 19:01
Ingen kan väl påstå att Kilen spelade in sig i startelvan efter dagens match, lär bli Nordback-Nordin-Bedoya mot skattefuskarna.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-20 18:59
Det kommer att kännas väldigt konstigt att sitta och hålla på Malmö imorgon. Det har jag inte gjort sedan de vek ner sig när vi skulle fått Guldet -94.
Örebro Ropesin
2009-09-20 18:57
Ämne: Kul att man tippade ....
Ja det kan man undra, men så har det alltid varit. Men jag har slutat bry mig, vi låter tabellen tala istället. Vi vet själva hur bra vi är och tabellen visar dessutom att vi är ett av sveriges bästa lag. Jag skiter i media!
Örebro GT
2009-09-20 18:52
Någon som saknar Emra ? :-)
Örebro Skåne ÖSKare
2009-09-20 18:50
Kul att man tippade rätt, men det enda jag undrar över...

Varför vinner aldrig ÖSK utan i media förlorar alltid våra motståndare.
De senaste säsongerna så har ÖSK troligen vunnit en match så vi borde spela i div 2. Våra motståndare däremot förlorar alltid mot ÖSK trots att vi spelar i toppen? Hur kommer det sig. Börjar tröttna på denna anti ÖSK media!

Vi vann rättvist över Kalmar idag! Även om Kalmar hade mycket boll!
Örebro go_osk
2009-09-20 18:45
Som en del redan har varit inne på. Nu när spelarna har höjt sig ordentligt så är det dags att vi som publik gör detsamma. Det gäller oavsett om man sitter på sittplats eller står på ståplats. Med en taggad publik i ryggen så kan ÖSK nå väldigt högt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-20 18:44
Vad underbart att ha fel ;)

Grixx/
Wowoah sämst på plan IGEN enligt de som ännu så länge lämnat sitt betyg hos NA. Jag håller med, upphäver offside vid Kalmars mål, drar på sig farliga frisparkar och vad gjorde han på slutet, hoppade efter en boll som gick 1,5 m över honom istället för att markera, det var det som slutade med stolpskott.

Måtte nu Kim bara vara lätt skadad, honom behöver vi i jakten på en tredjeplats. Vem skall ersätta Porokara? Wowoah kanske, där uppe är han ju ingen fara för oss bakåt.
Örebro Magister mundi sum
2009-09-20 18:35
Tåget går och vi är med...nu har det blivit ett litet, men ändock, ett glapp mellan de fem första och resten, lyckas vi ta göteborg då känns det inte omöjligt med en topp3 placering. Synd man inte kan se matchen...
FORZA ÖREBRO!
2009-09-20 18:27
Hoppas på 11.000 hemma mot sillstryparna. och 3 sköna poäng hoppas jag med på!! guldstriden är öppet. Kom igen ÖSK vi klarar detta!! Guldet ska hem till närke! helt oväntat om vi tar sm-guldet. haha vem har tippat ÖSK som guldfavorit i år? Våga älska ÖSK!
Kalmar G_K
2009-09-20 18:24
Ämne: G_K//
Det förstår j....
GR som överklagade 3 ggr fick nej alla ggr,idioten borde förstå nu att man kan inte överklaga mera. Arenaförfrågningar är ute nu och kommer väl in innan slutet av september, Kalmar Arena börjar byggas runt Oktober/början av November :)
Örebro fohlis
2009-09-20 18:18
Angående publiksiffran idag på Fredrikskans så är den pinsam hur vi än vrider och vänder på det. Jag har själv bott i Kalmar och det osannolika är att när Kalmar spelar hemma så sitter halva stan, kanske inte, men väldigt många på olearys och andra diverse sportbarer och ser på matchen. Pinsamt är ordet, speciellt när Kalmar är ett topplag.

Skön vinst idag, utan något vidare bra spel från ÖSK.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-09-20 18:14
Babykladde//
En på Skattefusks forum skrev exakt samma sak om att vara glad om dom får oavgjort mot oss
Örebro _Adde_
2009-09-20 18:13
Chipset// Troligtvis drog de ner hans betyg för insatsen vid Kalmars reducering.
Örebro Chipset
2009-09-20 18:11
Almebäck fick en 2:a i betyg av NA. Missade jag något?
Örebro BabyKladde
2009-09-20 18:10
Riktigt skön och härlig seger!
Stabil insats av ÖSK hela matchen igenom egentligen!

Blir kul på onsdag. förhoppningsvis fullsatt!
vi är ett topplag, men Göteborg på onsdag är jag glad om vi får oavgjort, dock fick vi en fördel i att Hysén verkade skada sig idag. dagens match hade man varit nöjd med oavgjort också, "ÖSK visar att man inte är några slagpåsar" (FM-uttryck ^^)^

ÖSK KRILLE:
Som vanligt avslöjas inget i förväg i tifo-väg, men vi har resten av spelprogrammet planerat i tifo-väg om jag säger så ;)
Örebro Grixx
2009-09-20 18:07
Härlig rubrik på fotbollskanalen:
"Örebro med i guldstriden efter seger i Kalmar"

Kul, men ytterst lång väg att gå. Ska bli riktigt kul att möta IFK...en vinst där och vi är helt klart med och gläfser i bakhasorna på nuvarande topplaget.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-20 18:01
G_K//
Det förstår jag att man inte vill sitta en halvmil från planen :)! Hur blir det med den nya arenan det snackas om?
FORZA ÖREBRO!
2009-09-20 18:00
Vi är inget mittenlag längre. Vi är ett topplag! ÖSK mot Europa!! go go go Sir. Sixten.
Kalmar G_K
2009-09-20 17:56
Ämne: Jag tycker Kalmars p....
Kalmar STAD är den minsta efter Trelleborg, svårt att förstå det killen?;) Örebro är mycket större. Större stad: mer invånare till fotbollsmatcher.

Värst vad du har fastnat vid det:P Om du såg matchen så ser du att ingen vill sitta 30 meter bort från planen(vilket man gör tack vare dem jävla springbanorna och vid sittplatserna vid sidan/bakom målen). När "toplagen" kommer brukar de vara 7400-8400 pers. Jag hatar att sitta vid sidoplatserna,blåser som fan där och man ser inte ett skit efter halva planen.

PS: Bra match! Vi hade flera chanser och gjorde inga mål,ni gjorde mål på våra misstag tycker jag men man visste innan att detta skulle bli en svår match. Grattis!

Angående Dauda var han inte nära ÖSK som ni tror,han provspelade för er det var det närmaste han kom. Sök upp hans namn och läs alla artiklar om att Kalmar är laget som han kommer gå till.Han lär med stor säkerhet få ett 3-4 årigt kontrakt efter säsongen :)
Örebro Kronblom
Ämne: Grämmer mig över att....
Tycker ändå att det var ett fall framåt för Roninho idag jämfört med de tidigare matcherna,tycker han var bland de bättre i ÖSK,kom förbi sin back flera ggr i andra halvlek.Är Kim med på onsdag blir det nog Adriano på Ronis plats,är han inte med blir det Adriano som center och då blir det nog Wirtanen som vänsterytter och Holger som högerback!
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
Hur skadad är danska dynamiten? Är i Skattefusk-matchen i fara?
Örebro Grixx
2009-09-20 17:54
ÖSK KRILLE// Örebro är dubbelt så stort...vad det nu borde innebära.
Örebro ETak
2009-09-20 17:51
Wohoo! Europaspelet lever!
Tänk er vilken grej, Ösk i Europaspel! En underbar tanke...
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-20 17:50
Jag tycker Kalmars publiksiffra är pinsam! Nu drar kanske inte ÖSK mycket folk men när Kalmar ligger där de ligger så borde väl de komma upp runt 6000 i alla fall?
Örebro RostA^Mange
2009-09-20 17:49
så skönt att vara närkebo!!!

ruggigt skönt att vinna idag, nu kommer vi sova gott, håller med helldandy, klart man väljer ösk före united !!!!!!!!! SVARTVITT!!
Örebro Ropesin
2009-09-20 17:44
Nu ser vi till att fylla Behrn på onsdag och dessutom är det fan dags att skapa lite ordentligt tryck på ståplats. Alla ska sjunga med mot skattefuskarna!
Örebro oroT
2009-09-20 17:43
Hur ser man sina gamla tips på den här sidan!?
Örebro helldandy
2009-09-20 17:43
Tror vi lyfte taket på Pitchers vid 3-1. Frågan är bara hur man kan sitta och kolla Manchester-derbyt när sportklubben lirar?

ÖSK!!!
Annons: