/fotboll/osk/forum/5645.aspx/fotboll/osk/forum/5645.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-21 18:29
Solklart är det så att Sixten blivit mer aktiv i sin coachning av laget sedan han såg de positiva förändringarna när Kihlberg blev avstängd och att man inte behöver vara så monotom.

Jag har aldrig krävt Sixtens avgång men likt Kurt von Traatt vill jag heller inte höja honom till skyarna. Vem vet hur många fler poäng vi hade haft om han petat Kihlberg långt tidigare.

Än så länge har de positiva förändringarna kommit efter skador och avstängningar (Bedoya o Astvald in), nu väntar jag bara på att Vovven skall få sin tredje varning.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-09-21 18:28
Märkligt hur allt vänder snabbt,

först lipar man åt att olsen är kass sen är han bra igen, kilhen är grym vänds snabbt åt att han är kass, nobbe gnälldes de på en del mycket innan, o ifall han gör en enda platt match ja då lär han sågas här med,
vet att många gnäller på wovven o han är inte världens bästa spelare direkt, men han är den som är först på plats med alven o tackar kubanerna o sist därifrån med alvbåge även astvald uppmärksammar fansen, spelare som Porokara är sist dit o nästan först med o gå efter matchen, helt säkert på detta påstående även Kihlberg och Basse är först med o gå varenda gång.

För övrigt hoppas jag gärna att NA tar kontakt med sixten angående Bassombeng och även Basse för att höra vad som hänt, tror inte Basse är petad för hans spel på planen utan de ligger väl en konflikt mellan dem.
Örebro Grixx
2009-09-21 18:23
Mittåt// Nja, indirekt planering är det nog både för Kims andra mål och Astvalds.

Båda går på en ev andraboll/retur, ibland funkar det ibland inte.
Även när man säger att det är bättre att skjuta en gång för mycket än för lite, för bollen kan gå in eller som nu sättas på målvaktsreturerna.

Jovisst var det planlagt:-)

ps Kalle, är du inte tjatig om Sammy;-)
Örebro Mittåt
2009-09-21 17:39
Enligt uppgifter från vanligtvis välunderrättat håll var Kim den förste som anlände till träningen idag. (Fast det kanske var för att bli undersökt).
Örebro Mittåt
2009-09-21 17:38
Ämne: Mittåt // Fast jag t....
Visst, det var ett väldigt bra inspel. In i gröten men utom räckhåll för Wastå. Vad jag tänkte på var snarare att man inte kan planera, att rensningsförsöket skall misslyckas därför att bollen tar på två KFF-spelare och att den sedan skall falla så att Mackan kan få tag på den och bryta fram till ett skottläge.

Det var väldigt mycket slump med vid det målet precis som vid Kalmars. Konstigt för övrigt att inte Rydström tyckte att det målet var ett riktigt sk*tmål. För det var det ju verkligen.
Örebro Brus-Nilsson
2009-09-21 17:24
Ämne: Kul att det börjar b....Jag bytte ett par ord med honom i förmiddags, frågade hur det var med foten och han sa: "Vi får se hur det blir på onsdag". Han haltade i alla fall inte när han gick.
Örebro RostA^Mange
2009-09-21 17:20
Aik och elfsborg får stryk ikväll och vi närmar oss medalj
Örebro 100år
2009-09-21 17:12
Kul att det börjar bli drag på forumet igen!!!
Något nytt om Der Bomber??
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-21 16:58
worldfarm // Vilket är det nya stamhaket?
Örebro rirobban
2009-09-21 16:57
ÖSK har vunnit 5 av de senaste 6 matcherna. Enda plumpen är borta mot Elfsborg där man förlorade med uddamålet. Men sen tre raka segrar. Jag tror att Bedoyas två mål och upphämtning borta mot Häcken satte prägel på den här hösten, inte minst för killen själv:)
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-21 16:57
rirobban // Precis. Håller med dig full ut. Bedoyas inträde på allvar blev en energikick på mitten och avservärd förbättrad rörlighet. Kilen & Nordback samtidigt på banan, hur lojala duktiga arbetshästar de än är, är en ardenner för mycket på mitten.
Örebro worldfarm
2009-09-21 16:55
Stor uppladdning på Kubanernas nya stamhak på onsdag! Årets match, årets uppladdning. Väl mött.
Örebro rirobban
2009-09-21 16:54
Det viktigaste var att Bedoya kom in på mitten. Det gjorde att ÖSK blev mer svårläst då de nu anfaller på bred front från båda kanterna och via mitten. Förut var det vara via kanterna och spelet låste sig ofta där. Blev enkelt för motståndarna att stänga kanterna.

Med Bedoya så har vi en spelare som är överallt känns det som. Riktigt bra spelare och kul att ÖSK hittad honom. En guldklimp för framtiden och kanske redan nu:)
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-21 16:52
Miroslav kuba // Jag tror det var tredje? Eller har jag fel? Nu blev jag osäker
Örebro Miroslav kuba
2009-09-21 16:51
Jaså var det "bara" tredje raka segern.Jag som har skrivit på min Facebook sida att vi tog fjärde raka segern igår haha men men folk kan ju få tro det.KROSSA GÖTEBORG PÅ ONSDAG!!!!
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-21 16:49
rirobban // Men jag håller med om att han blivit mer aktiv efter Kilens avstängning...Han kanske upptäckte att det går att förändra en matchbild med omdisponeringar och byten ;)

Men seriöst, han känns mer taktist och aktiv nu än förr. Dessutom verkar han bry sig lite mer om vilka vi möter och hur de spelar. Känslan är att han inte la mycket kraft på sådant tidgare. Vidare verkar det gått upp att man kan anfalla på fler sätt än via kanterna. Och det är något iaf jag saknat hela säsongen. Men det kan ju förvisso bero på att mittfältet komponerats om + Adriano så att "det kom av sig självt". Jag vet inte.
Men mot KFF var de långa bollarna tillbaka. Enligt Rydström anföll ÖSK ganska oorganiserat. Jag vet inte - Såg ej matchen utan bara målen.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-21 16:38
rirobban // Det beror ju på vem ÖSK hade haft som tränare istället för Sixten. Eller hur? Därför kan man aldrig säkert säga så.
Örebro rirobban
2009-09-21 16:36
Jag tror i alla fall inte att ÖSK varit ett topplag utan Sixten som tränare. Har det någonsin varit så här bra harmoni och stämning i truppen? Segern mot Hammarby får tillskrivas Sixten då han ändrade taktik och bytte in rätt spelare. Tyckte ett tag att Sixten hade svårt att byta, men sen Kilens avstängning så har han möblerat om utan att tveka.

Hoppas Bassombeng börjar utmana om en plats snart igen. Skulle vara en ordentlig joker att ha med under slutspurten av allsvenskan. I alla fall om Basse når formen han hade i våras då han ofta låg bakom målen ÖSK gjorde...
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-21 16:27
Fast det finns ändå saker jag delvis kan hålla med om (även om det var ironiskt inlägg). Bla att det ska skador eller avstängningar till för att andra skall få chansen. Det var ju så både Mackan och Bedoya kom in i laget.

Jag har också varit kritisk till Sixten som ÖSK Karl, även om inte i lika hög grad kanske. Men ändå tyckt att ÖSK ska förlänga pga av kontinutet. Jag har också lyft upp sidor som jag tyckt varit bra med Sixten. Bla inställnigen till den offensiva fotbollen och att sikta högt.

Jag dissar inte Sixten totalt i motgång men jag sätter honom heller inte på en peidistal efter tre raka segrar. Jag faller inte in i något idealiserande. Jag har ff min åsikt kvar vad jag tycker han är bra på och vad jag tycker han är mindre bra på. Båda dessa delar speglar sig i ÖSK:s spel på olika sätt. Både bra och mindre bra.

sen kan ju också Sixten utvecklas som människa och tränare och också successivt bli allt bättre som tränare. Trots allt har Sixten inte jättelång erfarenhet som tränare. Jag tycker man märkt vissa skillnader i hans sätt att agera bara sista tre månaderna. Och då klart kan ju jag som "kritiker" också förändra min uppfattning.
Wivallius
2009-09-21 16:01
Karlsson//

Klart han var ironisk. Han raljerade med oss som tycker att någon spelare är ur form eller så (i mitt fall Vovven). Sen klumpade han ihop alla dessa åsikter till en artikel där han vill driva med oss kollektivt. Mest var han nog ute efter ÖSK-Karl, skulle jag tro.
Örebro jappel
2009-09-21 16:01
haha...humor....
Både ironin och att missa den :-)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-09-21 16:00
Är inte Nanne läskunnig?
Örebro Karlssson
2009-09-21 15:56
apskallen//

Är du ironsik eller? Snacka om negativ människa. Vi åker till regerande mästarna och vinner med 3-1 men såklart måste du ta fram allt negativt med ösk och hur jävla dåliga dom är. Fan jag blir trött på supportrar som dig, som bara klagar och klagar oavsett hur bra det går. Du menar alltså att vi bara har haft ren jävla tur hela säsongen. Man är inte med och slåss i toppen pga tur. Och som vanligt så har Sixten inte gjort ett dugg bra för den här klubben, Nej han har ju till exempel ingen del i hörnorna som resulterade i mål igår. Fattar inte varför vissa är så jävla emot Sixten. Han har fan tagit oss till toppen och vi hade inte varit i toppen utan honom.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-21 15:52
Mittåt // Fast jag tyckte Sammy fick bra knorr och fin bana på den bollen (den som ledde till mackans mål). Lite hårdare också än de lobbar han annars slår in i boxen på hörnorna. Ser gärna fler sådana "varianter". Jag tycker i regel att ÖSK slår för lösa och långsamma hörnor. Ser hellre riktigt hårda, flacka och med bra knorr. Sådana hörnor våga sällan målvakten gå upp för att plocka utan det blir i bästa fall utboxningar med returer som följd. Dessutom får nickaren bra kraft om de lyckas sätta till skallen på en sådan boll.
Wivallius
2009-09-21 15:44
apskallen//

Du hittade ett guldkorn där: Kihlen är kass! Du hittade inget motargument heller.
Örebro apskallen
2009-09-21 15:41
Med tanke på omständigheterna nedan är det egentligen rätt fantastiskt att vi lyckats vinna tre i rad.

* Vi spelar Sveriges mest omoderna fotboll med ett statiskt och lättläst 4-3-3
* Vi har en träbock till tränare som aldrig ändrar lag oavsett om vi vunnit eller inte
* Kim Olsen är kass och borde naturligtvis inte spela
* Kihlen är alldeles för långsam och borde heller inte spela
* Vi har Sveriges sämsta vänsterback

Men varför vann vi då?

* Sixten tvingades ändra pga avstängningar. Han har alltså ingen del i segern
* Sveriges sämsta vänsterback träffade fel vilket blev till lyckade inlägg
* Sveriges största talang nätade
* Kim Olsen hade flax
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-09-21 15:39
Sixten och de flesta andra tränare vill ändra så lite som möjligt i sitt lag, speciellt om det är vinnande. Så att möblera om 3-4 spelare gör han inte. Hackkycklingen kommer fortsätta som vänsterback och det tycker jag han ska göra. JAG gillar Wowoah men jag håller med om att han ibland klantar till det. Men vi vinner fortfarande och han är väldigt deltagande i de mål vi gör.
Wivallius
2009-09-21 15:28
Kollade just publiksiffran mot IFK förra året på den eminentaste av sajter (länken). Det var faktiskt bara 7873 pers ifjol på den matchen. Om vi får 12093 pers i år så passerar vi publiksnittet från ifjol mot jämförbara motståndare.
Örebro Kronblom
2009-09-21 15:22
Ämne: NA-sporten på nätet ....
Yep matchen börjar kl 20
Wivallius
2009-09-21 15:22
Åååh vad jag skulle älska ett EuropaLeague-kval på Behrn. Jag undrar hur många som skulle komma och se en match mot Slima Wanderers eller FC Baku! Jag skulle definitivt göra det.
Annons: