/fotboll/osk/forum/564.aspx/fotboll/osk/forum/564.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-09-13 12:57
@Dr. Fritz Müllweiser:
Och assisten till Beresa. Dessutom är det nog i knähöjd ÖSK behöver slå inläggen. Tror Sema har större möjlighet då... Dom med höjd når ju ingen vilket leder till att varje hörna vi har en en potentiell chans för motståndaren i den efterföljande kontringen
Dr. Fritz Müllweiser
2016-09-13 12:06
@Hitta avslut!!:

Det måste vara Jonatan Ring som sitter bakom nicket alltså.. Oförståeligt vad du ser i Ring annars
Örebro Hitta avslut!!
2016-09-13 11:48
Jag tror inte det har någon betydelse om man är utanför planen eller inte för att kunna blåsas av för offside.
Örebro Hitta avslut!!
2016-09-13 11:44
@Dr. Fritz Müllweiser:

Sandlåda
Örebro Chris P. Bacon
2016-09-13 11:44
Svårt att säga hur man ska döma i det där läget? Hammarbyaren är ju helt klart offside och då bollen tar på honom kan man väl knappast undvika att vinka? Samtidigt är ju bollen innanför linjen medan spelaren fortfarande står med ena foten inne på planen. Helt klart hade vi tur i den situationen. Nu ger ju bildens vinkel intrycket av att bollen är längre in än vad den egentligen är men det rör sig nog om någon decimeter. Överlag var domaren bedrövlig, och gjorde mängder av misstag åt båda hållen.
Finns bara en Nordin Gerzic
2016-09-13 10:41
@Dr. Fritz Müllweiser:

Håller med. Moberg hade de gärna förlänga med 2 år med. Visar hjärta och har denna säsongen visat sig väldigt duktig. Tycker även Almebäck blivit bättre och bättre och tar för sig mer.
Örebro jpsvartvitt
2016-09-13 10:41
Han hade väl ändå varit offside där?!?
Postat via SvenskaFans-appen
Dr. Fritz Müllweiser
2016-09-13 10:28
Kul att se ändå
Dr. Fritz Müllweiser
2016-09-13 10:25
Det enda Ring hann med var väl att tappa boll och slå inlägg i knähöjd in i straffområdet..

För övrigt skandal att man inte verkar förlänga med Moberg, karln gör ju aldrig en dålig match.
2016-09-13 10:17
Axen: Jag har roligt just nu
AIK Nissesson
2016-09-13 10:09
Besara gjorde målet, men även Omoh och Nordin jobbade för lönen, synd bara att Nordin fick ett gult och blir avstängd, nu när jag själv tycker att han verkar komma upp till mina förväntningar.

Jaja, vi har ett mycket duktigt lag, Sundsvall hemma = 3 poäng!
Örebro Erik Wärlegård
2016-09-13 10:05
Visst ses vi på #svartvitatorget innan matchen på fredag?
Varmt välkomna på AW på Stortorget.

Klicka gärna i att ni kommer i eventet.
Örebro Hitta avslut!!
2016-09-13 10:03
Jansson
Lorentz Almebäck Moberg Ring
Sema Nordmark RÅP Omoh
Sköld Besara

Kan tänka mig att ta bort RÅP (ur form) eller Nordmark och flytta ner Besara för kreativitetens skull. Ta in Broberg och låta Broberg medelst Sema attackera fritt.

Jag blir verkligen supertiltad på Björnqvist löjligt dåliga spel med bollen. Match efter match. Hans spetsegenskap nyttjas ju aldrig pga det!

Förläng genast med Moberg. Så kunnig.
Även med Ring. Utvecklingsbar och garanterat billig.
Är osäker på RÅP. Men ser nog gärna en förlängning.
Broberg vettefan. Sälj om det går, förläng om det blir billigt.

Fortfarande euforisk sen 1-1 målet !!
Örebro Minatankar
2016-09-13 09:57
@rirobban:

Han blev dessutom utsedd till matchens lirare...
2016-09-13 09:56
@Asbjörn#10:

Ja det tror jag också. Ring trycker upp mer och är mer delaktig i det offensiva spelet. Oc det blev faktiskt bättre offensivt på den sidan sedan Ring kom in. Han hade säkert direktiv också att trycka upp positionen
Örebro Asbjörn#10
2016-09-13 09:27
@pemo:

Lorentz ses garanterat som det tryggare alternativet defensivt men då han får spela felfotad i uppspelsfasen tappar vi samtidigt lite fart i offensiven. Bytet hade nog inte kommit om Bajen inte gjort mål och vi tvingats gå fram än mer.
Örebro flesklepp
2016-09-13 09:26
@pemo:

äh, kan man i Spanien så kan väl Axéns gäng!?
AIK Nissesson
2016-09-13 09:16
Attans, trodde på en enkel seger, men förstår att Bajen hållit nollan rätt länge, innan gårdagens kung Besara, gjorde det som var allra bäst för oss som hoppas på ÖSK.

Tråkigt att det börjar bli poängtätt i mittens rike, men vi kämpar vidare, Axén kan, spelarna kämpar och supportrarna önskar ...

... vinst mot Sundsvall hemma, uran tvekan!

Kämpa ÖSK
Örebro pemo
2016-09-13 09:07
fy bubblan // Hellre Broberg än Sema. annars ser väl uppställningen riktigt bra ut.
Kanske Ring också´. Vet inte varför de bytte Lorenzon i går. Blev han skadad eller bara trött? Alltid svårt med en "felfotad" spelare på kanten. Känns faktiskt tryggare med Ring. Konstigt nog. Fast det är ju lite annat motstånd på fredag.

Angående gårdagens match: Bra försvarsspel med ett mittlås som fysiskt talade om att det gör ont. Sen var det ju lite trist att alla som ramlar skriker på straff hela tiden. men det tillhör väl spelet.

Mitten var Nordin klart bäst. På plan. Hans låga tyngdpunkt och rutin gör att han nästan alltid får med sig bollen. Eller frispark. Vad det var som fick han att blixtra till och tjata om ett gult kort uppfattade jag aldrig. Men trots allt tycker jag att nykomlingsdomaren skötte sig hyfsat bra. Trodde han skulle falla mer för publiktrycket.

Broberg och Sema hade det svårare. Samtidigt, det är ju svårt att spela med sex mittfältare och ingen riktig stirker. Dags att skola om Hines-Ike?

Annars var det ju en underhållande match, med träffar i målramen, öppnande passningar och bra målvaktsspel från båda lagen. Men alla våra bollbegåvade spelare måste träna lite tåfjuttar till nästa match.

Hur RÅP sedan kunde missa målet i slutet.....en höger bredsida där...men han var väl trött. Hoppas han får ta av gipset snart.

Nu väntar en "enkel" hemmamatch mot ett Sundsvall i fritt fall. Men vi verkar ha svårt mot dom de senaste åren. Får hoppas på ett tidigt mål, så att nervknutarna löser sig. Och att ÖSK fortfarande kan reta lite så där i bakgrunden till en topp-tre-placering.

Till sist. Jag skrev det innan matchen: 0-0 eller 1-1 :=)
Örebro rirobban
2016-09-13 07:09
Örebro rirobban
2016-09-13 07:09
@Minatankar:
Lugn, Nordin var bäst i ÖSK igår, utan tvekan! Omoh var riktigt bra, men Nordin var vassare. Han skötte uppspelen perfekt, gillade också att han tar sig förbi flera man och sedan levererar passen. Nordin kommer saknas enormt mot Giffarna. Hoppas Nordmark kan komma in och leverera passningar som han gjorde borta mot Falkenberg (djupledsbollen till DG).
Örebro Fy bubblan
2016-09-13 06:32
Laget mot Sundsvall:

Oskar
Dajje-Almebäck-Moberg-Lorentz
Sema-Nordmark-RÅP-Omoh
Sköld-Besara

Astrit fortsatt skadad och Gerzic avstängd.
Vad tror ni andra?
AIK Nissesson
2016-09-13 05:58
Ur NA's gårdagsrapportering ...
"Alla har en ko i Örebro" rullar här inne (:"

Kul att Besara tystade de flesta med en härlig KO i 94:e.

Årets mål och vilken måltid :)
Örebro jpsvartvitt
2016-09-13 05:32
Att Brajen fans är kokta i huvudet var väl inget nytt haha
Örebro Minatankar
2016-09-13 01:39
Otroligt att någon här ger Nordin 2 och Na ger honom 3 samtidigt som Besara får 4 av Na. Målet var fantastiskt men betygssättningen bör vara den omvända! Inser man inte det ser man på fotboll på ett helt annat sätt än vad jag gör i alla fall.
Finns bara en Nordin Gerzic
2016-09-13 00:25
När ska Ayaz få starta istället för Broberg?
2016-09-13 00:10
Omoh får högst betyg av alla på banan av Aftonbldadet
2016-09-12 23:36
Besaras mål är ju så snyggt så det finns ju inte. Har svagt minne att Grahn gjorde något liknande mot blåvitt
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-12 23:16
Kommer ni ihåg alla domslut vi hade mot oss i cupen och andra matcher tidigt under säsongen? Nu kommer skatteåterbäringen.
Örebro Fy bubblan
2016-09-12 22:58
Betyg:

OJ 2
..
DB 2
MA 2
EM 2
ML 2
..
MB 1