/fotboll/osk/forum/5630.aspx/fotboll/osk/forum/5630.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Walter Gigena
2009-09-23 17:36
Ämne: Walter//All heder åt....
Han är ju ganska avstängd så han vilar ju inte frivilligt. Tyckte han såg bättre ut mot Kalmar. Vem ersätter tro?
Örebro Grohl
2009-09-23 17:36
Solklar reaktion från Nordin, hade blivit förvånad om han reagerat annorlunda. Samtidigt kanske det är svårt att peta Kihlberg.

Antar att Sixten förväntar sig att vi kommer ligga under i bollinnehav och därför väljer Kihlberg.. För ska vi föra matchen så tror jag betydligt mer på Gerzic, men jag väntar med att säga bu eller bä.. Men kan lägga till att jag hade startat med Nordin om det var FM =)
Örebro ÖSKare i exil
2009-09-23 17:33
På hemvägen har jag funderat vidare. Klart Nordin ska vara arg över en petning när hans spel de senaste matcherna. Sen undrar man ju hur det hela kommunicerats eftersom reaktionen blev som den blev på en plats som facebook.

IFK är farliga och har ett otroligt starkt mittfält. Jag tycker snarast att vänsterdelen av deras försvar ser svagt ut. Hjalmar "rundningskonen" Jonsson må ha spelat upp sig men är ändå ingen bra back. Dyrestam är ung fräsh, modern och går frammåt, ibland falierar det bakåt. Att sätta IFKs defensiv under press tror jag är en bra medicin, anfall är bästa försvar.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-09-23 17:33
Walter//All heder åt Porokara men så utmanande har han inte varit de senaste matcherna. Tror han mår bra av att få vila en match... någon som har kollat Porokaras facebook sida? NA?
Örebro Godfoten
2009-09-23 17:31
One Touch//
Delar inte din åsikt.

Nordin skrev sin status som "riktigt jävla arg". Någon av hans vänner frågade "varför" varpå Nordin svarar "på bänken". Vari ligger felet? Får han inte vara besviken utåt menar du?

Stå på dig Nordin.

KOM IGEN ÖSK! Kör över Blåvitt nu! :)
Örebro Walter Gigena
2009-09-23 17:29
Det värsta av allt är att även om mittfältet skulle blöda sönder så skulle Sixten inte byta Nordback eller Kihlen förens i minut 70-80. Och förmodligen skulle han byta ut Bedoya då.

Ingen utmanande Porokara, ingen kreativ Gerzic och förmodligen ingen löpvillig och het Adriano. Det är bara att ställa in sig på att det blir gnetfotboll och långbollar.
Örebro One¨touch
2009-09-23 17:26
Jag tycker inte det är OK att skriva sådant som Nordin påstås ha skrivit på Facebook. Vissa saker är det bäst att sköta internt eller åtminstone "privat". Jag vet inte hur Nordins "vänlista" ser ut på Facebook, men tydligen är den inte alltför privat om en skärmdump ligger i en artikel på NA. Kan inte för allt i världen fatta varför sådant här ska hända i detta läge av serien och i synnerhet inför denna viktiga match.. Detta är inte bra agerat av Nordin eller NA.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-09-23 17:16
Det är väldigt lätt att kritisera Sixten. Kommer ihåg en tid (Före Sixten) då man inte på något sätt lyckades förstå vissa uttagningar och byten under matchen.
Jag vill gärna att de som antyder om att Sixten ska avgå i samma inlägg ger mig ett vettigt förslag på en ny tränare.... nej precis, tänkte väl det.
Tycker att det är en sjävlklar reaktion från Nordin. Jag köper att Sixten gör detta val samtidigt som jag kanske hade gjort ett annat.

Tycker för övrigt att Nordin har all rätt i värdlen att utrycka sin besvikelse på Facebook. Skönt att inte höra en kommentar som "Tränaren väljer vilka som spelar, får jag spela så gör jag det får jag inte det så är det okej!".

Jag gissar att Nordin fortfarande är astaggad till matchen precis som vi och kommer ge allt den tiden har får spela.

Till sist... NA... skärpning... sandlåde nivå att publicera sådant!
Örebro Brus-Nilsson
2009-09-23 17:15
Ämne: Är det bara PRAOsar ....
Jag skrev just i kommentarer till artikeln på NA om detta...vi får väl se om inlägget blir censurerat...
Wivallius
2009-09-23 17:15
Galgarna har lånat 7,7 milj kortfristigt för att klara likviditeten. Låt dem gå i konkurs i stället för att ekonomiskt dopa sig fram till guld. Se länken!
AIK Saywee
2009-09-23 17:08
Bänkningen av Nordin är mycket förvånande och jag funderar allra mest på hur Sixten eventuellt har kommunicerat denna bänkning med Nordin, om han har gett någon förklaring till honom eller inte? Detta känns inte alls bra ...
Örebro Sekt. E
2009-09-23 17:07
Är det bara PRAOsar på NA? Jag undrar vilken journalistisk infallsvinkel de har på Facebook-artikeln? Vad skulle den bidra med i fråga om nyhets- eller sportjournalistik? Värsta tabloidskiten i landsortsformat sedan igår ju.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-09-23 17:06
Ojoj,reaktionerna över Nordins petning har tagit sanslösa proportioner hos vissa. "Förlorar vi kan han dra". Om vi vinner då, ÖSK-Karl?

Jag tycker laguttagningen är märklig men inte fan kommer jag ropa efter Sixtens avgång vid en presumptiv förlust. Herregud, någon måtta får det väl ändå vara? Eller det är klart, vi kanske ska köra på AIK:s framgångsrecept för några år sedan då tränare sparkades på löpande band. Det gick ju som bekant alldeles lysande för AIK:s del.
Örebroooooo
2009-09-23 17:06
Gurra2001//
Tycker att ditt överdrivssnack borde rikta sig mot NA i stället som väljer att publicera sådant trams. För övrigt verkar inte alla deras journalister ha mycket luft i sina ballonger.
Örebro ÖSKare i exil
2009-09-23 17:05
Att NA publicerar Nordins facebook groda tycker jag inte är så konstigt. Det är nyheter som vi alla läser och kommenterar. Jag har svårt att se kommentarer på facebook som så pass privata att man blir upprörd om någonannan läser dom.

Vad sen gäller att Nordin petas så är jag lite överraskad men sån himla stor grej är det ju inte. Snarare att vi har en stark trupp. För mig påminnde det hela om Sverige - England när Turbo fick gå in och köra sluta på engelsmännen för att en Anders Svensson skulle komma in och vara kreativ i andra halvlek. Rätt eller fel? Det får vi se efter matchen...om det nu blir den uppställningen.

Hur som helst så ser jag fram emot matchen och laguppställningen.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-09-23 17:05
Mr.Bob/ Tror Sixten sett till att de inte ska kunna möta varann i en löpduell. Hoppas jag =)
Almebäck kan ingen i allsvenskan springa ifrån.
Wivallius
2009-09-23 17:04
KvT//

3800 + sittplats + 500 änglar. Hur många blir det?
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-23 17:00
Man har öppnat sektion T-stå för alla. Sedan har man mittsektionen stå på östra stängd som buffertzon Det kommer bli jäkligt packat på Västra stå då man höjt från 3000 till 3800. Men man kan då som sagt knalla över till T och då får man nog rätt mycket space
Örebro Ösk_#09
2009-09-23 16:59
Ämne: Tycker inte de är så....
Kihlen,bedoya å nobbe på mitten är ett smart val på planen då det säkert kommer bli en hel del kamp på mittfältet.
Sedan kan man ju ta in en grymt taggad nordin i andra (ca 65min) och trolla lite när göteborgs mittfält har blivit trötta.
FORZA SVARTVITT!
Örebro One¨touch
2009-09-23 16:59
Den som blir bänkad måste kunna ta det proffesionellt. Sixten behöver inte lägga energi under matchdagen på att sitta i enskilda samtal med den eller de spelare som inte får starta. Sådant kan man ta efteråt.

En annan sak i det mediebrus som mötte mig efter jobbet idag var NA:s artikel om Nordin /Facebook. Vad i helvete är det frågan om? Här står vårat Allsvenska ÖSK inför en av de hetaste matcherna på år och dag, och så publicerar vår största lokala tidning sådant skit timmarna före avspark. Hade det funnits någon annan lokal tidning hade jag i och med detta bytt här och nu.
Örebro Walter Gigena
2009-09-23 16:58
Ren jävla skandal om Sixten startar med Nordback OCH Kihlberg. Vi har tagit 3 raka segrar och briljerat på mittfältet i två av matcherna. Den tredje (utan Nordin) mot Kalmar såg det ut som vanligt. Skräp i 80 minuter. Fy fan vad arg jag blir att Sixten fegar ur. Jag har taggat i 2 veckor inför matchen och längtat efter offensivt och målchansrikt anfallsspel. Nu väljer finnen defensiv skitfotboll. Torskar vi ikväll och missar chansen till topplacering så finns det ingen förlåtelse. Man måste vara tvärblind om man inte ser att det är sirap när Kihlen ska slå en passning eller att Nordback inte vill utmana en enda spelare. FY FAN!!
IFK Göteborg Mr. Bob
2009-09-23 16:57
Ämne: Jag vill se en 50/50....
Bärkroth är nog den snabbaste spelaren i Blåvitt sen Ekström. Snäppet snabbare än Hysén och med betydligt bättre teknik.

Jag har dessutom sett honom vinna nickdueller mot långa mittbackar förr. Skall bli spännande att se duellerna däremellan!
Örebro Freddie83
2009-09-23 16:52
Hoppas verkligen det går vägen iaf, det hade varit mer acceptabelt att peta nordin för 4-5 matcher sedan då han var i en liten svacka, men nu när han har varit ÖSKs klart bäste spelare flera matcher i rad så är detta mycket konstigt. Men Sixten kanske har en super taktik på gång.
Örebro Grixx
2009-09-23 16:46
Trodde absolut att Nordin skulle starta men icke. Hoppas att det är en riktigt smart grej från Sixtens sida. Däremot om det stämmer att spelarna inte får någon motivering till varför så är det finsk stenålder och gynnar inte Sixten i de långa loppet.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-09-23 16:44
Jag vill se en 50/50 duell mellan Wikström och Bärkroth ikväll! Ha båren redo vid sidan! Han verkar dessutom tro att hela backlinjen är långsam! Fan vad kul! Wirtanen och Almebäck är ju verkligen långsamma?
Örebro Grixx
2009-09-23 16:43
Tycker nog att NA börjar bli väl mycket kvällsblaska som söker sensationer.

Roni bojkottar, Namn på folk som inte ens expressen publicerar och nu facebooktrams....
Örebro Sekt. E
2009-09-23 16:40
Pinsamt av NA. Igen. Tur att man kör DN istället.
Fö. ska Sixten ingenstans, oavsett hur det går idag. Han borde åtnjuta lite större respekt än så. Tycker jag.
Wivallius
2009-09-23 16:40
Jag minns att det var rätt många som var upprörda över Näfvers gnäll i media i våras.

Det bästa Nordin kan göra är att spela som en Gud när han väl får komma in, för det får han, om han inte skäller ut chefen sin.
Wivallius
2009-09-23 16:37
Gurra2001//

ÖSK är ett företag. Kritik mot chefens beslut i ett företag tas internt. Så är det där jag jobbar och säkert där ÖSK-Karl jobbar och där ni andra jobbar också.
Hallå din gamla indian
2009-09-23 16:36
Tycker inte de är så konstigt att Nordin är petad idag. Visst han har varit bra dom tre senaste matcherna, men han har i det stora hela varit långt ifrån så bra iår som han var ifjol.

Sen kan jag tycka att Kihlberg, Nobbe och Bedoya är ett utmärkt val på mitten mot ett lag som Göteborg där de lär bli mycket springa och kamp på mitten. ¨

FORZA SVARTVITT!
Annons: