/fotboll/osk/forum/563.aspx/fotboll/osk/forum/563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Dr. Fritz Müllweiser
2016-09-11 22:49
@Nicknamn i ribban:

Och lite Rinne-pengar
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-11 22:33
RÅP är ju från Uppsala, men han har aldrig spelat för Sirius. Hursomhelst kan vi erbjuda honom ett bättre lag.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-09-11 22:17
Tack berra-z, trodde att det kanske handlade om "OS- uppehållet"
AIK Nissesson
2016-09-11 22:13
Ja, jag vet, men även en optimist kan deppa lite ...
Örebro flesklepp
2016-09-11 22:00
@Nissesson:

Du är en riktig muntergök som verkligen kan fånga upp positiva saker!
Örebro berra-z
2016-09-11 21:59
Landslagsuppehållet
AIK Nissesson
2016-09-11 21:45
@Nicknamn i ribban:

Va, blev han skadad innan "uppehållet" ?

Vilket uppehåll ?
Dr. Fritz Müllweiser
2016-09-11 21:39
Enligt trovärdiga Kristoffersson på Expressen är Sirius ute efter RÅP..

Han säger också att ÖSK fått in ytterligare 1,5 miljon frånsett dem 8 miljoner man fick från början för Rinne nu när Gent avancerade i Europaspelet.

Källa: podden Lühr och Allsvenskan
AIK Nissesson
2016-09-11 18:38
Kul för Kalle :)
Örebro Sparkabolleninimål
2016-09-11 18:16
[QUOTE=öörebrooo]Kalle gjort två mål på 45 minuter. Kul att det går bra för honom, tråkigt att det inte är i våran klubb han spelar för längre. [/QUOTE] Och Norrköping har gjort 5 mål på 45 min
Örebro öörebrooo
2016-09-11 18:15
Kalle gjort två mål på 45 minuter. Kul att det går bra för honom, tråkigt att det inte är i våran klubb han spelar för längre.
Örebro berra-z
2016-09-11 18:06
Samt en assist
2016-09-11 18:00
Kalle Holmberg målskytt
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-11 17:54
Tur i oturen då att han skadade sig innan uppehållet.
AIK Nissesson
2016-09-11 16:49
Synd att han blev lite sliten av spel i Sydamerika och pajade mot FFF :(
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-09-11 16:33
Alexander Axén kallar Astrit Ajdarevic för allsvenskans bästa spelare
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-11 15:41
Kan man vinna MVP-priset trots att man bara spelat halva säsongen? Känns som Sigurjonsson i Sundsvall var rätt viktig.
2016-09-11 15:30
Pode alltså 2a i Superettans skytteliga! 12 mål och ledaren har 13.
AIK Nissesson
2016-09-11 15:06
Rodevåg ...
AIK Nissesson
2016-09-11 11:48
Vore skitbra för ÖSK ...
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-11 11:42
Vore inte helt fel med poängtapp för AIK idag.
AIK Nissesson
2016-09-11 09:59
Gillar blågult, men skönt, nu startar den riktigt intressanta fotbollen, för oss som följt, plågats och fått glädjas i så många decennier:)

Hösten går fort, men tio omgångar återstår (för de flesta) och man börjar redan småsnegla i lugn och ro (?!) på
Superettan.

Hoppas att Uppland får ett lag till Allsvenskan 2017.

I morgon vinner vi mot ett sörmländskt lag, det är bara så, vi har ett riktigt bra lag, som rätt coachat inte kan torska, finns liksom inte i min höstplantering ...

NÄRKE !
2016-09-10 19:02
@Vinnartradition:
Är det som du säger så blir det en helt annan karaktär på matchen. Vet att han övergav den i fjol också på slutet. Då kanske vi skall passa oss mer för omställningar. Fast frågan är hur defensiv man kan vara på hemmaplan trots allt när det är lätt att ryckas med som spelare med publikens rop på "framåt"?
Örebro GT
2016-09-10 18:38
Nå´n som vet hur det är med Astrit och hans lårskada, är han med och tränar eller är det rehab ??
Örebro Vinnartradition
2016-09-10 18:07
Matchen mot Hammarby blir tuff. Jag tror att nyckeln till seger blir att vi får igång vår offensiv och gör ett relativt tidigt mål. Detta då Hammarby spelat otroligt defensivt och tillknäppt efter det att Nanne övergivit den "tyska modellen".

Om vi ska ta en Europaplats är det bara vinst som räknas!
AIK Nissesson
2016-09-10 17:53
Kul att Nordin kommit igång, jag tror och hoppas att formen håller i sig i höst, han liksom alla andra svartvita hjältar måste kämpa och leverera för vår och klubbens skull:) Tror på bortaseger med frisparksmål från Nordin och nick från Omoh. Hösten är vår :)
Örebro Minatankar
2016-09-10 17:00
Namn: Arsène Lupin - Måltjuven
Sänt: 2016-09-10 16:35 Ändrat: 2016-09-10 16:39:32
//

Trevligt att läsa att det finns fler som inser att Nordin är en nyckelspelare. Det finns ju flera som på olika sociala medier skriver att han inte platsar även när han blir utsedd till lagets bästa spelare.

På det sätt Alik väljer att bygga upp spelet, borde alla inse att han är en nyckelspelare. Många av oss anser att han är duktig och viktig för laget, andra att han är dålig och inte ska vara med. Tänk så olika vi kan se på fotboll.

Det intressanta är att de som sågar olika spelare sällan har ett eget förslag på alternativ som har hög trovärdighet. Även de spelare som då föreslås gör till och från mindre bra insatser. Men Nordin har man en förkärlek till att kritisera.

Undrar om det beror på att han tagit sig upp från svåra förhållanden och "lyckats" och att en del inte klarar av det? Själv tycker jag att han är en mycket trevlig person som bland flera starka sidor nästan alltid är glad och positiv och som är otroligt fin mot barn.

2016-09-10 16:35
@Marta (hane):
Måste bli en speciell match just för honom. Jag är övertygad av att ÖSK kan slå vilket lag som helst i AS när försvarsspelet stämmer. Och med försvarsspelet menar jag inte bara backlinjen + målvakt. Nordin tror jag trivs i denna form av presspel (Om inte Bajen ändrat i sitt spel. Länge sedan jag såg dem) och han är en nyckelspelare. Kan han vända bort pressen och sätta sina längre bollar på fötterna på våra kvicka tekniska spelare i kombination med resolut försvarspel finns förutsättningarna för en vinst. Funderar på vem som ska bli forward 2? Blir det Omoh? Tycker inte han varit lika lyckosam med ryggen mot mål. Broberg och Besera tror jag blir givna på sina indragna ytterplatser så det kanske blir Magic på topp med Sköld?Eller satsar Alic på ett 5-manna-mittfält?
Örebro Marta (hane)
2016-09-10 16:05
DaSa/
Klart det vänder nu! Det gjorde det redan förra matchen. Fattar ni va spelsugen Besera lär vara?
Örebro DaSa
2016-09-10 15:56
Tror att det inte blir så många poäng mot Hammarby. De är formstarka, speciellt deras försvar har varit grymt senaste matcherna. Det samtidigt som vårat anfallsspel inte sett så bra ut även vi gjorde tre mål i senaste matchen och vårat försvar läcker.

Det skall ju vända någon gång och har de senaste matcherna varit vår "formsvacka" så kan det bli toppstrid i höst, men tror tyvärr inte att vänder redan nu...
Annons: