/fotboll/osk/forum/5626.aspx/fotboll/osk/forum/5626.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2009-09-24 00:05
Nu ser jag dock på reprisen att Alvbåges mål står där det ska. Så att han flyttar in stolparna varje match var fel av mig, så det får jag ta tillbaka!
Örebro Miroslav kuba
2009-09-24 00:03
Klart vi skulle haft straff fan vad surt.Jag som tycker att Johanneson brukar vara bra men tyvärr inte ikväll.
Örebro fohlis
2009-09-24 00:03
Utan att spy galla över dig så är vi nog båda lika omogna då du inte kan ta kritik utan att kalla andra för öknamn. I detta fall "barnrumpa". I mitt fall har du redan förklarat varför?
Hur som så tycker jag det fortfarande är väldigt ogrundat och populistiskt att säga att Sixten är skit bara för att han bänkar Nordin.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-24 00:02
Chipset//

Var du tvungen att påminna mig om bästa laget i cupen ;)

Men just nu är jag så ilsken på att en laguttagning där Sixren är så feg att han inte vågar bänka den klappruttna Kihlbergh det som överskuggar allt. Den fega finnen såg till att vi missade två poäng ikväll. Så enkelt är det.

Bästa tränaren ÖSK haft som någon skriver, det är så patetiskt så det knappt är värt en kommentar.
Örebro Aspen
2009-09-24 00:02
När man sitter på läktaren verkar det klart att Nordin höjde ÖSK spel. Tycker det är orättvist mot Nordin om man inte säger det.
Lika klart är det att vi har spelare som är lite för långsamma.
IFK Göteborg Storlek
2009-09-23 23:58
Ämne: Storlek.
Jag stod c....
Om det varit en kapning så hade protesterna blivit massiva, tycker för övrigt att ni är starka nu och vi ska vara nöjda med en poäng.
Örebro Aspen
Rörliga bilder på målisens tilltag. Kan SvFF undvika att aggera?
Örebro zxcv
Matchbilden berodde nog dels på att ÖSK och IFK är väldigt jämnstarka samt att båda lagen helt enkelt var rädda att förlora.
Men vi måste fan få några skott på mål!

Gerzic är kungen, klart bästa på plan.

IFK Göteborg Storlek
2009-09-23 23:55
Ämne: Storlek//
Du såg he....
inte som motsvarar "hoppet"
Örebro Erki
2009-09-23 23:55
Repris på matchen kl 00.00 på canal+ sport 2. Någon som vet i vilken minut (ungefär) straffsituationen var? Man ser inte så bra från västra, vad som händer borta på andra sidan plan.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-23 23:53
fohlis//

Moget, slänga ut någon för man skriver vad man tycker. Bromsklossen Kilhlberg är tillbaks och Nordin på bänken. Du tycker Sixten är den bästa tränaren ÖSK haft, jag är av en annan åsikt och då skall man bli utslängd, skärp dig barnrumpa.

Sixten har inga meriter och du verkar inte ha en aning om vilka tränare ÖSK haft genom åren. bl.a Orvar Bergmark, men Sixten tycker väl du är en bättre tränare? Behöver jag nämna fler?
Örebro N. Bates
2009-09-23 23:52
Storlek//
Du såg heller inget utfällt IFK-ben under "filmaren"?
Syrianska FC Supersyrianen.
2009-09-23 23:52
Storlek.
Jag stod ca. 10 meter ifrån och kan intyga att det knappast var någon filmning utan en ren och skär kapning!
Örebro N. Bates
2009-09-23 23:51
Nej, detta var inte heller nån rörig situation, vilket jag heller inte påstått.
IFK Göteborg Storlek
2009-09-23 23:50
Ämne: Vad det snackas om f....
Såg en Ljungbergare(filmning) men ingen straffsituation.
2009-09-23 23:49
N.Bates
På vilket sätt var detta "rörigt"? Det har säkert funnits klarare men den var tillräckligt solklar för att göra en riktigt upprörd!
Örebro Ropesin
2009-09-23 23:49
Jag har aldrig sett Alvbåge flytta målburen. Däremot att målvakter sparkar lite i stolparna eller något liknande innan match är oerhört vanligt. Det innebär dock inte att han lyfter stolpen och flyttar den en decimeter. Hysén sa ju själv att det kan göra skillnad på ett par mål per säsong, alltså är det solklart fusk. För övrigt var Johannesson bedrövlig idag, att han inte blåser straff är fruktansvärt horribelt.
Örebro N. Bates
2009-09-23 23:47
Supersyrianen//
Jag har sett klarare. Näfver gjordes ner mot Helsingborg borta. Det var bara han och backen som var i närheten, så det var inte ens nån "rörig" situation.

Sen tänkte jag att från och med nu borde det ju vara smart att Alvbåge flyttar bak målet lite. Då är ju bollen ute innan den går i mål...
Örebro Kraków
2009-09-23 23:47
Självklart. Jag förstår liksom inte hur det har kunnat ske. Han är ju inte direkt diskret på bilderna.

Nåväl, mot guld och europa!
2009-09-23 23:45
Vad det snackas om felplacerade mål hela tiden. Jag tycker den solklara straffen är något som borde göra att rösterna höjs.
Örebro Erki
2009-09-23 23:45
Kraków// Gött, då kanske vi kan lägga ner den här patetiska diskussionen. Men visst är det väl upp till domarna att kolla att målburarna står rätt?
Örebro Kajanus
2009-09-23 23:44
Alvbåge känner alltid på stolparna ja, så de står bra. Det är ett vanligt målvakts-ticks.

Christensen lyfte stolparna bakåt över en decimeter. Det är inte ok.
Örebro fohlis
2009-09-23 23:41
Släng ut ÖSK-karl förtusan. Sixten är den bästa tränaren vi haft. Jag hoppas Nordin tar detta bra i framtiden och att det inte blir någon konflikt mellan dessa herrar. Just nu verkar det dock vara en j--la konflikt mellan hela forumet vs ÖSK-karl.
Örebro Kraków
2009-09-23 23:40
Erki: Du är kändis på blå-vitts forum nu ;)
Örebro Ericson
2009-09-23 23:40
Erki// Tydligen...det är ingen som filmat det iallafall...
Örebro Erki
2009-09-23 23:35
Är det verkligen bara jag som har lagt märke till att Alven också flyttar in stolparna några centimeter inför varje match?
Örebro TICTICTAC
2009-09-23 23:31
Tycker det överdrivs med att Sixten skall avgå.
Kan förstå uttagning om tanken var att det skulle bli mycket kamp på mitten vilket det blev. Hade domaren skött sitt jobb hade vi kanske haft 3p. idag och då hade ingen skrivit något negativt om uttagningen. Tycker som chipset positivt med kämpaglöden. Kim jagade även hemåt som jag inte sett på länge. Framledes krävs det en "våga vinn" tänk om Europa ska nås enligt mina beräkningar. Spännande höst vilket fall som helst.Tills sist förstår jag inte hur en högerfotad Kilen avslutar sitt kanonläge från rätt sida med vänster istället i slutet. Hade det varit en målskytt i det läget hade det blivit mål.
Örebro Kraków
2009-09-23 23:30
Tänkte först gå in i AIK forumet och skriva detta men verkar som att de kör en special och att man måste vara registrerad. Men till de AIK:are som eventuellt trillar in:

Hoppas ni vinner mot IFK i sista omgången :)
(Trodde aldrig jag skulle skriva detta, men jag gillar helt enkelt IFK mindre än AIK)
Örebro Optic
2009-09-23 23:30
Konstigt att det känns tungt med en poäng mot serieledarna :) Nå, det är väl ett bra tecken antar jag!
ps. hur kan vissa såga wirtanens inlägg? Han hade ETT dåligt inlägg idag resten var det bra kvalite på.. Kihlen tappade för mycket boll, Nordin från start nästa match!!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-23 23:29
Löjligt, då kan du lika gärna skriva att med Hasse Backe så hade vi legat ETTA.
Annons: