/fotboll/osk/forum/5621.aspx/fotboll/osk/forum/5621.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-24 23:32
Tror vi hade behövt vinna igår för att vara en het kandidat till Guld. Nu kan gärna Göteborg och AIK få vinna resterande matcher (förutom Aik-ÖSK), så får vi se till att komma tre i år och spara Guldet till nästa år!

Vem som skall ta guldet av fuskarna eller Aik är för mig lite som att välja mellan pest o kolera.
Örebro Ropesin
2009-09-24 23:12
Ämne: Är det inte dax att ....
Är det inte dags att börja vinna matcher och ta poäng snart? Patetiskt.
AIK Saywee
2009-09-24 23:06
Ämne: Är det inte dax att ....
Spagettistolpar är en sak och rubriken i dagens GT "Hammarbys styrelse tvingades fly från huliganer ..." är en annan sak, det är bara för dig att prioritera vad som är viktigast i nuläget att jobba vidare med, eller?
AIK Saywee
2009-09-24 22:44
Vad trevligt med en inspektör, som inspekterar regler och stolpar, mycket intressant, visst är det dax att byta ut dessa eftersom deras flexibilitet missbrukas av framförallt fusklag.

Men detta lämnar vi gärna över till SvFF och pappa Lagrell, så det behöver du inte bekymra dig över.

Du kanske har andra, viktigare bekymmer att bekymra dig över, ja, inte vet jag ....
Hammarby Inspektör Smack
2009-09-24 22:37
Är det inte dax att byta ut era jävla spagettistolpar snart? Patetiskt.
AIK Saywee
2009-09-24 22:37
DaSa//
Nästa match på bästkusten är på måndag kväll, GAIS på lilla Ullevi, jag skall dit, hör av dig via PM om vi skall tjöta lite innan, jag har spännande inside-info ...?
AIK Saywee
2009-09-24 22:19
DaSa//
Två kommande matcher är väl 6 svartvita poäng oavsett motståndarnas formtoppar, eller ;-)

Undrar när vi ses nästa gång på bästkusten?
Örebro rirobban
2009-09-24 21:53
DaSa//
Vi får väl bryta deras formtoppar. Ett bra topplag vinner mot lag som GAIS och Malmö. Eftersom ÖSK har 4 raka utan förlust och 5 segrar på de senaste 7 matcherna så är även ÖSK ett lag med bra form. Och frågan är om inte ÖSK har överlägsen bra defensiv (försvar och målvakt) mot både GAIS och MFF. Det handlar mest om att få in bollen i de matcherna.

Men jag är också nöjd med 4 poäng, men inte överraskad om det blir 6!
Örebro Grixx
2009-09-24 21:51
DaSa// Det är lätt att tänka som du gör.
Örebro DaSa
2009-09-24 21:41
Såg att MFF ledde med 3-0 borta mot Gefle. Känns inte helt bra att först möta formtoppade GAIS borta och därefter ännu mer formtoppade MFF hemma. Fixar vi 4 poäng i båda matcherna är det bra, men jag skulle nog gissa att vi tar 1-2 poäng, vilket innebär att vi åker ner mot sjätte platsen igen.

Fan vad positiv jag är:)
Örebro Seniorkuban
2009-09-24 21:16
Ämne: Saywee//

Hans sat....
Ett rykte (obs rykte! obs rykte! obs rykte! obs rykte!) jag snappade upp: Basse kom, utan att ha meddelat sig, flera dagar för sent till Örebro efter en semester vilket ledde till konflikt med lagledningen och Basse i frysen. Någon som kan bekräfta eller kanske dementera?
Örebro TICTICTAC
2009-09-24 21:00
Av spelare från lagen i botten ser jag Emil J i Hammarby som mest intressant på vänsterbacken.
Att ha han och Antonen komma farande som ytterbackar skulle vara en klar styrka. Problemet är väl priset och hur han som Degerforskille ser på ÖSK.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-24 20:05
Jaså losa AIK? Det trodde jag inte mot ett HIF som hade negativ trend.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-24 19:59
intressanta slutresultat:

Elfsborg-BP 1-0

Helsingborg-AIK 3-2
Örebro Ordem e Progresso
2009-09-24 18:57
Fin limmerick!
Örebro GT
2009-09-24 18:52

En dansk målvakt det nötet,
man kan säga ganska bakom flötet ?
Han skulle flytta sitt mål,
Och fuska så långt det går.
Är man förvånad att han var från Götet ?
Örebro Ordem e Progresso
2009-09-24 18:51
Vad är felet med Anttonen egentligen? Inte hört mycket alls om hans skador på sistone. Han var ju tillbaks och gjorde ett inhopp för inte längesen, men har sedan dess varit borta? Hade vi haft en fungerande högerback så hade guldet fortfarande varit inom räckhåll!

Saknar honom ngt otroligt!
Örebro S E
2009-09-24 18:32
epiphone// Visst är jag nöjd med arenan (även om jag vill att det ska byggas nytt där gamla betongläktaren står).

Lite synd att vi inte nådde över 12000 igår, men men 11191 var inte så illa.

Det var krig på mitten igår, grinigt på plan men ganska juste spel ändå tycker jag. Måste ge en eloge till grabbarna som tog kampen och inte vek ner sig.

Angående Nordin vara eller inte vara på plan igår... Jag har svårt för "what if" scenarion, hade vi blivit överkörda på mitten eller hade vi dominerat den. Vet ej. Även jag hoppas på "gefle-mittfältet" i nästa match iaf.

Jag tycker många glömmer bort styrelsen när de hyllar spelare och tränare. Utan dem hade vi inte ens varit nära toppen överhuvudtaget.
AIK Saywee
2009-09-24 18:06
OK, Wivallius, pulsen dämpas och ...
... Astvald är en helt otroligt bra anfallare.

Min stil typ ;-)

Wivallius
2009-09-24 17:59
Saywee//

Hans satt på bänken igår så han hålls inte utanför truppen som sådan. Sen kanske Sixten tycker Astvald är bättre.
AIK Saywee
2009-09-24 17:55
Mittåt, varför "hålls" Basse utanför den allsvenska truppen i så fall om fallet är såsom det är ... eller har han nyligen helats?

Hemliga ÖSK?!
Elfsborg epiphone
2009-09-24 17:52
tja kubaner!
ni måste vara jävligt nöjda med er nya läktare, Behrn Arena såg riktigt fin ut på tv, lätt topp 6 i serien.
Örebro Mittåt
2009-09-24 17:50
Bassombeng är nog rätt så hel för tillfället. Han spelade hela matchen mot Laxå i distriktscupen. En kommentar från Rille var att en av de (få) positiva sakerna med matchen var att han kunde spela i 90 min utan att få några känningar.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-09-24 17:18
Nordin är kung! Gillar hans mentalitet som är lite Zlatan över sig. Kanske är nåt med den bosniska stoltheten? =) IFK spelarna hade ju stora problem med honom när han kom in. Spelar inte han från start mot GAIS är det tjänstefel från Sixten och ska då tillrättavisas internt. ;-)
Örebro Grixx
2009-09-24 17:16
Farsen fortsätter (igen)// Kanske flirtade Sixtens fru med nygifte Basse;-)

...men till helt nyligen var han ju skadad. Sedan har ju Astvald imponerat och Adriano tillkommet...tuff konkurrens...även om Basse är en favorit.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-09-24 17:01
Jag tror Kihlen petas mot GAIS. Han var riktigt seg och långsam igår. Nordin var ju bäst på planen när han kom in! Holgersson ersätter givetvis Wowoah. Frågan är väl vem som blir target? Adriano har visat att han är riktigt usel på kanten men som target har han nästan varit strålande. Kanske en halvlek var på Kim/Adriano?

Nåt måste ha hänt mellan Bassombeng-Sixten? Om han fortfarande är skadad borde han väl inte sitta på bänken? Synd på en sån bra spelare. Hoppas han är med snart igen.
AIK Saywee
2009-09-24 17:01
Grixx, du tänker nog helt rätt, det mittersta spelet var riktigt bra mot Gefle. Repris tack!

Chipset//
Nordin spelar även fantastiskt när han är glad, med spelglädje helt enkelt, för klubbben han (hittills) älskar ...

... och även när han är sur.

Vilken kille, kämpa Nordin, du är mittfältets kung, kungarnas kung!

FORZA NORDIN!
Malmö FF Chicko
2009-09-24 16:59
-------------Alven------------
Anttonen--Mike--Wiken---Glenn--
-------------Nobbe-------------
------Bedoya------Nordin-------
---Astvald--Olsen--Porokara----

(från höger till vänster)

Bänk:
Weggen
Berra
Kihlen
Adriano
Bassombeng

Tre nya, givna poäng mot GAIS!
Örebro Grixx
2009-09-24 16:46
Biopower// Vad tyckte du om spelet mot Gefle.
Kan det bli mycket bättre?

Adriano på topp, Nobbe som def och Holger istället för Anttonen/Wirre.Jag antar att Anttonen är den som normalt kommer att ha platsen.

Nobbe fungerade mycket bra och Nordin kom verkligen till sin rätt. Möjligen kan Nobbe och Kilen byta ibland.

pemo// Nu tränar/bantar Emra sig i form...i Zurich reservlag men man har en önskan att han sedan ska in i A-laget igen.
Örebro Biopower
2009-09-24 16:35
Grixx!!!
Det är precis det jag menar vi måste ha spelare som klarar att löpa och passa i ett tillräckligt högt tempo för att inte motståndaren ska hinna med. Det klarar inte Nobbe och Kihlen i nuvarande form.
Annons: