/fotboll/osk/forum/5618.aspx/fotboll/osk/forum/5618.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-09-24 17:01
Grixx, du tänker nog helt rätt, det mittersta spelet var riktigt bra mot Gefle. Repris tack!

Chipset//
Nordin spelar även fantastiskt när han är glad, med spelglädje helt enkelt, för klubbben han (hittills) älskar ...

... och även när han är sur.

Vilken kille, kämpa Nordin, du är mittfältets kung, kungarnas kung!

FORZA NORDIN!
Malmö FF Chicko
2009-09-24 16:59
-------------Alven------------
Anttonen--Mike--Wiken---Glenn--
-------------Nobbe-------------
------Bedoya------Nordin-------
---Astvald--Olsen--Porokara----

(från höger till vänster)

Bänk:
Weggen
Berra
Kihlen
Adriano
Bassombeng

Tre nya, givna poäng mot GAIS!
Örebro Grixx
2009-09-24 16:46
Biopower// Vad tyckte du om spelet mot Gefle.
Kan det bli mycket bättre?

Adriano på topp, Nobbe som def och Holger istället för Anttonen/Wirre.Jag antar att Anttonen är den som normalt kommer att ha platsen.

Nobbe fungerade mycket bra och Nordin kom verkligen till sin rätt. Möjligen kan Nobbe och Kilen byta ibland.

pemo// Nu tränar/bantar Emra sig i form...i Zurich reservlag men man har en önskan att han sedan ska in i A-laget igen.
Örebro Biopower
2009-09-24 16:35
Grixx!!!
Det är precis det jag menar vi måste ha spelare som klarar att löpa och passa i ett tillräckligt högt tempo för att inte motståndaren ska hinna med. Det klarar inte Nobbe och Kihlen i nuvarande form.
Örebro pemo
2009-09-24 16:31
på tal om ingenting, läste på FD om proffskollen. Där slog det mig att vår gamle tungviktare EMRA inte finns med någonstans. Tillhör han inte Zürish längre? Var är han då? Vivalla-Eker?
Örebro Chipset
2009-09-24 16:31
Helt klart är det iallafall att Nordin spelar ruggit bra när han är förbannad. Det är inte första gången vi ser det.
Örebro Grixx
2009-09-24 16:30
Angående Kilens kontrakt så lär väl han ha minst ett år kvar. Han hade väl option på ett år till om han spelade mer än 80% av matcherna.

Jag hoppas givetvis att han blir kvar längre även om han inte orkar spela lika mycket som han gjort.

Ingen mer som har funderingar på mittfältspelet vi hade i den förra hemmamatchen (Gefle;-))

Är det inget vi ska eftersträva? Helt plötsligt hade vi ett spel där Sixten sa att det är precis så här vi ska spela. Väldigt snabbt och rörligt över hela planen...och lite högre upp....och äntligen lite djupledsspel.

Inspirerade av utspelningen nere i Borås var man, lägg sedan till tempot från Kalmar och hårdhet från AIK/IFKG så har vi något som räcker långt.

På något sätt så verkar Geflematchen gått alla förbi på samma sätt som riksmedia. Ett resultat i tabellen inget mer. Tydligen var de stora drakarna helt upptagen av Zlatan och landskamperna som var på gång.
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-09-24 16:29
Almebäck efter 0-0: "Vi är minst lika bra som dem"
AIK Saywee
2009-09-24 16:17
Marta (hane)
Nordin, som jag misstänker (efter gårdagens mediatjöt) är nog en "känslig" person och tog nog spontant petningen med förvåning och frustation, men bet så småningom ihop i ett försök att ...?

Tror att hans inställning och spelglädje för den klubb han älskar hade fungerat bättre om han hade fått starta?

Snälla ÖSK, slarva inte bort en helt fantastisk kille och fotbollsspelare på grund av dumheter!

Kommunicera rakt, ärligt och tydligt!

FORZA NORDIN!!!
Örebro Marta (hane)
2009-09-24 16:09
Tyckte dock Nordin tog petningen på precis ett så professionellt sätt som man kunde önska (bortsett från fb:ningen, som han själv ångrade). Kanske har Rickard en mer kommunikativ ådra?
Örebro Marta (hane)
2009-09-24 16:06
Saywee/ Vet inte om det var rätt. Men förstår tanken, om den var att hans kvaliteer bättre kommer till sin rätt när andra är trötta. Han orkar ju sällan hela matcher. Speciellt inte om det är stångningsmatcher. I början fanns inte speciellt mycket utrymme för kreativitet i mitten. Hade han spelat från start hade det förmodligen varit trött själv när ytorna kom. Idealet kanske hade varit om han spelat sista 70 istället, men då hade nog bytet sett än märkligare ut.
AIK Saywee
2009-09-24 16:06
Ämne: Agent Orange/
Börja....
Jaa, du, Marta (hane), och det började med att idioterna eller uppfinnarjockarna upfann huliganismen i Sverige och klicken i klacken var inte liten ....
Örebro Freddie83
2009-09-24 16:03
Ämne: Freddie/ Nordin var ....
Även om det inte hade varit samma ytor för Nordin i början av matchen så är han ju bästa mittfältaren i laget. Och ska man bänka bästa spelaren i en match som gäller så mycket? Göteborg såg inte så starka ut, tror vi hade krossat dom likt Gefle om vi startat med Nordin.
AIK Saywee
2009-09-24 16:02
Ämne: Freddie/ Nordin var ....
Marta (hane)

Det som oroar mig lite för framtiden är just din sista mening.

Blir lite osäker på hur duktig Sixten är att kommunicera sina idéer ...

Jag har ingen aning om hur bra han är på att vara lyhörd, känna av spelarnas mentalitet etc ... men det är oerhört viktigt, förutom allt annat som förväntas på en bra tränare.

Vissa spelare är känsligare än andra och detta måste man snappa upp om man kan lyssna.
Örebro Marta (hane)
2009-09-24 16:02
Agent Orange/
Börjar bli en tradition att det skapas världsomspännande rubriker när Örebro tar emot IFK...
Sist var det Vasques..
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-24 15:58
Sixtens utalande om Nordin är klockren! ”Är man nöjd med att sitta på bänken ska man inte vara med”
Djurgården Agent Orange
2009-09-24 15:56
Nyheten om IFK Göteborgs målvakt som flyttar stolparna är tydligen stort nyhetestoff så långt borta som i Brasilien.

Imponerande!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-24 15:56
Vilka ÖSK spelare har kontrakt som går ut efter säsongen?
Örebro Marta (hane)
2009-09-24 15:54
Freddie/ Nordin var magisk igår. Allt han gjorde blev till guld. Men tror inte det funnits plats för det spelet i början av matchen helt enkelt. Sedan om det var smart eller inte vet jag inte. Blev själv ställd när 11:an släpptes. Dock utvecklade sig matchen såsom jag hade hoppats Sixten tänkt sig och det gör att jag ändå tror att det fanns en tanke bakom det mer än att det handlade om att ett vinnande lag ska spela även nästa match. Den teorin skulle bara vara löjeväckande om den stämde. Hoppas dock att även Nordin kände till att detta var tanken om de stämmer.
Örebro Biopower
2009-09-24 15:50
Ang. mittfältet!
Vi måste ha spelare på mittfältet som offensivt klarar den speed i passningstempo och rörelse som krävs för att flytta på ett defensivt skickligt lag som blåvitt. Vi behöver därför både Nordin och Bedoya på plan, den defensiva positionen klarar både Nobbe och Kihlen i regel bra, just nu verkar dock Nobbe ha bäst form.
AIK Saywee
2009-09-24 15:50
Jag vet inte, men varför är det rätt att bänka en av höstens bästa svartvita spelare bara för att han varit avstängd en match?

Fortsätter bänkningen av lagets bästa spelare, liknande så kan vi glömma guld, topp tre, eller Europa!

Bänka Alven, nej nej, men Sixten har haft flyt och är en lysande taktiker ibland, och "ruskigt" otaktiskt ibland, men tur eller otur spelar in.

Han är en liten professor, smart ibland, hemlig ofta, men med det fina material han förfogar över går det lysande mot målet, vore konstigt annars ...
Wivallius
2009-09-24 15:43
Freddie83//

Jag själv hade haft Nordin i stället för Kihlen, och Holgersson i st f Vovven. Men jag förstår också fullt och fast att man kan ha Sixtens inställning till matchen och vilja spara möjligheten att gå över till 4-4-2. Vad som är rätt och fel går inte att säga och jag tror många hade varit nöjda med 1 poäng ÄVEN om Nordin lirat från start.
Örebro Freddie83
2009-09-24 15:39
Ämne: Freddie83//

Det g....
Nej det är sant, men enligt mig ska dom som presterar bäst starta. Nordin har stått i en klass för sig dom senaste 3 matcherna han spelat. Hade varit helt ok att låta Nordin vila under den perioden han inte presterade så bra, men det här var inget smart drag av Sixten enligt mig.
Wivallius
2009-09-24 15:33
Freddie83//

Det går inte att säga om det var fel eller rätt. Vad man kan säga, tror jag, är att Nordin inte orkat 90 min på det sätt han spelade sina 35 minuter igår.
Örebro foppa!
2009-09-24 15:32
Marta (hane)//

Äntligen någon vettig. Håller med till 110%. Tycker också det var underligt att inte Basse fick komma in mot slutet.

Hur som helst är jag nöjd med 1p mot ett guldjagande Blåvitt!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-24 15:28
Ikväll kan Mjällby bli en allsvensk klubb. De möter Landskrona hemma.
Örebro Freddie83
2009-09-24 15:24
Jag är mycket besviken på att Sixten bänkade Nordin. Tycker det är konstigt att så många verkar tycka att det var ett smart drag av Sixten. När det gäller kreativitet är Nordin för ÖSK vad Fabregas är för Arsenal.
Örebro Marta (hane)
2009-09-24 15:13
Jag är inte helt övertygad om att det var fel att bänka Nordin. Bytet som vi såg mot Astvald bör ha varit planerat sedan långt tidigare, då man såg att alla intog nya positioner då det gjordes, utan att nya direktiv hann ges. Nordin gör sig bäst när han är pigg i kroppen, då han har en spelstil som kräver mycket rent fysiskt. Att sätta in honom mot trötta IFK:are kunde ha resulterat i något positivt och var även nära att göra det. Matchbilden som tät, mkt ställningskrig, och trångt (ganska väntad sådan) passar normalt sett inte Nordin. Har svårt att tro att han skulle fått ut det han fick ut i början av matchen. Tror inte hans kompetens bäst hade kommit till nytta då och han hade garanterat tröttnat strax innnan 70.

Jag tror ÖSK satsade på att minst hålla 0-0 fram till bytet (i bästa fall ledning med ngt mål via snabb omställning) och sedan sätta in en överväxel med nytt överraskande spelsystem. (Kanske skulle då även ett ytterligare byte ha gjorts, exempelvis Basse mot Kihlen (som var en riktig säkerhetsrisk igår) och ner med Nobbe som defensiv i diamanten.
Har sällan sett ÖSK ligga så lågt i spelet som man långa stunder gjorde när IFK hade bollen i försvar.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-09-24 14:59
Jag var arg efter matchen igår av 2 osaker:

1: Sixtens dissning av Nordin! ÖSK blev så mycket bättre när Nordin kom in! Ut med Kihlberg!

2: Domaren var ju as kass! Sämsta jag sätt på länge! Solklar straff!
Örebro rirobban
2009-09-24 14:50
Hoppas att folk börjar köpa biljetter till Malmö hemma nu. Vore kul med över 10 000 i den matchen, eller i alla fall runt den siffran. ÖSKs publiksnitt ökade igår med ca 250 åskådare. Därmed börjar vi närma oss fjolårets snitt.

Men saken är den att även om Malmö drar mellan 9000-10 000 så lär inte de två kvarvararande matcherna göra det. Halmstad och Trelleborg är båda "osexiga" motståndare som inte drar några marginalare till arenan. Men om ÖSK lyckas få ett par bra resultat till de matcherna och är med och slåss om Europaplatserna in i sista omgången så kanske man kan dra folk till HBK och TFF också...
Annons: