/fotboll/osk/forum/5600.aspx/fotboll/osk/forum/5600.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2009-09-29 23:02
Ämne: Går inget vidare det....
Chipset//
"Det enda jag kan glädja mig åt är att snart se rirobban och några andra krypa runt BA i FAN-tv (Häcken femma nu). ;-)"

Hehe du har starkt minne du:) Häcken har några tuffa bortamatcher kvar (Helsingborg, Elfsborg och Bajen i sista som kanske har en sista chans att nå till kval typ). Helt klart har de överträffat vad jag trodde att de skulle klara av. Men än har de inte tagit 5:e platsen...

Fast nu börjar jag bli nervös. Får nog köpa in nya knäskydd snart:)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-29 22:57
Grixx//

Har du något annat förslag på vänsterback i truppen när man i princip vet säkert att Sixten kommer att sätta Holgersson som mittback?
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-29 22:54
Grixx//

Vi får hoppas att vilan gjort honom gott, men till nästa år måste det till en ny vänsterback, hoppas mycket på killen från Forward. Dessutom måste det till en backup för Anttonen, där hoppas jag mycket på killen ifrån Sköllersta.

Får vi sedan behålla övriga truppen och om Sixten kan utveckla sig så skall vi fightas om platserna 1-3, tyvärr tillåter inte ekonomin tränarbyte och att ha Sixten på lönelistan i 2 år ändå. Tillräckligt illa med hyreshöjningen och att behöva hosta upp 750.000:- för Kihlberg inkl. arbetsgivaravgifter.
AIK Saywee
2009-09-29 22:50
1994 :-)))
AIK Saywee
2009-09-29 22:48
Åter till detta med tränare, det är svårt att utse vem som är/var bäst eftersom jag fortfarande vidhåller att det beror på vilket material man förfogar över och omgivningen/organisationen i övrigt och troligtvis en massa andra saker också.

Dala har dock nått högst!

Men jag vet inte hur organisationen och spelarmaterialet spelade in när silvret glänste till ett tag förra århundradet?

En höstsöndag på Landskrona IP glömmer jag aldrig någonsin, så nära det var ...

Att det skall vara så himla svårt att bedöma en tränares insatser ...
Örebro Grixx
2009-09-29 22:38
ÖSK-Karl// Så nu håller han inte i bollen så länge och stoppar upp spelet...nice;-)

...Ps en gång trodde jag att dina initialer var O.L...men så kunde det väl inte vara;-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-29 22:36
Kurt von Traatt//

Håller helt med dig om din ranking av ÖSK-tränare genom åren, synd att inte ÖSK skrev livstidskontrakt med Roy, då hade vi redan fått upplevt ett o annat guld.

Sixten geni som någon skrev, snacka om att missbruka det ordet.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-29 22:33
Grixx//

jag skrev att Sammy behövde vila någon/några matcher, ok? Nu har han gjort det och efter debaklet i Göteborg är det väl inte så konstigt att han är välkommen tillbaks igen?

Däremot Kihlberg, han borde lägga skorna på hyllan.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-29 22:29
Saywee //Ja, du fick det sagt med lite färre rader ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-29 22:29
Elliot2007//

Sluta hitta på, du har inte en aning om vem jag är i verkliga livet, det har bara två andra på detta forum.

Du får gärna skicka ett pm om du vill motbevisa det. Hur gammal är jag "i verkliga livet", vad kör jag för bil?
AIK Saywee
2009-09-29 22:20
KvT, håller med dig och tar det en gång till då jag i tidigare inlägg hade detta i min skalle ...

"Detta med vilka tränare som är bäst handlar ju självklart om vilka som verkligen är bäst som tränare, människa, psykolog och allt vad det kan vara. Fast det handlar ju också om vilket material man har att arbeta med, och stöd från organisationen, media, supportrar etc etc ..."
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-29 22:09
Jobbat klart :0)

pemo // Tycker du kanske förenklar saker och ting. Klart att tränaren spelar stor roll. Det vet du. Men också spelarmaterialet, organisationen osv. den sammanlagda styrkan av dem. Håller med där.

Jag tror inte en apa skulle lett Manch.u till PM seger. Trots materialet. Roland Nilsson lyckas inte, trots bra material. Tycker egentligen inte AIK har så jättebra material/spelar bra men de leder serien. IFK har byggt upp underifrån i ganska stor mån. Hade Sixten släppt in 17 årige Söder för två år sedan och gjort honom ordinarie? Kanske, jag vet inte. Nanne har förlorat i princip alla sina bästa spelare och ersättarna är sämre. Men de slåss om medaljerna ändå. Det finns fler.

Ok, det var inte samma teknik under Zettelunds tid men det var samma för alla tränare och Zetterlund var en av dem som nådde resultat efter den tidens förutsättningar. Vare sig de sprang ihjäl motståndarna eller inte. Men de spelade jämnt mot IFK i kvartfinalerna (eller var det semi?) trots att IFK hade klart bättre spelarmaterial.

Att vissa tränare är mer framgångsrika än andra, så är det bara. Men jag håller med dig i vad jag tror du egentligen vill ha sagt. Att har man FÖR dåligt spelarmaterial i förhållande till målsättningen (t ex Hammarby) kan det skita sig även med en bra tränare. Men jag framhåller ändå att det finns tränare som får ut mer av materialet än andra. Tack vare bra ledning, taktik, rätt roll till rätt person, mod, träning ,ledarskap, kommunikation, pedagogik osv. Och det tror jag nog de flesta kan hålla med om.
Wivallius
2009-09-29 22:07
Här kan ni se en stream av Barcelona- Kiev (på spanska)
Örebro Grixx
2009-09-29 22:03
Aspen// Det förstår jag att du tycker, snällt av dig;-)
Örebro Grixx
2009-09-29 22:00
Wivallius// Varför skulle han inte vara den enorma "bromskloss" längre pga Gaismatchen?

Var han en bromskloss för att han var trött och behövde vila?

...annars så har jag även en vidhäftad;-)som visar på att jag skojar lite med "Kalle" och tycker att det är stor humor med hans mängder av inlägg i forumet om Sammys ebarmeliga status som spelare....och som sedan ska in igen utan någon analys what so ever...det är faktiskt humor:-)
AIK Saywee
2009-09-29 21:48
apskallen, instämmer direkt, Staaf var bra och även Adriano var bra, samt Bedoya ...

... tänk om de hade fått spela från start, med en annan svartvit strategi eller taktik eller vad det kan heta?

Det är lätt att var efterklok, men ärligt skrivet blev jag nog faktiskt lite förvånad över startelvans mittfält igår.

MEN, nu är det MFF som får sota för detta "spektakel".
Örebro Aspen
2009-09-29 21:40
Grixx//Du har väldigt välformulerade synpunkter på dina forum kamrater.
Örebro apskallen
2009-09-29 21:39
För att hitta nånting positivt med gårdagens match (det krävdes ett dygns funderingar... :))

Robin Staaf gör faktiskt ett fantastiskt inhopp. Oerhört kvicka ben och en härlig teknik. Överraskade stort på mig måste jag säga! Kul att vi faktiskt har fler spelare som på allvar kan konkurrera om en startplats!
AIK Saywee
2009-09-29 21:38
Wivallius, hör av dig om du vill se när de svartvita eleganterna vinner mot MFF, jag kan nog leta fram skottkärran från tidigare villaboenden och se till att du kommer på plats ...
Wivallius
... eller också var det jag som sa det! ;-)
Wivallius
Grixx//

Har för mig han sa att Vovven behövde vila några matcher och få konkurrens.
Örebro Grixx
2009-09-29 21:35
Tycker att ÖSK-Karls helomvändning är fantastiskt.

Helt obemärkt utan några djupare analyser så vill han att Wowoah ska spela, han som varit den stora bromsklossen. Plötsligt efter Gais-matchen så är han ok...

Det verkar som att Kilen fått tagit över bromsklossoket;-)...för att inte tala om Sixten som också tagit över den stafettpinnen....
AIK Saywee
2009-09-29 21:32
En annan grej ur dagens GT, där jag tycker att Leman verkligen hittat en bra minirubrik

"GAIS hade en rörlighet - jag inte skådat tidigare"

exakt och framförallt från start och 30 minuter framåt, de sprang inte dubbelt så långt som de svartvita spelarna, men rackarns vad de sprang, kors och tvärs och hit och dit.

Jaja, men du gäller söndagens match som närmar sig, startelvan putsas sakta men säkert, Bedoya, Nordback, Gerzic är mina hopp på mitten och Alven står väl tryggt längst bak, men vårt senast darriga försvar och tröga anfall ... hur kan dessa lagdelar se ut?

Bedoya är i form, hungrig och snabb.
Nordback krigar på som vanligt.
Gerzic gör inte någon mer "plattmatch" i år, hoppas att "bänkningen" inte stört hans "psyke"

FORZA ÖSK!
Wivallius
2009-09-29 21:32
Saywee//

Jag sprang i skogen. Min högra vadmuskel brast. Jag ligger nu på 11:e dygnet i sängläge i hemmet. Uppe några timmar om dagen med kryckor. Vid tre tillfällen har jag varit ute sen det hände. Två halvdagar på jobbet och så matchen mot ICA. Så skall det förbli i minst 10 dygn till. Ont gör det och trist är det!
Örebro Aspen
2009-09-29 21:24
Grixx//Tycker man inte ska kalla en framförd åsikt för gnäll.
Tyder mest på att man inte klarar att åsikten sakligt. Kanske undervärderar man sin forum kamrat också. Antagonister eller forum kamrater ?
Örebro Grixx
2009-09-29 21:23
För övrigt så visar ECO Örebro var skåpet ska stå.
Krossar 08:or på löpande band.

Både 08-Stockholm och nu Solna...SJUKT JÄKLA BRA!!!

Var jag befinner mig på fredag är nu bestämt.

Bara för ÖSK att visa samma vilja och krossa allt motstånd innan vintervilan.
AIK Saywee
2009-09-29 21:22
Jag gissade fel angående publiksiffran i går, vilket var 5000 eller med mig inräknad 5001.

Ur dagens GT "Gaisfansen sjöng Ingen vill bo i Ö-re-bro", Inte så många ville vara på Gamla Ullevi heller. 3879 trotsade höstkylan (det var mösspremiär för mig)" Henrik Leman skrev detta med eller utan mössa.

Otroligt klen siffra och arenan verkade ödelagd, samt höstkyla? när det är mellan 10 och 15 plusgrader, klena typer ...
Örebro Grixx
2009-09-29 21:17
Saywee// Mina ögon är nu öppna, fast några tycker säkert att jag är blind...eftersom jag inte ser allt det DOM sett;-)

Aspen// Tycker många samma sak?

Möjligen att vi gjorde en dålig match, där verkar alla var ense men för övrigt är det ju bara gnäll mellan olika antagonister.
AIK Saywee
2009-09-29 21:02
Wivallius//
Sprang i skogen ...

vem? med kryckor? eller?
Örebro Chipset
2009-09-29 20:58
Går inget vidare detta. ÖIS får stryk och Häcken passerar. Dessutom tappar ÖIS två viktiga nyckespelare till matchen mot det enda lag vi har chans att passera: Kalmar. Det enda jag kan glädja mig åt är att snart se rirobban och några andra krypa runt BA i FAN-tv (Häcken femma nu). ;-)
Annons: