/fotboll/osk/forum/5597.aspx/fotboll/osk/forum/5597.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pras Y
2009-09-30 14:40
Nu vill GAIS förlänga med Benny. Jag tycker föga synd om Axen. Hur många tror att Axen kommer få cred för att GAIS ryckte upp sig?

Så klart kommer Benny tillskrivas succén. Och jag har faktiskt svårt att se hur Alexander ska överglänsa honom och skapa sig ett rykte. Det enda som man vet om honom nu i Sverige är att han likt ett litet barn fick hjälp av "pappa" när det gick tungt.
Wivallius
2009-09-30 14:33
Sen är det väl så hos många av oss att gräset ofta är grönare på andra sidan. Hade Lundin varit i Gbg så SKULLE vi bara ha honom om vi kunde få honom.

Det är klart att många kanske också undrar vad Hammar eller Lennartsson kunnat göra med samma spelarmaterial som Sixten. Jag är själv inte alls säker på att det blivit bättre. Hursomhelst får vi aldrig veta det och det är bl a därför som sådana här fora finns.
Wivallius
2009-09-30 14:29
Den enda tränare jag haft riktigt svårt för är Lundin. Maken till tråkig fotboll som ÖSK spelade de åren får man leta efter. Tycker t ex att Walker (och hans söner) fick löpa för mycket gatlopp här, appropå hackkycklingar.
Wivallius
2009-09-30 14:26
ÖSK_Karl//

.... ja till Trelle hoppas jag slippa kryckor helt och hoppas även vi hinner sänka en bajer med Saywee innan den matchen.
Wivallius
2009-09-30 14:24
Ingen hatar Sixten vad jag vet. De flesta tycker han är bra även om han inte är bäst.
Wivallius
2009-09-30 14:23
ÖSK-Karl//

Tråkigt var ordet! Jag lyckades släpa mig till jobbet kl 9 i morse för att inte dö av tristess och få lite vettigt gjort men var tvungen att ta taxihem vid 12.30 när foten svullnat upp och värken tilltagit.

Eftersom jag nu avbokat Prag-resan så skall jag se matchen i helgen. Hade lånat ut årskorten till farsan. Han förstod förändringen men hade sett fram emot att byta Västra mot Norra
Örebro Elliot2007
2009-09-30 14:22
Vad underbart att ÖSK-Karl har fått en liten wannabe. Och vilket originellt namn, ÖSK_Danne! Ja, ni kan ju driva eran Sixtenhatarklubb här när vi andra försöker stötta honom till stordåd med vårat ÖSK nästa säsong!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 14:16
ÖSK_Danne//

He, he, tack! Kanske samma som skrev att han jobbade för ÖSK och sedan mailade forumet och avreggade sig. Tomtar kommer o går, men ÖSK består!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 14:12
Wivallius//

Ja, det är ett riktigt skit. Du jag och Saywee som skulle med ut i Europa ;)

Jag fick precis ett erbjudande mailat ifrån ÖSK till matchen Sverige-Albanien 14/10, känns som det kvittar.

Jobbig musik som dundrar igång när man går in på forumet, låter som brandlarmet går igång, i går kväll satt jag med kunder från Danmark och efter ett tag skulle jag bara kolla ställningen i AS, då drog eländet igång, stackars danskar ;)
Örebro ÖSK_Danne
2009-09-30 14:07
Hehehehehe. Elliot2007 vs ÖSK-Karl

Game set match ÖSK-Karl!!!!

Tror inte vi kommer höra så mycket mer från Mr. Elliot
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-30 14:04
Ämne: Elliot2007//

Och ....
ÖSK-Karl// Du var väl 51 år för några månader sedan vad jag minns....
Örebro SyreAtom
2009-09-30 14:00
Wivallius//

Ja ett riktigt lågvattenmärke!! ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 14:00
Wivallius//

He, he, börjar du bli uttråkad i sjuksängen?

Se till så du är ok mot TFF bara ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 13:58
Elliot2007//

Och så var du avslöjad direkt, du som skrev att du mycket väl visste vem jag var i privata livet. Det skiljer en del mellan min verkliga ålder och den som står, men åt vilket håll säger jag inte.

Jag är nämligen mycket noggrann med att hålla mig anonym här, annars får jag inte reda på så mycket.

Fjant.
Wivallius
2009-09-30 13:40
SyreAtom//

Låter som det kan bli undervattensrugby i st f Fußball.
Örebro SyreAtom
2009-09-30 13:38
Wivallius//

Tycker vi ska ställa upp med en typisk H2O uppställning mot malmö helt klart... ;)
Wivallius
2009-09-30 13:33
Sixten är en starker man
Tar ut laget, lär dem lira
Då och då så vinner han
Alla vi då glada fira

GAIS oss dock hindra kan
I bortamatch på krog med bira
Tre bollar vi i målet fann
Wivallius och Karl blir jäkligt sura

:-P
Wivallius
2009-09-30 13:18
Hade vi inte ett nick här inne för något år sedan som var Newton? Han kanske kan svara på frågan med störst auktoritet?

För det är väl inte så svårt att kvantmekanik skall behövas? I så fall kanske Syreatom skall svara ;-)
Wivallius
2009-09-30 13:16
Saywee//

Svajwee? ;-)
AIK Saywee
2009-09-30 13:10
Ribbfunderingen var både kul och intressant :-)

Särar man på stolparna kanske det finns en viss risk att ribban sänks något på mitten, typ lite nedåtsvaj?

Trycker man in stolparna kanske det finns en viss risk att ribban höjs något på mitten, typ lite uppåtsvaj?

Mekanik är lurigt.

Svajigt inlägg från Saywee ;-)
Örebro Mittåt
2009-09-30 13:02
Korplag brukar man använda som beteckning på lag som inte är så "bra" ;-). Detta är dock felaktigt. Korplag är lag som är registrerade hos Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet. De var i alla fall förr i tiden en konkurrent till Riksidrottsförbundet där Svenska Fotbollförbundet har sin organisationstillhörighet. Hur det är nuförtiden har jag ingen aning om. Man kanske kommer bättre överens nu. Något krav på ett visst anställningsförhållande finns/fanns det inte för att vara med i ett korplag även om det säkert var praktiskt att spela tillsammans med ett gäng spelare från samma företag.

Så rent definitionsmäsigt så är det omöjligt för Helsingborgs IF att vara ett korplag om man inte byter organisation.

Lag med stark anknytning till ett speciellt företag förekommer det dock till och ifrån. En gång i tiden var IFÖ/Bromölla ett bra fotbollslag och även SAAB har väl figurerat rätt högt upp i seriesystemet. I alla fall i handboll.

Ett tyskt fotbollslag med stark företagsanknytning (till kemikoncernen Bayer AG) är Bayer Leverkusen. Lagets namn har således ingenting med delstaten Bayern att göra. Leverkusen ligger i Nordrhein-Westfalen

I Holland har PSV Eindhoven starka band till Philips-koncernen.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-30 12:23
Ämne: Vad händer med ribba....
Ha, ha! Ja, det kan man undra! Vart tar ribban vägen? Några som har koll på ribban är fåren i länken, "fåret Shaun". I den här matchen blev det dock gult kort för flytt av (delar av) målställning..
Wivallius
2009-09-30 12:20
ÖSK-Karl//

I princip skulle ju Helsingborgs IF kunna vara Helsingborgs kommuns korplag. Jag tror inte det finns några regler mot det hos SvFF.

Var det inte så i början för både PSV Eindhoven och MoDo att de var korpgäng till två privata företag?
Wivallius
2009-09-30 12:19
Sen finns det ju många anledningar till varför kommuner och staten gärna äger bolag. En av dem kan vara att de inte vill ange vilka löner befattningshavarna i t ex Örebroporten AB, ÖBO, LKAB eller Vattenfall har. Givetvis finns det många ännu viktigare anledningar.
Örebro Elliot2007
2009-09-30 12:17
ÖSK-Karl/ Vilket härligt språk du har i ditt PM till mig! Var verkligen Fjant det häftigaste du kunde komma på?!?!? Om jag inte visste att du var 54 år så skulle jag tro att du var 15!
Wivallius
2009-09-30 12:16
BBB//

Nej, men om ser på hur Bajenfans, djurgårdsfans etc (och vi med lite grann) bär sig åt kan man ju tro det. Och diskussionen är ju intressant. Det skulle ju kunna gå att ha det så om man avtalar om det.

Vad jag ville säga är att för en stor del av svenska arbetsmarknad (30%?) är lönerna offentlig handling. Varför skall just min lön vara offentlig handling och inte Kihlens eller ÖSK-Karls kan man ju rent principiellt undra om man är på det humöret.

I andra fall är ju arbetsförhållandena mellan privat och offentlig sektor lika. Vi lyder under samma avtal om pension och sjukskrivning, samma arbetsrätt och arbetsmiljörätt gäller etc etc.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 12:13
Blå Bergen Blues//

Jag som trodde att de i Helsingborg var kommunalanställda ;)
Wivallius
2009-09-30 12:10
Antagligen är kryssen och stagen mot nätet vid kryssen så stabila att det enda som händer är att stoparna böjs lite. Därmred är bredden fortfarande den rätta uppe vid ribban medan den är mindre nere vid marken.

Vid dessa små justeringar tror jag varken ribban höjs eller sänks. Då måste det till större förändringar nedtill än 1 dm.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-30 12:07
Ämne: BBB, ÖSK-Karl m fl//....
Wivallius// Fotbollsspelare är inte offentliganställda.
Örebro Västbanken
2009-09-30 12:05
Vad händer med ribban när stolparna flyttas ihop (avser ej erektionen utan fotbollsmålet)? Kan nån förklara hur det går till, den kan ju inte gå upp i tomma intet?
Annons: