/fotboll/osk/forum/5594.aspx/fotboll/osk/forum/5594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godfoten
2009-09-30 23:11
Detta är inte er privata chatkanal. Jag rensar inlägg nu och rekommenderar er att skicka PM fr.o.m nu!
Wivallius
2009-09-30 22:58
Alvbåges riktigt långa blogg idag:

"Insatsen luktade fisk

Detta var ju inte bra!....Stortorsk mot Makrillarna....det luktade verkligen röten fisk om denna insats!
Vi ska komma igen trots denna usla insatsen, så alla ni förbannade fans där ute i skogarna runt om i Nerike.....vi ska resa oss!

Siffrorna ljuger såklart inte. Gais gör nog sin bästa match för året och vi en av våra sämsta....då blir det så här..."
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 22:45
Aspen//

Visst är det så, Almebäck har varit fantastisk. Men vi behöver en snabb mittback. Anttonen är snabb och gjorde en mycket bra match som mittback förra året. Det kanske vore något?
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-30 22:43
Saywee // Södra läktaren är lite Nostalgi för mig ;) Men man ser inte skärmen tyvärr :( Någon som vet vart den skall placeras sedan? De skall väl inte fortsätta ha den i södra hörnan eller?
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 22:41
Aspen//

Typiskt NA, det skall nämligen bara gå att rösta på spelare som står till förfogande, t.ex så kom Anttonen tillbaks bland de röstbara (heter det så) inför Gaismatchen. Måtte han få spela på söndag.
AIK Saywee
2009-09-30 22:36
Ämne: Saywee//

Ja, just....
Christian Kjellman i WIC, det skall vara örebroare om det skall bli något. Har sett många matcher i Sparbankshallen, med ofta publiksiffror kring 2000.

Nej, nej, nu är jag offside - tillbaka till ÖSK och fotboll.

PÅ söndag förväntar jag mig inte en svartvit vinst mot MFF, jag KRÄVER en vinst! Det är nämligen så att jag som ÖBO-boende har lyckats med konststycket att fixa två sittplatser på Södra så att min fru skall få se vår nybyggda arena efter c:a 10 års frånvaro. Södra blir faktiskt perfekt om man vill se de tre "nya väderstrecken", Västra, Norra och Östra :-)
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-30 22:29
Skulle också vilja se Berra men tror att Holgerssons mer matchvana på slutet talar för honom. Lite synd för Berra har ju suttit på bänken hela säsongen utom på slutet. Å andra sidan hade ju inte heller Holgersson spelat på otroligt länge när han hoppade in mot Gefle. Iofs sämre motstånd än vad Malmö kommer att ge.

Örebro Aspen
2009-09-30 22:27
ÖSK-Karl//Oskar har inte spelat i KIF den senaste tiden pga skada.
Wiken behöver en snabb spelare brevid sig, något långsammare än han vid 3-0 målet är svårt att tänka sig. Tror att det är Almebäck som gjort försvaret bra.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-30 22:25
Jag kan också av synpunkten att jag tycker det är synd att folk lämnar. Men lika mycket som folk irriterar sig på de som spyr galla efter en eller två förluster lika mycket ägnar samma personer på vad jag tycker är personangrepp på de som spyr galla. Då sjunker man själv "till samma nivå" kan jag tycka. Jag har sett flera ägna större energi i sina inlägg på att angripa t ex ÖSK Karl än att fokusera på sina egna åsikter. Och sedan deklarera "vilken dålig stämning det blivit". På något sätt bli alla lika goda kålsupare och alla bidrar till stämningen. När ÖSK sedan vinner så skriker alla "Vad var det vi sa" till de andra mindre imponerade. Man gör samma sak fast tvärt om ni fattar.

Jag tar inte parti för någon på det sättet. Jag står för mitt och reagerar jag på någon annans åsikt som strider mot min kan jag argumentera några inlägg för det. Men sen vill jag släppa det och gå vidare. Om min antagonist ff håller på sitt så respekterar jag det och det är gott så.

Wivallius
2009-09-30 22:20
äntligen 2-1 för Man U och nu sitter min trippel. Härligt!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 22:18
Saywee//

Varberg, mysig stad, men det var länge sedan jag var där. Har de något att komma med i sportväg?
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 22:15
Aspen//

De som än så länge röstat på NA om elvan vill se Berra, själv la jag min röst på Oskar Johansson.

Berra måste ju vara hur rostig som helst nu och självförtroendet lär väl vara i botten.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 22:08
Blå Bergen Blues//

Jag förstår att du menar mig och jag skrev att jag tog i för mycket efter matchen mot Göteborg.

Men jag står fast vid att det var en knepig och feg laguttagning, särskilt med tanke på att Hysén var borta. Den matchen är jag fortfarande besviken över, men det är ingenting i jämförelse med laguttagningen mot Gais. Dessutom ogillar jag att Sixten skyllde allt på spelarna.

Jag är av den åsikten att man skall kunna erkänna när man gör fel, jag kan t.ex ångra att jag skrev om Lundins snedsprång. Det var onödigt.
Wivallius
2009-09-30 22:08
Aspen// Skulle tro det blir Glenn. Han har ju i alla fall någon matchvana på sista tiden.
Örebro Aspen
2009-09-30 22:06
Någon som vet om det lutar åt Berra elller Glenn som mittback mot MFF?
Örebro Freddie83
2009-09-30 22:04
Ämne: Wivallius// Jag bryr....
Går väl knappast att vara mer sympatiska än Örebro fansen? Det är ju bara att ignorera inlägg man inte gillar? Klart det blir lite gnäll efter förlust matcher! Efter en match såsom mot Gais är det ju klart spelarna ska ha kritik, hur ska dom annars bli bättre om det ska gullas efter varje match? Många betalar väldigt mycket pengar för att åka till borta matcherna, eller se alla matcher på ppv, då kan man väl åtminstone kräva att alla ger 100%
AIK Saywee
2009-09-30 22:02
Min 10 kilometersflytt är nästan genomförd (tyvärr norrut) och jag kan kanske luta mig lite bakåt, flera andra planerar fortfarande för längre flytt, söderut dessutom, "lyckostar" mot värme och ljus.

Min önskan i kväll är verkligen att ingen lämnar detta forum av någon anledning över huvudtaget.

Vi behövs allihopa med våra olika idéer, önskningar, förhoppningar, erfarenheter och upplevelser.

Vi tycker bara lite olika ibland.

FORZA SVARTVITT!
Wivallius
2009-09-30 22:02
Aspen//

Kanske är bra för oss med tanke på Oferes form
Wivallius
2009-09-30 22:01
Man U- Wolfsb 1-1, nu
Örebro Aspen
2009-09-30 22:00
Edward Oferes avstängning öppnar för MFF:s bänkade brassestjärna Wilton Figueiredo
Edward Ofere har gjort mål på allt som rört sig under de senaste omgångarna – men nu är han avstängd efter sin varning mot Hammarby.
I anfallet blir det alltså en plats ledig och det lutar åt att det blir Wilton Figueiredo som tar den.
- Jag hoppas att jag får spela, men jag vet inte vilka chanserna är, säger brassen till Sydsvenskan.
Wiltons främste konkurrent om anfallsplatsen, Agon Mehmeti, dras med ljumskbesvär och är inte i full fysisk form – och tar med i bedömningen att Daniel Larsson och Wilton Figueiredo drillades extra av Roland Nilsson på onsdagens träning så talar mycket för att det blir just Wilton som tar klivet in i startelvan igen.
Wivallius
2009-09-30 21:58
ÖSK-Karl//

Oförändrat, men jag är ju ingen läkare.
Wivallius
2009-09-30 21:57
Wolfsburg gjorde just mål mot Man U på Old Trafford :-S
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 21:57
Wivallius//

Hur verkade Yunus må?
Wivallius
2009-09-30 21:52
BBB//

Själv var jag inte så bekymrad efter ICA-matchen eftersom jag förstod uttagningen även om jag helst velat se ett annat mittfält. Det var värre med GAIS-matchen.
Wivallius
2009-09-30 21:50
ÖSK-Karl//

Jag får hoppa på kryckorna ca 20 trappsteg men jag fick i alla fall åka hiss till första våningen senast efter att ha bett och bönat. Ned fick jag sedan åka från 3:an tillsammans med Yunus.
Wivallius
2009-09-30 21:48
För dem som är intresserade av ett lag med VERKLIGA problem så rekommenderar jag länken. Jag undrar hur de tror de kommer att stödja sitt lag genom att gömma sig bakom läktarna i en kvart.

Nu börjar andra halvlek mellan Man U och Wolfsburg. Gott nog i väntan på matchen mot MFF
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-30 21:48
Wivallius// Jag bryr mig inte så mycket om andra forum. Däremot har jag förståelse för om Djurgårdare och Hammarbyare mår mycket dåligt nu (känner till AIK:are som var tvugna att gå till psykologen 2004) och att övertramp kan ske pga av detta. Men, alltså, herregud det handlar om en match! EN MATCH. Det spyddes mängder av galla från framförallt en person även efter matchen då vi spelade oavgjort mot en av guldkandidaterna.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 21:47
Wivallius//

Ja, röstarna på NA vill ha in både Basse o Anttonen på söndag, bara att hoppas.

Det är väl värre för dig, blir det handikappläktaren?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-30 21:42
Om forumet fortsätter att vara en tummelplats för en person som i tid och otid drar enskilda personer i smutsen, förnedrar och förtalar och som inte drar sig för att lägga sin skvallernivå långt under den lägstapunkt som jag trodde vissa kvälls- och veckotidningar tidigare utgjort så kommer jag också tacka för mig. Den närmaste tiden får utvisa.
Wivallius
2009-09-30 21:41
Det är fyra dagar kvar till match. Om ett par dagar kommer nog suget tillbaks och vad kunde bättre få oss på bra humör än om det visar sig att Anttonen och Bassombeng är hela och på väg in i laget igen.
Annons: