/fotboll/osk/forum/5591.aspx/fotboll/osk/forum/5591.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-09-30 21:41
Det är fyra dagar kvar till match. Om ett par dagar kommer nog suget tillbaks och vad kunde bättre få oss på bra humör än om det visar sig att Anttonen och Bassombeng är hela och på väg in i laget igen.
Wivallius
2009-09-30 21:38
BBB//

Ärligt talat! Kolla in Bajens eller Jurgåns forum innan du kritiserar detta forum för mycket.

Just nu tror jag det mesta känns konfyst. Det är helt enkelt inte lätt att lista ut hur klubben skall lyfta sig efter senaste matchen eller ens lista ut vilket lag som kommer ut på planen mot MFF.

Luften har gått ur många efter GAIS-matchen där sättet förlusten kom på nog är det värsta.
AIK Saywee
2009-09-30 21:36
Låt lägerelden brinna för ÖSK, vi är svartvita fans allihopa :-)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-30 21:25
Ämne: Skvallret om Stefan ....
Henrik(ÖSK)// Tråkigt Henrik att det ska behöva bli så att du lämnar, men jag förstår dig. Ett forum som detta skulle kunna utgöra en glädjens plats där äkta supportrar skapar en trevlig gemensam stämning kring ett lag vi älskar, men nu har det tyvärr blivit något helt annat.
AIK Saywee
2009-09-30 21:22
Jag tillhör inget läger, utom möjligtvis ÖSK´s, sedan att jag tycker att vissa skribenter delar mina tankar är en helt annan sak ...

Vi är svartvita fans allihopa, i alla fall vi som har den svartvita dressen bredvid nic´et.

Jag vet att detta inlägg kan upplevas ”svajigt” eller diplomatiskt, men vi svartvita fans gillar väl ÖSK och önskar det bästa år efter år efter år efter år ...

Vissa forumskribenter delar jag ofta inläggens” innebörd” med och andra har jag lite svårare för, men jag kan försäkra er att jag koncentrerar mig mest på vad som skrivs och vad som kan ligga bakom texten, ibland hugger jag som attan, t.ex. om det är våld eller annat skit som kan svärta klubben, då tänder jag till ordentligt! Ibland scrollar jag och skiter totalt i inläggen. Det är så olika beroende på vilket humör jag har eller vad som skrivs. Det är kanske det som är debatt, eller?

Ibland kan jag till och med hålla med och stötta de som jag har lite svårt för, eftersom de skrivit något som varit klockrent rätt enligt mina tankar och ibland kan jag till och med tjöta mot de som jag normalt har lite lättare för.

För mig är det ÖSK´s historia, nutid och framtid som är viktigast på detta forum för mig, men i livet i övrigt finns det mycket viktigare saker att "ägna dagen åt"

FORZA SVARTVITT!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 20:56
Henrik(ÖSK)//

Ja, nu fick tidningarna något att skriva om, fast efter 15 år tänkte jag att "brottet" var preskriberat. Dessutom slutade han väl sin tränarkarriär av någon outgrundlig anledning efter ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 20:52
Kurt von Traatt//

Ok, tack för infon!

Utan meriter menade jag att han väl inte vunnit något ens i Finland? Så mycket som så många höjer honom till skyarna här inne borde ju han tillfrågats om jobbet som Förbundskapten i Finland?
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-09-30 20:39
Skvallret om Stefan Lundin som en viss person här inne hängav sig åt är det värsta lågvattenmärket hittils på detta forum. Det som borde vara en plats för allmän diskussion på lika villkor kring ÖSK har förvandlats till en one-man show som splittrar forumet i två olika läger. Folk kallas för fjantar. Det är lynchstämning efter förluster och hyllningskörer efter segrar. Oproportioneliga i bägge fall. Med detta så tackar jag för mig.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-30 20:32
Bosse Nilsson slutar efter säsongen i HiF. Väntat - Men jag trodde klubben skulle tvinga bort honom/inte förlänga. Men han väljer själv att sluta.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-30 20:21
Helt utan meriter kan man väl inte säga att Sixten är även om hans karriär hitills ganska kort. Han var ju tränare för allfinska (vet inte vad serien heter i Finland) laget Jaros. Sedan har han jobbat för fotbollsförbundet i Finland och hjälpt Stuart Baxter. Han är också Finlands högts utbildade tränare. På sina meriter kan också lägga många år som elitspelare.

HJK:s juniorlag
FinnPa
FC Jokerit
FF Jaro (2002-2004)

enligt Wikipedia.

Jämfört med Lagerbäck när han fick jobbet som svensk förbundskapten är iaf Sixten oerhört meriterad.

Och för att föregå dig Kalle ;) så, ja Sixten fick sparken från Jaro men att han hamnade under Bilan måste inte betyda något i dagens tränarcirkus där betydligt mer meriterade tränare än Sixten fått sparken.

Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 20:17
TICTICTAC//

Såg att Alvbåge var uppe på 55% nu, borde ändå vara runt 95%, egentligen 100%, men nätröstningar petar folk in röster på för att dumma sig också.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 20:08
Detta inlägg försvann i "röran" under förmiddagen, tål att upprepas och ge gärna synpunker på det alla här, rätt eller fel?:

"Kurt von Traatt

"Han har också varit förbundskapten för både Schweiz och Finland" som du skriver om Roy.

"Det är mycket intressant, när Finland hade inhemska tränare var de totalt ofarliga. Kan inte heller påminna mig om en enda finländsk tränare som varit framgångsrik utomlands. Det var min anledning till att jag från början var skeptisk till Sixten samt att han var utan meriter även från Finland."
Örebro Grixx
2009-09-30 20:03
Går det dåligt så blir det missnöje bland fans och spelare. Har det någonsin hänt att spelarna får sparken eller att fansen avgår...neeeee...men tränare.

För Lundins del så kom han in under en turbulent ekonomisk period då våra bra spelaraffärer gick till att täppa till en nästan sjunkande båt.

Spelarna gick sönder pga hans träning. När missnöjet med detta som innebar att halva laget var skadat...och poängproblem så blev det gigantmissnöje bland flera spelare.

Nu visade det sig i efterhand att skadorna till stor del hade att göra med att kommunen inte följt instruktionerna om att sköta konstgräset som nu blev som en hård tennisplan istället, milsvid sämre än vår idag så slitna plan.

Några bättre spelare och inga förslitningskador hade säkert gett ett helt annat resultat. Många bra matcher spelades, publiken kom och i intervjuerna sa gemene man att det var länge sedan det var så bra fotboll på Vallen...så det finns många "sanningar" för de som gick då.

För Walkers del så var det året han gick ett väldigt trevligt bollrullande som inte gav så många mål...det tog bara stopp vid målet....men fint var det. Där känns det också att han kunde fått till det riktigt bra med bättre spelare.

För övrigt så ska vi vara OTROLIGT glada över att vi inte åkte direkt tillbaka till superettan för det var sjukt nära...och det var sjukt nära att vi inte hade gått upp alls till AS. Hemska tanke om vi blivet ett Västerås eller Norrköping som kanske för tid och evighet fastnat i det verkliga ingemanslandet där man aldrig kommer tillbaka...fasa!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 20:01
in med Boniek Maruti på plan//

Kalle höjdare, det lär fint, borde nog byta efternamn. ;)

Du får läsa vad jag skrev igår om Wovven kontra Holgersson, orkar inte dra det igen.
Örebro TICTICTAC
2009-09-30 18:38
Kan konstatera att man får inrikta sig på mycket kritik om man själv är kritisk/vill mer gentemot "geniet" m.fl. Tycker en ledares främsta egenskap är förmågan att få spelare att tro på sig själv och känna mod/glädje sin roll och därigenom utveckla indivden (gäller även i arbetslivet där det tyvärr ofta brister ännu mer än i idrotten)
Tycker att många glömmer bort vilken sista utpost som Sixten haft som inte i mina ögon många väl ansedda tränare (Z, Roy ) haft.
Om jag tänker igenom serien har väl John räddat minst 10p iår med alla frilägen och extrema ageranden förutom att det sällan sker misstag som kostar mål. En standard målvakt hade vi nog klarat oss kvar men inte mycket mer. Att bara 50% röstat fram Alvbåge som ÖSK´s viktigaste i år är överaskande.
Wivallius
2009-09-30 18:38
Vi kan inte alla gilla alla inlägg men man kan scrolla förbi det man inte gillar också. Sen kan det vara nyttigt för oss alla att ställa oss frågan ibland:

"Måste just jag
säga just det här
just nu?"
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-09-30 18:17
Ställer mig också i kön av dem som inte delar "höjdaren" kalles ibland löjliga inlägg, skulle fortfarande gärna få svar om Holgersson ska lira istället för wovven som Holge är så mycket bättre än..men de lär jag väl inte få av kalle höjdare
Wivallius
2009-09-30 16:59
KvT// Lundins kasskåpsdörrsfotboll var fan så själsdödande
Wivallius
2009-09-30 16:58
KvT// Har för mig jag skrev Skoog, faktiskt.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-30 16:53
Men så släppte väl laget in lika många mål som de gjorde. Det var väl lite svängdörrs fotboll under Jingblad
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 16:53
Elliot2007//

Nu skall jag åka till en flygplats inom 10 mils radie och hämta upp folk, de är inte vilka som helst, det du ;)

Så tyvärr kan jag inte skriva på några timmar.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-30 16:50
Wivallius // Jingblad hade väl Rubart en säsong också? Och de från Kenya? Och icke att förglömma..Niklas Skoog- SOm ÖSK sålde mitt under säsongen. Jäkligt många bra offensiva spelare
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-30 16:48
Mittåt // Ok tack för info!
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-30 16:46
Marquis de Sade//

Helt riktigt, de gjorde myteri under Lundin, annars hade risken varit överhängande för nedflyttning till SE och sedan per automatik till div.I av Lagrell.
Wivallius
2009-09-30 16:35
Vi skriver alla om ovidkommande saker ibland, vissa om musik, någon drar av ett skämt, en tredje skriver en dikt, en fjärde har sett vårens första vårystra talgoxe vid Hallandskusten. Vad vet jag.

Är det du som avgör om det är ovidkommande eller inte undrar jag? Kanske finns det andra som tycker skvaller är intressant. Hursomhelst är det nog snarare en Admin än du som skall avgöra vad som är ovidkommande.

... och ja, jag kan berätta en del om Olle P men gör det inte. Det är MITT val.
Örebro Elliot2007
2009-09-30 16:31
Men då kanske han ska sluta att skriva om ovidkommande saker!
Wivallius
2009-09-30 16:28
... och jag har lumpat med Olle Perätalo! :-P
Wivallius
2009-09-30 16:26
Elliot2007//

Lägg ner nu. Det räcker med ett eller två angrepp på ÖSK-Karl för att vi skall fatta att du inte gillar honom. Om du vill ha en vendetta föreslår jag att du startar den någon annanstans.
Örebro Elliot2007
2009-09-30 16:22
Men kära ÖSK-Karl, vad imponerade vi blir över att du träffat Lundin, och flera gånger också;)
Sen att du skriver om rena Hänt Extra skvallret här är ju väldigt intressant för oss, inte!
Och du, jag har träffat Magnus Wikström nyligen när jag bytte hus. Men han var inte otrogen en enda gång vad jag kunde se:}
Wivallius
2009-09-30 16:22
KvT//

Det må så vara men spelet var otroligt torftigt och ett nerköp efter Jingblad. Walker klasser bättre än Lundin i min enkla värld.

Visserligen hade väl Jingblad både Skoog och Paulsson på plan samtidigt, så delar av hans material var ju bra. Det är nästan så man ryser så här i efterhand vilka målkalas det bjöds av dessa två herrar ibland.

Men som någon sa tidigare att om en tränare (Lundin) får riktigt bra lirare (som i Blåvitt) kan han inte misslyckas hela tiden, även om han fick sparken därifrån för att gick dåligt för laget (vad jag minns).
Annons: