/fotboll/osk/forum/5584.aspx/fotboll/osk/forum/5584.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
GAIS Slimmy
2009-10-01 15:16
Ämne: Om nu ni GAIS:are är....
Nu skickade dock de aktuella papperna in till migrationsverket och var migrationsverket tillhanda INNAN GAIS spelade sin match mot Örebro. Fortsatt uppehålls- samt arbetstillstånd kan därför beviljas retroaktivt och därför har man heller inte handlat orätt mot Örebro. Att anmäla GAIS oavsett är det som jag anser så vedervärdigt.
Örebro Erki
2009-10-01 15:15
Fast det intressanta är väl inte om han har fått uppehållstillstånd i efterhand? Det är väl om han fått speltillstånd från förbundet, i och med att speltillståndet upphör med uppehållstillståndet så var Wanderson utan speltillstånd under den här tiden, och om man kan få ett sånt tillstånd i efterhand vet jag inte.
Örebro rirobban
2009-10-01 15:15
Ämne: Ämne: Som sag....
Problemet är väl att det endast kan börja gälla samma dag (17/9)om en ansökan har gjorts inom en månad från det att tillståndet upphörde. Nu tog denna ansökan längre tid att få in, och därmed är det inte alls säkert att migrationsverket (som för övrigt är helt usla) har godkänt tillståndet från och med 17/9.

Men förbundet får ta hand om detta nu.
Örebro Mittåt
2009-10-01 15:13
Jag tror inte att det blir böter - det blir 0-3 förlust. Förbundet utdömer regelmässigt förlust för det felande laget då man använt sig av en okvalificerad spelare. Oberoende av om det skett avsiktligt eller av misstag.

Om Gais skickat in en kopia på sin ansökan om förnyat/förlängt uppehållstillstånd i tid för ÖSK-matchen klarar de sig, men jag tvivlar på att de gjort det.
Örebro Chipset
2009-10-01 15:11
Ämne: Som sagt..Vi får se.....
Bakaou// Håller med. Om nu migrationsverkets regler nu säger att ett arbetstillstånd kan börja gälla från den dag som det kom in till Migrationsverket så kan vi dra ett streck. Då har vi förmodligen alla lärt oss av läxan. Vi spelade ut varandra på våra egna hemmaplaner och resultaten var fullt rättvisa. Det får gärna fortsätta vara så för min del...
GAIS Bakaou
2009-10-01 15:07
Som sagt..Vi får se..Troligen är väl att det blir böter...Tror heller ingen innerst inne vill se en tabell som görs på skrivbordet.

Har sansat mig lite..Självklart ska ni supportrar inte lastas för något er klubbledning gjort..tänker på anmälan..Lika lite som vi ska hånas för vara "fuskare".
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-01 15:06
Först tyckte jag det var oerhört korkat av ÖSK att anmäla Gais, men när jag sedan läser om att Gais använde Wanderson mot oss och några andra trots att de då visste vad de gjorde står jag bakom anmälan till 100%

Vad är det med göteborgare egentligen, de måste vara helt korkade med allt sitt fuskande?

Min personliga åsikt är att de handlat i god tro innan de upptäckte sitt misstag och skall behålla de poängen, men matcherna Wanderson deltagit i efteråt skall de naturligtvis förlora med 0-3.

Det har inget att göra med att ÖSK gynnas, enbart att jag tycker det är det enda rätta SvFF kan göra.
FORZA ÖREBRO!
2009-10-01 15:05
Ämne: Nänä, vi har alltid ....
Hata på du! Tråkeborg, ZzzzZzz*
Örebro rirobban
2009-10-01 15:02
Radion//
Sportbladet hade en sådan tabell uppe tidigare idag. Men eftersom GAIS max kan straffas med 9 poängs avdrag så gäller endast de 3 senaste matcherna (men mest troligt så blir det inget poängavdrag, men dryga böter skulle jag tro)
Örebro Sekt. E
2009-10-01 14:59
Kan man säga att om gais kansli hade skickat in papper i rätt tid så hade detta aldrig skett?

Örebro Radion
2009-10-01 14:57
Jag vet inte om det är nån har gjort en tabell OM man skulle gör så att man gör så att GAIS gör walk over på alla matcher sen den 27 juli.

1. AIK 50
2. Ellos 48
3. IFK 47
4. KFF 45
5. ÖSK 43
6. HeIF 42
7. Häcken 40
8. MFF 38
9. TFF 36
10. Gefle 34
11. HBK 28
12. BP 27
13. Bajen 22
16. GAIS 13

Kanske är ointressant, men jag hade inget för mig i skolan :P
Örebro Chipset
2009-10-01 14:57
Ämne: Expressen just nu:
....
Kurt// Det namnet du nyss skrev ut är förbjudet att skriva här sedan 2004. Däremot är det okej att skriva Tall-Inger, Vingel-petter osv ;-)
Örebro go_osk
2009-10-01 14:55
Det finns lagar och regler som reglerar allt i samhället, så även inom fotbollen. Sen så tycker jag att fotboll ska avgöras på planen och inte på ett kontor, som vi ÖSK:are fick erfara efter säsongen 04.

Därmed inte sagt att det var fel av ÖSK att anmäla. Regler är till för att följas, gör dom inte det så fyller dom ingen funktion. Med andra ord så är det SvFF som GAIS ska vända sig mot eftersom dom ansvarar för regelverket.
Örebro Chipset
2009-10-01 14:55
Slimmy//
Vet inte riktigt vad du åsyftar med ditt brev? Det är väl inget snack om att ni spöade upp oss rejält. Det var väl snarare närmare 5-0 än 3-1. Men detta har inget med vad vi är värda att göra. Man spelar med de spelare man får spela med. Eller så gör man det inte och tar straffet därefter. Skickar du liknande brev till Gefle och Hammarby också?

Vad händer om vi inte anmäler sådana här saker? Då hamnar vi i någon slags orättvis godtycklighet där alla får olika förutsättningar. Tror gärna ÖIS hade spelat Coe i matchen mot er, tror Syrianska hade tänkt om de inte nonchalerat innebörden av att spela otillåtna spelare mot Vasalund. Regelverket är till för att alla ska ha samma möjligheter.
Roger Persson
2009-10-01 14:51
Nänä, vi har alltid tyckt illa om er. Vi är kanske lite dåliga på att visa det. Ska bättra oss på den punkten. :)
Örebro Erki
2009-10-01 14:50
Hehe, håll nivån nu grabbar och tjejer :)
Gött att andra lag börjar tycka lite illa om oss igen, det har varit lite dåligt med det efter Davies-affären.
Örebro Djäflun
2009-10-01 14:47
Ämne: Välkomna till Götebo....
Tackar! Trevligt av dig. Har redan fått inbjudan av din tjej, vet att hon längtar efter att ses igen ;)
Örebro rirobban
Ämne: Expressen just nu:
....
Jo men det beror på vilket tillstånd? Uppehållstillståndet kanske var klart, men hade de lämnat in ansökan om speltillståndet till förbundet?
Örebro oroT
Nu vill dom slåss dom små liven också! :)
Örebro Erki
2009-10-01 14:45
Våran Gustavsson// Så om ÖSK spelat med avstängde Wowoah mot er hade inte ni anmält detta? ÖSK kunde ju ha glömt att han var avstängd.
Örebro Kurt von Traatt
Expressen just nu:

"Orsaken är att tillståndet retroaktivt kan börja gälla i just de tre matcher då Gais riskerar att förlora poäng.
- Ja, så borde det rimligen vara, säger Khennet Tallinger, ordförande i Svenska fotbollförbundets disciplinnämnd, till TT. "

Mao: Tallinger kanske kan rädda GAIS
Örebro rirobban
Om nu ni GAIS:are är så säkra på att ni inte har gjort något fel. Varför är ni då här inne och beklagar er? Om ni inte har gjort något fel så är det väl inga problem? Men låt förbundet ta hand om ärendet...
GAIS Våran Gustavsson
2009-10-01 14:43
Välkomna till Göteborg nästa gång. När det nu blir är ointressant. Golare har aldrig några polare.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-10-01 14:41
Verkligen patetiskt av GAISare att vara här inne och klaga när det är den egna föreningen som har slarvat. Men låt dem gnälla... det rinner av oss som vattnet på en gås...

Tycker att det är varje klubbs skyldighet att anmäla regelbrott!

Hade ÖSK haft en otillåten spelare är jag helt säker på att alla GAISare hade stått på rad för att göra en anmälan.
Örebro oroT
2009-10-01 14:41
GAIS // Skyll på era egna kanslister och annat löst folk som inte kan hålla koll på pappren! Det är ingen j*vla korpserie vi spelar i, det är allsvensk fotboll där varje klubb har miljonomsättningar, då borde det inte tillåtas klanterier som detta.

Ett regelbrott har begåtts, gilla läget och ta det som folk istället för att grina som små barn.
Roger Persson
2009-10-01 14:40
rirobban:
"ÖSK hade en okej ekonomi, vilket toppadvokater inom ekonomi också höll med om. Så innan du uttalar dig kanske du ska ta reda på lite fakta..."

Du duckar frågan. Om du får på truten av någon vid ett tillfälle, ger det dig då rätt att klippa till någon annan någon annan gång?
Örebro Erki
Slimmy// Skicka gärna ett mail till er klantiga ledning istället.

Var fan var GAIS och alla andra klubbar när vi blev misshandlade av SvFF?
Örebro Kurt von Traatt
Migen // =))) Fel : Det var NI som gjorde det!
Örebro Ropesin
Jag förstår inte varför både GAIS och andra klubbars fans kommer in här och kastar skit? Det är inte vi som fuskar med flytt av stolpar och spelar med otillåtna spelare. Det är inte vi som svinar både på och utanför arenorna i Stockholm. Dessutom var Wanderson starkt bidragande till GAIS seger mot ÖSK, detta trots att han inte fick spela. Tycker det kan liknas med att använda en avstängd spelare? Så ingen skulle klaga och lämna in protester om vi använde Kim Olsen och Michael Almebäck som är avstängda på söndag? Regler och lagar är till för att följas och följer man inte dom ska man bestraffas. Annars kan man ju göra lite som man vill? Hur kul skulle det vara?
Blåvitt-91
Nu är inte jag insatt överhuvudtaget men om det är så att Wanderson spelat i allsvenskan olagligt så var det rätt av er klubb att anmäla. Och hur kan Gaisare vara arga på er efter detta, det är väl deras klubb som har fuskat ?? Som sagt inte så insatt men jag vill gärna att Hysén vinner skytteligan :)
Annons: