/fotboll/osk/forum/5583.aspx/fotboll/osk/forum/5583.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 100år
2009-10-01 16:22
Ämne: Det hela kommer slut....
Dagens klockrena
Brommapojkarna Karel Meduna
2009-10-01 16:18
Ämne: Som sagt..Vi får se.....
Tror du har fel där. Alltså det där med att inga fans sist o slutligen vill se en tabell ändras i efterskott. Åtminstone beträffande de som ser en chans för Hammarby att hållas kvar lär det vara så.
Jag ser inget fel i att göra en anmälan då något fel har begåtts. Däremot skulle det kännas lite konstigt om "tredje part" (läs: BP) skall bestraffas genom att plötsligt dras in i en nedflyttningsstrid som man redan trodde sig ha sluppit.
Tror inte det går att räkna om tabellen.
Tänk er ifall samma sak skulle hända efter att serien är färdigspelad o det visar sig att matchresultatet mellan lag X o lag Y ändras på ett sätt som gör att ett tredje lag plötsligt visar sig ha trillat ur serien. Samma regler borde rimligtvis gälla då som fem omgångar före slutet.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-10-01 16:18
Det hela kommer sluta med att förbundet kommer hitta en anledning till att degradera ÖSK.
Örebro rirobban
2009-10-01 16:11
Ämne: Spontant känner jag ....
Frågan är om ÖSK:s styrelse innan 2004 fuskade eller kanske var det slarv med ekonomin (som egentligen var positivt, men förbundet ville annat). Därmed bör allsvenska säsongerna 2005 och 2006 spelas om eftersom ÖSK orättvist spelade i Superettan då. Så år 2010 spelar vi både säsongen 2005, 2006 och 2010... Att ÖSK slarvade ska väl inte betyda att man blir nedflyttade?
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-01 16:07
Rudolf Blodstrupmoen//

Efter 17/9 är det medvetet fusk, innan jag fick reda på det höll jag med dig.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-01 16:05
rirobban//

Det innebär då att Gais och Hammarby byter plats, synd om bajern klarar sig kvar på detta. Men när man så uppenbart fuskat efter 17/9 måste det ju straffas. Inget konstigt och inte mer än rätt.

Förövrigt anser jag att ÖSK skall ha en 3-0 seger mot skattefuskarna efter stolpflyttandet.

ALLA VERKAR FUSKA I GÖTEBORG
Örebro 100år
2009-10-01 16:04
Jag som ville se Axén som nästa tränare för Örebro. Nu lär han bli den nye Pelle Blohm.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-10-01 16:04
Spontant känner jag att det mest rätta vore att ge Gais ett ekonomiskt straff. Nu handlar det inte om något medvetet fusk utan rent slarv. Därför bör dom inte drabbas av något poängavdrag.
Örebro rirobban
2009-10-01 16:00
"Namn: Slimmy » Svara inlägg
Sänt: 2009-10-01 15:50
Att Hammarby är i desperat behov av poäng och prövar frågan kan jag dock ha förståelse för. Det handlar som sagt om er överlevnad. Örebro anser jag däremot som rent giriga som skickar in en protest i detta läget."

Så makrillar gör skillnad på lag och lag? Varför skulle Bajen ha större anledning till att få lämna anmälan!? ÖSK kan missa fina placeringspengar och Europaspel. Tycker att båda klubbarna har lika stor rätt att lämna anmälan. Men det är nog bara ÖSK:s anmälan som förbundet kan testa. Bajens rör sig ju om för många dagar tillbaka...
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-01 15:59
rirobban//

Den enda klubb som ställde upp för oss var ÖIS, därför har de alltid en plats i mitt hjärta.
Örebro rirobban
2009-10-01 15:57
Ämne: Det är tydligen max ....Japp det har tagits upp några gånger idag;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-01 15:57
Det är tydligen max 9 poäng Gais riskerar att missa, precis vad jag tidigare tyckte var rätt. Se länk.
Örebro rirobban
2009-10-01 15:53
Det roliga är att många supportrar skriver "det ska avgöras på plan". Vart var dessa meningar när ÖSK flyttades ned? Då kan jag inte minnas att några makrillar direkt ställde upp på ÖSK:s sida. Å andra sidan var de väl i superettan...
Örebro apskallen
2009-10-01 15:44
"Don't shoot the messenger" heter det ju, men här gäller tydligen tvärtom :) Det är givetvis ÖSK:s fel att GAIS klantat sig, och vi har dessutom skrivt jättetaskiga regler som ingen vill ha.

Egentligen tror jag inte att folk är så arga på oss, de är mest arga på det faktum att Djurgården och Hammarby kan få en gratischans att hänga kvar. Märkligt vad många det är som ogillar de lagen så mycket.
Örebro Skägget
2009-10-01 15:42
Var inte regeln fem dagar för privatpersoner, och 14 dagar för föreningar?
Örebro SyreAtom
2009-10-01 15:38
Moraliskt rätt eller fel är väl fan helt jävla OVIKTIGT.

Om det är regelvidrigt är bara SvFF sak att bedöma. Men det är ett MÅSTE att anmäla sånt här.

För om ingen gör det, då är det helt åt helvete! Om ingen gör det så är det en jävla amatöraktig pajasliga. (är iofs det ändå på flera sätt men ändå)

Helt rätt att anmäla!
Örebro Mittåt
2009-10-01 15:37
Dubblett
Örebro Mittåt
2009-10-01 15:37
Hammarby har anmält GAIS för att de använt Wanderson i en match den 23 september (enligt notis på Hammarbys hemsida). Men det har de nog inget för - anmälan får ju göras senaste fem dagar efter den aktuella matchen.
Örebro rirobban
2009-10-01 15:32
Ämne: Regelverket är till ....
Men inte när det gäller Henkeborg med 20 miljoner i negativt kapital...
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-01 15:32
Leif//

Men inte när det gäller Helsingborg.
FORZA ÖREBRO!
2009-10-01 15:30
Vore mumma 3 gratis poäng till ÖSK!! :D haha smart.
Helsingborg Leif
2009-10-01 15:30
Regelverket är till för att följas. Även när det gäller ÖSK...
Örebro rirobban
2009-10-01 15:28
Japp nu har Hammarby också anmält GAIS. Undra om olika lags supportrar kommer ta sig in på deras forum också och skriva att det är svagt av bajen osv...
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-01 15:27
Slimmy // Man vill ha saken prövad. Så konstigt är det inte. GAIS hade gjort samma sak.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-01 15:25
rirobban//

Visst är det som du skriver och nu som vanligt är det ÖSK mot hela världen. Med undantaget att djurgårn o bajern hejar på oss i smyg nu.
Örebro Mittåt
2009-10-01 15:25
Enligt Text-TV har nu även Hammarby lämnat in en anmälan.
Örebro Erki
2009-10-01 15:23
Skägget// Visst kan det verka lite småaktigt, men ÖSK anmälde för att man trodde att ett regelbrott begåtts i samband med matchen. Har ÖSK rätt gjorde dom ju rätt som anmälde och GAIS har gjort fel. Har dom fel så är det ju inte mer med det, möjligen fel att man bara gick på vad tidningarna skrivit utan att kolla upp alla regler själva innan anmälningen. Om man nu gjorde så.
Örebro Mittåt
2009-10-01 15:23
Tja, nu var ÖSK först med att lämna in sin anmälan. Antagligen för att de spelade i den kritiska matchen.

Men det hade varit möjligt för alla andra allsvenska klubbar att göra detsamma eftersom de är berörda. Djurgården till exempel har enligt en tidningsartikel satt sina advokater på ärendet.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-01 15:22
Skandal om inte SvFF behandlar detta ikväll eller imorgon. Samtliga lag måste veta vad som gäller tabellmässigt innan nästa omgång.
Örebro rirobban
2009-10-01 15:20
Alltså om ÖSK spelat med en otillåten spelare så hade vilken klubb som än mött oss gjort en anmälan direkt. Och jag kan lova att förbundet också hade delat ut bestraffning utan att ens göra en undersökning av ärendet. Förbundet är emot ÖSK, därför kommer de nog bara slänga ÖSK:s anmälan i närmsta papperskorg...
Annons: