/fotboll/osk/forum/5579.aspx/fotboll/osk/forum/5579.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF
2009-10-02 17:56
Ämne: Hallå Vänner... Någo....
här
Örebro TICTICTAC
2009-10-02 17:52
Apskallen: Hammarby fick 3p avdrag förra året pga publiken. Det var dock inget fel från klubben gällande säkerheten inför match.
Nu när majoriteten i fotbollssverige och förbundet verkar tycka det är OK med okvalificerade spelare, ekonomiskt fusk, flytta stolpar m.m. så kanske man skulle släppa på alla regler med transferfönster, licenser m.m strunta också i ekonomi odyl utan kör bara utan regler och låt det avgöras på plan oavsett vilka som spelar. Kanske ev. mutor som Italien skulle tillåtas med då domaren också är en del av spelet på plan oavsett hur han dömer. Skulle bli spännande på sitt sätt med nya lag och förutsättningar under hel säsong. Om ändå inga straff utdelas kommer fuskarna alltid hitta kryphål och chansa.
Kanske skall man dock ha regel att om publik skriker fel ord eller har tillhygge som flagga eller något utdöms hårda straff för säkerhetens skull. Detta har ju klubbarna svårt att styra så det vore lämpligt.
Örebro rirobban
2009-10-02 17:41
Ämne: Gnäll gnäll gnäll gn....
Fusk fusk fusk fusk och åter fusk
Örebro crille.
2009-10-02 17:39
Mittåt// Tack...
GAIS Alx š
2009-10-02 17:36
Gnäll gnäll gnäll gnäll och åter gnäll
Örebro Mittåt
2009-10-02 17:19
Nu regnar det på söndag igen.
Örebro DaSa
2009-10-02 16:55
Kan man bli avstängd i efterhand för filmning i Sverige? Eduardo blev ju det i kvalet i CL och en filmning i vanliga fall brukar ju enbart bli ett gult kort under matchen. Om flytta stolparna innebär gult kort under matchen så borde det också kunna rendera en avstängning i efterhand?!

Men i IFK fallet så vill jag inte ha ngn avstäning då jag vill att GAIS så åka på torsk i nästa match:) Så grattis fusk-IFK att ni slapp en avstängning mot fusk-GAIS!!:)
Örebro Mittåt
2009-10-02 16:41
crille.// Om det är årets allsvenska du är ute efter så finns det en hel del hos Solnatomtarna. Se länk.
Örebro Mittåt
2009-10-02 16:38
Kronblom// Diciplinnämnden dömer (till skyldighet) bara i de fall som förseelsen hade lett till rött kort. Att flytta stolparna ger dock bara ett gult kort, varför de låter det hela bero.

Ett vettigt beslut, tycker jag. Om diciplinnämnden skulle ta sig an alla gulkortsförseeler som av en eller annan anledning inte beivras skulle det bli en heltidssysselsättning.
Örebro crille.
2009-10-02 16:37
Hallå Vänner... Någon som vet en bra sida om statestik från AS? Är en riktig nörd när det gäller sånt...
Örebro Kronblom
2009-10-02 16:08
beviset fanns ju på bild så köper inte det resonemanget,domaren kunde ju inte dela ut varning eftersom varken han llr assisterande såg det när det hände live så att säga,problemet är snarare att eftersom det inte kom in en anmälan från ÖSK så fanns det inte så mycket att ta ställning till.Situationen fanns ju på bild men för ICA finns det väl alltid "förmildrande omständigheter"...
Örebro Ropesin
2009-10-02 16:05
Saxade delar från DN:s artikel om Wanderson:

"- Vi måste lyssna på myndigheterna. Om Migrationsverket säger att han inte fick arbeta under den tiden så var han okvalificerad, säger Khennet Tallinger, ordförande i fotbollsförbundets disciplinnämnd till Aftonbladet."

"Men trots att han fick sitt tillstånd beviljat från den 17 september hade han inte rätt att arbeta förrän tillståndet beviljades, alltså den 1 oktober."

"Att vi beviljar tillståndet från ansökningsdagen är mer en teknisk fråga, en rutinfråga, som vi har här på Migrationsverket, säger Gunilla Wikström, beslutsfattare på Migrationsverket, till TT."

Nu är det här ju helt solklart, som du säger Erki. Tallinger säger att dom ska följa myndigheterna och enligt myndigheterna hade han inte något tillstånd, det fick han först igår. Man skriver alltså 17 september, ansökningsdagen, på pappret, men det gäller inte förrens det har blivit beviljat, alltså igår.

Tack för kaffet GAIS, jag räknar med 3 poäng!
Örebro Grohl
2009-10-02 15:43
Finns väl inte en jävel som på allvar kan tycka att vi var värda eller ska ha några poäng från GAISmatchen? Tyvärr så står det så i reglerna och det absolut värsta som skulle kunna hända är att GAIS glider undan helt utan straff. Då kan vi lika gärna byta ut hela svff. Får då har det blivit dagisnivå på det hela...

Synd bara att pajasarna på förbundet inte ens kan skriva regler som dom själva kan tolka, känns förjävligt att vi blir indragna i den här soppan.
Örebro Erki
2009-10-02 15:34
Det betyder väl att det inte går att bestraffa i efterhand. Om inte domaren bestraffar dig under matchen så kan man inte få något straff i efterhand.
Typ som en tröjdragning som domaren inte ser.

Men tror domarna kommer vara mer uppmärksamma på detta i fortsättningen :)

Förresten tycker jag det är ett korrekt beslut av SvFF.
Örebro Kronblom
2009-10-02 15:30
blir inte Christensen straffad så måste det vara okej att flytta stolparna?Liten paradox till detta:flyttar Alven stolparna på söndag mot Malmö och samma incident händer att ingen ser det förutom domaren efter ca 20-25 min så kan väl inte Alven straffas heller?
Örebro rirobban
2009-10-02 15:30
Att Göteborgs målvakt inte får något straff, innebär det automatiskt att målvakter och utespelare har rätt att fortsätta flytta stolparna? I så fall ska jag testa det själv i någon seriematch nästa år när jag spelar:)
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-10-02 15:16
Chipset//Tycker inte att bestraffningen av det ska ske i efterhand. Dock borde naturligtivs domaren gett honom ett gult kort under matchen...

Nåväl... ingen som sett en anfallare flytta stolparna åt andra hållet vid offensiv hörna? :-)
Örebro Chipset
2009-10-02 15:14
Brand New// Där tycker jag det hade räckt med ett gult kort i efterhand som hade varit fallet om det upptäckts under match.
IFK Göteborg Brand New
2009-10-02 15:06
Inget straff för Kim!!!
2009-10-02 15:05
Angående ÖSK matchen så är det där i alla fall där medvete fusk eftersom de då visste att han inte hade arbetstillstånd... eller?
2009-10-02 15:00
Även om han få arbetstillstånd retroaktivt så hade han inte arbetstillstånd när matchen spelades. Tycker det är solkart.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-02 14:41
Kurt von Traatt//

Mycket bra inlägg, lägg gärna in det på Gais forum också, det bör finnas någon där som fattar.
GAIS GAISmoberg
2009-10-02 14:39
Storm håll dig borta från vårt forum din dumme jävel.....
Örebro Storm_90
2009-10-02 14:10
Ämne: Skägget// Hehe, styc....
Håller med om att det är solklart. Pajasarna på gais forumet tycker dock inte, men de är ju idioter.
AIK Saywee
2009-10-02 14:06
KvT, bra skrivet, då slapp jag själv formulera mig :-)
Örebro Miroslav kuba
2009-10-02 14:05
Ämne: Tycker också det är ....
Tycker jag oxå är konstigt.Men skit samma varför ska vi vara älskade av andra klubbar och fans till andra klubbar.
Örebro Miroslav kuba
2009-10-02 14:04
Fan vad löjligt av GAIS att säga att ÖSK är osportsliga och att dom inte hade anmält om det hade varit omvänt.tror jsg inte ett skit på.
Örebro Conjuration ★
2009-10-02 14:02
Tycker också det är konstigt hur media/GAIS vänt på steken och målat upp oss som våldtäktsmän, men efter storm kommer solsken!
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-02 14:00
Ganska konstiga fenomen egentligen allt detta.

När SFF själva tog upp Davies armbåge på Almebäck och dömde honom till avstängning spydde massa forumsgäster från Bajen på oss.

När Kim Christenssen flyttar stolpar, ja då är det gnälliga Örebroare igen som ligger bakom någon anmälan, trots att så inte är fallet.

När Wandersson spelar utan tillstånd och Örebro tar upp fallet för prövning, ja då är vi osportsliga, gnällare som försöker snika till oss poäng. Vi har ingen heder i kroppen som tar upp fallet. Att ingen i detta forum har anmält det spelar ingen roll för dem. Att många av oss tycker att det är solklart att sådan prövas, precis som det historiskt har prövats i andra fall blir vi attackerade för.

Det är som om hela tiden vi gör fel? Och de som orsakat allt är felfria och andra skall hålla käften så att deras respektive klubbar inte drabbas av åtgärder.

Konstig värld är fotbollsvärlden. Det folk försöker lära oss är att vi ska hålla käften om våra motståndare förminskar målen, oprovocerat slår av näsbenet på vår spelare när domaren tittar bort eller spelar med okvalificerade spelare. Och det har vi idioter här inne inte fattat. Det går utför för oss

Örebro Grixx
2009-10-02 13:57
Nordahl Fantast och Skägget// Kan ni inte bestämma vilka regler man får skita i....och vilka regler vi ska följa.

..delge gärna oss listan här i forumet.
Annons: