/fotboll/osk/forum/5571.aspx/fotboll/osk/forum/5571.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
GAIS Tobse
2009-10-03 11:50
Behandla andra som man själv vill bli behandlad. Ni om några borde veta det. Jag är så besviken på att Örebrofansen accepterar sin styrelses överklagan. Jag är faktiskt ledsen när jag tänker på det.
Örebro ÖSK öster
2009-10-03 11:49
Virus ligger vid hörnet Oskarsparken / Trädgårdsgatan, markplan i gamla prisma-lokalerna. Otroligt fin stämning där senast! Väl mött!
Örebro Gohan
2009-10-03 11:43
Ämne: Läs Henrik Rydströms....
Så mycket hat... Är väl inte direkt vårat fel att eran styrelse inte har nån koll. Blir svårt för oss att åka ut, men ser lite värre ut för er =)
GAIS Tobse
2009-10-03 11:31
Läs Henrik Rydströms senaste, skäms på er era "nu tar vi chansen" översittare. Hatar er så otroligt mycket, jag skulle aldrig tillåta att min styrelse gjorde något sådant här mot er, aldrig. Men det är väl skillnaden på våra föreningar, ni gör allt som kan gynna er själv. Mot en spelare som redan varit här i 2 år, formalitet bla bla.. Hoppas ni åker ur, ps. hata wikström. Hata er styrelse (och vår)
Örebro TICTICTAC
2009-10-03 11:18
En liten sak jag upptäckte är den s.k. fairplay liga som tomteförbundet skapat och kan ge Europaplats är ganska komisk.
Sist ligger de 2 lagen som följde regel att ej använda godkända spelare. Laget som personifierar fusk ligger 6. Lägg ner detta då det ändå är en fasad och lotta ut platsen till Europadragningen istället då kan man bara skylla på ödet vilket är bättre än korruption odyl.

Imorgon ny stormatch med kanske 10000. Har dock en dålig känsla för denna match. Gäller att ligga tätt på mitten så bra boller ej hinner slås på snabbe Larsson.
Örebro TICTICTAC
2009-10-03 11:08
Aspen//Bra sammanställt och instämmer
Grohl// Att ha bra idol/vuxna är viktigt bland framförallt ungdomar. Nu känns det som att filmning är ju helt OK (ger bara gult kort)bara man inte nekar.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-03 11:03
Gårdapôjken//

Bra att du kom hit, att klippa in vad så kallade experter uttalar sig om och tidningsartiklar kallar inte jag för oseriöst, sedan trodde jag ni Göteborgare gillade skämt som killen med handbollsmålet. Men Göteborg har jag fått ändra uppfattning om på senaste tiden.

Sedan gillar vi inte fuskare helt enkelt.

Vi har match imorgon, kan vi få koncentrera oss på den nu?
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-03 10:57
Kurt von Traatt//

Var ligger detta Virus?
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-03 10:47
som förövrigt hade gratis mat (!) på söndag såg jag. Inte illa!
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-03 10:47
För man skall väl dricka dem på Virus innan :)
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-03 10:46
Det var också ett skämt :)
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-03 10:46
För att jag har alltid ölen i ärmen :)
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-03 10:45
SMHI visar moln med framtittande moln och 7C på söndag em. Kylskåpskallt alltså. Då behöver man inte ha ölen i kylväskan ;) (Det sista var ett skämt)
Örebro Aspen
2009-10-03 10:39
Grohl//Huvudproblemet är att alla tycker att flytten av stolpen är fusk.
Men det beivaras inte. Signalen till undgdommar och äldre är - det är ok att fuska.
Man kan bara gissa på nästa variant av fusk blir utan att man straffas - inte ens symboliskt.
I vilken paragraf i regelboken står det att flytt av målstoplar ska ge gult kort?
Tycker vi inte ska jubla om ÖSK fuskar och kalla det fantasirikedom.
Mitt inlägg var mer en tanke på vilka signaler SvFF sänder ut när det gäller rättvisa och hanteringen av regler.
Örebro Conjuration ★
2009-10-03 10:34
MAtchen mot Malmö blir svår, eventuellt bland de svåraste på Bherns den här säsongen. Vi spelar ju bara mot lag nuförtiden som har en bra form.

Ser Malmö som favorit i den här matchen pga våra avbräck etc. Hur är det egentligen med Basse? Kan vi bli mer än 10.000 på plats?
Örebro Grohl
2009-10-03 10:06
Aspen/ Ser inte vad problemet är?? SVFF säger att flytten av målbur maximalt kunde ge gult kort, dom säger också att Christensen inte försökte dölja att han gjorde det. Av dessa två anledningar valde förbundet att inte straffa honom i efterhand.

Solklart, jättebra beslut och inte konstigt alls. JA, det är fritt fram att flytta målstolparna i framtiden också. Men nu är domarna medvetna om att det sker, och därför riskerar man även en varning ifall man skulle bli påkommen. Precis som med allt annat regelvidrigt beteende.

Hade det varit Alven som gjort det så hade jag jublat åt fantasirikedomen, nu nöjer jag mig med att konstatera att det inte är så farligt. Kan vi släppa denna debatt nu kanske?

f.ö. så är jag duktigt trött på GAISarna.. Lägg fokus på äggen i eran jävla styrelse istället för på ÖSK. Sen tycker jag inte att vi ska vara glada för 5 öre om vi får 3 poäng vi absolut inte är värda. Det skulle påminna allt för mycket om Assyriska-fansens betéende när dom fick reda på att dom fick vår allsvenska plats.. blä.
Örebro Aspen
2009-10-03 09:19
Några funderingar om SvFF regler:
1) SvFF val att inte bestraffa stolpflytten ger signalen att det är ok att fuska. Solklara bevis - stort signalvärde till vuxna och ungdommar att inte fuska, nu blev det tvärtom, ok att fuska.
2) SvFF valde själva att granska stolpflytten och konstaterade själva att man dömmer inte för sådana småbrott. Hur är det med SvFF kunskaper om de egna reglerna?
3) Påföljden att flytta stopen ska ge gult kort (enligt SvFF) - att avsiktligt stoppa bollen med handen på mållinjen ger straff och utvisning (om man är utespelare)?
4) GAIS kan bli frikända av SvFF för att några månader senare bli dömda i domstol efter migrationsvekets polisanmälan för att han arbetat utan tillstånd. Dömd i domstol - frikänd av SvFF??!
5) Erik Nilsson är avstängd i KIF och div 1 - får han då spela för ÖSK i AS?

Livet blir svårt om man inte klarar att skriva vettiga regler. Har SvFF svårt att följa regler? Vi följer myngigheternas beslut sade någon på SvFF - ÖSK årsredovisning för 2004 blev godkänd av myndigheterna men underkänd av SvFF ??
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-03 08:21
Ja, i ena matchen...Visst vart vi utspelade (inte första gången i år. Elfsborg, MFF, Halmstad mfl har lekt med oss på sina respektive hemmaplaner, så ni är inte särskilt unika) men ni var rätt bleka också när ni var här och segern var rätt så bekväm.
Örebro LIKSU
2009-10-03 08:20
Någon som skulle kunna rekommendera en bra speltips sajt*?
Skulle verkligen uppskatta det. :D
Tackar
GAIS Rättvisan
2009-10-03 07:42
Japp o det riktiga kriget va på planen . Vi vann med 3-0 där =)..
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-03 07:38
Rättvisan // Osså var vi tillbaka i kriget igen ;) Det höll ett inlägg. Hehe
GAIS Rättvisan
2009-10-03 07:31
Tyckte synd om er när ni åkte ur allsvenskan. Vi har haft wanderson i 2 år innan, en jävla miss att inte fixa papprerna...Erkan du kallar det fusk.erkan din dumme sate..
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-03 07:25
Gårdapôjken // Precis. Varför skall vi fans kasta skit på varandra? Ni i ert GAIS forum rår inte över hur klubbens administration sköter sig lika lite som vi i vårt forum ligger bakom någon anmälan. Är ni eller vi missnöjda i detta fall så får man kasta paj på rätt ställe, och det är inte på varandra.

Och nu är gubben upp sedan 07:00 och ska åka till Gym. Satan det går utför för mig ;) Ska kompensera det med några öl ikväll :@) Är mitt femte pass denna vecka och kroppen värker :oS

Örebro Erkan
2009-10-03 03:16
Lika illa....wanderson o christensen klarar sig för att de kommer från "rätt" stad tyvärr.
Örebro Miroslav kuba
2009-10-03 02:32
Att Cristiansen unkommer straff är värre än hela GAIS grejen tycker jag.Nån som håller med????
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-03 02:17
Gårdapôjken//
Jag kan och vill samma sak. jag gillar de seriösa killarna. KYSS :O!!
Örebro Miroslav kuba
2009-10-03 02:10
Ämne: Ni kommer ju att få ....
Plastgräs underlaget för lag före framtiden i Sverige skulle jag säga!!!!!!
IFK Göteborg Gårdapôjken
2009-10-03 02:03
Finns det inga vettiga ÖSK:are? Kan vi inte bara skita i detta? Detta är en soppa som våra styrelser har på samvetet...

Jag har respekterat er..Därför känns det himla trist att få bevittna somligas ointelligenta pubertala inlägg.
Örebro N. Bates
2009-10-03 01:55
Måste bara säga att det är ganska imponerande av AIK att ha 50p när man har en målskillnad på +13 och endast 30 gjorda mål. Samtidigt har vi 40p med +7.
Skulle nu tabellen skrivas om också, så skulle våra antal gjort och insläppta vara nästan identiska med AIK:s.
Det är väl det som är AIK:s styrka och svaghet, lätt att marginalerna plötsligt är på fel sida.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-03 01:47
F Zappa//
Vilka har har bättre publik? ja jag vet att på derbyt mot IFK G så har ni mycket publik på matcherna? Men NÄ! ingen publik! Hahaha
Annons: