/fotboll/osk/forum/5568.aspx/fotboll/osk/forum/5568.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2009-10-04 11:25
Kurt von Traatt// Ska ta mig en funderare på det eller kanske något annat adligt..varför inte Af Träde :-)
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 11:11
Grixx// Tycker du kan ta det nicket här :))
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-04 11:06
rirobban//

Ditt tips är helt realistiskt, det är vad jag också tror, men mitt hjärta förbjöd mig ;)

De går aldriiii
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-04 11:06
rirobban//

Ditt tips är helt realistiskt, det är vad jag också tror, men mitt hjärta förbjöd mig ;)

De går aldriiii
Örebro Grixx
2009-10-04 11:03
Molins...och Daniel Larsons pånyttfödelse i och med platsbytet. Förhoppningsvis så var det några dagars one hit wonder.
Malmö FF johat stöttar Ernst
2009-10-04 10:56
Kronblom:
För att sprida lite smolk i din bägare kan jag meddela att Ofere inte varit speciellt bra i de senaste matcherna, även om han helt plötsligt börjat göra en massa mål. Det stora lyftet har gjorts av Guillermo Molins som spelar helt outstanding i MFF för tillfället. Plus en återgång till ett rakare spel och 4-4-2 utan konstant mittfältsduttande/önskan om Barcelona-spel som vi inte behärskat ordentligt under året.
Men faktum kvarstår, vi tappar vår bästa målskytt i denna matchen, och det hade varit behagligt att ha honom att stångas med era mittbackar istället för den något bollkäre Wilton. Blir nog en bra match i kylan idag, synd man ska jobba och missar hela första halvlek.

(Jiloan Hamad är riktigt taggad inför dagens möte, håll ett öga på honom.)

Lycka till i fortsättningen (men inte ikväll), kul med "outsiders" i toppstriden.
Örebro Grixx
2009-10-04 10:46
Wivallius// Låter intressant att scouta lite på.

Så här timmarna innan match så känns det ändå lovande och spännande. Vore kul att smälla till MFF när de nu fått fart. det skulle väl ändå kunna imponera och ge positiva rubriker.

Diverse fotbollsprogram skulle så här i sista sekunden innan AS slutar tvingas ta upp ÖSK lite mer än 15 sekunder.

Intressant med Adriano istället för Kim verkar det som och att Sixten också tycker att det är svårt att hitta rätt i backlinjen, dvs han är inte låst i någon person. Visst med Almebäck så är man mer låst med all rätt då han är så bra som han är...otur bara för Berra tex.

Väldigt spännande även om Basse kommer in, men samtidigt måste jag säga att Astvald verkligen har imponerat. I andra eller tredje matchen tyckte jag han var lite väl hypad och var mest intresserad av att fixa frisyren under matchen...men nu känns han riktigt bra. Företagsam och utmanande, det som verkligen är kul är att han flera gånger löper på förlorade bollar som andra inte ids slösa krafter på...och han hinner upp dom- snabb som han är- och får till bra saker med bollen i den utsatta situationen.

Förra året var även Poro den som plockade bollar innan de gick ut..men jobbar inte alls lika bra på "förlupna" bollar i år. Någon som räddade många bollar som var på väg ut var Basse första året han var här.

Vet inte om det är en naturlig trend att man som ny i laget jobbar mer men blir lite däst efter ett tag när man "sitter säkert" i startelvan...eller blir man tillsagd att spara energi och inte jaga i "onödan".

Synd under alla omständigheter för många stora chanser och mål kommer till i dessa lägen när motståndarna inte är på tårna...vi själva har ju fått sota för detta några gånger...och oerhört stressande för deras försvar när man jagar på allt till sista blodsdroppen.

ps Angående att Sixten tidigare hade ett ganska förutsägbart manskap på plan så ser man vad DIF-spelarna kritiserar, de klagar på att elvan hela tiden förändras;-)
Örebro Kronblom
2009-10-04 10:44
Ämne: Kanske får vi se Bas....
är helt övertygad att ÖSK vinner idag,mannen som står bakom Malmös lyft är avstängd idag,sticker ut hakan och säger att enbart Oferes målform som gör att Malmö vunnit tre raka,Malmö har tidigare spelat bra men varit målsumpare av rang,Wilton som är lagets stora stjärna har bränt ofantligt mycket.Tror inte Malmö ändrat så mycket i sitt spel utan är snarare en hungrig Ofere som är skillnaden.Förresten har ÖSK sådan usel form då?10p på de fem senaste är väl inte fy skam?!
Wivallius
2009-10-04 10:22
En kille i FK Bosna, Muamer Sepic, gjorde 10 mål igår i deras match mot IF Eker i närkefyran. Matchen slutade 15-0. Någon form av målnäsa måste den mannen ha. ;-)
Örebro Grixx
2009-10-04 10:01
Kurt von Traatt// Frågan som SvFF kan fundera på är var gränserna går för ett fusk som ger större straff än gult kort.

...och att lyfta stolparna 20 cm flera matcher innebär ju genom hans bekännelse mängder av gula kort och en straffpåföljd som de skulle ha beivrat.

ps angående ditt nick så känner jag en person från Brålanda med tyskt/italienskt påbrå långt bak i tiden. "Von Viant" som sedemera här i svedala blivet "Fån Fja..." :-)))
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 09:43
Grixx// Fläktförslaget tycker jag vi satsar på ;) Hehe
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 09:42
nilssonv // Ja, inga problem
Örebro Grixx
2009-10-04 09:37
Vi har ju ett byggmaterialföretag som storsponsor så:

Kung Alve kan sätta byggplast mellan stolparna enligt devisen "Här släpps ingen fan över bron, alternativt, -vi har stängt för dagen, återkom efter säsongen"

....eller varför inte ett par kraftiga byggfläktar i reklamskyltarna för detta företag, som placeras bakom båda målen och som styrs med en fjärrkontroll av Alvbåge. Bromsar bollar och motståndare eller ger honom turbostart vid utrusningar.

...allt detta ger ju bara gult kort så ingen utvisning riskeras. Helt klart värt att testa.

ps Jag tackar medverkande insiratörer från olympiska spelen för den sista fuskskapelsen..dvs fjärrkontroller i värja och öppnade dörrar vid spjukastning. Viss cred kan även en person på 1.96 från fotbollskanalen få som tycker att det är ok att fuska så länge man inte åker fast. För den som är osäker på vem så heter han inte Malmö men väldigt nära;-)
AIK nilssonv
2009-10-04 09:36
Eftersom jag numer bor i örebro pga studier så tänkte jag ta och se lite allsvensk fotboll idag, men kommer det gå att köpa biljett på plats?
Örebro rirobban
2009-10-04 08:07
Christensen flyttar stolpar och Hadelöv bygger snöhögar intill stolparna:) Tänk vad mycket detaljer man kan göra som kan avgöra en match. Kanske dags att börja ta till sig lite knep från "proffsen" :):)
Örebro rirobban
2009-10-04 07:28
Kanske får vi se Bassombeng i spel idag...

Mitt tips grundar sig helt på insatsen mot gais och att Malmö är bra nu.
Örebro Erki
2009-10-04 00:25
I och med Kalmars förlust igår, och att vi med stor sannolikhet får resultatet ändrat mot GAIS så kommer vi att passera KFF imorgon vid seger.
En fjärdeplats, samtidigt som Kalmar verkar vara i lite knackig form vore inga fel direkt.

Vi kan också gå upp på samma poäng som Elfsborg om de torskar mot AIK.
Men man ska givetvis inte lita på att SvFF kommer att ta ett korrekt beslut, det vore dumt. Men det verkar helt orimligt iom att de sagt att dom kommer följa migrationsverkets linje.

Mot Europa!
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 00:12
Imorgon vanskas MFF. Återigen får vi nog med all sannolikhet uppleva en match med samma svårigheter som vi haft med Häcken och BP. Dvs ett mycket rörlig lag med utomordentligt passningsspel och en högklassig städerska på mittfältet i form av Sidleds-Danne.

Frågan är hur Sixten kommer att formera laget främst på mittfältet. Mittfältet är varje lags ryggrad och den som vinner det har, enligt min åsikt, initiativet.

Skall Sixten ställa upp "GAIS/IFK/Kalmar-mittfältet" så hoppas jag han också ger order om att utnyttja ett sådant mittfält optimalt. Dvs två defensiva spelare i Kilen och Nordback och Gerzic som spets i triangeln. Laget lägger sig lågt och kompakt (till skillnad mot GAIS där man försöker spela "Gefle spel" med ett defensivt rollbesatt mittfält) och låter MFF spela runt. För att sedan kontra slå.

Eller sätter in "Gefle-mittfältet" och bemöter MFF med större rörlighet och offensivt inriktat mittfält.

Sixten kommer så klart att välja det förstnämnda och vi får hoppas att man denna gång lärt sig läxan och på ett mycket bättre sätt krymper ytorna framförallt framför backlinjen för att inte utsätta dem för onödigt många man mot man dueller. Att man sätter hård press på MFF sista försvars tredjedelen så de inte får tiden att agera rättvända.

Skulle han mot förmodan inte spela Kilen-Nordback är sannolikt någon av dem indisponibel.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-03 23:53
Om jag "känner" Sixten rätt kommer han att satsa på hjälpgumman Holgersson imorgon och offra Berras framtid i ÖSK. På sikt så klart ett katastrofalt val. Men här gäller det att tjäna poäng kortsiktigt. För de som säger att de omöjligt går att kombinera Wikström & Berra i samma backpar kan jag hålla med om att det inte är optimalt ur djupledssynpunkt. Men det var det få som gnällde på under hela 2008.

För de som säger att Holgersson har spelat på sistone och därför ska spela även nu säger jag: Hur mycket hade Holgersson spelat innan han kastades in mot Gefle?

Det sägs att Holgersson sitter på bänken under matcherna pga av kompromissandes offer. Dvs han kan spela både ytterback och mittback. Inte särskilt bra som mittback historiskt. Men i detta fall föreligger ingen kompromiss. Man vet före matchen vem man måste ersätta.

Men det gäller kanske att vinna för stunden (Efter Sixten fått sparken från Jaro anklagade han Jaro för att överge långsiktigheten). Men vi får se imorgon.

Om det är så att Berra rasat ned i katastrofal form (vilket jag kan tänka mig i kylan för honom) så förstår jag.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-03 22:05
öskung//

De som klarar att lira i ettan bör lånas ut till Karlslund under våren. Visar det sig sedan att ÖSK-U ligger illa till i serien bör de tas tillbaks under sommarfönstret.
Örebro öskung
2009-10-03 22:00
Ämne: Oskar Johansson är r....
Mittåt//
Okej. Det förklarar en del. Tack för infon. Tråkigt för honom. Men kul för Karlslund att de vann idag. Får hoppas att samarbetet ÖSK/Karlslund fortsätter nästa år på samma lysande sätt som i år.

Eller tror ni att ÖSK hellre lånar ut tänkbara spelare till Ungdom i div 2? Personligen så anser jag att det vore dumt att låta en spelare som Erik Nilsson spela div 2-fotboll. Nu hoppas jag dock att just Erik har utvecklats så pass bra till nästa säsong att han tar en plats i 16-mannatruppen allt som oftast.

Men det kan finnas andra spelare nästa säsong av Eriks nuvarande kaliber, och då skulle det vara intressant att höra vad ni ÖSK-fans tycker att de ska lånas ut till?
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-03 21:58
Verkligen ångest för att tippa imorgon, går på att MFF avskyr plast och kyla, hjärnan säger att vi får stryk utan Almebäck, men som vanligt får hjärtat bestämma. Alvbåge måste på nytt agera vägg.
Örebro Mittåt
2009-10-03 21:46
Oskar Johansson är ryggskadad eller om det sitter något längre ner. En muskelskada, tror jag att det rör sig om. Han gick av i matchen mot Gröndal den 6:e september och har inte varit med sedan dess.
Örebro Aspen
2009-10-03 21:39
-=joth=-//Har inte Kilen fått både chans tre och fyra. Att låt en skadad spelare spela är att förstöra hans rykte/image. Efter senaste matchens prestation bör Kilen rehabliteras ordentligt innan han kommer in på planen igen
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-03 21:34
-=joth=- (Old Boys)//

Det råder ingen tvivel om att vi skall ha poängen av Gais, det var medvetet fusk från 17/9, knepigt bara att inte Gefle o bajern får det, det skall inte löna sig att fuska.

Förstår inte varför du håller Anttonen utanför elvan och vad gäller Kihlberg är det nog så att han kunde bättre, åldern har tagit ut sin rätt, Larsen-varning där.
Örebro öskung
2009-10-03 21:32
Har hört att Anttonen kör för fullt på träningarna numera. Om jag hade varit Sixten:

------------------Alvbåge------------------
--Anttonen--Wikström--Holgersson--Wowoah--
------------------Nordback-----------------
------------Bedoya--------Gerzic-----------
--Astvald-------------------------Porokara-
------------------Adriano------------------

Bänk:
Westman
Bertin Ze/O. Johansson (dåligt uppdaterad på hans status, eller ja bådas status)
Wirtanen/Bassombeng
P. Johansson
Staaf

Anttonen är 9 matcher av 10 en bättre YB än Wirtanen, och även om han nu är matchotränad så borde han gå in direkt, om träningarna har sett bra ut.

Holgersson går in med sin rutin, före en matchotränad Bertin Ze, som jag även just nu ser som en större säkerhetsrisk än Holgersson. O.J vet jag som sagt inte statusen på men han verkar ju inte ha fått varit med så mycket med ÖSK så han är nog inte så nära nu när Holgersson är fit igen.

Nordback som defensiv då Kihlberg har en dalande form och enligt någon här på forumet har problem med sin fot. Tror heller inte det är läge att byta spelsystem från 4-3-3 (med 1 Def.Mitt) till 4-2-3-1. Är det pga avstängningarna eller motståndet ni tänkte då? Eller både och?

Astvald framför Bassombeng (och Wirtanen), men där är det dagsformen som avgör. Även om Astvalds kurva har dalat på slutet så måste det ju finnas en anledning till att en frisk Bassombeng inte fått mer speltid från start.

Adriano för att han passar 100 ggr bättre i centerrollen än som ytterspringare. Nu är det därför ett ypperligt läge att använda honom där när Olsen är avstängd. Staaf är ingen starter än, och har svårt att passa in i detta spelsystem.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-03 21:06
-=joth=-// Håller med dig fullständigt.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-10-03 21:00
Jag hoppas på denna elva imorgon:
Alvbåge
Wirtanen-Wikström-Holgersson-Wovoah
Nordback-Kihlberg
Bedoya-Gerzic-Porokara
Adriano

Jag ger Kihlberg en andra chans i min elva då jag vet att han kan så mycket bättre...
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-10-03 20:55
Tycker inte att det råder någon tvivel om att ÖSK ska tilldömas seger då GAIS medvetet spelade med en spelare som de visste inte hade något arbetstillstånd. Möjligtvis råder förmildrande omständigheter innan de upptäckte att han inte hade tillstånd men i ÖSK matchen var ansökan inskickad och de spelade honom ändå.

För övrigt väldigt smart av ÖSK spelarna att spara på krafterna när de visste att de ändå skulle få poängen. :-P

Jäkligt tufft imorgon utan Kim och framför allt Almebäck!
Örebro Conjuration ★
2009-10-03 20:46
haha Kurt von Traatt, kan bara hålla med ;)
Annons: