/fotboll/osk/forum/5564.aspx/fotboll/osk/forum/5564.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-10-06 13:44
Groda eller fakta från Tvärsnytt?
"Om ÖSK:s protest hade gått igenom skulle matchpoängen ha gått till ÖSK. Men nu är det alltså klart att 3-0-förlusten står fast."
Örebro Mr. Milton
2009-10-06 13:27
Gurra2001//

Skilj på sak och person. Att Jidsjö döms är helt rätt. Det skall jag inte ens behöva kommentera. På vilket sätt är Jidsjö för den breda allmänheten en offentlig person? Om du går upp på stan och frågar 100 slumpvis utvalda personer så kan jag garantera att högst 5 personer kan identifiera Jidsjö. Oavsett hur känd eller okänd en person är skall denne behandlas som övriga medborgare. Sen kan vi alltid diskutera om alla eller ingen skall hängas ut.
Örebro Godfoten
2009-10-06 13:20
Mr Milton//

Håller helt med dej. Undrar om de scannat samtliga ÖSK-spelares Facebookstatus i dag i jakt på nyheter. :)
Örebro Gurra2001
2009-10-06 13:09
Mr. Milton// Äh, skitsnack. Vi hörde era snyfthistorier om att man inte ska publicera namn och bild innan rättegången. Nu när han har som väntat fällts och fått ett väntat hårt straff så börjar snyfthistorierna igen.

Ett extraodrinärt brott av en offentlig person publicerades, inga konstigheter. Detta låg i allmänhetens intresse och NA valde att publicera. Inga konstigheter. Boven i dramat är brottslingen inte NA.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-10-06 13:08
Örebro Mr. Milton
2009-10-06 12:58
Ska bli intressant att följa NA:s rapportering från tingsrätten framöver. Jag förväntar mig att få namn och bild på alla som fälls och/eller åtalas för misshandel, våldtäkt, rån mm. Det bör väl även det ligga i allmänhetens intresse att få uppgifter om dessa brottslingar så vi hederliga medborgare kan skydda oss och eventuellt även anmäla brott som dessa individer utsatt oss för. Eller är det som så att det i fallet Jidsjö gynnade NA:s patetiska skvallerjournalistik?

Nerikes som förr var en anrik tidning har på senare år totalt tappat i mina ögon. Firma Johansson/Uddling m.fl är en skam för länet.
Örebro Mattias69
2009-10-06 12:51
Ämne: Kommer det arrangera....
Absolut! Om det blir stor buss eller bara minibuss återstår att se men resan kommer att bli av, det kan jag som reseansvarig i Kubanerna garantera redan nu.
Örebro crille.
2009-10-06 12:23
I dag kl 1200 rullade grävmaskinerna ut på ekäng o började med det efterlängtade konstgräset för Ösk U... Äntligen !!!
Örebro Mittåt
2009-10-06 12:03
pemo// Nej, det kan man inte göra. För några veckor sedan dömdes - för att ta ett exempel - eskilstunalaget City (Peders Ståhls höstklubb) till en 3-0 förlust efter att ha "råkat ut för" just detta.
Wivallius
2009-10-06 11:50
Villkorlig dom och 140 dagsböter för Jidsjö som dömdes skyldig. Det är ett relativt hårt straff det. se länken!
Örebro pemo
2009-10-06 11:44
Angående regler: Om du spelar med en spelare som är avstängd pga tre varningar, kan man då också skylla på kansliet.
Örebro Aspen
2009-10-06 10:27
Tomteförbundet hälsar:
Disciplinnämnden: Beslut senare i Gais-fallet
Senast onsdag 7 oktober ska Gais komma in med sin förklaring till Svenska Fotbollförbundets Disciplinnämnd rörande det så kallade "Wanderson-fallet".
När Disciplinnämnden därefter har ett nytt möte och fattar sitt beslut avgörs också det under onsdagen.
Wivallius
2009-10-06 09:39
Riktigt bra om Hammarby och Djurgårn åker ur så vi blir av med dessa pissupportrar. Har sett att några tycker att dessa två är bra "publiklag". Faktum är att de kommer att se till att vi får ännu hårdare tag från SvFF, polisen och myndigheterna på våra arenor, som i sin tur kommer att köra allsvenskan i botten. Bort, bort, bort med dessa pissråttor till 'supportrar' som bäst hör hemma på Guant*namo. Tyvärr har jag själv blivit vittne till att de även finns och ställer till problem i vår egen klubb. Bland annat såg jag 'ÖSK:are' spöa några stackars Elfsborgare efter matchen i våras, långt efter matchen var slut och långt bort från BA, när Elfsborgarna var på väg till tåget. Då passade 'ÖSK-huliganerna' på att visa sina fula trynen. Bort, bort, bort med dessa f*scister från BA.

Varför reagerar jag så här nu? Jo, läs Alvbåges blogg i NA idag och hur man från ÖSK-klacken kastade smällare mot honom under matchen mot MFF. Fy f*n, vilka as det finns även i denna stad.
Örebro För det hjärta som brinner...
2009-10-06 09:27
Kommer det arrangeras någon resa till Sthlm när vi möter BP?
Örebro Conjuration ★
2009-10-06 08:52
För ärans skull så är det livsviktigt med seger mot brommapojkarna. Fast tappad poäng innebär ju med större säkerhet att Djurgården åker ut och det är ju också väldigt viktigt ;)
Örebro Bastard on Parade
2009-10-06 01:25
Det finns ett samband mellan Djurgården borta, Elfsborg hemma, Gais borta samt Malmö hemma...

Jag befann mig i Sverige när dessa matcher utspelades men nu är jag utomlands igen. Blir det 3 poäng i nästa match så ska jag aldrig mer åka till Sverige utan då tar jag mitt ansvar för att ÖSK ska bli ett topplag och far iväg till andra sidan jordklotet.
AIK Saywee
2009-10-05 22:30
Mittåt, tack, hoppas detsamma ... ;-)
Örebro Mittåt
2009-10-05 22:22
Allsvenskan kommer nog att avgöras redan i den näst sista omgågen.

Den evige optimisten.
AIK Saywee
2009-10-05 22:13
Nu kommer jag in helt offside, utan att ha läst något på detta fantastiska forum under några dygn.

ÖSK-MFF glömmer jag snabbt, inte första halvleken, men gärna andra halvleken alltså, men BEDOYA, vår bäste lirare för närvarande, han måste ingå i nästa startelva, eller ?!

AIK regerar fortfarande, poängmässigt och är hittills stabilast (under hela asäsongen) även om IFK lurar någon poäng efter ...

Allsvenskan skall avgöras sista kvarten, såsom i Landskrona 1994 ...?
Örebro Mittåt
2009-10-05 22:10
apskallen// Ja, det kan jag hålla med om.
Örebro apskallen
2009-10-05 22:05
Mittåt//
Konstigt bara att ingen korrekturläser ett pressmeddelande. Meningsbyggnaden känns minst sagt konstig och ger hela pressmeddelandet ett oprofessionellt intryck. Istället för att få fram budskapet att man prövar detta för att regelverket ska efterlevas och förtydligas, så känns det mest som ett svagt försvarstal.

Hehe, hela pressmeddelandet är på sju meningar. Inte illa att få in så mycket text då :)
Örebro Mittåt
2009-10-05 21:22
Chipset// Uppehållstillstånd har han säkert. Men det är förvånande att han fortfarande har en spelarlicens för IFK Göteborg. IFK kan ju iofs. ha registrerat honom utifallatt.

Ännu mer förvånande är väl att inte Lagerbäck insåg möjligheten att ta in honom i landslagstruppen. Där missade vår förbundskapten en väldig massa erfarenhet samt två trötta fötter. Men det är väl inte för sent än att ta in honom vid ett eventuellt återbud.
Örebro Chipset
2009-10-05 20:54
Göteborg med i racet. Men hoppet är inte förlorat för Gais. Har Alexandersson uppehållstillstånd?
Örebro Gurra2001
2009-10-05 20:45
Mittåt// Jag tror det finns ett kunskapsvakum gällande ÖSK:s anmälan. För många frågetecken bland för många personer. ÖSK ville nog bara förtydliga varför de agerat som det gjorde.
Örebro Mittåt
2009-10-05 20:05
Lite märkligt pressmeddelande från ÖSK idag. Jag frågar mig varför man fann det nödvändigt att gå ut med det meddelandet.

Kan det möjligen vara, som Anders Uddling antyder i sin krönika, att det förekommer påtryckningar från Solnatomtarnas sida att ÖSK skall dra tillbaka sin protest. Från förbundets sida har man ju redan visat att man helst inte vill ta sig an saken genom att avstå från att ta upp de andra två matcherna, trots att man kunde eller snarare borde ha gjort det.

Om det ligger till på detta sätt, så är nog pressmeddelandet ÖSKs sätt att att spela tillbaka bollen till SvFF. "Allt tyder på att Wanderson inte var kvalificerad att spela i denna match. Pröva ärendet nu så att vi och alla andra föreningar vet vad vi har att rätta oss efter i framtiden" är i praktiken vad ÖSK säger till Lagrell & Co.

Nästa drag är SvFF:s.
Örebro Ericson
2009-10-05 20:02
†// Tror SvFF har möte imorgon, men jag vet inte om de tar upp det då. Står inget om det på deras hemsida.
Malmö FF
2009-10-05 19:24
när bestäms de om ni får 3 poäng från gais matchen?
Örebro Miroslav kuba
2009-10-05 18:53
Ämne: Jaaaaaa skall ni int....
Jo det måste vi ju kolla upp. El så gör vi som så att att ÖSK får tre poäng i alla matcher som vi förlorar med 3-0 det är ett förslag jag gillar :) nån mer?
Örebro Gurra2001
2009-10-05 17:28
Stryk väntar ÖSK på onsdag.
Örebro TICTICTAC
2009-10-05 17:22
Känns som vissa spelare tappat form/är slitna.
Min åsikt är att vi iår haft en skapligt bred trupp vilket borde hindrat detta med en coach som använt truppen rätt. Just detta ansvar är i mina ögon helt på Sixten som ej kunnat planerat hela säsongen och känt av spelarna. Spelet har ju inte fungerat sedan den omtalade Gefle matchen och hur var motståndet då? (Med skadorna har Gefle 5 förluster och 0-12). Kalmarsegern var ett effektivt ÖSK men spelmässigt inget att komma ihåg.
För övrigt intressant att många kommit in i ÖSK-karl tänk om Kihlberg som var så negativt för inte länge sedan. Nu hoppas jag att alla spelare bara tar en match i taget, för Europaplats & medaljpressen verkar man inte mäkta med ännu.
Annons: