/fotboll/osk/forum/5563.aspx/fotboll/osk/forum/5563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro cellblock
2009-10-04 19:04
Tycker truppen är ganska medel. Finns ingen spelare i hela laget som är en riktig målgörare. Det är för mcyket kladd och krångel när vi är utanför och i straffområdet. Bara att kolla på han Larsson som gör 3 mål, han tar emot bollen på ett tillslag och skjuter på andra.
Hela laget känns jävligt segt. Finns nästan inga one touch kombinationer eller enkla effektiva väggspel. Och backarna gör bort sig helt så det är pinsamt, Anttonen mittback?????
Örebro Rojas
2009-10-04 19:01
Anrell tippade oss som vinnare men det gjorde han ju för att demonstrera och provocera inget annat. Två förluster i slutet på säsongen med 6 !!! insläppta mål och 0 gjorda är låg, mycket låg allsvensk klass. Oroväckande är att våran trupp är bra mycket bättre än vad tabellen visar , börjar tro att Sixten inte är rätt man att leda ÖSK
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-04 19:00
Mazumba//

Ösk- märket på båten rök samma natt som jag
skrev det. Vi är ett stort gäng sponorer som räddade ÖSK ifrån kk och förnedring via Spelarinvest. Men vi är få som orkar se förfallet.

Ensam är inte alltid stark, nu får andra krafter ta över, jag hoppas att ni Sixtenanhängare får rätt, för vi kommer inte att sätta in 1:- till med honom vid rodret, men om vårt Hjärtetlag närmar sig kk igen så kommer vi till hjälp.

Annars är vi ju bara utsugande skitidioter, men det tar vi.

Lyckat till Sixten o Kihhlberg, nu är det upp till er, vi har gjort vårt.
Örebro Conjuration ★
2009-10-04 19:00
Kurt von Traatt// Tack för hjälpen :)

Gurra2001 du är knäckt ;)
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 18:59
SyreAtom // Tycker ändå inte det är så farligt denna gång med domedags-snack. Tror folk var lite inställda på att det kunde bli förlust idag. Det var mycket värre efter GAIS-matchen
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 18:54
Conjuration // Jo Anrell tippade oss som vinnare. Det stod sedan 7:a i något nummer men Anrell dementerade det tipset. För övrigt hörde jag från nånstans att han alltid tippar ÖSK som vinnare och har gjort det i åratal. Vet inte dock om det stämmer
Örebro SyreAtom
2009-10-04 18:54
Jösses, två förluster och folk tar fram domedagsprofetier och målar upp alla tänkbara scenarier.

Men innan dessa två förluster var vi världens bästa allsvenska lag HALLELUJA..

Omvänt tänk:

Undra vad de skulle spelare och tränare skulle ge oss supportrar för betyg? Kappvändare, sopiga analyser, gråter som små femåringar efter en förlust, och letar upp fel som inte finns?
Örebro hunter
2009-10-04 18:53
Rudolf// Har du inte sett vilka som har spelat tillsammans på mittfältet i dom tre sista matcherna. Dåliga passningar,passningar som kommer för sent,passningar som är för uppenbara för motståndarna, svårt för medspelarna att ta imot bollar, osv,osv...(Nordback är bäst när han får utrymme och tid, och Kihlberg är seg och stabbig och slår bara menlösa luftpastjer mot yttrarna som får svårt att ta emot passningarna).
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 18:52
Vi spelade också, spelmässigt sett, sämre och sämre i slutet på förra säsongen. Med den totala utspelningen borta mot Giffarna (som vi trots det vann. En stöld i klass med Arsene Lupin) som grand finale.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 18:50
Rudolf Blodstrupmoen// Märkligt - Jag har varit inne på samma tanke men funderar mer på om försäsongen där i stort sett samma spelare spelade alla matcher. På sikt brukar sådan börja märkas i slutet på säsongen.

Viss bidragande orsak tycker jag också är att Sixten börjat allt oftare kladda i spelsystemet.
Örebro Conjuration ★
2009-10-04 18:49
Ämne: Ämne: Det vär....
Ljög Anrell för mig? Vem var det som tippade oss som vinnare då?
Örebro Gurra2001
2009-10-04 18:46
Ämne: Det värsta är att vi....
NEJ! Det gjorde han inte. Han tippade ÖSK på plats 7. Gör om, gör rätt!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-10-04 18:45
Är det möjligt att den fysiska formen är boven i dramat. Verkar inte spela någon roll vem som spelar eller på vilket sätt som Sixten formerar laget. Nu har vi gjort tre matcher på raken med dåligt tempo. Vi har dessutom gått mållösa från samtliga. Men samtidigt tycker man att tränarstaben borde vara så pass erfarna att man ser till att spelarna prickar formen till säsongsavslutningen.
Örebro Mazumba
2009-10-04 18:45
Ämne: Aspen//

Jag och t....
ÖSK-Karl//
jag undrar hur fan orkar du snacka så himla mycket skit, har svårt och förstå att du som är en 50 årlig egen företage som sponsrar ösk, bor mitt i stan, omgås med Malmberg och dricker konjak med han i hans bibliotek, har båt med ösk märke på mm, orkar och har så mycket tid att sitta här inne och snacka skit,,,,
Örebro SyreAtom
2009-10-04 18:44
Kronblom//

Ja jag håller med, men hittills är det bra gjort måste jag säga. Får hoppas att vi tar 5:e platsen som var vår målsättning. Är nog ett ganska rättvist uppsatt mål tycker jag!
Örebro Conjuration ★
2009-10-04 18:43
Det värsta är att vi sviker Anrell som tippade oss HELT SERIÖST som segrare i år
Örebro Gurra2001
2009-10-04 18:43
Mycket skitsnack från flera här. ÖSK är ett mediokert lag i övriga Sveriges ögon. Vi har alltid kommit runt 8:ånde plats och liknande. I år så kommer samma sak ske. Allt är precis som vanligt. När folk som hyllar och klappar sig själv på ryggen för att ÖSK har "utvecklat spelet" och att "Sixten är ett geni" så vill man ju bara spy. För många verkar vara nöjda. Ett mediokert lag kanske förtjänar mediokra fans!
Örebro DaSa
2009-10-04 18:42
Jag förstår inte hur Sixten tänker med kontinuiteten. Först spelar han 4-3-3 mot alla motståndare och säger att han inte vill anpassa sig efter motståndarna. Sen så i förra matchen så spelade vi ju med två defensiva mittfältare för att "plocka bort" Wanderson och idag så blir de ngn slags 4-4-2 med fyra innermittfältare när vi spelar på hemmaplan. Så vi har börjat överge vårat 4-3-3 och tanken om att inte anpassa oss efter motståndarna.

Jag börjar få dåliga vibbar, känns som Sixten inte har med sig spelarna längre. Har ingen aning om varför men t.o.m. spelarna måste ju märkt hur mycket bättre allt går när Nobbe och Kihlen inte är på plan samtidigt. Tävlar alla spelare på samma villkor om en plats i startelvan? Varför får Porokara spela match efter match medan Basse enbart för ngr korta inhopp. Vad sänder det ut för signaler till resten av truppen att vissa får spela sig i form och andra inte.

Men lika säker som jag var på att vi skulle torska idag är jag säker på att vi kommer ta en trea mot BP.
Malmö FF OL
2009-10-04 18:40
Tror ni gick ut alldeles för hårt alldeles för tidigt och blev för trötta för tidigt i andra. Sen så var det lite markeringsmissar i försvaret.
Örebro Sogen
2009-10-04 18:36
Varför har sixten gått ifrån sitt vinnande 4-3-3???

Vad är anledningen till att han ändrar om på detta sättet?

Hur tänker han när han sätter in en yttermittfältare/ytterback som mittback? Antonnen har inte heller spelat match på 2 månader och får börja med att spela mittback? Alla 3 målen är Antonnen inblandad i....... Tränar-miss helt klart!

Sixten får nu börja skärpa sig, han håller på å förstör nåt han själv har byggt upp
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-04 18:35
Aspen//

Jag och två till gick i " vårt gäng" på sex xtycken som utlovat hem i paus om Kihlberg var med från start. Kan inte bedömma om han var klapprutten i första, men enligt de tre som stannade kvar var han det tydligen i andra.

Otroligt att inte geniet Sixten redan nu är Finlands förbundskapten, men troligitvis är han det om två år och hat Kilen som ass.
Örebro Kronblom
2009-10-04 18:35
Ämne: Kronblom//

Jag tr....
Missnöjd kan man inte vara med den förvandling som ÖSK gjort under Sixtens styre,bara att jämföra med hur det såg ut under Walkers ledning och hur man blivit ett mer spelande lag på så kort tid.Sen är det så att under den här tiden så spelar ÖSK sin bästa fotboll med kniven på strupen.När faran är över så att säga brukar resultaten bli sämre.Väntar lite med att säga om säsongen trots allt är godkänd,man siktar på en femteplats,tippade själv lite försiktigt ÖSK på en sjätteplats men skulle man sluta 7-8 så kan man nog ändå inte vara nöjd med säsongen!
Örebro DaSa
2009-10-04 18:33
Ämne: DaSa //Vilken defens....
"defensiven"
Örebro Conjuration ★
2009-10-04 18:24
Ämne: SyreAtom // Håller m....
Kurt van Tratt//

Mycket bra inlägg. Synd bara att det krävs så mycket mer tålamod och vi har redan väntat i 100 år ;)

Han som sade "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" var nog inte ÖSK supporter haha

men vår tid kommer nog till slut. blir nog en del förändringar sen i silly season efter säsongen
Örebro SyreAtom
2009-10-04 18:24
Kronblom//

Jag tror så här:

På två år har vi utvecklat vårt spel enormt under Sixten, vi har stigit konstant i tabellen och vi har numera förmågan att vinna över alla lag i Allsvenskan.

Men det krävs också att en gammal Öskmentalitet som suttit hårdare än betong i Ösk-väggarna, tar tid att byta ut och radera ut till förmån för en vinnarmentalitet. Allt detta sker inte över en natt, och knappast efter bara två år.

Men FAN va stolt jag är över denna klubben (!) som fixat allt detta till vad det är idag, trots förlust de två senaste matcherna. Man kan inte liksom begära något annat för då förstår man nog inte hur bra gjort detta är.

Om fler kunde se mer långsiktigt och realistiskt, så är det lätt att se att detta är jävligt bra gjort av vår klubb Ösk, Sixten och spelarna.

Men klarar man inte av att tänka mer än 5 minuter framåt så kan man ju dra fram stora sågen hur jävla lätt som helst...det klarar en 5 åring till och med.

Men det sänker ju bara nivån och det blir ju givetvis inget man kan ta seriöst. Plaska på lite på ytan är ju löjligt enkelt i sekundära tillfällen. Men ser man långsiktigt och har lite tålamod och är realistisk, så är knappast två förluster på raken nått att oroa sig över, i jämförelse hur långt vi tagit oss på två år.

Jag väljer istället att hylla spelare och ledare i vår grymma klubb ÖSK för ett bra jävla jobb!!

Tack Ösk!!
Örebro Aspen
2009-10-04 18:23
Conjuration//Annat som hänt är att Berra och Basse är bortdribblade och vill flytta. Men vi har ju Kilen.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 18:23
MCM //Men om du är missnöjd med att ÖSK ev får tre poäng då är det väl i fel forum du gnäller? Då får du väl maila SFF och begära regeländring? Vi härinne kan inte ändra den regeln. Eller hur?

Eller syftar du på att om ett lag använder okvalificerade spelare så skall motståndaren hålla käften om det? Är det mer det du fiskare efter? Förklara för oss härinne?
GAIS MCM
2009-10-04 18:20
Ämne: MCM // Vad exakt men....
Du såg väl matchen skulle slutat 7-0,
vi får invänta domen när den kommer så får vi se vad reglerna säger.
Örebro Aspen
2009-10-04 18:17
Såg KIF-matchen igår. Skippade dagens match pga GAIS-matchen.
Konstaterar att jag gjorde rätt, trots regnet igår.
Se på kommentarerna här att Kilen inte håller måttet i denna match heller. Inte Sixten heller - Nordin centerforward??!!!
Fluorette
2009-10-04 18:16
Idag var ni inte bra.
Annons: