/fotboll/osk/forum/5559.aspx/fotboll/osk/forum/5559.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Disasterpiece
2009-10-08 11:38
Ämne: den oumbärlige// Det....
Smällaren kom faktiskt från mittsektionen, jag stod precis bredvid han som kastade. Men jag tror att det var en malmösupporter, för precis efter att han slängde in smällaren så sprang han bort från läktaren & kom inte tillbaka.
Örebro Aspen
2009-10-08 11:13
Pelle E//Självklart förlorar tränarna i trovärdighet om man pekar på spelare, som sedan spelarinvest köper. Men som sedan inte får spela av en eller annan anledning.
En fattig klubb som ÖSK MÅSTE vara noggranna med hur man använder pengarna. Utan kapital och värvningar är vi snart i S1 igen.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-08 10:41
Pelle E//

Jag vet inte hur många gånger jag skrivit det nu, men självklart är det tränaren som skall ta ut laget.
Örebro Mittåt
2009-10-08 09:51
En intressant sak från gårdagens match, tycker jag, var att Eric Bassombeng passade på att visa, att han inte enbart är en spelare för högerkanten. Han bytte kant en hel del med Mackan, som stod till vänster i den ursprungliga laguppställningen. J

Jag tyckte inte att det på något sätt hämmade hans framfart att han spelade på fel kant. Eric är ju hur som helst inte någon inläggsspelare, så att han inte kommer åt med inläggsfoten på vänsterkanten spelar mindre roll.

Kanske något för våra tränare att ta i beaktande med tanke på Roni Porokaras sviktande form.
AIK Saywee
2009-10-08 09:50
Mycket bra och tydligt skrivet, Mattias69, och jag har en känsla av att det var en ljusblå "infiltratör", sådant är nämligen vanligare än man kan tro, infiltratörer alltså, det vet jag efter tidigare "klackjobb", sådant fanns tyvärr redan på 1980-talet.

Kom igen ÖSK, vi smäller inte av för detta ;-)
Örebro Henke(Old Boys)
2009-10-08 09:39
Glöm inte Old Boys;)
Örebro ÖSK_Danne
2009-10-08 07:56
Det har ju smällt smällare förut också. Var väl värst när vi spelade i S1, då small det ju i var och varannan match.
Örebro Mattias69
2009-10-08 07:49
den oumbärlige// Det låter som om du håller på och letar fel hos Kubanerna, att du på något sätt har retat upp dej på just Kubanarna.

Jag sitter med i Kubanernas styrelse och är dessutom reseansvarig inom supporterklubben. De som står på Västra stå och sjunger med är bl.a. våra medlemmar. Men folk måste lära sig skillnaden mellan klacken och Kubanerna.

Det finns flera andra organisationer som också står på Västra stå, exempelvis Boys Örebro och Pennybridge Ultra. Till det kommer det "vanliga" supporters, d.v.s. folk som gillar ÖSK väldigt mycket man har valt att inte bli medlem i en supporterförening.

Vidare kan jag säga att vi inom Kubanernas styrelse har diskuterat smällaren och efter vad vi kom fram till kan det mycket väl vara så att personen som kastade smällaren var en som sympatiserade med Malmö FF. Smällaren kastades dessutom från den vänstra delan av läktaren (sett från publikens sida) och där står ingen ur "klacken". Folk som sjunger med i ramsorna står som regel på mittsektionen.
Örebro crille.
2009-10-08 07:39
Pelle E // Håller med dej.. Tränaren tar ut laget!!!
Örebro Pelle E
2009-10-08 07:15
Jag hoppas innerligt att inte öskkkarl talar för spelarinvest för är så fallet passar nog invest bättre på den "gamla goda sovjettiden".Tränarna ska väl fortfarande ta ut vad dem anser vara det bästa laget.
HEJA ÖSK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Örebro Yeah
2009-10-08 04:22
Ämne: ÖSK vann med 1-0, må....
Vad jag vet så är Boris en mer offensiv spelare än kihlen, dock är han en ordentlig hjälpgumma i ungdom och har spelat ytterback/mittfält/ytter/anfallare i de matcher jag sett. Vad jag vet är han även med och tränar med A-laget ibland. Fortsätter han lika bra som han hitills gjort är han nog en av de som blir lärling nästa säsong. Dock är det dags att bestämma en mer fast position för pojken.
Örebro den oumbärlige
2009-10-08 01:02
Aleq

Men det är inte så jag menar. Jag är inte så bildad kring vilka som är vilka bland ÖSK fans. Men utgör kubanerna ÖSK fans, de som sjunger ramsor etc, eller? Jag vet som sagt inte.
Örebro Aleq
2009-10-08 00:45
Ämne: HEJ! Med tanke på do....
Tycker det där är att söka saker att klaga på, har en känsla av att alven inte försökte slänga en känga åt alla på Berhm utom Kubanerna utan han menade nog snarare, att en Kuban som håller på sitt lag itne kastar smällare mot sin egna keeper.
IFK Göteborg Dalkurd
2009-10-08 00:37
Varför kan jag inte redigera mina tidigare inlägg?
Örebro den oumbärlige
2009-10-08 00:35
HEJ! Med tanke på dom stora rubrikerna i dagens "NA (7okt) så vill jag poängtera igen att jag förstår att det inte är någon Kuban som kastar smällare på oss ÖSK spelare, Kubanerna ni är dom riktiga fansen & tack för att ni finns. Det står också i artikeln om ni läser igenom att jag såklart inte beskyller er." /Alvbåge

Är det bara jag som tycker det är tokigt att uttala sig på detta vis? Alla som håller på ÖSK tillhör väl inte kubanerna? Jag är ingen klackmedlem på det viset men vad säger ni?

Nu kommer säkert en och annan hoppa på mig då Alvbåge är vår oumbärliga(!) frälsare. Men men...
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-08 00:12
Allvarligt talat, hur mycket tomtarna på SvFF än avskyr ÖSK så undrar jag om de verkligen vågar gå emot oss här. Fallet är ju solklart och de tre poängen samt böter till Gais räknar jag in.

Måtte sedan ÖSK ta tillvara på extrachansen och fixa en Europaplats.

Får vi inte dessa tre poäng MÅSTE framtiden få spela resten av matcherna, inklusive Basse o Berra. Per Johannson måste också få lira, dessa är spelare som ÖSK kommit till Spelarinvest och bett om, får de inte spela är det pengaförstörelse och det har inte ÖSK råd med i framtiden och absolut inte Spelarinvest som egentligen "bara" har Alvbåge och Porokara i startelvan nu med värde.
Örebro Kajanus
2009-10-07 23:55
Men Wanderson hade inte ett retroaktivt arbetstillstånd, han hade ett retroaktivt uppehållstillstånd. Migrationsmyndigheten uttalade sig om det och då berättade de att han INTE fick jobba under den tiden som det handlade om. Saken är faktiskt solklar.

Sen om vi kommer få poäng, det är en annan femma.
Men ska de följa reglerna så är poängen i hamn.
Örebro Matta
2009-10-07 23:47
Skulle precis som Mittåt bli mycket förvånad om ÖSK får några poäng från GAIS-matchen. Om jag nu förstått saken rätt hade Wandersson speltillstånd enligt ett retroaktivt beslut från Migrationsverket. Det visade sig alltså att han hade tillstånd trots att han inte visste det när han sprang ut på planen. Har mycket svårt att tro att SvFF skulle frånta GAIS några poäng under dessa förhållanden.
Örebro Gurra2001
2009-10-07 23:44
100 spänn på att tomtarna fegar ur. Alldrig att vi kommer få några poäng av de. ALLDRIG!
Örebro Erki
2009-10-07 23:35
Mittåt// Då måste ju SvFF helt gå emot deras eget regelverk, och det vore oerhört förvånande. Fast iofs så blir man inte längre förvånad när SvFF förvånar.

3 poäng är skillnaden mellan stor chans till europaspel och en betydelselös avslutning i mittenträsket.

Säkert 1000 extra åskådare i de två avslutande hemmamatcherna.
AIK Saywee
2009-10-07 23:26
Mittåt, du har säkert rätt känsla, de har redan krånglat till det ordentligt, tomtarna alltså ...

... så kära ÖSK´are, räkna inte med något tidigt "paket".

Tomtar, finns dom?
Örebro Mittåt
2009-10-07 23:21
Jag har en otäck känsla av att det inte kommer att bli några extrapoäng i morgon.

Jag kan nämligen inte se hur tomteförbundet skall kunna motivera att ÖSK tilldöms segern i matchen mot GAIS samtidigt som de undgår bestraffning i de två andra matcherna. Detta enbart på grund av att diciplinnämnden fegade och beslutade sig för att inte ta upp dessa två matcher till prövning.

Dömer man till ÖSKs fördel men bortser från de två andra matcherna så medger man samtidigt helt öppet att man är fruktansvärt inkompetent.

För ÖSKs del spelar tre poäng hit eller dit kanske inte någon större roll, men för de lag som är indragna i nedflyttningsstriden blir det bittert.
AIK Saywee
2009-10-07 23:18
Ämne: Hur gick det mot Dal....
Miroslav Kuba, för cirka tre timmar sedan skrev jag att det blev 1-0, och att Basse målade.

Orka scrolla ;-)

Grattis förresten ...
Örebro Gurra2001
2009-10-07 23:18
Bra vinst idag. Jag trodde på förlust för ÖSK. Visste dock inte att de skulle spela utan flera nyckelspelare.
Örebro Miroslav kuba
2009-10-07 23:10
Tackar för svar.Kul med Basse som målskytt och att staaf är på g.Har ni lagt märke till att jag skickade inlägg nummer 180000 på vårat forum grattis till mig och ÖSKs forum :)
Örebro Kajanus
2009-10-07 23:04
ÖSK vann med 1-0, mål av Bassombeng i andra halvlek.

Robin Staaf var het på gröten ikväll, dock så missade han 2-3 chanser att faktiskt göra mål. Men, viljan fanns, han kämpade gott. Astvalt gjorde en del riktigt fina saker också. Westman var exemplarisk i målet de få chanserna som Dalkurd hade. Bertin Ze och Glenn Holgersson hade bra kommunikation och Erik Nilsson sprang sönder Dalkurds mittfältare.
Spelet i sig var aningen tafatt från ÖSK's sida och man tog vissa risker.
Däremot gillade jag Boris (ÖSK'are nummer 16). Vilken slitvarg. Ett års hårdträning och han kan ta både Nobbes och/eller Kihlens plats.
Örebro Mittåt
2009-10-07 23:01
Miroslav kuba// Ösk vann matchen med 1-0, men Dalkurd tog hem hörnstatistiken med 5-3. Det var en helt jämn match där en soloprestation av Eric Bassombeng avgjorde efter ca. en timmes spel. Basse plockade centralt bollen av inte helt alert mittfältare, avancerade mot straffområdet och sköt ett hårt skott som målvakten var chanslös på.
Örebro Miroslav kuba
2009-10-07 22:55
Hur gick det mot Dalkurd?
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-07 22:44
TICTICTAC//

Jag tänkte också på Malmö och det är nog ytterst tveksamt att de slår Örebro som idrottsstad.

Vegurra/
Ja, just det glömde bandyn, men det verkar de flesta göra ;) När jag växte upp var det kalla vintrar och min Far "tvingade" mig med på matcherna, det var när ÖSK var ett topplag, minns bara hur mycket jag frös. Tyvärr ingen sport för mig och tydligen inte så många andra Örebroare längre. Förstår inte hur de kan lägga pengar på en hall när isladan är fallfärdig.
Örebro Vegurra
2009-10-07 22:30
Bandyn inom ÖSK finns i allsvenskan f.n. Det är precis samma nivå som hockeyn.
Annons: