/fotboll/osk/forum/555.aspx/fotboll/osk/forum/555.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Vinnartradition
2016-09-19 21:10
Nu slår vi ett tröttkört Göteborg på torsdag!
Iron Mikes skägg
2016-09-19 20:59
@Dr. Fritz Müllweiser:

Nåja.. Såna där baljor gjorde inte Crespo i årets ÖSK. Sånadär mål kommer Sköld också Göra nästa säsong när han fått lira mer.
Dr. Fritz Müllweiser
2016-09-19 20:57
Vi fick vårt kryss, bra så.

Kul så länge fjärdeplatsen lever.
Dr. Fritz Müllweiser
2016-09-19 20:34
Fan vilken balja av Crespo.. Svårt att se Sköld göra så om man säger så

Men IFK väldigt dåliga
Örebro Vinnartradition
2016-09-19 20:33
Klassmål av Crespo nyss!
Örebro Vinnartradition
2016-09-19 20:02
Det verkar fortsatt vara oklart vad som händer med de spelare som har utgående kontrakt. Dajje lär väl förvisso inte vara den som står högst upp på Sköldmarks prioriteringslista.
AIK Nissesson
2016-09-19 18:13
Vad känner ni för önskan i kvällens göteborgsderby, 0-0 är väl bäst för vår del, även om det är nästan omöjligt att påverka.

Annars rycker IFK, eller Häcken närmar sig.

Jaja, på torsdag spöar vi IFK :)
AIK Nissesson
2016-09-19 18:08
Jag är optimist och gläds åt publiksiffrorna, men är lite benägen att hålla med doktor FM, hemma har vi väl kvar att möta Gefle, Kalmar, Helsinborg och Östersund om jag "läst" rätt?

Inte så jätteintressanta matcher och närkingar är dessutom lite onödigt väderkänsliga.

Men om segrarna kommer, vilket jag alltid hoppas, då dj....r!

Men jag inbillar mig att Simon's beslut (?) att sänka ståplatspriset varit lyckosamt och att vi får en skaplig placering när säsongen är över:)
Dr. Fritz Müllweiser
2016-09-19 16:39
Fast publiksnittet lär ju sjunka ordentligt om nuvarande trend håller i sig med runt 5-6000
Örebro pemo
2016-09-19 16:27
3 - 3 mot Sundsvall var väl knappast vad man hoppats, men samtidigt så har vi tydligen svårt mot dem. Fast en 3-1-ledning på hemmaplan mot ett "bottenlag" skall man inte tappa. varför gör man det då?

Tror att mycket ligger i mittfältet. Och slänger man sedan in Sema, så tappar man automatiskt en "försvarare"

Fast å andra sidan måste man vara tuffare vid målchanser. Frågan är väl om Köld får in bollen om det så är öppet mål?

Men jag ska inte vara bitter. Vi har gjort fler ( eller i alla fall lika många ) mål redan nu som på hela förra året. Tyvärr fortsätter vi att släppa in en hel drös mål också. Men det är kanske en marknadföringsmodell.
" vill ni se mål , kom och se ÖSK "

Men med Nordin tillbaka och ev Astrit så ger vi väl IFK G en rejäl match på torsdag och plockar hem tre poäng. Då är allt frid och fröjd. eller hur??

Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-19 15:59
Alvbåge, Albaek och Rogne blir alla avstängda vid en varning ikväll.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Minatankar
2016-09-19 15:52
@combatspenat:

Ja, inte lär det vara de pessimister som trodde ÖSK skulle ligga betydligt sämre till i tabellen, inte få betalt för de spelare som lämnat klubben eller som var helt säker på att Astrit inte skulle vara kvar i år.:-)
Örebro combatspenat
2016-09-19 15:33
ÖSK ÄR FAN BÄST! (har iaf största ökningen av publik i allsenskan, vem hade gissat det?)
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-09-19 12:42
@Motgångssupportern:

Jo förvisso men om man tar fler poäng så blir det ju inte det gapet ;0)
Jag menade att förutsättningarna sett till konkurrensen det året och eget material kunde ha gett en bättre placering
Örebro Motgångssupportern
2016-09-19 10:05
@Arsène Lupin - Måltjuven:

Vi var trots allt 13 poäng och 13 mål efter tvåan. Så vi var trots allt ganska långt ifrån en bättre placering.
Dr. Fritz Müllweiser
2016-09-18 20:38
Klart bättre fötter än RÅP vet jag väl inte. Känns som tre stabila träben alla tre. Ser det inte som något måste att vi just måste ha en RÅP typ i laget om han försvinner. Absolut är det nyttigt med en brunkare på mitten som kämpar och sliter men jag skulle inte ha något emot en förlängning och lite förtroende till Nordmark. Då kan man sedan ge sig ut på marknaden efter en innermittfältare som kompletterar Nordmark och Gerzic och kan ge dom en match om en plats i startelvan.
Örebro Asbjörn#10
2016-09-18 20:31
Sedan jag igår gick igenom spelare med utgående kontrakt hos övriga lag så har tanken på att ersätta RÅP, om han lämnar, med antingen Haglund eller Faltsetas fastnat kvar hos mig.

RÅP är väl egentligen den bättre bollvinnaren av de tre men jag är ändå övertygad om att övriga två skulle kunna fylla den rollen i vårt lag. Såväl Faltsetas som Haglund har ju även klart bättre fötter än vår kapten.

Minns årets premiär där den hårt jobbande Faltsetas ägde mittfältet totalt. Även Haglund är ju en rutinerad pjäs, väldigt bra huvudspelare också där vi har känts lite svaga i år.

Vad säger ni, tror ni någon av dessa skulle klara av att fylla IL Capitanos skor nästa år och vem skulle ni i sådant fall föredra?
Örebro Vinnartradition
2016-09-18 18:25
@Nissesson:

Söndagen den 2/10 ska vi se till att få iväg ett bra bortafölje. Det blir en heltag i ÖSK:s anda. Välj mellan pub- och direktbuss.

Om ni anmäler er före kl. 21 ikvälll har ni möjlighet att vinna gratis entré till matchen.
Dr. Fritz Müllweiser
2016-09-18 15:14
Vet inte i hur många intervjuer Marcus Nilsson gått ut och sagt att han avskyr konstgräs

Han kan du nog glömma
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-18 14:43
Marcus Nilsson i Stabaek och David Myrestam i Haugesund är två svenska mittbackar i Tippeligaen med utgående kontrakt.

Nilsson, som spelade i Kalmar förra året, är en lång mittback som borde fungera bra bredvid kvickare försvarare som Almebäck och Brendan. Troligtvis rätt välbetald dock.

Myrestam är kortare, men är vänsterfotad och kan även spela vänsterback. När han lämnade Sundsvall 2012 var tydligen ÖSK en av de klubbar som var intresserade, men han valde Norge istället. Lär vara billigare, men gissningsvis inte ett lika bra komplement till de övriga mittbackarna. Å andra sidan så vill ju Axén spela med en trebackslinje i anfallsspelet, så han borde nog fungera betydligt bättre där med sin vänsterfot (om han startar som VB).
AIK Nissesson
2016-09-18 13:26
Var det 3000 ÖHK'are i Karlstad igår?
Det motsvarar ju nästan 60 bussar ...

Tänk va kul om ÖSK kunde ha ett stort "bortafölje"

flesklepp, tack för pm, vi löser det bakom kulisserna:)
Örebro Matta
2016-09-18 12:04
Snö//

I teorin har du rätt, men i praktiken händer ibland saker sim verkar ologiska - som att Norrköping vinner allsvenskan eller. att Leicester vinner. Premier League. Det är en av sakerna som gör fotboll så kul.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Vinnartradition
2016-09-18 11:20
TÄVLINGEN PÅGÅR

Det återstår exakt två veckor till höstens resa till
Stockholm, Tele2 Arena och bortamatchen mot DIF, söndagen den 2/10.

Alla som anmäler sig till resan före kl. 21.00 ikväll har chans att vinna gratis entré till matchen. Vi kommer därefter att gå ut med en vinnare.

Sprid ordet till dina ÖSK-vänner. Välj pub- eller direktbuss och var med i tävlingen!

Vi ska bli riktigt många på plats!
#HÖSTENSRESA
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-18 00:12
Man kan nog få en hyfsad överblick på potentiella värvningar av utlandssvenskar samt spelare från de norska och danska ligorna. Annars finns det alldeles för många potentiella värvningar för att ens kunna gissa sig till något. Inte en chans att någon här hade hört om Brendan innan han kom hit förra sommaren.
Örebro Asbjörn#10
2016-09-17 23:45
@Matta:

Tackar! Då Allsvenskan är den enda liga jag följer slaviskt skulle dock en sådan lista från min del bli lite för mycket gissningslek gällande hur spelare trivs i sina utländska klubbar.

Lämnar den stafettpinnen till den som känner sig manad! :)
Örebro Snö
2016-09-17 22:56
Pajasarna fortsätter på detta forum,,,,att de ska va så svårt för de för de flesta att förstå, ÖSK har inte ekonomi eller stab att vara ett topplag, 5-8 är vad vi klarar i daxläget, o de e ok. Puss på er alla:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-09-17 22:47
@Asbjörn#10:
Bra inlägg och utan att lägga in något tips om vilken av klubbarna som vinner SM först och utan att framhålla den ena klubben före den andra (är anhängare av båda och följer båda intensivt. Var för övrigt i Karlstad idag och surt att förlora 16 sekunder före slutet men helt underbart att äga läktarna. Färjestadsklacken totalt överröstade) Det jag vill peka på är att jag inte bara tror att det handlar om form utan också att vara bäst när det gäller. Att ha psyket och mentaliteten. Och där har ÖSK faljerat ett antal gånger genom åren. Att när man verkligen haft chansen att haka på i slutstriden om topplatserna så rasar man. Många pekar säkert 2010 som lyckosamt men jag anser än idag att man hade förutsättningarna att placera sig ännu bättre då. Så att påstå att det enbart handlar om dagsformen tycker jag är att förenkla saken. Tror Pelle Blom (lite osäker dock på vem det var) lyfte just den här historian med ÖSK och talade om vinnartradition.
Iron Mikes skägg
2016-09-17 21:06
@Nissesson:

Folk har ignorerat dig och då plötsligt ska börja igen om att du inte vill stå med kubanerna och alla för alla osv.. Ingen hade ens börjat men det var väl för lite drama för dig så du var tvungen att dra igång något. Kan du inte sköta din firma eller något och avreagera dig där istället för dra igång här heeeela tiden om hur synd det är om dig. Du kunde inte svara på frågan de ställde varför 90% inte vill ha dig på ett forum.
Du som startade öskforum får gärna dra igång det igen. Var skönt när Saywee fick en spärr direkt där.
Örebro flesklepp
2016-09-17 20:41
Nissesson//jo, vi fortsätter via PM
AIK Nissesson
2016-09-17 20:17
flesklepp, jo fel letar du ofta, för att få igång ett tjafs.

När skrev jag att alla i ÖSK's styrelse var rötägg, kan du leta upp det inlägget, eller vill du bara hitta på!!!

pm'a om det passar dig.

Fy tusan vad tröttsamt för alla som vill läsa om fotboll.

Har jag skrivit det kommer jag be om ursäkt, om jag inte var onykter vid tillfället, för då är alla inlägg OK ...
Annons: