/fotboll/osk/forum/5547.aspx/fotboll/osk/forum/5547.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-10-09 19:51
DaSa// Jag är optimist och tror fortfarande att en bronsmedalj är möjlig att knipa. Det är 5 poäng upp till Kalmar och 12 poäng att spela om. Så helt kört är det inte.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-09 18:50
Tiomålsskytten får ÖSK-chans
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-09 18:30
DaSa o Aspen//

Ja, tyvärr undantaget Alvbåge så har de spelare som Spelarinvest lagt stora pengar på avvecklats i ÖSK istället för att utvecklas. Bedoya har vi hela tiden vetat hur bra han är, men det tog tid innan han fick visa.

Inga pengar inga framgångar, våra egna talanger spelar ju knappt heller. Detta har jag varnat för länge, det är tyvärr ett ekonomiskt förfall på gång.

Vems är då felet, i mina ögon Sixten som väljer efter att äldst skall spela mest och Lennart som har obegripligt svårt att föra en dialog med spelarna.
Örebro Marquis de Sade
2009-10-09 17:59
Ämne: Marquis//

Alla sp....
ÖSK-Karl// Tack för info!
Örebro cellblock
2009-10-09 17:48
Bassombeng på väg bort?
Örebro DaSa
2009-10-09 17:41
Min önskelista till Sjögren:
1. Jobba lite istället för att slösurfa (eller vad han nu fördriver tiden med)
2. Förläng kontrakten med nyckelspelarna
3. Se till att sälja ngn spelare dyrt.
4. Hitta ett nytt Almebäck fynd:)

Enkelt...
Örebro DaSa
2009-10-09 17:37
Varför har inte ÖSK (typ Sjögren) kontinuerliga samtal med alla spelare så båda parter vet var den andra står. Såklart att Basse är sur att inte ens får sitta på bänken när han varit en av ÖSK bästa spelare tidigare under säsongen.

Som Mittåt skrev för ngr dagar sen så hoppas jag också att Basse får spela till vänster nästa match mot BP. Jag tror han kommer mer till rätta på vänsterkanten då han inte har speciellt bra inlägg och gillar att skära in i banan.

Min önskelista till Sixten sista omgångarna:
1. Sluta kladda med mittfältet, Bedoya-Nordin-Nobbe/Kihlen skall spela.
2. Håll fast vid 4-3-3 (eventuellt annan taktik mot AIK)
3. Våga peta Porokara, för tillfället så tror jag Sixten gör Roni en björntjänst att spela honom än hur dålig han är.
4. Ge Staaf, Erik N och Per J speltid. Om de inte alls håller AS klass nu så måste vi ha in ersättare för dem. Men om de inte får spela så vet vi inte om de håller.
5. Gå ut och ha kul, vi har inte chansen på ngn medalj efter bottennappen mot GAIS och MFF så se till att bjuda på lite finlir.
Örebro DaSa
2009-10-09 17:29
Undrar hur länge GAIS diskussionen kommer att leva vidare. Hoppas verkligen inte att ÖSK överklagar så att vi får en ny vända med pajkastning än vi alla vet att GAIS har fuskat medvetet (än de skyller på en stackare på kansliet att det enbart var han som visste om det).

Som svar till den GAISare som efterlyste ett straff för de som anmäler och sedan förlorar målet så kostar det faktiskt en avgift att anmäla. Den avgiften missade Hammarby att betala så än om licensnämnden skulle tagit över deras protest så skulle den inte ha varit giltig.
Örebro ÖSK öster
2009-10-09 16:36
Wikström är avstängd mot BP. Utgår man från matchen mot Dalkurd så tycker jag Glenn ska ta hans plats. Anttonen högerback givetvis.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-09 16:32
Aspen // Är väl bara att skaffa en tolk. Åtminstone nån gång i veckan så de kan förklara det grundläggande som gäller nu.
Örebro Aspen
2009-10-09 16:29
GAIS:are//Ser att ni haft TRE inlägg på eget forum idag och MÅNGDUBBELT fler här på S/v.
Kan NI inte bara ta och försvinna här ifrån och använda erat eget forum. Ni är jävlig tröttsamma.
Örebro Aspen
2009-10-09 16:26
Det verkar som om vi inte klarar att utveckla två fransktalande talanger. Det fungerade bättre förra året när dom hade Benny L att prata med.
Nu är det väl bara att sälja och få några ynkliga korvören innan dom går som Bosman. Synd om Spelarinvest som förlorar många miljoner. Synd om oss åskådare som missar två sevärda spelare.
GAIS Hovno 8
2009-10-09 16:21
Det är fel av GAIS.are att vara sura på ösk-folk.
man borde istället visa medkänsla, empati och förståelse. det är faktiskt väldigt synd om ösk.are. t.o.m deras dialekt är ju motbjudande.
Så som sagt klaga inte på dom, tyck synd om dom istället
Örebro Aspen
2009-10-09 16:20
bassombeng vill lämna örebro.
Örebro Brus-Nilsson
2009-10-09 16:08
Namn: Aldor ♥ » Svara inlägg
Sänt: 2009-10-09 10:50
"Migrationsverket har beviljat Wanderson do Carmo arbets- och uppehållstillstånd för den period protesten avser och lämnar Örebros protest utan bifall"
Ni var chanslösa mot oss, svälj det.
Frågan är om det inte borde rendera böter när man har fel (som ÖSK) i sådana här fall, så slipper disiplinnämden sånt här trams med lag som försöker sno åt sig poäng dom inte förtjänat.

-------------------------------------------------

Som kommentar till detta tycker jag att GAIS ska straffas med 3 poängs avdrag för att du tycker det! :-D
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-09 16:02
Saywee//

Ursäkta att jag snott Benny Guldfot ifrån dig ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-09 15:59
Marquis//

Alla spelare är vad gäller kort tillgängliga, nästa man för avstängning är väl Wiken som har två gula.

Grixx/
Axén är ju Aik:are, tror Benny lider som den sanne ÖSK-vän han är. Vore en perfekt avslutning på hans framgångsrika karriär att föra ÖSK till guld.

KOM HEM BENNY GULDFOT!
Örebro Marquis de Sade
2009-10-09 15:27
Någon som vet hur det ser ut med avstängningar och kort inför bp borta?
GAIS Aldor ♥
2009-10-09 14:19
Så typiskt att småstadsklubbar som ÖSK kommer undan med sådant här, medans Bajen åker på 80 papp.
Örebro Grixx
2009-10-09 14:06
Intressant att Tallinger säger att Gais handlat omoraliskt när de använde Wanderson mot oss.

Själv skulle jag kalla omoraliska aktioner som felaktigt låter en toppspelare spela för ren och skär fusk!!!!

Jag fattar inte varför man kan tillåta sådant och bara kalla det omoraliskt!!!!

Likasom att andra flyttar stolpar 20cm i FLERA matcher med tränarens goda minne eller låta halva styrelsen göra olagliga spelaraffärer...och samtidigt säga att styrelsen var ovetande för ALLA visste inte det.
Örebro Grixx
2009-10-09 13:55
Vi visste att vi hade koll på alla papper, säger Gaistränaren Alexander Axén.

ha ha ha ha ha ha hahahaha haha ha ha hahahaha haha ha ha hahahaha haha ha ha haha :-) Alec är faktiskt en av de roligaste jag känner...snacka om ironi på högsta maxnivå!!!
GAIS Aldor ♥
2009-10-09 13:53
Ämne: ÖSK-Danne: Den dålig....
Jag är helt säker på att GAIS INTE hade gjort en liknande anmälan.
GAIS Gaisare såklart
2009-10-09 13:50
ÖSK-Danne: Den dåliga truppen GAIS har utklassade ÖSk på hemmaplan....hur kan det komma sig?
Visst var ÖSK mycket bättre än GAIS på er hemmaplan.
Varför lämnar ni inte detta bakom er och ser framåt. Försök att vinna era kommande matcher istället för att fokusera på en match där ni vek ner er totalt och det hade nog inte spelat någon roll om Wanderson var med eller ej just denna match. Jag själv var väldigt emot när ÖSK flyttades ner för några år sedan Pga Elitlicensen och tycker som alltid att fotboll skall avgöras på plan och inte vid ett skrivbord. Enda gången jag tycker att poängavdrag är okej(och detta säger jag inte bara för att jag är GAISare) är när publiken ställer till det för det är nog det enda sättet att "lära" dem att det inte är okej att storma planer osv så att inte vanligt folk till slut vågar gå på fotboll. Fotboll skall vara en fest att kolla på obereonde vilket lag man håller på.
Så jag tycker helt klart vi skall sluta kasta skit på varandra för jag tror självklart att GAIS gjort samma sak om de hade fått chansen att anmäla en spelare som varit med på detta vis men jag tror och hoppas att detta med wanderson inte var medvetet fusk för så dumma är inte ens vi ;-)
Slå nu BP och skaffa er ett bra utgångsläge till slutspurten.
AIK Saywee
2009-10-09 13:11
Man kan ju fuska och "bakdatera" brev och ansökningar, ojoj ;-)

Fesk å fusk
AIK Saywee
2009-10-09 13:10
Ämne: jo, det gäller från ....
Detta kan väl ändå inte vara sant, jag menar att det gäller från det datum ansökan skickades, postgången kan väl för tusan inte påverka sådana grejer, töntigt.

Tacka vet jag runstenar och röksignaler, gamla tiders mejl!
AIK Saywee
2009-10-09 13:05
Aldor, du har nog inte helt förstått SvTF´s kluriga regler, vad Migränvärket pysslar med är en annan grej, även om det påverkar Thallinger lite, trots att pappa Lagrell styr honom helt och hållet.

Det är bara det att vi vill veta vilka regler som SvTF har, för alla lag i framtiden?

Det är dessutom skillnad på lag och "lag"!

Älta ligger i södra Ståkkhålm ;-)
Örebro yoboo
2009-10-09 12:30
Fallet med Wandersson är ok enligt svff. Men Yunos fick plågas i flera år... Jag kan inte bli annat än förbannad.
Örebro Marquis de Sade
2009-10-09 12:22
Ämne: jo, det gäller från ....
men va fan. du missar ju hela poängen, hela tiden. om frågan hade ställts 28/9 så hade ju svaret varit att det finns de facto inte tillstånd, alltså inte speltillstånd. tror du att han varit kvalificerad för spel om ga&is varit öppna och sagt "killen har sökt men inte fått beviljat, är det ok om han spelar iaf"
Örebro ÖSK_Danne
2009-10-09 11:56
starkmat//

Tror inte vi behöver se gais speciellt många år till i allsvenskan. Dålig ledning, dålig trupp och lite publik. Inte direkt ett lag för framtiden.
Örebro starkmat
2009-10-09 11:38
förut brydde jag mig inte, men nu tycker jag det skulle vara skönt om gais följde med dif och hammarby ner i ettan.
Annons: