/fotboll/osk/forum/5541.aspx/fotboll/osk/forum/5541.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-10 17:29
Eller den här.... Älska inte hata!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-10 17:22
Tänk om ÖSK hade en inmarch-låt ens i närheten av denna.. Det är ståpäls som Gunde säger...
GAIS El Rey
2009-10-10 17:15
All respekt åt Alvbåge (och hans blogg) som är en av sveriges bästa målvakter. Ingen respekt åt ÖSK och allt gnäll när det gäller WDC. Ni var ju klappruttna mot GAIS och regler är ju regler och tydligen har GAIS följt regelverket med en liten anmärkning.

Börja fokusera på fotbollen och sluta gnäll på skitgrejor när ni har större problem i klubben som er styrelse, Jigsjö och er eländiga plastmatta. Riktiga lag och riktig fotboll spelar/spelas på gräs!!!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-10 17:01
Finland-Wales 1-1 i paus
Örebro Mittåt
2009-10-10 16:56
Talanglaget slog vad som väl skulle kunna kallas deras motsvarighet i Brage med 11-0 idag på eftermiddagen. Adam Botvidsson och Christopher Kihlgård gjorde tre mål var. Jonathan Ring hade fem assist (och ett mål) trots att han bara spelade andra halvlek.

Kvaliteten på motståndet kan vara svårt att uppskatta. Brages U-lag kom i år fyra i sin div 4-serie i Dalarna och deras lag i juniorallsvenskan var tvåa före bland annat Karlslund.

Så killarna hade en bra dag på jobbet trots att det var en hel del spelare från årets div 3-lag som av olika anledningar saknades.
Örebro K.Carlos
2009-10-10 16:16
Finland-Wales 1-0

Porokara 5'
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-10 14:37
Grixx // Ja, SFF hade gett speltillstånd baserat på att ett uppehhållstillstånd fanns, Håller med föregående talare här att naturligtvis borde speltillstånd kontra uppehållstillstånd vara synkat med varandra. Ett speltillstånd kan naturligtvis aldrig sträcka sig längre än uppehållstillståndet.

För mig är hela agerandet från DN helt sjukt.
Örebro Grixx
2009-10-10 12:58
...säkerligen inte enligt reglerna....men SÄKERLIGEN när SvFF får bestämma efter eget huvud.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-10 11:01
Grixx // den kan man väl också ackreditera sig retroaktivt?
Örebro Grixx
2009-10-10 09:53
Kurt von Traatt// Dock måste spelaren ha spellicens. Wanderson hade fortfarande kvar sin trots att uppehållstillståndet löpt ut.

Lite "lustigt" att licensen inte tar slut samtidigt som tillståndet.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-10 09:25
Håller med Alvbåge. Diciplinnämnden har som jag ser det nu beslutat ett prejudikat. Ny Utländska spelare kan man kasta in direkt. Bara man lagt handlingarna på brevlådan samma dag (Eller efter någon månad eller så). Håller också med Alven att denna anmälan på något sätt hela tiden känts obekväm för dn. Man hade ju också på eget bevåg haft rätt att ta upp både Gefle & Hammarby matchen men då hade inte dn kunnat hänvisat till IV:s regelverk och tvingats agera. Hemska tanke! Och mot ett Göteborgslag!!
Örebro kubbann
2009-10-10 08:08
hur gåre med yunus???
KAMPA YUNUS
Örebro Muppe.
2009-10-10 02:24
Ironi på hög nivä... eller?
Örebro Muppe.
2009-10-10 02:19
"Aldor ♥ GAIS » Svara inlägg
Så typiskt att småstadsklubbar som ÖSK kommer undan med sådant här, medans Bajen åker på 80 papp."
Ja, vad skall man säga... Göteborg är ju en riktig metropol...Haha...!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-09 23:50
Mittåt//
Elitklubbarna drivs som företag och de borde ha samma regler som alla andra företag. Det luktar mygel av allt ihoppa! Tyvärr!
Örebro Mittåt
2009-10-09 23:46
ÖSK KRILLE// Vi tycker nog lika om Wanderson. Vad jag försökte förklara var varför Yunus inte kan spela trots vad som hände i Wanderson-fallet.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-09 23:43
Mittåt//
Jag tycker ändå att om någon spelare som inte har uppehållstillstånd i vilket lag det än gällre så ska de inte spela! Hade det varit ett vanligt företag hade det varit ett jävla liv om man har en anställd som inte får vistas i sverige! men svenska klubbar går väl över lagen?
Örebro Mittåt
2009-10-09 23:34
ÖSK KRILLE// Wanderson blev inte fälld eftersom han hann få sitt uppehållstillstånd. Dessutom utfärdades det retreoaktivt. Om det var korrekt att frikänna honom och GAIS under de omständigheterna är vad diskussionen gäller. SvFF och GAIS tycker att det var det. Resten av fotbollssverige tycker nog inte att det var det.

Men Yunus kommer inte att få något uppehållstillstånd under överskådlig tid. Tvärtom så har han redan blivit utvisad, även om beslutet inte kunnat verkställas än.

Det kan man också ha synpunkter på (utvisningen alltså), men utifrån SvFFs regelverk så är det solklart, att han inte har rätt att spela som proffs i Sverige.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-09 23:26
Mittåt//
Vad jag har jag förstått så hade Wanderson inget uppehåll när de spelade mot ÖSK och då är han ogiltig som spelare. Men jag kan ha fel? Han fick ju en snabb behanling av migrationsvärket efter ÖSK matchen.

Yunis är en människa som migrationsvärket har misshandlat länge. I det ärendet är det ingen snabb behandling! Vissa värkar vara mer värda än andra! Jävla Migrationsvärk!
Örebro Mittåt
2009-10-09 23:01
ÖSK KRILLE// Även om man väldigt gärna skulle vilja jämföra och likställa Wandersons fall med Yunus, så är det tyvärr stora skillnader.

I Wandersons fall var det aldrig någon tvekan om att han skulle få ett nytt uppehålls- och arbetstillstånd. Han uppfyllde alla villkor som gäller för sådana tillstånd. Frågan var bara hur man skulle göra för den tidsperiod han saknade dessa på grund av GAIS slarv.

När det gäller Yunus så har han ett utvisningsbeslut hängande över sig. Att han fortfarande befinner sig i Sverige beror enbart på att beslutet inte kan verkställas.

Om ÖSK hade använt honom i en match, så hade en protest kommit med vändande post och i det fallet hade diciplinnämnden inte behövt fundera speciellt länge på hur de skulle döma.

Nu har Yunus sent omsider (alldeles för sent) fått en dispens. Men den gäller enbart för spel som amatör.

Detta innebär för övrigt att om han skulle bli så bra igen att han kan spela fotboll igen, så skulle han inte kunna spela med i ÖSK Ungdoms lag. Från och med nästa år kommer det nämligen att vara så att amatörlicenser inte får användas i div 2. Om Yunus skull vilja spela kvar i ÖSK-familjen så finge det bli ÖSK Söder i div 4 för hans del.
Örebro Gurra2001
2009-10-09 22:33
Att BAJS (eller GAIS) är en fjant förening har man vetat länge. Att man gör amatörmässiga misstag som att inte hålla reda på sina papper bättre än en skolflicka visar ju hur amatörmässiga man är. Tur för de att de råkade hitta en bra spelare (Brassen) som hjälper de annars hade de varit sist i allsvenskan. Kaxigare fans får man leta efter men det är väl så, de små hundarna skäller högst!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-09 21:36
Med facit i hand så skulle ju ÖSK kunnat spelat med Yunis innan han fick sin stroke. Men det är väl skillnad på Lag och lag. SFF är mutade!
Örebro Marquis de Sade
2009-10-09 21:30
Ämne: Whiners.......
Tackar - det stavas iofs winners - men ändå.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-09 21:29
Gais:are//

Så här skriver Alvbåge på sin blogg och 99% av oss på vårt forum känner säkert likadant, lägg ner nu.

"Förbundet får det att låta som att vi har gjort fel som har anmält....så låter det som iallfall..."Örebro kan ju ta tillbaka sin anmälan" är uttalanden man hört ifrån förbundet, bland annat.

Jag har absolut inget emot Gais eller Wanderson, tvärt om det är en anrik och genuin förening och Wanderson är en helt fantastisk fotbollspelare. Det spelar ingen roll vilken klubb det hade varit, rätt ska ju vara rätt.

Man kan bara nu i efterhand konstatera att stackars Yunus Ismail som väntat i 6 år på att få spela matcher hade utan problem kunnat få debutera i allsvenskan innan hans hemska stroke!

Fler exempel : Nathan Coe Öis f.d.målvakt hade inte behövt ha väntat på sitt arbetstillstånd, han missade premiären bland annat iår. Samt Adriano vårat Brasse förvärv missade två allsvenska matcher innan hans arbetstllstånd var klart........han hade också kunnat spela helt enkelt.

Det finns många mer exempel där ute i fotbolls-Sverige, men jag läcker locket på nu och försöker helt glömma incidenten.

Åter igen, förlåt att vi ens anmälde Wanderson det var bevisligen helt fel utav oss.

-Låter jag bitter?
Det är jag inte...jag bara skakar på huvudet och suckar åt regelverket som är ett skämt"
GAIS Migen
2009-10-09 20:50
Whiners...
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-10-09 19:51
DaSa// Jag är optimist och tror fortfarande att en bronsmedalj är möjlig att knipa. Det är 5 poäng upp till Kalmar och 12 poäng att spela om. Så helt kört är det inte.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-09 18:50
Tiomålsskytten får ÖSK-chans
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-09 18:30
DaSa o Aspen//

Ja, tyvärr undantaget Alvbåge så har de spelare som Spelarinvest lagt stora pengar på avvecklats i ÖSK istället för att utvecklas. Bedoya har vi hela tiden vetat hur bra han är, men det tog tid innan han fick visa.

Inga pengar inga framgångar, våra egna talanger spelar ju knappt heller. Detta har jag varnat för länge, det är tyvärr ett ekonomiskt förfall på gång.

Vems är då felet, i mina ögon Sixten som väljer efter att äldst skall spela mest och Lennart som har obegripligt svårt att föra en dialog med spelarna.
Örebro Marquis de Sade
2009-10-09 17:59
Ämne: Marquis//

Alla sp....
ÖSK-Karl// Tack för info!
Örebro cellblock
2009-10-09 17:48
Bassombeng på väg bort?
Annons: