/fotboll/osk/forum/5536.aspx/fotboll/osk/forum/5536.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-10-12 23:13
Tänk om man kunde se tio år framåt, spelarinvest och liknande fenomen kanske bara är historia, undrar hur det kommer att bli, finns det någon svartvit själ som kan komma på framtidens "melodi" för att nå ett svartvitt guld?
Örebro rirobban
2009-10-12 23:11
Ämne: TICTICTAC, exakt vad....
Ja vad har vi för motstånd?
Vaccinet skall man INTE lita på i alla fall.
Innehåller ämnen som kan framkalla saker som är värre än sjukdomen som den ska utrota (om man ska tro väldigt många läkare och annat).

Jag litar på min kropps försvar mot grisflunsan i alla fall. Och om jag nu får sjukdomen, ja då bygger kroppen upp försvar för framtiden.

För övrigt brukar jag gå runt och vara lite småförkyld hela vinterhalvåret, så kanske biter inte nya flunsan på mig:/

ÖSK-Karl, jag tycker att din plan verkar intressant. Hoppas flera nappar. Och även jag börjar förstå varför du tycker att Sixten inte är så gudomlig som många andra:) Trots allt måste ju spelarna som ingår i spelarinvest få spela ifall man ska kunna sälja vidare dem och få bolaget att gå runt.

Örebro TICTICTAC
2009-10-12 22:59
ÖSK-Karl// Dina tankar om ett investmentbolag är nog den inriktning som krävs om man skall kunna hänga med. Pengar styr mer och mer (på gott och ont) Ett stor utmaning är också hur man skall knyta till sig talanger. Se bara på nya SVT-programmet med talanger i Skåne där storklubbar redan bjuder in 14-15 åringar vilket även sker i Örebro. Kanske även en "akademi" skall finnas som kan locka talanger med skola/fotboll, här känns som ÖSK har en utmaning.
AIK Saywee
2009-10-12 22:56
TICTICTAC, exakt vad jag tänkte på "the pig flu", grisflunsan ...

... alla lagspelare lever relativt nära varandra och oktober/november slår fanskapet till, vad har vi för motstånd!?
Örebro Aspen
2009-10-12 22:54
ÖIS - En förening med stake i. Mopsar Tomteförbundet. Tycker alla klubbar ska ha en likadan banderoll som ÖIS. Tomteförbundet kan inte skilja på politik och medmänsklighet.
En sådan banderoll skulle kunna få mej tillbaks till BA trots laguttagningstombolan.
AIK Saywee
2009-10-12 22:52
BoP, då är vi minst två som tycker lika, nämnden är odisciplinerad, patetisk, slumpmässig eller totalstyrd av en enda dikt**** ;-)
Örebro TICTICTAC
2009-10-12 22:49
Saywee//
Enda jag tänker på är svininfluensan.
Har börjat i norr och på väg neråt
Örebro Bastard on Parade
2009-10-12 22:48
Disciplinnämnden är patetisk. De anmäler ej möjliga överträdelser mot tävlingsbestämmelserna som sker på planen eller kansliet, men hugger på varje skitsak som man kan "klandra" supportrarna för.
AIK Saywee
2009-10-12 22:44
Ämne: Saywee//

Vad mena....
Conjuration, det är mera "dark än horse" och mycket "aktuellt" för var och en ...

... kan däcka vilket lag som helst?
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-12 22:42
ÖSK-Karl// Härligt! Då har vi nånstans att övervintra ;)
Örebro Conjuration ★
2009-10-12 22:35
Saywee//

Vad menas med "dark horse"? Allt jag kan föreställa mig är Djurgårdens trupp i en trojansk häst som infiltrerar AIK en matchdag
AIK Saywee
2009-10-12 22:32
Ämne: Nu kommer som oftast....Verkar fånigt att svara på egna inlägg, men är det någon som har en aning om vilken "dark horse" som kan avgöra allsvenskan, "indirekt"!
Örebro Conjuration ★
2009-10-12 22:27
Jag har nu hittat lösning på hur vi lockar bosman spelare till klubben! Se länktips ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-12 22:15
KvT//

Det har löst sig nu, du hittar mitt nick direkt när du går in på sidan ;)
AIK Saywee
2009-10-12 21:49
Nästa års allsvenska känns snart "lite klar" beroende på vilka som flyttar upp, det blir väl Mjällby, Åtvid och xxx?

Men vilka flyttar till SE?
AIK Saywee
2009-10-12 21:44
ÖSK-Karl, du har rätt ... sikta mot målet, ibland blir det snedträff och ibland sitter den!

... Sirius kommer nog igen, när mitt äldsta barnbarn, som var en av årets Upplandstalanger i Halmstad, om något år, kommer han att "rocka fett" på "Studenternas" eller någon annanstans ...?!
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-12 21:36
Saywee//

Det är toppen, har en anställd som spelade där under storhetstiden, skall bli otroligt kul att se den arenan om det går vägen.

Men Sirius är en besvikelse, de siktade väl högt upp?
AIK Saywee
2009-10-12 21:29
ÖSK-Karl//
Kopparvallen, känns helt rätt som närmaste DERBY 2010!

Ursäkta, detta fotbollsforum ... men grattis Lindesberg! Kan Henke lira handboll oxå, kanske?
AIK Saywee
2009-10-12 21:25
# brorzan
Jag vill vända på makten, Sundhage som huvudtränare och svennis som bolltrollare ...?
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-12 21:22
Saywee//

Nu ser det ut som nästa års närmsta derby blir Kopparvallen!
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-12 21:20
DaSa//

Spelarinvest var ju räddningen för ÖSK, problemet att man tvingades investera i spelare utan större värde i dåvarande trupp just för att rädda ÖSK.

Sedan blir man såklart dödstrött på att dyra investeringar inte används, varför ville då klubben att vi skulle satsa på dem?

Det var när jag retade mig på det som den nya idén föddes, "missbrukas" spelaren så hamnar han någon annanstans. Investerarna tar en minimal risk i förhållande till avkastning och självklart skall de vara försäkrade till det belopp de "köps" för.

De tilltänkta investerarna lägger redan mycket pengar på ÖSK och har på så sätt hjärtat på rätt ställe.

Jag testar idén på forumet för att se om det är idé att gå vidare.
AIK Saywee
2009-10-12 21:16
Det är "relativ lång" tid till vårt "närmaste derby" på Grimsta och inläggen haltar ordentligt, men är det någon som kan gissa vilken "dark horse" som kan avgöra årets allsvenka ...?
Örebro # brorzan
2009-10-12 21:12
På länktipset ovan finns nog bästa önskemålet om förbundskapten(er) jag läst hittills.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-12 21:10
DaSa//

Jo, det är väl din synpunkt som är problemet. Men det är egentligen en win-wingrej jag är ute efter.

Ta Emil som exempel och säg att han är bosman. Får han 2-3 miljoner i fickan så behöver inte ÖSK betala en särskilt hög lön. ÖSK får mer pengar över till sin egen talangutveckling. På sikt består matchtruppen av 5-6 toppspelare från "nya bolaget" 3-4 från Spelarinvest och 5-6 av ÖSK:s helt egna spelare.

Jag har faktiskt under eftermiddagen talat med två personer som nästan direkt var beredda att satsa på min idè. Men jag tror inte dessa är beredda att dela med sig av vinsten. Jag ser det heller inte som något problem att hitta två till investerare.

Den stora vinsten för ÖSK är ju förutom låga lönekostnader bättre och bättre spelare. T.ex, bolaget köper en kille för 3 miljoner, säljer för 7 miljoner och köper in en ny för 5 miljoner alternativt två för 2,5 miljoner.
AIK Saywee
2009-10-12 21:07
Sundsvall ...?

Väsby "rockar", flera år efter "Europe"
AIK Saywee
2009-10-12 20:58
Henke som förbundskapten i svensk fotboll?!?!?
Tränarkvaliteter? Innebandy? Medial? Tall-Inger?

Jag har en annan favorit!
... som är o´tränad!
AIK Saywee
2009-10-12 20:53
Norrköping, det gamla klassiska laget, verkar ha flax i botten av SE ...?
Örebro DaSa
2009-10-12 20:50
ÖSK-Karl//
Jag skulle nog inte vilja att 4-5 spelare i ÖSK var ägda av ngn annan intressent till 100%. I så fall så skulle vi lika gärna kunna plocka in ngr 30+ spelare som är lika duktig men inte kostar så mycket i inköp. Om vinsten skulle delas lika så vore det intressant, annars inte...

Jag är som dig delägare i spelarinvest och börjar också misströsta. Hoppas verkligen att vi får till en 10 miljoners försäljning snart, om inte så kommer det nog bli svårt att få in kapital.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-12 20:47
Saywee//

Jag tittar just nu på Sundsvall-Väsby. Väsby leder med 2-1 med mersmak, 25 minuter kvar, så nu är ÅFF nära, kul tycker jag.

Ps. Det var jobbigt att samtidigt följa LIF-matchen som NA sände live!
AIK Saywee
2009-10-12 20:46
Örebrooooooo rockar sportfett!!!
Annons: