/fotboll/osk/forum/5526.aspx/fotboll/osk/forum/5526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-17 22:34
KvT//

Nej, du har rätt, Riddez har ett år kvar.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-17 22:32
Till nästa säsong vill jag se en back up till Wowoah. Är det Per Johansson som är det nu? Per tjäns som om Sixten vill använda honom som mittfältare. Sedan har ÖSK Holgersson. Vilka spelare har utgående kontrakt denna säsong?
Örebro Sersant
2009-10-17 20:35
Ämne: Jag är inte säker på....
Anledningen till att jag gärna ser en värvning av haginge är därför att jag vill se en ny back up på högerbacken samt en som kan gå in och ersätta IronMike. Haginge tror jag skulle funka mycket bra med den rollen, men det finns en till i Djurgården som skulle funka perfekt i den rollen och det är Kebba Cessay, tycker han varit riktigt bra de gånger jag sett honom spela.
Örebro rirobban
2009-10-17 20:34
Straffen idag var pinsam, men inte lika pinsam som straffen vi fick emot oss i premiärmatchen borta mot Djurgården. Almebäck blir nedsparkad och Djurgården får straff!!!

Ja vi har märkliga domare i allsvenskan må jag säga...
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-10-17 19:53
Erki// Ja, det BORDE bli avstängning i efterhand.
-Men.. DN tog inte upp fallet med Kristensens stolpflytt med motiveringen att det bara skulle ha gett gult kort på plan. En filmning kan aldrig ge mer en gult kort hur dålig den än är;) Så tyvär kommer japanen undan. Det är jag nästan helt säker på.
Örebro Miroslav kuba
2009-10-17 18:55
Ämne: Och priset till Alls....
Håller med den var riktigt pinsam.
Örebro Aspen
2009-10-17 18:19
S E//Instämmer
Örebro Erki
2009-10-17 18:09
Och priset till Allsvenskans mest patetiska filmare går till...Stefan Ishisaki!

Hemsk filmning idag mot TFF som måste ge ett par matchers avstängning i efterhand.
Örebro S E
2009-10-17 18:07
Jag är inte säker på att jag vill ha tillbaka Haginge...ser inte direkt det många av er ser i honom. Om vi får han gratis med låg lön, så kanske som back-up, annars tycker jag att man ska satsa på nåt annat. Han har uppenbart inte psyket för att hantera motgång och ÖSK är i stort behov av vinnare som klarar och vill att nå toppen. Vinnare är det vi saknar i klubben, det märks varje gång vi närmar oss toppen. Vi har nog av bekvämma spelare som trivs i mitten och att enbart få ut sin lön varje månad.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-17 16:59
Blå Bergen Blues// Tror att Riddez har kontrakt även över nästa år. Men jag har väl fel här också ;)
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-17 16:58
ÖSK-Karl// Då får jag be om ursäkt. Trodde faktiskt Riddez gick som Bosman och att han spelat ut sitt kontrakt.

1.5 mille för Hagge är ju egentligen ine så illa med tanke på att han bara hade 6 månader kvar. Hade hört summor runt 500 000 i svang.

Två fel av två möjliga av mig ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-17 16:42
För övrigt känner jag inte till Riddez status just nu. Godset är ju inte riktigt något topplag precis. Om han går som Bosman finns det väl också fler intressenter. Djurgården har ju tidigare visat intresse och Riddez har bekräftat att intresset är ömsesidigt. Han är ju som bekant stockholmare. Dessutom tycker jag att vi redan har en bra vänsterback. Andra tycker annorlunda. Smaken är som ofta delad..
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-17 15:18
BBB//

Jo, man blev nostalgisk;)

Tyvärr tar ju den eländiga hallen in bara hälften så många nu.

Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-17 14:26
ÖSK-Karl// eeh? Talking to me? Om Bosman-domens effekter för fotbollen i Europa har det väl vid det här laget skrivits spaltkilometer, så tyvärr har jag just nu inget intelligent(-are) att tillföra i den frågan. Riddez blir isf bara en i raden av många, många Bosman-fall de senaste åren. Det jag vände mig emot var att "ditt" bolag (som jag uppfattade det) skulle kontakta U21-spelare innan de var "lovliga" att kontakta (därav "smyga i buskarna"). Detta har du ju senare dementerat, så då är ju allt egentligen i det avseendet detsamma som förut. Det ska vara 6 månader som gäller. ÖSK (inkl spelarbolag) är bara en i mängden som kan komma med locktoner till den unga, lovande spelaren.

ps. Var det tryck a la gamla tider i ishallen igår? Jag minns kvalmatcher o så med runt sextusen på läktarna. Då hade man inte velat vara med om en "snabb utrymning" vid brand eller så.. Men, å andra sidan kanske det inte brinner så ofta i ishallar?! ;)
Örebro DaSa
2009-10-17 14:23
Ämne: förstår inte kritike....
Det är väl inte Hasan som sågats, utan de som värvade honom. Om fallet är som du säger så är det verkligen att kasta pengarna i sjön. Varför ta in en offensivmittfältare som ersättare till en vänsterback back-up spelare? Sen enbart för ett halvår?
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-10-17 13:56
förstår inte kritiken mot Hasan sesay? han värvades in som back up tills Holge kom tillbaka. sesay har inte kostat Ösk många kronor. skärpning!
Örebro DaSa
2009-10-17 13:39
Glömde bort Riddez och Hagge försäljningarna, men det är ju faktiskt två affärer som också talar emot Sjögren/ÖSK. Vet inte all bakgrundsfakta men att vi fick sälja dem så billigt var ju på grund av deras kontrakt snart skulle gå ut. Så där kunde vi kanske fått bättre betalt om vi skulle ha investerat i längre kontrakt innan, men kontraktsförlängningar är svårt. Som exempel så var det ju en jävla tur att vi inte skrev ngt lånktidskontrakt med Näfver.
Örebro Aspen
2009-10-17 13:32
Chipset//Sportchefen är ansvarig all sportslig verksamhet vilket även omfattar laget och Sixten.
Jag tycker man måste se att fler i organisationen bidrar till resultatet annars tröttnar säkert dom. Och då uteblir resultatet. För verkligheten är sådan att HELA organisationen bidrar.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-17 13:29
Per Johansson kostade lika mycket att köpa som vi fick för Haginge, Bedoya kostade ca.1.5 miljoner att signa, kameruanerna nära 4 miljoner med alla omkostnader, Alvbåge 4.5 miljoner och Porokara ca.1.5 miljoner.

Spelarinvest la nära 6 miljoner på den gamla truppen för att få ÖSK på fötter.
Örebro Chipset
2009-10-17 13:27
Aspen// Ja du, ingen aning. Hur skulle jag veta det? Jag vet bara vem som är sportchef och att den har anvaret för nyförvärv. Därför skrev jag ansvaret.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-17 13:19
KvT//

Rätt skall vara rätt, Riddez gav runt 2 miljoner och Haginge 1.5 miljoner. Riddez gick inte som bosman, däremot är det nog stor chans att han kommer tillbaks som sådan.

Visst är det hemskt BBB? ;)
Hallå din gamla indian
2009-10-17 13:14
Tjäna pengar på att ta emot mail? Lite extra pengar varje månad till att betala
dom där interneträkningarna eller mobilräkningarna?

Gå bara in på Länken ovan och bli medlem, helt gratis!
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-17 13:05
Chipset//

Jag håller med dig, det är inte nyförvären det är fel på sista åren, däremot speltiden med dem och uteblivna kontraktsförlängningar, både med dem och de egna talangerna.
Örebro Aspen
2009-10-17 13:04
Chipset//Nu var inte Sjögren ensam i USA när man scoutade Bedoya. Hur var ansvar och arbets-fördelning under den resan? Sjögren behöver en klapp på axeln men inga fler?
Örebro Niko-ÖSK
2009-10-17 13:02
Kanske det är dags att byta sportchef.
Örebro Conjuration ★
2009-10-17 12:52
DaSa//

Porokara var billig. Kvalité är alltid billigt! Han har inte haft flytet som han hade förra säsongen men ack så är han en mycket bra värvning enligt mig.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-17 12:31
DaSa // Så är det nog. Men skulle vara intressant och veta om Sjögren själv tittar på matcher med talanger. Tror han & Taaler var på någon match i fjol iaf.

Tycker inte ÖSK hittat något på väldigt länge. Staaf var ju en som hittades ner i systemet. Som möjligen kan lyckas. Men sen har ingenting hänt på talangsidan (om vi bortser från egna ÖSK U spelare).

Det finns ju potentiella spelare överallt. Det gäller att ha någon i Organisationen som förstår att se dem. IFK går bara ned och hämtar Hannes Stiller och han kommer rakt in och spelar riktigt bra. Förvisso är han äldre men ändå. Och hur många har inte Pelle Olsson hittat? Alla har väl inte blivit stjärnor men nog så stabila allsvenska spelare.

Och med Stiller visas ju att det även går att hitta riktigt bra äldre spelare. Kanske inte som kommande försäljningsobjekt men som en stabil allsvensk spelare till en rimlig lönekostnad.

Jag är övertygad om att en spelare i Adrianos klass, eller bättre, hade kunnat plockas upp från SE i somras.
Örebro DaSa
2009-10-17 12:22
Ämne: DaSa //Almebäck vet ....
Jag antar att det är Sjögren som godkänner/gallrar vilka som får komma och provspela så vi måste nog ge honom cred för det:)

Vore intressant att läsa sportchefens arbetsbeskrivning. Ngn som har tillgång till den?:)
Örebro M!ke
2009-10-17 12:19
Tydligen får man ha politiska budskap i samband med matcher om man kommer från Göteborg...
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-17 12:18
ÖSK har väl inte dragit in några egentliga pengar på en försäljning sedan PFO - Som de dessutom fick betal tillbaka 750 000 i efterhand på. Jävligt klantigt gjort faktiskt.

Riddez gick väl som Bosman (Efter att förmodligen ebjudits en fet lön av Norrmännen........)

Haginge fick vi väl fikapengar för. En bra sportchef hade insett Haginges potential och förlängt innan AS började den säsongen.

Nävfer? Hehe - han fick vi skänka bort för att bli av med en spelarlön

Så - Inte görs det speciellt bra affärer i ÖSK - Den verksamheten skulle skötas av andra istället.
Annons: