/fotboll/osk/forum/5522.aspx/fotboll/osk/forum/5522.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Brommapojkarna IFBP
2009-10-18 14:56
Hej, är det någon som vet om matchen streamas? Då jag inte befinner mig i Sthlm för tillfället.

Tack!
Örebro pemo
2009-10-18 14:55
Lustigt, IKF G anklagar Elfsborg för fusk? Visst ramlade han i straffområdet utan någon kontakt. Men vad kallar då IFK G det som Selakocic gjorde mot Nordin?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
hoppas på över 2000 åskådare idag. Deras snitt ligger på ca: 2800. Men det ser glest ut på läkteren enligt tv-bilderna.
Örebro Kurt von Traatt
Snygg webrapporteringssida (långt ord blev det) LiveScore har på länktips. Tror nog det blir den och inte NA i första hand idag.
Örebro Sersant
2009-10-18 14:52
Någon som vet varför inte Astvald vill förlänga då? I och med att Basse verkar vara på väg bort så är ju Astvald första val.
Örebro pemo
2009-10-18 14:52
Tycker dagens uppställning ser lovande ut. Det vi kommer att sakna är längden vid inlägg, men där får väl Alven ta ett större ansvar. Per är en bra ersättare till Bedoya och passar nog bra på Grimsta där det lär bli en hel del "krigarfotboll" Sen till gnället om Berra. Ni måste förstå att Sixten har betydligt större kompetens att se en spelres värde jmfr med oss läkatcoacher. Visst, jag tycker att han är en färgklick, men vill jag bara ha roligt så går jag på revy istället. Med tanke på världs-ekonomin så tror jag att spelarna måste vara ganska rädda om sina kontrakt och kontakter. Det är helt klart klubbarnas marknad nu. Sen måste man också prestera.....
Örebro Ericson
2009-10-18 14:49
Karl// Ok
Örebro Godfoten
2009-10-18 14:47
H-e.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-18 14:46
Gotfoten//

Nej, bara ett år till.
Örebro Godfoten
2009-10-18 14:44
Hur länge till gäller Astvalds kontrakt då? Två år va?
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-18 14:42
Ericson//

Han har ett år kvar på sitt lärlingskontrakt och lönen han blev erbjuden är en vanlig ÖSK-lön, helt rätt iofs, det kontraktet hade han skrivit på i ett tidigt skede, men Lennart är så saktfärdig, så nu spelar han väl ut kontraktet, signar för 1-2 miljoner med en ny klubb rakt ner i fickan. Det är ett sådant bolag vi istället nu vill sattsa på, alltså köpa unga lovande/färdiga spelare till ÖSK som bosman.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-18 14:36
Ericson//

För att utveckla det hela ännu mer. Tänk vad mycket stryk Fahlander fått inom ishockeyn. På något sätt tror jag han gillar det, men tyvärr är ingen av oss stora Sponsorer i Spelarinvest beredda att ta lika mycket stryk. Kan bero på att vi har företag och familjer att tänka på.

Jag gillar Fahlander (förutom att han är Djurgårdare i fotboll), men redan i hans tidiga ålder har han faktiskt mer kapital än han kan göra slut på.
Örebro _Adde_
2009-10-18 14:35
Tycker att Sixten snart kan ta sitt pick och pack o dra!! Otroligt hur han misshandlar Berra!! Killen har på intet sätt gjort bort sig när han fått spela (åtminstone när han blev varm i kläderna) och är ung och utvecklingsbar... Hur kan man inte välja att spela honom bredvid Alme? De två känns ju som det perfekta paret!!
Örebro Ericson
2009-10-18 14:33
Karl// Varför vill inte Astvald förlänga? Har han fått bud från någon annan klubb?

Det är ju i år han har fått spela och gjort det bra dessutom.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-18 14:27
Ericson//

Fast där har vi nästa bekymmer som inte alla tänker på. Just nu är det fyra spelare i ÖSK som inte vill förlänga sina kontrakt. Berra, Basse, Porokara och Astvald. Inom Spelarinvest är det slut på pengar och vi som gick in med mycket kan inte, eller snarare vill inte under de gamla premisserna sattsa mer. ÖSK får det svårt att förlänga om de inte hittar någon extern sponsor. Så vi alla sitter i en jobbig rävsax just nu. Vi jobbar på lösningar, men det känns som att vi jobbar i motvind.
Örebro Ericson
2009-10-18 14:20
ÖSK-Karl// Bra svar. Tycker ditt förslag med utlåning över vintern låter jättebra men jag vill inte att han ska sälja efter det. Jag tror fortfarande att Berra kan utvecklas mycket och att ÖSK/invest kan få bra mycket mer pengar om han tillåts att utvecklas mer.

Det man måste se till ifall han lånas ut är att han fortsätter att träna på engelska/svenska så att han inte tappar det han redan lärt sig.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-18 14:16
Ericson//

Nja, inte färgade av mina privata ekonomiska intressen, men säkerligen hur ÖSK, Spelarinvest skall överleva på sikt. Det färgar säkert mina åsikter mycket. Men där borde det vara ett samförstånd mellan Sixten och Lennart. Tyvärr tror jag inte Lennart klarar den uppgiften.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-18 14:12
Bs_91//

Du gav mig en anledning att inte deppa vid förlust, varför tar ni numera tåget till bortamatcherna?
Örebro Ericson
2009-10-18 14:10
ÖSK-Karl// Jag tycker också det är synd att Berra inte får spela mer men jag tycker att dina inlägg verkar lite färgade av egna intressen. Detta är inget påhopp utan jag skulle bara vilja höra om du själv tror att det kan vara så ibland.

Jag förutsätter att Sixten tar ut det bästa laget för dagen (förutom den berömda cupmatchen...).
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-18 14:09
Förlorar vi idag så tycker jag det är dax att spela in Erik Nilsson på Kihlbergs position, någon beskrev Erik som långsam, men antar att denne inte sett Kihlberg spela i år.
Örebro Godfoten
2009-10-18 14:05
Men då vet vi att NA bara spekulerar kring elvorna och inte besöker några träningar alls. :)
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-18 14:04
Rudolf//

Håller med, det är rent bedrövligt. Man måste också tänka på att denne unga grabb nyligen hade ett färdigt kontrakt i näven med sitt drömland.

Sedan att det inte gick att sälja till det "skitpriset" är jag den förste att hålla med om, men detta snuddar vid mobbing. Med facit i hand kanske det hade varit bättre att ta emot "skitpriset" eftersom Sixten ändå inte vill använda honom. Men det visar mer hur lite han tänker på ÖSK:s och Spelarinvests ekonomi.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-18 13:55
Rudolf Blodstrupmoen// Jag håller med. Positivt dock är väl att äntligen Per J får chansen från start. Det var ett tag sedan.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-10-18 13:52
Usch vad trist det är att se hur illa Berra behandlas. Inte för att jag tror att Nordback gör ett dåligt jobb som mittback men det känns verkligen bara som en kortsiktig lösning. Berra borde få chansen i den här matchen iaf, om han inte skulle prestera så är Wikström tillbaka till nästa match. Berra har inte ens fått chansen att misslyckas. - Man måste våga för att vinna.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-18 13:44
GT//

Nordback mittback och Per J. från start, sluta chocka mig så, det var ju vad jag ville, eller inte, för egentligen ville jag ha med Ze, men det var det näst bästa alternativet, vi får se när matchen startar.

Förövrigt anser jag att ÖSK bör låna ut Ze mot lön och försäkring till ett franskt lag så fort det är tillåtet enligt Uefa-reglerna, sedan får de antingen köpa honom eller också får vi tillbaks en matchtränad berra i mars.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-18 13:44
Jaså? Nordback - jaja - Vore jag BP:s tränare skulle jag beodra många inlägg då. Å andra sidan är väl BP ett lag som helst håller sig på backen.

Wirtanen på bänken då. Skulle gärna se Wirre få en hel match som högerforward. Men det är tuff konkurrens på den kanten.
Wivallius
2009-10-18 13:37
Jaha, lite sen var jag ju där men glad att jag tänkte rätt i alla fall.
Wivallius
2009-10-18 13:36
Hur har Nobbe spelat i veckan? Något som tyder på att han skulle valts som mittback? Om inte står det väl mellan Holgerson och Zé och då blir det nog Holger och om så är fallet innebär det väl att ÖSK tänker förlänga kontraktet med honom. Om Nobbe väljs så går säkert Per in på mitten. Sen hoppas jag verkligen man startar med Basse och byter ut honom efter 55-60 min om det inte funkar. Astvald har framtiden för sig men Basse är en bättre spelare när det funkar och kan dessutom avgöra en match på egen hand. Sen ökar ju hans marknadsvärde om han får spela ;-)
Örebro GT
2009-10-18 13:33
Nordback mittback, Per Johansson mf. Se länk.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-18 13:25
Godfoten //Ja, har Anttonen spelat högerback hela veckan så tvivlar jag på att han ska in i mitten idag. Det vore ju konstigt. Om det inte beror på att Sixten mörkar - Men det är nog föga troligt.
Annons: