/fotboll/osk/forum/552.aspx/fotboll/osk/forum/552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Iron Mikes skägg
2016-09-17 21:06
@Nissesson:

Folk har ignorerat dig och då plötsligt ska börja igen om att du inte vill stå med kubanerna och alla för alla osv.. Ingen hade ens börjat men det var väl för lite drama för dig så du var tvungen att dra igång något. Kan du inte sköta din firma eller något och avreagera dig där istället för dra igång här heeeela tiden om hur synd det är om dig. Du kunde inte svara på frågan de ställde varför 90% inte vill ha dig på ett forum.
Du som startade öskforum får gärna dra igång det igen. Var skönt när Saywee fick en spärr direkt där.
Örebro flesklepp
2016-09-17 20:41
Nissesson//jo, vi fortsätter via PM
AIK Nissesson
2016-09-17 20:17
flesklepp, jo fel letar du ofta, för att få igång ett tjafs.

När skrev jag att alla i ÖSK's styrelse var rötägg, kan du leta upp det inlägget, eller vill du bara hitta på!!!

pm'a om det passar dig.

Fy tusan vad tröttsamt för alla som vill läsa om fotboll.

Har jag skrivit det kommer jag be om ursäkt, om jag inte var onykter vid tillfället, för då är alla inlägg OK ...
Örebro flesklepp
2016-09-17 18:55
@Nissesson:
Jag "letar" inte fel, men jag upprörs t ex av orättvisa beskrivningar/ formuleringar. Som när skribenter t ex benämner ALLA i ÖSK:s styrelse såsom "rötägg", ett exempel från några år tillbaka (i samband med uppropet/upproret hösten 2012). Då tar det hus i helsike hos mig. Då började vi munhuggas du och jag, Nissesson/Saywee så att Forumet till slut fick stängas ned. Minns du det?
AIK Nissesson
2016-09-17 18:43
@flesklepp:

Det gäller ALLA, men du är oftast snäll, men letar fel ibland, hos andra, men det är OK, de måste rättas till ...

Örebro Vinnartradition
2016-09-17 18:29
@DaSa:

Lägg dessutom till att Mårtensson är en av Axéns stora favoritspelare.
Örebro DaSa
2016-09-17 18:27
Jag tror också att mårtensson skulle kunna vara en bra ersättare för RÅP. Hans kontrakt går ut nästa sommar så borde inte bli så dyrt om han vill komma till oss.
Örebro flesklepp
2016-09-17 18:07
@Nissesson:
Kräver ju att vi alla, Nissesson är snälla mot varandra även om vi ibland måhända tycker olika. Ursäkta, ursäkta, Nissesson att jag skriver det, men jag upplever att du inte alltid är det, snäll mot "varandra"
Iron Mikes skägg
2016-09-17 16:39
@Nicknamn i ribban:

Atakora? Nej snälla.. Hellre Wede såfall.
Jag tycker dock att vi ska lägga vårt största fokus på backlinjen. Eric Larsson var verkligen ingen höjdare för Sundsvall igår men det är en kille jag verkligen gillar men tyvärr är han väl under kontrakt?
Örebro Nicknamn i ribban
2016-09-17 16:33
Johan Bertilsson sitter på ett utgående kontrakt i Gefle och lär väl inte direkt sakna anbud. Skulle gärna se honom i ÖSK om både Astrit och Broberg lämnar, men han lär som sagt ha en del klubbar efter sig.

Ett annat alternativ, och en annan spelartyp, är Lalawélé Atakora som nog lär lämna Helsingborg.
AIK Nissesson
2016-09-17 16:14
"Alla tillsammans" "Vi är ingenting utan dig" Är det bara ord, eller kan vi ALLA jobba för laget vi tycker om? Stödja, supporta och ge kraft under hemma- och bortamatcher? Alla måste kämpa , ALLA, inte skämma ut oss och ta onödig kraft från varandra ... Bemöt inlägget, inte nic'et !!! GGG Saywee
AIK Nissesson
2016-09-17 15:32
Vågar inte vara på bortastå, tyvärr, men det är fanimej inte mitt fel:(

Jag skall jobba för ÖSK-vinst mot sillarna, kanske lånar Olsson's blåvita tröja och rusar in på plan, men tror inte det kommer att behövas några jädra fuskpoäng.

Det blir fest på Ullevi!!!

Livstidskuban som längtar ....
Örebro Vinnartradition
2016-09-17 15:26
Nissesson//

In och anmäl dig till resan.

Söndagen den 2/10 står vi alla bakom samma banderoll, för ÖSK!
AIK Nissesson
2016-09-17 15:25
Vinnartradition, tack för din positiva outtröttlighet, du kan bli guld värd! Asbjörn, intressant, välskrivet och fotbollsrelaterat. Din Konstruktivitet och analysförmåga borde skickas till Simon och Akexander, jag menar det verkligen, inget hån eller trams. För jag tror inte att de läser här. Kalle, kul att du kan glädja så många, i bedrövelsen. Sunnanlid, angående oavgjorda matcher, precis vad jag "antydde" tidigare i veckan. Kämpa ÖSK, europaspel är MYCKET möjligt 2017:)
Örebro Vinnartradition
2016-09-17 15:08
LYSTRING!

Imorgon återstår det exakt två veckor till höstens resa till
Stockholm, Tele2 Arena och bortamatchen mot DIF, söndagen den 2/10.

Vi utlyser nu en tävling. Alla som anmäler sig till resan någon gång mellan kl. 15 idag och kl. 21 imorgon (söndagen den 18/9) tävlar om gratis entré till matchen. Vi kommer därefter att gå ut med en vinnare.

Sprid ordet till dina ÖSK-vänner. Välj pub- eller direktbuss och var med i tävlingen!

#HÖSTENSRESA

Anmälan till resan sker på länktipset.
Örebro Matta
2016-09-17 14:29
Tack, Asbjötn#10 för en intressant och initierad genomgång.

Andelen värvade spelare som kommit tillbaka från spel utomlands har varit hög på senare år (Ajdarevic, Besarra m fl) har du någon koll på möjliga spelare utanför Sveriges gränser?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Asbjörn#10
2016-09-17 13:40
Satt mig och kikade på de olika lagens spelarkontraktslägen runt om i Allsvenskan i syfte att hitta tänkbara intressanta nyförvärv med utgående kontrakt till nästa år.

Om vi utgår från den trupp vi just nu har under kontrakt så är det väl framförallt på tre positioner vi skulle behöva förstärkning om vi inte får till fler förlängningar.

- En ny någorlunda etablerad mittback då vi i nuläget bara har Almebäck och Brendan kontrakterade över nästa år.

- En ny vänsterback då vi i nuläget bara har Valgardsson kontrakterad över nästa år.

- En ny anfallare då vi i nuläget bara har Sköld som naturlig anfallare kontrakterad över nästa år.

- Kollade även på yttermittfältare då vi i nuläget har Sema, Omoh, Ayaz och Alfred men där flera av dessa även skulle kunna vikariera som anfallare om det krävs.

Har bara tagit med de spelare med utgående kontrakt som är realistiska. Har även tagit med några kontrakterade spelare som har fått dåligt med speltid i sina klubbar och kan tänkas vara intresserade av att röra på sig.

Har inte sett så mycket av Superettan i år så har för dålig koll där men slänger med Liverstam på listan som har utgående kontrakt och där vi var bekräftat intresserade redan förra året.

Mittbackar:
Tibor Joza Falkenberg
David Boo Wiklander Hammarby
Marcus Falk-Olander Norrköping
Joakim Karlsson Jönköping
Fredrik Liverstam Halmstad
Walid Atta Östersund (kontrakt 2017)
Richard Magyar Hammarby (kontrakt 2017)

Inga namn som man känner överglänser Moberg med råge direkt.

Wiklander var jag sugen på i vintras, nu har han ju gjort dundersuccé i Bajen sedan sommaren så de kommer säkert vilja behålla honom ett år till.

Frågan är om Liverstam som lagkapten vill stanna i HBK om de går upp?

Atta har inte varit ordinarie i Östersund som alla förväntade sig att han skulle vara. Fin spelande mittback men känns som ett mittbackspar Atta-Almebäck skulle vara på tok för svagt i luften.

Magyar var vi ju enligt rykten sugna på när han lämnade HBK men han har ju varit helt under isen sedan han kom till Bajen och är nu bänkad.

Vänsterbackar:
Stefan Batan Hammarby
Billy Nordström Göteborg
Tom Siwe Jönköping
Dennis Widgren Östersund
Nicklas Andersén Häcken (kontrakt 2017)
Patrick Kpozo AIK (kontrakt 2018)

Batan känns nu 2-3 år för sent.

Göteborg förlänger förmodligen med lovande Nordström.

Widgren har spännande offensiva egenskaper, frågan är om han håller som ordinarie redan nu bara.

Andersén var bra i Superettan men har knappt fått spela i Häcken.

Kpozo är ju ett riktigt utvecklingsbart råämne, ett helårslån kanske skulle kunna vara aktuellt?

Defensiva innermittfältare:
Alexander Faltsetas Djurgården
Philip Haglund Hammarby
Robin Nilsson Gefle
Anders Bååth Gefle
Mauricio Albornoz Sundsvall

Tror faktiskt att både Faltsetas och Haglund skulle kunna göra det helt ok som ersättare för RÅP.

Anfallare:
Dioh Williams Gelfe
Amadou Jawo Djurgården (kontrakt 2018)

Inte spännande någonstans. Jawo tog jag bara med för jag vet att han sedan tidigare är en favorit hos Alec.

Yttermittfältare:
Christoffer Carlsson Falkenberg
Jonathan Ring Kalmar
Anton Wede Helsingborg
Seon-Min Moon Djurgården (kontrakt 2018)

Jonathan Ring? Tveksamt där va...

Carlsson är en DG-kopia fast sämre.

Wede trivs bäst i mitten.

Moon är ganska spännande egentligen men lite ojämn och dessutom kontraktsbunden.

Skulle Helsingborg lyckas åka ur finns det väl ett antal spelare där också som med deras ekonomiska situation skulle vara intressanta. Tänker spontant på Adam Eriksson på vänsterbacken och ytterligare en favorit hos Alec i Johan Mårtensson som RÅP-ersättare.

Har ni själva några realistiska favoriter från övriga lag ni gärna skulle se i världens vackraste tröja nästa år?
Örebro Fy bubblan
2016-09-17 13:11
@Pellan:

Håller så med dig om detta. Önskar att folk insåg det fina i att vi har två kalaslag från stan.
AIK Nissesson
2016-09-17 12:56
När man läser gårdagskvällens inlägg, förstår man väl att det iallafall verkade som några var nyktra ...
Örebro Pellan
2016-09-17 12:45
Vilken ljuvlig dag! Åker just nu till Karlstad med andra tusentals rödvita Örebrosupportrar och stöttar Örebro i en annan sport.

Älskar fina Örebro oavsett sport!
Örebro DaSa
2016-09-17 12:29
Undrar hur det står till med motivationen hos de spelare som sitter på utgående kontrakt, speciellt om man har gjort klart med en ny klubb till nästa säsong. Med vissa undantag så känns det som att nyvörven och de med kontrakt över nästa säsong har varit bäst och kämpat mest senaste matcherna. Tyvärr så har vi ju inte så mycket att kasta in istället. Men jag hade gärna sett att Sema och Hines spelar från start mot IFK. Sen behöver Ayaz ha mera speltid, varför inte försöka spela honom i form istället för Broberg som vill lämna?!
Örebro Columbus
2016-09-17 11:51
ÖIK-Karl hade nog druckit igår kväll.....

Men nu till matchen: kudos till Per Cedergren i Sundsvall att han (liksom i våras) i slutet av matchen såg till att vara på benen och långt ut till sidlinjen för att kunna sparka bort bollen all världens väg om ÖSK skulle fått ett inkast där i slutet och haft bråttom att närma sig Sundsvallsmålet.....nu behövde han dock inte ingripa. Just igår kväll, alltså. Den mannen ser minsann till att frasen "vinna till varje pris" fortfarande lever!
Iron Mikes skägg
2016-09-17 11:34
@ÖSK-Karl:

Hade du stort förtroende för Peter Johansson? Var han duktig kassör i hockey Övertårneå?
Iron Mikes skägg
2016-09-17 11:29
Min gamle far som läser här då och då ringde mig precis och skrattade åt Hockey Kalle haha.
Örebro Fy bubblan
2016-09-17 11:09
Mycket bra skrivet Asbjörn!

Örebro Asbjörn#10
2016-09-17 10:40
Synd att Kalle valde att hålla tillbaka på den aggression han påstod sig ha över att ÖSK (Övertorneå SK) hade en styrelse fylld av så många finskklingande namn. Hade kunnat bli ännu ett legendariskt inlägg.

Det ska sägas att mycket har skötts tvivelaktigt under olika perioder i ÖSKs (Örebro SK) historia samt att Örebro Hockey har gjort en hel del bra grejer de senaste åren. Måste ändå ge en mer nyanserad bild kring två av de vanliga argumenten som Kalle ständigt drar.

1. Att Örebro Hockey skulle spänna bågen på ett annat sätt än vad ÖSK gör genom att ha som målsättning att ta en direkt slutspelsplats.

I SHL tar topp 6 en direkt slutspelsplats utan diverse in- och utkval för att ta sig vidare. Örebro Hockey har alltså en målsättning att nå topp 6, dvs identisk målsättning med vad ÖSK gick ut med, och är på väg att uppnå, inför årets säsong.

2. Örebro Hockey kommer vinna SM-guld före ÖSK.

Visst kan man dra historiska paralleller till hur länge ÖSK har funnits kontra hockeylaget, historian kan vi dock inte påverka och detta ständigt återkommande påstående riktar sig ju från hans del snarare mot vad jag tolkar är framtiden.

Vad han däremot aldrig lägger till är vilka skillnader det trots allt finns mellan SHL och Allsvenskan. Givetvis blir det svårare för ett mindre lag att vinna när det handlar om en rak serie utslagen på 30 matcher än i slutspelsform, oavsett om det är bäst av 7 eller inte.

I slutspelsformatet handlar ju det mesta om att toppa formen vid rätt tidpunkt och ha flyt i slutspelsträdet. Minns för några år sedan som exempel när HV71 vunnit serien och AIK tagit sista slutspelsplatsen och sedan slog ut HV i fyra raka matcher. Det är som att Kalmar plötsligt skulle kunna eliminera Malmö för övriga konkurrenter i guldstriden i Allsvenskan...

Eller när Frölunda var överlägsna i serien något år för att sedan bara tappa formen helt i slutspelet och åka ur. I Allsvenskan är det lika viktigt hur du presterar i mars som i november, det räcker inte att ha sex bra veckor under året.

Det är ju av den anledningen Leicesters seger i Premier League förra året lyfts fram som en av de största idrottsbragderna på år och dagar. De som vill jämföra den bedriften med när Grekland vann EM-guld 2004 har nog kollat på för mycket hockey.

Nu blev det här inlägget längre än jag trodde och utan att ens ha gått in på den ekonomiska biten, där det till skillnad från Allsvenskan egentligen är omöjligt att skapa några ekonomiska klyftor mellan lagen i SHL pga transferregler, så kan man väl summa summarum säga att ett SM-guld i hockey bör statistiskt vara ca 17,3 gånger enklare att erövra än ett SM-guld i fotboll! :)
Örebro Sunnanlid (2013)
2016-09-17 10:19
Förresten, det är ganska fascinerande hur extremt olika två oavgjorda matcher som i slutändan ger lika mycket poäng kan kännas efteråt.
Örebro Sunnanlid (2013)
2016-09-17 10:16
@flesklepp:

Haha, jag är rätt nöjd själv! Nej, mina uttalanden igår var till viss del tack vare whiskeyn som inmundigades under matchen. Jag har så svårt att hålla känslorna i styr, speciellt när det går dåligt för ÖSK. Dagen efter får man skämmas, och då är det dessutom lättare att glädja sig åt allt positivt som trots allt finns med vår fina klubb.
Sawadee
2016-09-17 09:59
@ÖSK-Karl:
Alla dessa är alltså styrelsemedlemmar i Övertorneå SK under de angivna åren. Vet Kalle inte ens att Rose-Marie Frebran var ordförande i Örebro SK 2011? Svårbegripligt att en person som påstår sig att ha varit storsponsor och säger sig ha blivit erbjuden en plats i Örebro SK:s styrelse flera gånger har så dålig koll att han stället sitter och spyr galla över ideellt arbetande människor i Övertorneå.
Iron Mikes skägg
2016-09-17 09:48
Haha hockey Kalle gör det igen. Tragiskt
Annons: