/fotboll/osk/forum/5512.aspx/fotboll/osk/forum/5512.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2009-10-21 15:15
Saywee//Money talks also in Russia. Rubin Kazan är ryska mästare.
Örebro Aspen
2009-10-21 15:13
Henrik(ÖSK)//Som det var någon som sade även Spelarinvest ville ha 1 års förlängning av Sixten.

Vad menar du med "En överväldigande majoritet ville ha en förlängning". Överväldigande majoritet av detta forum, av medlemmarna, av styrelsen i ÖSK Elitfotboll AB, av styrelsen Örebro SK Fotboll, .... ???
Den som svarar för försäljning av spelare måste marknadsföra det som ska säljas. Tro inte att Hasse Borg bra sitter och väntar på ett fett anbud. Alla typ av sälj kräver stor arbetsinsats och kontaktnät.
AIK Saywee
2009-10-21 15:12
Ämne: Det känns lite ljumm....
Ljummet forum och dimmigt i övrigt kanske, men målet är klart (och västkusten).

Det var ju ett riktigt optimistiskt inlägg nu när "målsnöret" börjar skönjas ...

FORZA SVARTVITT, nu avslutar vi med att ge allt för 9 p!!!
AIK Saywee
2009-10-21 15:01
Ämne: Saywee// Appropå "kl....
BBB, ja visst var det underligt att skylla på arrangören, det hade inte funkat idag!
AIK Saywee
2009-10-21 14:39
Ursäkta, fyra "grejer" till från dagens sportbilaga i GT att roas eller våndas över ...

1.Rubin Kazan visade att det kanske inte alltid är så att "money talks", hur kan det bli så?

2. Henke verkar enligt Helsingborgs Dagblad vilja avsluta karriären som tränare i Skottland, "passar mig" bra ;-)

3. "Svennistramset är över, vilken dårsoppa - landslaget är för viktigt för att ge jobbet till en deltidsförbundskapten!

4. Lilla Ullevi är en sandlåda ...

"40 nya ton sand" skall hjälpa arenan att bli spelbar "när den allsvsnska guldstriden skall avgöras", lagrell vakna! Man måste väl ha spelbara planer under den allsvenska säsongen, eller det kanske bara gäller på lilla valla i bruksorten i framtiden ?

Vilket skämt den alldeles för stort byggda lilla ullevi är hittills, men inte ett dugg förvånande.
Klackar hoppar i takt och stadsdelar rasar ihop (överdivet av mig kanske). Publiksiffrorna är ofta kring 2000-6000, utom i enstaka fall ...

... dessa diöttebörjare ;-)))))
AIK Saywee
2009-10-21 13:46
Ämne: Angående själen i kl....
pemo, lite förtydligande, jag tror att du kanske inte forstod innebörden av mitt inlägg vid midnatt och jag vet mycket väl att ordet själ kanske skulle ersatts av något annat ord i mitt "själen i klubben" som jag skrev.

Med själ menade jag något mycket djupare än, varifrån eller var olika spelare i dagens ÖSK kan tänkas komma ifrån, det är totalt ointressant, nästan iallafall, i detta sammanhang ...

När själen försvinner ur något, brukar det oftast bara bli ett tomt och innehållslöst skal kvar.

Stjäl inte en svartvit själ ;-)
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-10-21 13:00
Sen att "väldigt många" inte förstår varför Sixten fick förlängt med två år är ett rätt märkligt påstående. Jag minns mycket väl hur tongångarna lät när Sixten och ÖSK-ledningen ännu inte förhandlat om en förlängning,trots utgående kontrakt. En överväldigande majoritet ville ha en förlängning. Eller tycker du att vi ska revisionera historien?
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-10-21 12:57
ÖSK-Karl: det är som att tala med en marmorpelare. Du har vid upprepade tillfällen skrivit att "ska spelarinvest skjuta till pengar,då ska vi ha inflytande gällande tränare/sportchef". Så vad har jag inte fattat?
Att inga anbud kommer in för Porokara kan väl knappast Sjögren lastas för? Eller vill du att han ska spankulera runt i nederländska städer med enorma plakat med "Porokara for sale!" på?
Om ÖSK inte får in något kapital för att ersätta Astvald och Erik Nilsson (förutsatt att dessa inte skriver på nya kontrakt,du verkar säker på att de inte gör det?) så får man rätta munnen efter magsäcken. Ersätta från de egna leden eller värva lokalt till en billig summa. Ta ett år i nedre mittenregionen med syftet att bygga för framtiden då juniorerna förhoppningsvis kan blomma ut. Jag trodde du förespråkade de yngre förmågorna?
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-21 12:12
Henrik(ÖSK)

Jodå, jag är mycket mottaglig för argument varje dag. Men du skriver Sixten Boström, då har du inte fattar vad det handlar om. Bekymret är att pengarna är slut inom Spelarinvest, försäljningar har inte skett såsom utlovats. Om ett år går kontrakten ut för stora investeringar såsom berra, basse o Porokara. Det är inte nutiden jag är rädd för, det är framtiden. Om ett år går dessutom kontrakten ut med Astvald och Erik Nilsson, det går inte att trolla med knäna. Beskriv hur du tycker ÖSK skall få in pengar för att ersätta dessa spelare.

Sedan Kihlbergs mysko kontrakt, det kan väl vem som helst se att han inte längre håller i AS. Ändå kommer han totalt i onödan kosta stora pengar nästa år, de pengarna borde ha använts till att göra om framförallt Astvalds, men även Erik Nilssons lärlingskontrakt till A-lagskontrakt. Det är framförallt Sportchefen jag vänder kritiken emot, sedan att Sixten tappar i förtoende mer o mer är en annan historia och att han fick förlängt med 2 år förstår du, men väldigt många gör inte det.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-21 11:56
Ämne: Hoppas många går och....
Gauthiod; Synes vara från orten Grästorp i Västergötland, ett litet samhälle mellan Lidköping och Trollhättan...
Örebro Biopower
2009-10-21 11:54
Godfoten//
Gautiod kommer från Grästorp mellan Lidköping och Trollhättan och är väl mest känt för ett hockeylag som under 60 och 70-talet spelade i svarta dräkter med rött hjärta på bröstet och därför gick under benämningen utedassen
Örebro Godfoten
2009-10-21 11:48
Hoppas många går och kollar på denna match i kväll. Jag tycker det skall bli skitkul att se Simon Leonidsson och Maumer Sepic. De andra provspelarna känner jag inte till så mycket om men gillar den här företeelsen med att testa spelare från närområdet. Men varifrån är Gauthiod?
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-10-21 11:34
Aspen: "Sunt att ställa krav på att klubben sköts bra". Efter vems subjektiva standard? Aspens? ÖSK-Karls? Vi är rätt många som har stort förtroende för Sixten Boström och knappast tycker att klubben har missköts i och med hans anställning. Har vi fel? Är klubben misskött om vi missar målsättningen med 2 poäng? Hur definierar du egentligen meningen "klubben ska skötas bra"?
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-10-21 11:30
Aspen: "villkorat att klubben sköts bra.".
På vilket sätt kan detta liknas vid ett villkor att få inflytande i tillsättning av tränare/sportchef etc?
Vilka idéer tycker du förresten jag förespråkar som aldrig har hörts? Idén att ÖSK fortsatt ska vara majoritetsägt av medlemmarna och ej av privata investerare?

ÖSK-Karl: du är heller knappast mottaglig för argument när du har din åsikt klar. Om Djurgårdens debacle efter gulden kan jag för lite om för att uttala mig. Men det här kan jag säga: iniativrätten till värvning av spelare och kontrakterande av tränare bör innehas av ÖSK och inte Spelarinvest. Lägger Spelarinvest in veto för spelare man inte vill lägga ut pengar för,fine. Det är så det ska fungera. Men om Spelarinvest vill investera i en spelare som tränaren inte vill ha,hur ska det då gå till? Ska tränaren sparkas för att Spelarinvest ska kunna få sin vilja igenom? Ska tränaren tvingas backa undan och ta in en spelare han inte vill ha? Ska Spelarinvest indirekt styra laguttagningen? Jag vidhåller mitt extremt rungande nej. Jag har uttolkat såväl explicit som implicit att ÖSK-Karl såväl som Aspen gärna vill se ett Spelarinvest med just det här inflytandet. Skräddaren säger bestämt nej på den punkten.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-21 11:17
KvT//

Du har pm.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-21 11:11
Henrik(ÖSK)

Jag skall inte försöka ändra din inställning, det har jag gett upp med, du är helt enkelt inte mottaglig för argument som det tycks när du redan har din åsikt klar.

Men titta på Djurgården som tog flera guld under början av 2000-talet, sedan blev de som stod för kapitalet bortmotade, idag skriker fansen efter att få tillbaks samma människor. De ställer upp igen trots tidigare behandling, det gör de av kärlek till klubben och mot att de får samma inflytande igen. Det är affärsproffs vi talar om, man kan se det på gott och ont, men jag tror ingen gör stora sattsningar för sitt ego, man gör det för kärlek till sin klubb och vill tillse att kapitalet används rätt.
Örebro Biopower
2009-10-21 11:01
Det känns lite ljummet här inne på forumet just nu, beror det på vädret (dimma som i Lützen) eller beror det på intresset för matchen på fredag? Jag tror på det senare, och det som skrämmer mig är att forumet har rätt, jag tror inte att vi får så mycket att intressera oss för. Vi får finna oss att se Kihlberg stappla omkring på mitten tillsammans med en snedsparkande Nobbe. I backlinjen hittar vi samma 4 som vanligt och där framme kommer Kim att nickskarva till Porokara som inte bryr sig om att ta löpningen. På bänken lyser Berra med sin frånvaro och Bassombeng har dubbla överdragskläder (han vet ju att risken att komma in är obefintlig efter missen senast) för att hålla värmen.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-21 10:54
Ämne: Blå Bergen Blues//Do....
Aspen// Givetvis håller jag med dig. Deras argumentation är likt den när man lägger skulden för en våldtäkt på våldtäktsoffret..
Örebro Aspen
2009-10-21 10:40
apskallen//Nej, läste för snabbt. Bra påpekande av dig, tack.
Örebro Aspen
2009-10-21 10:39
Inför matchen på fredag tycker jag att de som misskötte sig mest inte ska få plats i startelvan. Speciellt de äldre och rutinerade spelarna borde ha visat föredömme.
In med dom som tycker det är roligt att spela.
Enligt samma logik borde Rickard Nilsson ta hand om matchingen.
Örebro apskallen
2009-10-21 10:37
Aspen// Du förstod att han ironiserade över bokens innehåll va?
Örebro Aspen
2009-10-21 10:32
Blå Bergen Blues//Dom som springer in på planen och flyttar på målet gör det av egen fri vilja. Dom var inte tvingade av arrangören. Då måste man också ta sitt ansvar.
Örebro pemo
2009-10-21 09:41
Angående själen i klubben ÖSK 2009
mv= gänglig göteborgare
backlinjen= en finne, en kameruan, en -08 och en från lindesberg
mf= en amerikan en finne till ( förvisso ung när han kom ) en bosnier?
fw= en kameruan en dansk och ytterligare en finne
trots denna främlingslegion så håller jag till 100% på deta lag, som kallas ÖSK. Vems själ man skall leta efter vet jag inte, men antagligen det är väl antagligen "trivsel-Torsten" eller den (från fornstora dagar) äldre gentlemannen på gamla trä som alltid utbrast: " Heja sportklubben " så att hela Eyravallen hörde detta.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-21 08:40
Saywee// Appropå "klick i klackarna" så var jag en av många, många utanför Göteborg som drogs med av den magi som skapades runt IFK åren 1975 och framåt. Derbyt mot GAIS 20 maj 1976 med 50.690 åskådare på plats, publikrekord för den näst högsta serien var just.... magiskt. 3-1 till IFK efter Torbjörn Nilsson show.

När det gäller fansen så läste jag i en "blåvitt-bok" från just 1976 som jag fick i mina händer häromveckan att händelserna på Eyravallen i oktober 1970 faktiskt inte alls var IFK-fansen fel, utan arrangörens!! IFK hade nämligen innan matchen framfört till arrangören, ÖSK och ifrågasatt säkerheten och fått till svar nåt i stil med: "-Sköt ert så sköter vi vårt!". Så nu vet vi vems felet var!

Ps. Du har inte funderat på att avrunda yrkesåren med en diplomatkarriär? ;)
Fina villkor f ö har jag hört, mycket fria drinkar på skattebetalarnas bekostnad.. Ds.
Örebro Aspen
2009-10-21 08:25
Henrik(ÖSK)//Jag kan meddela att för de flesta medlemmar är medlemsavgiften villkorad med att klubben sköts bra. Man stöder det som man tycker är vettigt. Medlemmarna väljer också styrelse som sedan av/tillsätter tränare och sportchef mm.

Min uppfattning är att personerna i Spelarinvest har minst lika stort hjärta för klubben som vi här på forumet. Dessutom är dom medlemmar och kommer till medlemsmötena och framför sina ideér. Jag har inte hör de ideér som Du förespråkar har framfört på något medlemsmöte.
Det är i grunden sunt att man ställer krav på att klubben sköts bra.
Eftersom Spelarinvest redan har ett inflytande i klubben som med stor sannolikhet inneburit att vi nu spelar i AS blir man förundrad varför du accepterar dagens situation. Att vissa i Spelarinvest reagerar beror på att delar av verksamheten inte sköts bra. Varför inte då försöka förbättra den. AIK och Bajen fans visat på sin väg att tackla problemet. ÖSK supportrar och medlemmar har en annan väg, hoppas jag.
AIK Saywee
2009-10-21 01:03
Ett tidigt morgoninlägg till, sedan loggar Saywee ur, går till havet, beundrar den klara nattluften vid Kattegatt (+ 7 gr C) och drömmer vidare ...

Om "kapitalet" skall styra, riskerar vi att klubbarna med de bästa "kontaktmännen" eller kvinnorna ... eller de aristokratiska klubbarna med de rika medlemmarna (ÖIS, Djurgården, etc) vandrar vidare ganska enkelt genom gåvor eller annat "påhitt" från penningstarka personer.

Eller kanske kommuner eller företag eller andra "organisationer" som har andra idéer om framtida utveckling vinner framgångar på den gröna ytan.

Fy, vad svårt detta är att spå om i framtiden?!

... men jag som de flesta andra här, tror tyvärr att money talks, thats it, shit!

FORZA ÖSK
AIK Saywee
2009-10-21 00:43
Jag vill bara innan jag loggar ur och slocknar in, skriva detta, som ett litet exempel, sett ur min synvinkel ...

... om ett speciellt "Bolag" (internationellt sådant) skulle gå in och "köpa" det ÖSK jag har levt med sedan barnsben och stött och hyllat, då försvinner kanske "själen i klubben" och mina tröjor är snart borta, kepsen kanske kastas, jag mår säkert dåligt men någonstans fanns själen som försvann ...?

... och ni kanske hittar mig på ett annat forum?
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-10-21 00:18
ÖSK-Karl: du missar poängen och lägger ord i min mun som jag inte har uttalat. Självfallet är jag inte mot att kapital tillförs sportklubben,trodde du verkligen det på allvar?. Det är det villkorade kapitalet från ett gäng självutnämnda supersupportrars med beslutsrätt på tränare,sportchef etc som jag vänder mig mycket,mycket krafigt emot. Det har jag nu sagt en miljard gånger och det betyder en och samma sak,trots alla dina minst sagt dubiösa och märkliga tolkningar.
AIK Saywee
2009-10-21 00:00
Ämne: ÖSK-Karl: Märk väl a....
Henrik(ÖSK), jag gillar verkligen dina inlägg också, eftersom jag är född som någon slags diplomat eller vad tusan det kan kallas, kan jag förstå både det ena och det andra?

Jag lever som tidigare skrivet, någonstans i verkligeheten, mellan ytterligheterna "kapitalism" och "motsatsen" ...

... och än en gång, Chelsea´s själ försvann när rysk olja blev starkare än engelskt blod!
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-20 23:54
Henrik(ÖSK)

Spärren kan nog vare sig du eller jag ta bort, det lär komma en dag ändå.

Dessutom är det ingen risk att du får se ÖSK-A i div.II, det skulle du aldrig få med dig medlemmarna på, att inte ta emot kapital alltså.

Wivallius/
Håller med, det skall som idag vara folk med ÖSK-hjärta, dock med mer inflytande, bättre för alla parter.

Gonatt!
Annons: