/fotboll/osk/forum/5507.aspx/fotboll/osk/forum/5507.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-10-22 22:42
Aspen: du är en sann mästare på att lägga ord i motdebattörens mun som näppeligen ens påminner om vad motdebattören skrivit. Att jag tydligen vill se ÖSK i superettan är en exemplariskt korkad ståndpunkt signerad ÖSK-Karl som tydligen har att göra med att jag gärna vill att ÖSK även i fortsättningen ska vara majoritetsägt av medlemmarna. Nu har du tydligen fått det till att jag på medlemsmöten skulle propagera för att ÖSK bör ta klivet ner till superettan, baserat på ÖSK-Karls statistiskt säkerställda profetior att ÖSK hamnar där om två år om inte Spelarinvest får ta över klubben vi alla älskar. Man baxnar.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-10-22 22:35
Om Bedoya och Adriano(?) inte har skadekänningar fortfarande dvs...Kihlen ska kanske vara på bänken också.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-10-22 22:34
Riktigt skoj för Almebäck,står väl mellan honom och Pär Ericsson men det känns ändå som Iron Mike borde dra längsta strået här.

Den här startelvan vill jag förövrigt gärna se imorrn:

---------------Alvbåge--------------
Antonnen--Almebäck--Wikström--Wovven
----------------Nordback------------
------------Bedoya---Gerzic---------
--Bassombeng-----Adriano----Porokara

På bänken Weggen,Zé,Astvald,P. Johansson och Olsen. 7-1. Kom ihåg var ni läste det först.
AIK Saywee
2009-10-22 22:15
Innan jag avregistrerar mig, så vill jag nog några gånger komma med några avslutande ord, börjar redan nu ...

OK, jag har tjötat om mina privata förehavanden på västkusten, som kanske inte har med ÖSK att göra, kanske löjligt, men jag är en sådan person som tycker om en massa nödiga och onödiga saker ...

Båtar, har aldrig haft råd med sådant.

Inkomster, medelinkomst, mest skatt.

Hotell, högst en gång per år, ur egen ficka.

... men talgoxen hälsar ändå.

Tack Kronblom, allt har ett slut ;-)
Örebro pemo
2009-10-22 22:14
Nä,gubbar, jag är inte åldersfacist, jag valde "Mål-Göran" istället för KIM i min 2010-uppställning just därför att han är yngre och har fler år kvar. Wikström är inte snabb, jag vet, men han har varit tillräckligt stabil för att gå före Berra. Sen kan jag, utan att ha insikt, inte förstå varför Berra inte fått spela vid avstängningarna. Hade hellre sett honom mot MFF i mitten. Att jag tog med Wirtanen i mitt lag beror mest på at jag tycker att både Astvald, tommi och PA skall vara på planen. Men det är ju det som är roligt med forumet. Att vi har olika synsett och "kunskap" Men jag hoppas att vi har en betydligt gladare och trevligare ton här inne efter kl 20.00 i morgon.
Örebro Aspen
2009-10-22 22:06
Det lär inte bli många åskådare i morgon kväll och nästa söndag. Mycket missade pengar.
Det kostar en hel del att underprestera som vi gjort de senaste matcherna.
Misstänker att det blir röda siffror i år och kontrollbalansräkning i sommar om inte spelarinvest går in och hjälper till.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-10-22 21:54
Skärp er nu! Alla har väl olika åsikter och värderingar. Onödigt att hålla på att fjanta. Lågt...
Wivallius
2009-10-22 21:37
... och utanför arenan står Kronblom på sin piedestal. Han är inte ens med i matchen.
Örebro den oumbärlige
2009-10-22 21:18
Ja det är ju inte så att väsentligt många skulle bli ledsna om Olsen blev såld. Då skulle vi förmodligen få in lite pengar till en bättre studerad targetplayer. Trots att Olsen ändock gjort godkänt antal mål så är inte så delaktig i spelet och aldrig något hot i djupled. Bara det sistnämnda raderar en viktig anfallsaspekt i vårat spel.
Örebro Aspen
2009-10-22 20:41
Saywee//Då får Kim lägga på ett kol i resterande matcher så han blir säljbar och frun blir glad.
Örebro Aspen
2009-10-22 20:37
Dagens tips - På ICA-Maxi får man en ståplats till västra när man köper ett Aftonblad.
Örebro nibor
2009-10-22 19:42
Fick precis reda på att Kim Olsens fru vantrivdes nå fruktansvärt här i stan, ÖSK hade tydligen placerat familjen i Tybble vilket inte verkar vara så populärt hos frun. Så då har han tydligen sagt att får han något bra bud så sticker han. Låter som en bra grej för ÖSK!
Örebro Aspen
2009-10-22 19:25
Fullsatt i morgon !!!???
Matchen borta från webb köpet. Då slipper man frysa
AIK Saywee
2009-10-22 19:06
Biopower//
Förresten, kanske viktigast ikväll, jag gläds åt att Yunus gör framsteg, denna förhoppning överrider allt annat svartvitt tjöt ...

FORZA YUNUS, KÄMPA PÅ!
Örebro Biopower
2009-10-22 19:04
Då blir det scoteroverall och keps med öronlappar, för på BA är gräset alltid grönt
AIK Saywee
2009-10-22 19:00
Biopower, lysande, trevligt ...

tack för ditt inlägg, nu ser jag framtiden an :-)))

... men långkallingar, när det är plusgrader, vad skall du då ta på dig de bedrövliga vinterdagarna när termometern frusit fast på minus tjugo och solen knappast orkar lysa?

Jag vill ha vår, värme, ljus och allsvensk premiär!
AIK Saywee
2009-10-22 18:55
Trivseltorsten, ja du, teknik i all ära men det kan krångla och är känsligt i vår infrastruktur.
Men, när det fungerar, vilket det oftast gör, är det OK, fast när det börjar krångla, kan man bli frustrerad, oxtokig eller kanske åtminstone lite småirriterad.

Jag tror dock, och hoppas på tre kommande 3-0 matcher ...

.... vilket innebär 9 sköna svartvita slutspurtspoäng och att vi hämtar in "målskillnaden" vi hade tre matcher tidigare?!

Jag ger aldrig upp, för varför skulle jag göra det, hur himla "hopplöst" det än ser ut ....

FORZA ÖSK!
Örebro Biopower
2009-10-22 18:50
Saywee//
Du fick ju mig på lite bättre humör med ditt lätt ironiska inlägg igår, så jag tog på mig långisarna och åkte ner till BA och en får jag lov att säga trevlig fotbollskväll. Vi var nog drygt 100 självutnämnda fotbollsexperter som fick se stundtals riktigt trevlig och teknisk fotboll från de här ungdomarna. Klart att några lyste mer och på mig imponerade Mogren från Grästorp och ÖSK-ungdoms högerback (ni vet han från Sköllersta) mest. Hörde från läktaren att Junus kan gå med rullatorhjälp och att han börjar få tillbaka lite tal.
Örebro Trivseltorsten
2009-10-22 18:46
Tänkte köpa sittplåtar över internet nu. Så när man kommit till köpsidan så finns det bara plåtar till Trelleborgmatchen. Starkt jobbat...skulle väl ändå få hämta ut dom på Örebrokompaniet men men...tror på stark insats imorgon och vi får bara stryk med 1-0. Känner att gnälligheten svallar över hos mig nu.
AIK Saywee
2009-10-22 18:14
Ämne: Det var ju ett j*vla....Men snälla Rojas, det är väl bara att scrolla om du ser ointressanta inlägg, eller vill du vara någon slags moderator? Det finns så många olika "aspekter" som berör ÖSK, historiskt, nu och i framtiden.

Jag har faktiskt svårt för dessa, som försöker styra vad som skall diskuteras eller debatteras på ett mångsidigt forum med "högt till tak".

- Jag vet inte vad som händer med Yunus, men jag hoppas att han mår allt bättre dag för dag.

- Jag kollade inte på gårdagens talangjakt.

Skall jag då logga ur med "skrivförbud" eftersom det är det som intresserar just dig just nu?
Örebro den oumbärlige
2009-10-22 17:36
pemo// Hur gammal är du egentligen? Det du håller på med är ren åldersdiskriminering. Att kalla Olsen för gammal är väl ändå lite för mycket. Kalla han slö, oteknisk etc, men inte för gammal för det är han absolut inte som centertarget.

Kan ju vidare också kommentera ditt mittfält. Ska Wirtanen spela i den tremanna mittfältet? Stort hm.
Örebro Aspen
2009-10-22 17:19
Tror Ni vi har något lag att ställa på planen i morgon? Tycker att Sixten ska presentera en ny uppdaterad startelva redan i NA-TV. Det skulle säkert locka fler åskådare till BA. Med den tveksamhet många har till den vanliga startelvan riskerar man att tappa publik. Men har Sixten analyserat och tänkt till så kanske det blir en del positiva överraskningar. Kommer dom en timme före matchen tror jag det är försent att locka tveksamma besökare.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-22 17:11
Synd att han tappat litet på slutet
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-22 17:10
Ämne: En ÖSK:are nominerad....
Kul för Almebäck!
Örebro Aspen
2009-10-22 17:08
En ÖSK:are nominerad till fotbollsgalan, gissa vem
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-22 17:04
Farsen fortsätter (igen)// Precis. Och Wikström är ju inte särskilt snabb heller. Blev kallad Silja Line av publiken i Göteborg. Och jag tror nog Berra är snabbare än Wikström faktiskt. Sebastian Henriksson som spelade mittaback ifjol var väl heller ingen raket.

Problemet har ju inte varit att Berra/Wikström är långsamma. Problem kan uppstå i djupled om BÅDA spelar samtidigt. Det blir vilket fall svårare att ligga högre med backlinjen. Men, beroende på motstånd, kan ju Sixten välja att ligga med låg backlinje och styra ut motståndarna mot kanterna. Då kommer de att knoppa bort varenda inlägg (en taktik jag f.ö tycker Sixten skulle ha haft mot BP och MFF).

Att Berra är petad tror jag inte ett dugg beror på hans långsamhet. Sixten har bedömt det så att Wikström just är den bättre mittbacken helt enkelt.

Däremot skulle han ha spelat i båda de senaste matcherna och på kommande. Det kan ju knappast bli sämre. Och det är en knepig signal till Berra från Sixten., Att han inte ens ser honom som 3:e alternativ i mitten. Och det har Berra fattat nu. Så han vill säkerligen dra. Sixten talar ju inte mycket heller med spelarna så de får ju sitta och gissa varför de inte får spela. Där fyllde Alec en viktig roll i fjol.
Örebro Aspen
2009-10-22 16:58
Rojas//Befogad kommentar. Någon som har något att rapportera från dagens träning.
Örebro Rojas
2009-10-22 16:47
Det var ju ett j*vla tjat om kapital och underskott, starta en tråd istället och diskutera skiten där. Vad händer med Yunus hur mår killen ?, någon som var o kollade på provspelarna som kan berätta något intressant ? Tack på förhand !
Örebro Biopower
2009-10-22 16:31
pemo//
Kul elva, men jag skulle vilja göra följande justeringar. Låt den där unga backen från Sköllersta spela på PA;s plats (skulle vara kul att se honom springa ikapp med MA), och låt PA spela istället för TW
Örebro pemo
2009-10-22 16:13
att du kallar Mellberg för osnabb, då har du otroliga krav på snabbhet. Men jag håller fortfarande på att ÖSK är ett lag som saknar spelare med det lilla extra. Och som håller hög lägstanivå ( borträknad Alvbåge ) Roni är bra, men inte tillräcklig för att dra med sig resten. Alltså ingen ledartyp. Sen håller jag med om att bästa mittfältsspelet kom mot Gefle. Men GIF var ju så dåliga så det var väl ingen värdemätare. Eller? Men det är ju match i morgon. Då finns det all anledning för 11 spelare att visa sitt rätta jag. Får man önska, så vill jag gärna se dessa ( om de är friska ) spelare med tanke på nästa år:
--Alven--
--PA---ZE---MA---Wovven
Nordback
TW---Bedoya
Astvald --- Staaf---Roni
Jag tar bort Kilen (åldern?`) Nordin (inte bra nu ) och KIM ( åldern ) men tror att alla tre spelar i morgon. Att jag har med Berra kan verka motsägelsefullt till vad jag tidigare skrivit, men MW kanske skall satsa på mäkleriet och Glenn skall ju inte vara kvar. I valet av Astval och Eric väljer jag den förre pga åldeern
Annons: