/fotboll/osk/forum/5505.aspx/fotboll/osk/forum/5505.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-10-21 21:18
Saywee//

Två svar till dig i form av PM.

Ja, hur gick det i matchen och finns det något stjärnskott att värva?
AIK Saywee
2009-10-21 21:17
Snart kommer de tappra grabbarna hem, de med långkalsongerna, som faktiskt brytt sig om ÖSK i ur och skur, eller kanske snarare, första kylan och kan återge lite information om "talangjakten"

Finns/fanns det något för framtidens svartvita eleganter?
Wivallius
2009-10-21 20:56
ÖSK-Karl//

Så typiskt Örebro!
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-21 20:54
Saywee//

Men det var trettiofyra trevliga minuter ;)
AIK Saywee
2009-10-21 20:51
ÖSK-Karl, nu får du väl skärpa dig, hålla mig borta från detta forum i trettiofyra minuter ;-)

Tjöta
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-21 20:47
Wivallius//

Tror det var Aspen som talade med en av funktonärerna i ÖSK som talade flytande franska och han hade aldig blivit tillfrågad, mycket märkligt.
Örebro den oumbärlige
2009-10-21 20:12
Varför inte hyra in Lars Larsen, Arnor eller liknande som sportchef?
Örebro S E
2009-10-21 20:08
Jag har svårt att se Nordahl som sportchef, kan tänka mig att det är många agenter som ringer och tjatar varje dag. Krävs nog någon som orkar med det, ja jag åldersdiskriminerar nu sorry. Men han får gärna vara med i organisationen på nåt sätt.
Wivallius
2009-10-21 20:08
ÖSk-KArl//
Om du har rätt i detta med tolken, så är det ta mig tusan ren och skär skandal. Kanske Spelarinvest skulle betalat en tolk på kvartstid.

Sjögren, Sjögren :,-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-21 20:05
Wivallius//

Det finns flera som skulle kunna ställa upp som tolk om jag fattat forumet rätt. Det tycker jag sportchefen skulle ordnat med från dag ett.
Wivallius
2009-10-21 20:05
Men, Saywee, du som är född diplomat (och liberal, tror jag?) måste väl hålla koll på våra små djävlar med rosa horn i pannan. Om vi inte passar oss kan Åkesson vara vågmästare i riksdagen om 11 månader.
AIK Saywee
2009-10-21 20:01
Aha, kan kanske fatta kopplingen till mitt inlägg som Biopower besvarade, men det var långsökt, jag hade ingen aning om vem Åkesson var, trodde det var en mediasnubbe ...
Wivallius
2009-10-21 20:01
ÖSK-Karl//

Ja, det med språket är förfärligt. Franska är väl efter kinesiska (mandarin-dialekten, tror jag), engelska och spanska, världens fjärde största språk. Att det inte går att hitta någon fransk- och fotbollstalande person i Örebro visar väl bara vilken byhåla vår stad är?
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-21 20:00
Wivallius//

Thomas Nordahl har varit min kandidat från dag ett. Hasse Borg kommer det aldrig att gå att flytta på känns det som. Han har ju Hästgård o familjen i Skåne.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-21 19:56
Wivallius//

Jasså den stollen, politik är inte min starka sida!

Det jag menar med att missbruka berra o basse är mer att de verkar utfrysta, alltså ingen kommunikation.

I frustration och mot bättre vetande skrev jag efter en förlust att han borde sparkas. Men jag vet att inte ÖSK har råd med dubbla tränarlöner om man inte kan skifta med någon av de redan anställda. Zetterlund t.ex.

Men ny sportchef är prio ett för mig också.
Wivallius
2009-10-21 19:56
Usch, det är bara jag som skriver här trots 20 inloggade. Jag måste väcka avsky! ;-)
Wivallius
2009-10-21 19:52
Saywee//

jag förstår i princip vad du menar när det gäller Nordin men tittar man statistiskt har han väl bara ett mål och en assist (skottet i stolpen som KIm fiskade upp och nickade i mål). Ljuger statistik (även i detta fall)?
Wivallius
2009-10-21 19:42
Saywee, ÖSK-Karl//

Jimmy Åkesson är Sverigedemokraternas ordförande som igår gick ut i Aftonbladet och beskrev att muslimerna (alla i princip) är det största hotet mot Sverige idag.

Jag ser inte Yunus som ett hot mot vårt land, och inte heller någon annan av det hundratal andra muslimer jag känner. I min värld är extremism oavsett färg eller religion hot. Vänster, höger, kristen, judisk eller muslimsk. Nog politik från mig idag.

... och, admin, vad har detta med fotboll att göra (förutom det faktum att Yunus är muslim)?

Du får gärna stänga av mig en kvart om du vill.
Wivallius
2009-10-21 19:38
ÖSK-Karl//

Jag är kluven när det gäller Sixten. Jag är inte blind och har varit kritisk till hans uttagning av Kihlen, Wowoah m. fl. I princip har jag varit väldigt kritisk sedan uttagningen till IFK-matchen. De senaste fyra, alltså. Sen kan jag inte hålla med om att han 'missbrukat' Basse, Berra och Porokara (Spelarinvests spelare?; Jag är själv investerare i Spelarinvest för er som inte vet det). Däremot kan jag förstå att du tycker att Per J 'missbrukats'.

1) Basse och Berra köptes väl av Sjögren och Axén innan Sixten kom, eller hur? Om inte Sixten tycker att de platsar, så är ansvaret inte Sixtens utan Sjögrens. Efter senaste matchen får jag lov att hålla med om att Basse kan vara riktigt dålig när han är dålig men skitbra när han är bra. Kanske vet Sixten bäst när den ena eller andra gäller. Återigen, för er som läst mina tidigare inlägg under åren, så vet ni hur illa jag tycker om att man tvättar byken utåt. Har Basse problem med laguttagningen så skall han ta det med Sixten, Rille eller Sjögren, inte med Brändh eller dess likes på NA.

2) Porokara får spela hur dålig han än är. Alltså får han tillräckligt med speltid. Möjligen kan Sixten lastas för fel coachning men inte för att 'dissa' honom och ge honom för lite speltid för scouter att se.

3) Jag antar Sixten ville ha Per. Om han därefter inte tar ut honom så förstår jag din och tongivande medfinansiärers frustration gentemot Sixten. Dock var även han (Per, alltså) usel mot BP.

I övrigt tycker jag Sixten känts både rädd och nervös i sina laguttagningar den senaste tiden. Jag tror han är frustrerad själv.

... och för er som säger att han pratar dålig svenska, så är hans modersmål svenska, nämligen finlandssvenska, den äldsta form av svenska som fortfarande existerar och takten i hans uttalanden är sagda i eftertanke med gammalsvenskans hastighet. Jag vill inte tillbaks till 60-talet då finlandssvenskar kallades finnpajsare (även av mig; Fy, Wivallius) av dem som inte visste bättre.

Innan vi sparkar Sixten tycker jag vi skall testa honom med en ny sportchef, varför inte Thomas Nordahl eller Hans Borg.
AIK Saywee
Apropå den svagaste länken, mittfältet, så kan jag bara fundera på varför Nordin Gerzic var så bra eller mycket bra tills han blev avstängd (var det den töntiga Selakovic som orsakade detta?)?

Matchen efter "den avstängda", blev han bänkad och sedan har det inte fungerat helt perfekt, men godkänt ...?

Vår bäste mittfältare, jag gillar verkligen Nordin, han är nog en av de jag sist vill bli av med, liksom Alven ...

Nordin är ju en av våra bästa "lirare"!

FORZA NORDIN GERZIC!
Örebro ÖSK-Karl
Wivallius//

Jag är också trög, vem är Jimmy Åkesson?
AIK Saywee
2009-10-21 19:28
Wivallius, jag vet vem som var Saywee2 :-)

Hälsar Saywee1
AIK Saywee
2009-10-21 19:25
Wivallius, jag är nog lite trög just nu, men förstår inte vad som stod mellan raderna?

Har det något med Åkesson att göra?
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-21 19:20
Wivallius//

Visst är det mittfältet som inte håller, men det tycker jag mest beror på att Sixten bara körde "gefle-mittfältet" en gång.
Wivallius
2009-10-21 19:20
Saywee//

Finns den här Saywee2 kvar på forumet. Jag har varit lite "off" de senaste fem veckorna. Har du listat ut något om den bluffen?
Wivallius
2009-10-21 19:18
Saywee//

Ja, Biopowers inlägg kl. 16.03. Man får läsa mellan raderna ... och det med Yunus lade jag till själv som ett för oss närliggande exempel.
AIK Saywee
2009-10-21 19:16
Ämne: Biopower//

Det dä....
Wivallius//
Refererar du till något av Biopower´s inlägg, eller? Detta har jag missat ...

... vi ses i november, innan "alla svartvita helgon" ger järnet i ett fantastiskt avslut :-)
Wivallius
2009-10-21 19:14
Tror vi får det väldigt svårt till nästa år. Vi skall vara glada i år om vi uppnår femteplatsen (trots att jag i våras tyckte vi hade en trupp som borde ge oss tredjeplatsen).

Under förutsättning att vi inte säljer spelare i vinter med god förtjänst, tror jag inte vi kommer kunna värva det vi behöver på mittfältet, en ny playmaker, en ny defensiv.

Kan NÅGON förstå resultatet på NA:s omröstning om var vi skall värva? Folk vill ha ett nytt anfall!!! Det är ju för f-n på mittfältet vi viker ner oss. Är det bara jag som ser det?
Wivallius
2009-10-21 19:08
KvT//

Vad hade du för nick förut? Jag blir så konfys när folk byter och jag tillhör dem som gillar igenkännandets glädje.
Wivallius
2009-10-21 19:04
ÖSk-Karl//

ja, men det var lite backigt upp till Hasselbacken. Inte en Apa i sikte!
Annons: