/fotboll/osk/forum/5497.aspx/fotboll/osk/forum/5497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-24 00:19
Jag glömde plusa Wirtanen! Anttonen är matchotränad. Han borde bänkas de två matcherna som är kvar. Wirtanen är mycket bättre som högeranfallare än som högerback. Vi behöver en naturlig högerback och en vänster back till nästa säsong.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 00:18
och det är ju det märkliga. Att Kilen säger i intervju "idag spelade jag på normal nivå". Vad har han då spelat på innan? Och varför har han då fått spelat?
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 00:14
Freddan ÖSK// Jag håller med dig. Jag gillar skarpt Antonnen sätt att fylla på. Så viktigt också i den spelmodell Sixten förordar. Förvisso kan Antonnen bättre defensivt än han visade idag. Men många glömmer hans offensiva insatser.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 00:12
Hlynur // Glömde nog honom också. Du har rätt. Han var godkänd idag.
Örebro Freddan ÖSK
2009-10-24 00:12
jag ser att några tycker antonnen var dålig idag.. jag tyckte faktiskt han var en av de bästa i ösk idag.. han fyllde på och skapade många inläggslägen åt mackan iof blev det ingen vidare kvalitet på inspelen idag från mackan idag.. tycker han försöker med snett inåt bakåt lågt lite för ofta.. det hände väl inte så mycket på antonnens kant bakåt heller tycker jag, trots att han hade duktige görlitz mot sej... kul att se bedoya och nordin på mitten bedoyas löpvillighet skapar de där extra tiondelarna som nordin behöver. Sen tycker jag Kilen var kass i ca 20-25 min sen var han riktigt bra resten av matchen... skönt med vinst!
Örebro Hlynur
2009-10-24 00:11
Kurt von Traatt/ Ja det verkar som att vi såg matchen med samma glasögon. Glömde dock att plussa för Gerzic som jag tyckte gjorde en godkänd insats.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 00:08
Hlynur // Karbon ;)
Örebro Hlynur
2009-10-24 00:07
Wirtanen gör ett riktigt bra inhopp idag, det lovar gott! Starkt av Kihlen också att lyfta sig efter sin svacka. Som han säger själv i radiointervjun, "idag spelade jag på normal nivå", vilket stämde rätt bra. Han har nog ytterliggare en växel att lägga i. I övrigt så tycker jag att Bedoya och Alvbåge stod för fina insatser. Porokara får plus i kanten för sina mål, men tyckte inte han uträttade så mycket mer utöver det. Han behöver komma med i spelet mer, han har lätt att försvinnapå sin kant. Tryggt också med Wikström tillbaka. Wiken och Almebäck kompletterar varandra riktigt bra.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 00:06
Att Kilen på något sätt var outstanding är ett klart overstatement som heter duga. Han var väl godkänd. Första halvlek var han sisådär. Han är fortfarande en hel klass lägre än fjolåret.

Bedoya är nyttig och vi får klart ett bättre mittfält med honom. Men det visste ju alla...Utom Sixten som så klart bänkar honom nästa match igen.
Fint förarbete till Porokaras mål. Porokara som egentligen inte var så värst rent spelmässigt förutom målen.

Alvbåge och backlinjen bra. Antonnen lite darrig defensivt men man får inte glömma vad han fyller på framåt till skillnad mot Sammy.

Wirre äntligen på den position jag nämnt några gånger tidigare att jag vill ha honom. Det är i den offensiva kantrollen han kommer till sin rätta. Tycker faktist Wirre är värd en startplats på en kant.

I övrigt en godkänd insats i en medioker match. Bra mittfältsrull idag då en av jordfräsarna inte kunde vara med. Svårare dock att komma till avslut. Poängen var nyttig för självförtroendet.

Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-23 23:56
Fan vad skönt med en seger! Mot gnaget blir det torsk men en utspelning av Tåkeborg(trelleborg) sista omgången.
minus:
I dagens match var straffen skandalös!
Publiksiffran är USEL!
Plus:
Andra halvlek var helt ok. Porokara, Bedoya, Gerzic och Alvbåge var bra idag.

Synd bara att Sixten ska envisas med Nobbe och Kihlen i nästa match. Jag tycker Gerzic och Bedoya kompleterar varandra mycket bra. I mitt tycke så ska Gerzic och Bedoya spela tillsammans.
Örebro Prinsen.mc
2009-10-23 23:36
Den döende svanen verkar vara på modet igen...
Tur det inte fick någon avgörande betydelse idag.
Örebro Ösk_#09
2009-10-23 23:25
NU ser man hur viktigt det är att ha två gubbar på stolparna, som kan ränsa undan bollen på mål linjen när det behövs.
Örebro go_osk
2009-10-23 23:22
Ämne: 7 juli 2001 var sena....
Lite nostalgi. Jag har för mig att det var Niklas Skoogs sista match i ÖSK. Det var en bit över 30 grader så folk valde antagligen att stanna hemma för att undvika värmeslag. Minns även att Anders Frisk, som dömde matchen, blåste av för vätskepaus. Kategorin onödigt vetande.
Örebro Erki
2009-10-23 23:00
7 juli 2001 var senast vi hade en sämre publiksiffra i allsvenskan då Sundsvall var på besök. 4122 åskådare.

Källa: sportklubben.net förstås.
Öreskå - 66
2009-10-23 22:58
Om Tommy//
Synd bara att grabbarna inte nyttjade det någon gång. Flera gånger låg han och snirklade med backarna och bara väntade på en stickare så han kunde sticka på.
För övrigt anser jag att det fruktanvärt skönt med en seger.
Tack Wiken för att du var tillbaka.
Örebro Erki
2009-10-23 22:53
Sämsta publiksiffran i en seriematch sedan den 13:e augusti 2006. Återkommer med ett datum när vi senast hade en sämre siffra i allsvenskan. Frågan är om det har hänt på 2000-talet?

Grixx// Tommy springer om dig, å du vet att det är sant ah ha ha. Det finns ingen annan, som springer lika fort som han ;)
Örebro Grixx
2009-10-23 22:49
Wirre var väldigt duktig när han kom in och förändrade matchbilden till ett mycket farligare ÖSK. Astvald fick inte till det riktigt och var inte riktigt insatt i offsidereglrna;-)

Dagens bästa var från den som sjöng " Tommy springer om dig" med samma melodi som Carolas - Tommy tycker om mig;-)

Jisses vilken speed han hade, helt klart att han har mycket att ge när han kommer upp några platser och slipper backpositionen. Klart godkänd med ett stort utropstecken.

Kilen givetvis som han spelade i dag och Nordin som gjorde några riktigt snygga saker.Alvbåge självklart men visst var han borta 2 gånger när medspelarna räddade på mållinjen.

Halmstads-målisen gladde på många humoristiska sätt både genom ett klassiskt självmål som kommer att sitta länge på min näthinna, men även när han flyttade målstolparna några dm när domare kollade dom...det var faktiskt en kul pryl.
Örebro LP
2009-10-23 22:47
Kihlen for president
Örebro LP
2009-10-23 22:47
Kihlen for president
Örebro zxcv
2009-10-23 22:38
Helt sjukt att han dömmer straff.

Inte lika billig som Ishizaki men fan inte långt ifrån.
Örebro Grixx
2009-10-23 22:35
Riktigt kul lite ovanför klackenkärnan i dag. Mycket skojande, ironiserande och givetvis mycket hejande...med den riktigt riktigt urusle domaren så blev det ganska mycket buuuuuande också...men tusan vad roligt det var idag.
Örebro Godfoten
2009-10-23 22:34
Fan vad skönt att slå filmande HBK. 10:an var värst och straffen patetiskt.
Örebro N. Bates
2009-10-23 22:30
Härligt med seger! Hade nästan varit nöjd bara vi lyckades göra mål, med tanke på de senaste insatserna.
Har bara sett NA-TV och min åsikt om straffen är att den är riktigt dömd. Tycker helt klart att Almebäcks knä är på Halmstadsspelarens fot. Omöjligt för Marcus Olsson att inte snubbla på sig själv i det läget.
Ett annat konstaterande jag gjorde var att hade vi mött IFK G idag så hade vi förlorat med identiska avslut...(syftar på stolpplaceringen).
Örebro Godfoten
2009-10-23 22:29
twilightzone//

Jag kopplar nu. Aspen är ironisk mot att Sixten och Kihlen alltid kritiseras. För har man sina fulla sinnen i behåll kan man inte klaga på dem i dag. Speciellt inte som Sixten inte ens var på planen. :D
Örebro twilightzone
2009-10-23 22:26
Ämne: Sämst på plan dommar....
undrar också vad Sixten gjorde för fel??
Örebro Godfoten
2009-10-23 22:25
Astvald var groggy och bad om att få bli utbytt.
Bedoya hade kramp och var tvungen att bli utbytt.

Så, kom igen nu Aspen. Vad gjorde Sixten fel?
Örebro twilightzone
2009-10-23 22:25
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-10-23 22:16
ÖSK - Halmstad 2-1
ÖIK - Växjö Lakers 5-2
Man myser:)
Örebro Erki
2009-10-23 22:09
5p - Porokara (mest för målen)
4p - Alvbåge
3p - Bedoya
2p - Wikström
1p - Kihlberg

Bland de sämre: Anttonen, Astvald och Olsen.
Örebro zxcv
2009-10-23 22:05
5p - Bedoya
4p - Porokara
3p - Gerzic
2p- Alvbåge
1p - Almebäck

Bedoya är en riktigt tillgång, han är tamme fan överallt.
Kihlberg började riktigt dåligt men spelade upp sig. Klart godkänd.
Annons: